min åsikt

Jag tänkte på en sak. ni kallar mig en massa saker för att jag står för att jag hellre ville ha en flicka än en pojke.
Hur många är det inte som i sin tystnad sitter och hoppas på att det ska bli en flicka? När dom har fått barn och det blev en flicka säger dom lite skämtsamt (egentligen på fullt allvar) att det va en flicka dom hade hoppats på.
När folk frågar under graviditeten vad dom hoppas på, så ler dom lite och säger "Ett friskt barn!"
Jaha, så då är helt plötsligt sjuka barn mindre värda än friska barn?
Man hör alla säger, men åh det är ju så sött med flickor och allt är så puttinuttigt.
vet en som brukar säga "Det är ju bara vissa som klarar av att göra flickor!"
och alla säger små kommentarer, som ska låta skämtsamt om att flickor är sötare. När det egentligen är helt allvar.

och det här med flickor, det tror jag delvis sitter i sen man va liten själv.
Hur många pojk dockor finns det? Säg att det finns 500 olika dockor, max 2-3 stycken är dockor som ska föreställa pojkar.

Men så tittar vi i Kina, där är inte flickor värt 5 öre ens.
där ska det vara pojkar. råkar dom få en flicka får dom antingen leva i skymundan eller adoptera bort det.
och vissa är så hemska så dom lämnar barnet. bara för att det är en flicka. Bara för att det på nåt sätt har blivit skamligt att få flickor.
va ett stort reportage om det i Aftonbladet för nåt år sen.
Sånt är accepterat? Men att lilla jag i obetydliga Sundsvall råkar stå för att jag ville ha en flicka,
det är katastrof, ja då hoppas folk att sociala ska ta mitt barn, att jag får min livmoder kapat, att jag är hjärndöd osv osv.

Men ta en titt runt om i världen.
det är så mycket som försigår som folk bara blundar för,
men att jag råkar stå för mina åsikter. det är tydligen värre!
Lägg energin på barn som är utsatt för diverse saker ist.

Kommentarer
Postat av: Pralinen

Håller med dig och det är bara inte i kina det är så, finns många andra länder:(

Nu förstår jag vad du menade med förra inlägget okey du får syndernas förlåtelse:)

2008-11-20 @ 10:54:58
Postat av: Emelie

Tror inte att de var de som folk reagerade på. Att önska sig en son eller en dotter ser jag inge fel med, men att skriva att man rökt undergraviditeten för man trott att de var en pojke man skulle få... Och att du skulle ha slutat röka om du vetat att de var en flicka. Helt sjukt att man vill skada sitt barn medvetet.. de är min åsikt iaf! Å antar att du förstod att du skulle få många "arga" kommentarer när du skrev inlägget! Men ser att du raderat de du skrev om rökningen å de är ju bra iaf...

2008-11-20 @ 11:38:06
Postat av: linda

jag hoppas på en tös denna gång för då får man 2 av varje :) men med min tur så e det en liten kille till hihi (har ju 9 bröder så oddsen är emot mig :P) ,, men första barnet då önskade jag mig en tös jag med och hade turen att få en!! men nu vill jag ha en till tjej... men de är svåra att få till för vissa :)

2008-11-20 @ 12:13:07
URL: http://frupetterssons.blogg.se/
Postat av: Dålig mamma är du!

Det var pga att du skrev att du ville skada "pojken" men inte flickan!!!

2008-11-20 @ 14:02:17
Postat av: Emilie

Men HALLÅÅÅÅÅ

Vissa förstår inte vad du menar cissan, jag förstår att du är en flick-mamma är det konstigt eller!? jag har 3-döttrar och är jätte STOLT över det, för jag är inte en POJK mamma så skit på er med era dumma kommentarer som inte förstår vad hon menar.

2008-11-20 @ 20:13:39
Postat av: ?

Jag gillar din blogg i alla fall tycker också att det är konstigt med tex Kina, flicksor är ju mycket sötare med sitt rosa, glitter och glamor:-)

2008-11-20 @ 20:42:22
Postat av: Frida

Ett sjukt barn är inte mindre värt, men det underlättar nog på många sätt och vis för alla inblandade om man får ett friskt barn, och allra viktigast för barnet själv att det får må bra och får en bra start i livet.

Ser absolut ingen mening med att önska kön på barnet, det är hursomhelst MITT barn oavsett om den kommer ha rosa eller blått..



Förstår verkligen inte hur du tänker alltså...

2008-11-22 @ 14:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0