år 2095

Efter städningen igår, hämtade jag Tindra på dagis så for vi till mamma.
Eller först åkte vi å åt på Mexicana. åhh det är ju såå gott där!
Passade på att färga min hemska utväxt! Brukar ju passa på att färga håret hos mamma, jag skyller på att dom ska ju endå göra om i badrummet, så då gör inte lite spilld färg på golvet något (Tycker jag).
och varje gång tjatar mamma om att "När vi har gjort om badrummet, får du aldrig mer färga håret här!"
visst tycker jag, för det kommer säkert inte hända före år 2095 endå... hihi!

Idag for vi ut till Birsta en snabbis.
Inne på Rusta fick Tindra nåt utbrott, hon som brukar vara lugnet själv.
men nu va hon ett sånt där barn man tittar på och tänker (om man inte har barn)
"Men gud, jag ska aldrig ha barn!"
Hon ville absolut att jag skulle bära henne, så efter lite tjat gjorde jag det.
Helt plötsligt börjar hon skrika, slå mig och riva mig i håret. då vart jag förbannad så jag ställde ner henne på golvet, varpå hon börjar skrika ännu mer och på det slänger hon sig ner på golvet rak lång och börjar dunka huvudet mot golvet.
som fömodligen gjorde jätte ont, så då började hon att tok grina. Försökte ta upp henne, men hon va orubblig.
Men eftersom jag är både starkare och större än lill skruttan så bar jag ju bara upp henne. hon skrek och skrek.
sen började hon ropa "Moooommmaaa! Mooommmaaa! Bäääääraa!" Så när hon kom till mamma vart hon tyst.
Hon är så fruktansvärt tjurig så fort mamma är med, för hon blir så jäkla bortskämd av henne.
Hon är en riktig momma gris!
Efter det for vi på ica maxi och handlade lite mat, som vi sen tog med oss till Britta.
Så vi spenderade några timmar på ön. Och Tindra avgudar ju Britta.

Har haft besök här ikväll av en viss person också ;)
Och jag är ju inte en sån som håller på å gulli gull prata.
Så säger han att han hade saknat mig igår (vi träffades inte nåt då)
Så jag funderade på vad jag skulle svara,  jag va ju tvungen att komma på nåt snabbt.
Så mitt svar blev.. "Ja.."  Haha, sen började jag tok skratta för jag kom på hur dumt svar det va.
jag fick ur mig, "ja, jag saknade väl dig också" men det satt låångt inne, även fast jag hade ju faktiskt saknat han.. ganska mycket också. Han är ju så söt.
vi har så trevligt tillsammans, och vi kan verkligen prata om allt.
Ena stunden pratar vi om allvarliga saker och nästa stund är det bara en massa trams och skratt.
Det är synd att det är så fel egentligen, för jag börjar tycka om han mer och mer!


Nää, nu ska jag ta och göra mig klar för sängen.
ska upp och jobba i morgon.
Och jag måste säga att jag har världens bästa farmor och farfar.
dom ställer alltid upp! Farfar har nyss varit hit med bilen, så jag slipper gå till dagis och sen till jobbet i morgon.
Som tar närmare 1 timme.
Vad skulle jag göra utan min farmor och farfar?


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

VEM ÄR HAN??

2008-08-29 @ 09:28:41
Postat av: isa

ja cicci, nu får du ta å säga vem denne hemlige man är!

är ju såå nyfiken:o)

kram

2008-08-29 @ 10:57:55
URL: http://sotsugen.blogg.se/?tmp=25204619
Postat av: isa

ja cicci, nu får du ta å säga vem denne hemlige man är!

är ju såå nyfiken:o)

kram

2008-08-29 @ 10:58:17
URL: http://sotsugen.blogg.se/?tmp=25204619
Postat av: Tindras förtjusande mommo och din vackra mamma:-)

Skratt, du är som år 2095 du, hm du skall få se att det blir lite tidigare:)

Och att Tindra är en riktig momma gris är väl inte så konstigt när du är en riktig mamma gris min kära dotter:) och min kärlek till er kan jag ej förklara med ord:) Nä nu har jag jobbat hela natten lång, så nu säger jag solong.

2008-08-30 @ 07:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0