Sjukhus vistelse

Jaha, här satt jag för en 1½ timme sen och va på väg å lägga mig.
Pratade med Ulf på msn, och berättade att Tindras navel va alldeles svullen, sårig och knall röd.
Den stog ut några cm. Så helt plötsligt ringer det en tant " hej hej jag heter "nånting" och ringer från primärvårds jouren"
Jaahaaa, svarade jag lite fundersamt. så berättade hon att ulf hade ringt osv osv. Så hon ville gärna att vi skulle komma upp och kolla så att det inte var något allvarligt. Då såg jag framför mig, 3 timmar på akuten och en skrikande trött Tindra. så jag sa det att vi kommer upp om vi slipper vänta för Tindra sov ju då. och det skulle vi slippa. Så jag ringde Jonas som fick följa med som moraliskt stöd. för Tindra verkligen HATAR människor i vita rockar. Så upp for vi och som sagt så behövde vi inte ens sätta oss i väntrummet, kom in på en gång och fick vänta kanske 5 min på en sköterska. Och det gick förvånadsvärt bra när hon skulle kolla på magen. Jag satt och pratade med Tindra om att tanten ville kolla på hennes fiiina mage, och det fick hon =) Värre va det när läkaren kom och skulle ta tempen, men jag tackar gudarna att det va i örat och inte i stjärten för då hade helvetet brutit lös. Men lite protester blev det när hon skulle ta tempen endå, hon hade lite feber men inte speciellt anmärkningsvärt. Och naveln va inte svullen längre, men den va jätte varig. så hon sa det att den hade nog tömts.
Men vi skulle gå på koll på Bvc för säkerhetens skull, så att det inte blir nånting.
Så slutet gott, allting gott!
Tror aldrig att det har gått så fort på akuten förut, allt va klart på 30-40 min.



Nu blir det sängen iaf..

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: EN OKÄND BEUNDRARE I NEDANSJÖ

HOPPAS ATT TINDRA SLIPPER ALLA FÖRKYLNINGAR OCH ANDRA "SMÅFEL". HON ÄR JU EN SÅ SNÄLL OCH GO FLICKA SOM MAN VILL SKA MÅ BRA JÄMNT. DU GÖR DET JÄTTEBRA CICCI SOM ORKAR MED ATT ARBETA OCH ATT TA HAND OM TINDRA SÅ BRA SOM DU GÖR. DU SKALL ALDRIG VARA RÄDD ATT BE HJÄLP, SNÄLLA MÄNNISKOR SOM VILL HJÄLPA TILL FINNS DET GOTT OM.

2008-06-26 @ 23:11:04
Postat av: Carrolixeen

Åh nej ! Inte sjukhus igen.. Tindra som älskar det ställe så mycket !

2008-06-27 @ 09:24:17
Postat av: Snygg mamma&Tindras favorit

Hallo fin damen på öfr Östermalm:-)Håller med Ulf vad han skrev så fint med (capslock):-)för så är det. Synd att jag jobbade natten för då hade vi kommit omg och följ med till sjukhuset, men det gick ju bra:-)



Puss och kram vi syns på stan/Snygg mamma

2008-06-27 @ 20:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0