Spring för livet!

Åhh, nu har jag så där fruktansvärt tråkigt!
En halv timme tills jag ska hämta Tindra på dagis. Så nu har jag absolut inget mer att göra.
Har to.m betalt räkningarna..
Hade dock bara två räkningar, vart lite fundersam så jag va tvungen att kolla om jag hade lagt bort nån. men icke sa nicke! Hade bara hyran och elen, 5 136 kr och 133 kr.
Det känns så bra, att man inte har nå lån och inga avbetalningar på nånting!
Alla klagar jämt när räkningarna dimper ner, och dom är fattigare än kyrkråttor när det är betalat.
Det är tusen lappar hit och tusen lappar dit! Hua!
Jag ska aldrig ta lån eller avbetalning, är bättre att (försöka) spara.
Eller ja, det skulle va om jag plötsligt skulle få ett akut behov av bil eller hus.
För bil behöver jag inte nu, jag har två friska ben och gång avstånd till stan och allt sånnt. Och behöver jag bil, så finns det alltid nån jag kan låna av!
Inga onödiga räkningar för min del!

Tänk att allt bra ska alltid ha nackdelar!
Som nu tex, det blir varmt, soligt och snart sommar!
Ja då måste ju alla dessa äckliga kryp komma fram!
Så nu börjas det, skrikandet, flaxandet med armarna och springadet!
Jaa, jag är rädd för allt som tillhör insketer, flygfän, kryp och allt du kan tänka dig!
Hör och häpna, jag är to.m rädd för blomflugor.. sånna där små saker som man knappt ser!
Men har man sett flugor och sånna saker förstorade så är dom inte trevlig!
Dessutom "attackerar" dom mig. och ju mer jag flaxar ju närmare kommer dom!
Och getingar ska vi inte prata om, då springer man för livet!
Och det är så pinsamt när man  är ute bland folk.. men jag har kommit på en sak,
om jag blundar riktigt hårt och sjunger en sång i huvudet så försvinner dom. Det man inte ser eller hör, det finns inte! Men ibland funkar inte det heller, så då springer jag för livet samtidigt som det kommer lite skrik och några varv med armarna... haha! Det är jobbigt att vara mig kan jag lova!

Såå, nu är det bara en kvart kvar.. kanske ska ta en banan så länge!


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Carrolixen

När batteriet till Baby gungan börja ta slut , Låter det konstigt då?

2008-04-29 @ 15:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0