Nyfiken i en strut ...

Igår fick Tindra en adventskalender av Pappa och Monica, som Monica hade virkat.. eller broderat kanske det heter?
Ähh strunt samma. den va jätte fin iaf. och 24 små paket.
Tindra stog och inspekterade den där hela kvällen, och när jag inte såg.. eller ja, hon trodde att jag inte såg. så va hon där och fipplade på paketen, klämde och kände. Hon försökte även rycka ner några.
Lika nyfiken som mamma sin.  :P
jag måste ju erkänna, jag har faktiskt varit och skakat, klämt och känt på paketen. men inte när Tindra har sett då.
och jag har konstaterat att det måste vara en DVD film, på 24'an. 

Det är jobbigt ibland att vara så nyfiken. Men när jag bodde hemma, va jag expert på att öppna julklappar, titta och ev. prova. och sen få ihop paketet så att det inte syntes att det hade varit öppnat.
så satt man på julafton och skulle spela överraskad. och va det nåt man inte tyckte om, då hade man ju förberett sig iaf. =)





Just ja, igår såg vi raketer också. antar att det va ifrån hamnen, vi har iaf första (Ungefär) parkett plats ifrån köksfönstret.
och Tindra va helt fascinerad.
"Woooow mamma! Pang pang!"
Det va förmodligen ifrån Julskyltingen, som vi för övrigt missade eftersom mamma sa att den va inte igår. den är längre fram. 
Det första jag såg när jag tog ST till frukosten på Eclair i morse va,
"En blöt och regning Julskyltning" 
Trevligt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken kul adventskalender:-)

2008-12-01 @ 19:09:34
Postat av: Sofia

Woow vilken cool kalender.

2008-12-01 @ 20:42:16
Postat av: Carrolixeen

du måste skicka en kommentar om dagen till mig så jag få veta vad det är i vaaarje paket. Jag blev super nykiken på dom där paket ! Skulle jag komma till dig så skulle du se både mig och Tindra pilla på dom där paket :D

2008-12-02 @ 10:16:03
URL: http://Http://Carrolixeen.blogg.se
Postat av: Mamma mia /som saknar Dig och Tindra/..

Hej mina Östermalms tjejer!!

Vilken fin kalender Monica har gjort till Tindra och riktiga bra grejer var det visst i, Tindra har tur hon:)

Ville bara skriva att jag saknar er och hoppas att Tindra kryar på sig!!



Puss&Kram vi syns på stan!!

2008-12-02 @ 19:27:43
Postat av: Carrolixeen

ja men det skulle vi kunna göra , Tro jag inte ha något inlplanerat nästa vecka , förutom julmiddag på hotellet då :) Hörde att du skulle också dit =) Så bestäm en dag du :D

2008-12-02 @ 19:36:30
URL: http://Http://Carrolixeen.blogg.se
Postat av: Mamma mia (den vackra)

Vad tokigt det blev Cecilia, jag som fick skriva om hela tiden för att min kommentar inte kom med "skratt" Hm men tydligen så kom alla med sen, du får ta bort nån, så att inte folk tror att jag är helt snurrig, njaaa bara lite då:)



Puss och kram vi syns på stan

2008-12-02 @ 21:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0