Mat

Alla som känner mig vet att jag är totalt värdelös på att laga mat.
mamma är jämt på mig, "det är sååå okvinnligt att inte kunna laga mat och det finns ju ingen kille som vill ha en tjej som inte kan laga mat" Självklart lagar jag ju mat, till Tindra. men det är ju inget avancerat. (Men oftast åker vi till nån och snål äter)
Men att inte jag kan laga mat, det är nåt jag har valt själv. För första gången ska jag avslöja min lilla hemlighet om varför jag inte kan laga mat.
Jag vill inte kunna laga mat! Jag är rädd att jag ska tycka att det är roligt  att laga mat, och tycker jag det då kommer jag bli tjock. (Eller ja, tjockare)
Men idag hände en grej, jag lagade mat. riktig mat!  Alldeles själv! Jag änvände to.m ugnen. det har jag aldrig gjort!
J skulle äta med oss, så jag tänkte att jag kan ju inte slänga fram nån pasta med en värmd findus köttfärsås burk.
Så jag gjorde klyft potatis med rotfrukter, bea sås och ost Schnitzel. Ja tänk att lilla fröken Cecilia gjorde det, och det va ingen findus färdigrätt!
Inte för att skryta, men det var underbart gott! Det tyckte J och Tindra med!
Jag är så stolt över mig själv!
En bagatell sak tycker ni, men för mig är det lika stort som jesus uppståndelse!



Kommentarer
Postat av: Anonym

mmmmmm det lät gott"tjejen".....

2008-10-17 @ 19:29:16
Postat av: Mamma mia (den vackra)

ÅÅ min älskade dotter, äntligen är du på väg att bli en matmamma du också:)hemlagat är alltid gott..

Jag sade inte att det skulle vara lätt, jag sade bara att det skulle vara värt det:)



Puss&kram vi syns på stan..



2008-10-18 @ 12:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0