Rosa = Tjej . Blått = Pojke

Hallå alla mina fans! Har ni saknat stjärnan?  Haha =)

Tisdagens sjukhus vistelse gick bra, vad jag vet!
Har dock inte fått svaren än, på röntgen. Så man får väl se vad domen blir!

Inskolningen började ju som sagt igår, och Carolina har rätt.
Jag underskattar Tindra så mycket, för det gick faktiskt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig =)
Så det är ju jätte bra! Dagiset verkar vara bra det med, likaså personalen.
Finns en kille som jobbar på Tindras avdelning. Han ser bra ut :p
idag va vi där längre än igår, så att TIndra fick vara med ute och leka.
Alla som känner mig vet att jag är inte direkt den mest barnkära människan (Mot andra barn, såklart!) 
iaf, idag bestämde jag mig för att stå stilla på ett ställe så Tindra visste vart jag va medans hon kollade in stället.
Så va det en liten flicka som ramlade typ 30 cm ifrån mig. Jag vände mig om och kollade åt ett annat håll och låtsades som ingenting medans hon skrek och grät lite för att hon inte kom upp. Det är tur att man är längre än ungarna, då kan man bara se över dom. haha, jag vet att jag är elak!
Sen när vi gick in, va det Tindra och kanske 3-4 barn till som gick in. så gick Tindra, "lekledaren" och dom andra barna iväg till ett annat rum och lekte (Jag satt på en soffa och höll mig mest passiv) så kommer det en snorig pojk och gråter, drägglet rann på han. och han ville komma till mig! till MIG!! En snorig skrikande unge! Nej tack!
Så lite diskret flyttade jag undan mina ben (i skydd mot snor och dräggel) sen försökte jag fösa bort han lite fint. haha! Strax efter kom hans pappa (Ungen va också på inskolning) Och det tackar jag för, att han kom så jag slapp han snorungen nära mig!
Och jag förstår mig inte på folk!
ROSA ÄR FÖR TJEJER, BLÅTT ÄR FÖR POJKAR!
När vi va ute kom det, va jag trodde va en pojke! Tindra pekade och jag sa nåt i stil med, Ja nu kommer pojken!
(Blå overall ser jag att det är lika med en pojke)  Sen hörde jag en personal skrattade, neeej det är ju ingen pojke det är ju.. bla bla bla! Så det va en flicka minsann!
Även att det finns ett barn på Tindras avdelning som heter Tintin.
Det såg verkligen ut som Tintin (Tecknade saken) Och tuffa kläder, riktiga pojk kläder!
Oj, vad jag bedrog mig där med. Lilla Tintin va ju en flicka!
(För att tillägga så va hon en aning mer flick-klädd idag än igår)
Äventyret fortsätter i morgon!

Har ju även fått nya grannar, dörren mitt emot mig. Nu ska jag använda ett ord jag aldrig använder,
men vilka jävla miffon dom är! Satt ute på balkongen härom kvällen, så kommer det en kille ut på den balkongen. jaha, han ska väl röka tyckte jag. men nej, killen hoppar ut från balkongen går till bilen och sen klättar han tillbaka över balkongen! Hört talas om ytterdörr? Sen en annan kväll jag satt ute, kom kärringen som bor där ut (Hon är smäll fet) ställer sig och lägger av världens "fyll gubbe rap"!
Och igår kväll va det ju det värsta, vi har sovrummet vägg i vägg. och det är VÄLDIGT lyhört!
Så jag kan ju säga det, jag fick höra mer än vad jag verkligen vill! Högt, mycket och länge!
Jag trodde jag skulle dö! Tänkte banka i väggen, men med risk att Tindra skulle vakna la jag kudden över huvudet ist! Hua! Tjocka människor!

Jobbfronten för min del, ser ganska ljus ut!
Och jag är sååå lycklig!

Helgen får jag se vad som händer, är barn ledig Lördag!
Så jag får se om det blir utgång eller om det blir melodifestivalen på sjukhuset med självaste Carolina!




Vi ses i vimmlet!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ROSA ÄR FÖR TJEJER, BLÅTT ÄR FÖR POJKAR!

Nja, håller inte riktigt med dig. Jag har en riktigt flickig tjej, fast hon har en blå overall. Vad spelar det för roll vad för färg det är. Tycker att det är tråkigt att tänka att vissa färger bara passar det ena könet. Köper personligen "kill" färger till min tös än tex röd som det inte är nått fel på men som jag inte gillar. Men det är väl bara att vänta tills hennes egna vilja kommer.

2008-02-11 @ 11:15:50
Postat av: Miss Sweden

Jag skulle ALDRIG sätta på min flicka blå overall, där går gränsen, men sen så finns det ju fina kläder på polarn&pyret som det är blått i, fina klänningar, men det är en annan sak....

2008-02-14 @ 10:43:54
Postat av: EN SOM KÄNNER DIG

SÅ KÄNNER INTE JAG DIG CISSAN PISSAN!
DU SOM ALLTID ÄR SÅ GULLIG MOT ANDRA BARN,VARFÖR SKREV DU SÅ!????DU SOM ÄR EN SÅN MJUK TJEJ..

2008-02-14 @ 10:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0