Traumatisk upplevelse

Jag måste ju berätta att igår va det första gången i mitt 22- åriga liv som jag svimmade!
Hua vad hemskt det va!
Jag åkte och solade, och när jag skulle lägga mig så va det nå så kopriöst varmt.
men jag hade ju redan lagt i pengar så det va för sent att byta! Så jag pinade mig igenom 20 minuter.
Skulle nästan kunna tro att jag badade, jag har aldrig svettas så himla mycket. det bara rann! Jag låg i en pöl!
Men iaf, klev upp sen och gjorde rent i solariumet och började klä på mig när jag vart så himla yr och illamående så jag kunde inte stå upp och svetten forsade. Jag fick lägga mig ner på golvet för att få lite kall luft i från springan under dörren. jag va tvungen att ha nåt att dricka och drickautomaten va alldeles utanför dörren. men jag klarade inte att resa på mig, men till slut fick jag på mig byxorna och linnet. och öppnade dörren och rusade mot fönstret (är en stor slags fönsterbräda som man kan sitta på) som jag kunde sätta mig på, och som tur va så va mamma med, så jag sa åt henne att köpa en dricka för jag kommer svimma snart. satt mig med huvudet mellan bena. och mamma trodde att det va bara för att det va lite varmt. kännde hur jag vart mer illamånde och yr. tänkte att jag måste lägga mig ner och skölja ansiktet i kallvatten. så jag gick mot toan. men det va upptaget, känner hur jag börjar vingla när jag är på väg tillbaka och det susar i huvudet så jag va tvungen att hålla mig i väggen. snubblar ner på fönsterbrädan igen. Hör mamma långt bort att hon frågar hur det är med mig, vet inte vad jag svarade men lite loka fick jag i mig. Sen va jag tvungen att luta mig bakåt. det va tydligen då jag svimmade, hade tydligen ramlat ner på sidan och ögonvitorna kom fram och jag inte vet jag om jag hade fått nå ryck i kroppen. så mamma hällde fullt med loka över mig, och ruskade och ropade.. haha, men det kom inte jag ihåg, inte fattade jag att jag hade svimmat. Jag kom ihåg att jag lutade mig bakåt, sen att mamma ropade på mig att jag skulle sätta mig på golvet, sen att hon kom med en bunt papper indränkt i vatten som hon pressade över mig.
Jag trodde verkligen att jag skulle dö! Men efter en stund vart det mycket mycket bättre.
Berodde förmodligen på att jag hade varken äte eller druckit, och svettades nå så fruktansvärt mycket. dessutom är det den trevliga veckan när man förlorar 70 liter blod. Så det fanns inte så mycket i kroppen!
For och svullade i mig en big mac när jag kände att jag kunde gå, och sen hem å duschade.
efter det mådde jag som en stjärna igen!
Men jag är såå himla glad att mamma va med! Tänk om jag hade varit själv, då hade jag nog dött.
Så hädanefter kommer jag aldrig våga gå och sola själv, och aldrig mer att jag solar utan att ha med mig en vatten flaska iaf...


Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Carrolixeen

MEN CECILIA ! Imorron ringer jag dig och vill Jätte gärna höra något smarigt Svaller !

2008-05-14 @ 22:56:40
URL: http://Carrolixeen.blogg.se
Postat av: Din vackra mor och Tindras bedårande mommo!

mm Cecilia det var inte kul att vara med om detta, men det ordnade till sig i alla fall.
Sluta och slarva med maten så skall du se att det inte behöver inträffa såna här tråkiga saker att du svimmar..
Jag vet att jag är en riktig tjat mamma, men det är det vi är till för (hehe)..
Puss och kram vi syns på stan:-)

2008-05-15 @ 13:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0