Det lilla äcklet!

Jag måste bara få berätta en sak, jag är så stolt över mig själv!
Vi är hemma hos mamma, men mamma jobbar inatt.
så jag låg å såg på nån dokumentär på datorn, och känner hur jag är på väg att somna.
när jag hör något som slår mot taket och ser en stor skugga.
Det va en nattfjäril! Och den va skit stor och fet!
Rusade upp ur sängen och väntade på att den skulle sätte sig, och det gjorde den ju.
Jag stog nog i 15 minuter och funderade på vad jag skulle göra. Jag som är så rädd för kryp.
Kom på att jag skulle hämta min universal lösning mot kryp, min hårspray!
Men eftersom jag inte vågade gå så nära så snuddade bara sprayen, så han flög iväg.
Sprang ut ur rummet igen, han satte sig på väggen längst upp vid taket.
stog och funderade i 15 minuter igen vad jag skulle ta mig till.
Hårsprayen skulle inte funka för då va jag tvungen att ställa mig på en stol.
så jag kom på att jag måste kasta nåt. Gick runt i lägenheten och kikade vad jag skulle kunna kasta.
Fick ju inte vara nåt som lät så mycket, eftersom Tindra sover ju!
Jag fick syn på en apelsin. pricksäker som man är så skulle jag behöva en jordglob för att träffa äcklet!
Kikade runt lite till, men beslutade mig för att kasta apelsinen. Och eftersom jag skulle missa och äcklet skulle flyga, så stog jag nån meter bort för att snabbt kunna springa iväg innan han flög på mig.
Samlade mod och höjde armen med apelsinen i handen!
Och tro på fan, det vart en full träff!!! Såg hur apelsinen träffade, och hur äcklet rasade mot golvet!
Men jag sprang endå!
Bekräftelsen på att äcklet är död, är en svart fläck på väggen och en ännu större fläck på apelsinen!

Så nu ska jag göra ett nytt försök att sova, i ett rum fyllt med hårspray ;p
 

Kommentarer
Postat av: Carrolixeen

Såg att du hade ringt igår , vi sommnade tidigt här igår ! Ring mig när du får tid ! Ps tur att du träffade äcklet :D haha

2008-08-20 @ 12:27:12
URL: http://carrolixeen.blogg.se/
Postat av: Carrolixeen

HM va det på! Jo det MÅSTE finnas kvar , va flera stycken igår när jag va där =)

2008-08-21 @ 20:06:42
URL: http://carrolixeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0