Everest

Idag köpte jag mig en jacka, så nu är det slut tjatat från min sida om en vinter jacka.
Men det blev inte Helly Hansen jackan som jag har spanat in, vart en Everest dun jacka.
Mycket varmare och lite dyrare.


1 999 kr fick jag ge för skönheten,
värt varenda öre!



Jag kan verkligen rekomendera Everest, kanon kvalitet, det är varmt och super bra helt enkelt! 
Jag är super nöjd med Everest! Har haft Everest jacka och vantar tidigare också.
Tindra och jag kör på Everest  i vinter iaf, köpte ett par handskar till Tindra idag av det märket.
Så nu har Tindra, overall och handskar och jag har jacka, handskar och skor.

Va ju då på stan idag då, lunchade med Jonas på Viktoria's. Det är så himla gott där, deras mix sallad är såå gudomligt god. Sen hade inte Jonas tid att följa med på stan för han skulle till optikern. så jag fick hans kort så jag kunde handla =)
Köpte som sagt handskar till Trollet. Letade svarta Everest täckbyxor i stlk 92 till Tindra, men minsta storleken dom hade va 110, så det va synd. så jag köpte ett par svarta på HM till henne. Hon ska ju inte ha dom så länge endå, snart åker overallen på. Jag tyckte Jonas kom undan lite billigt med tanke på att byxorna kostade 98 kr. så då köpte jag en Hello Kitty tröja och Hello kitty byxor till gumman också!
Så nu kommer hon vara super tuff med cerise rosa jacka, svarta täckbyxor, svarta handskar och rosa mössa.
Men det återstår att se om hon vill ta på sig det, hon VÄGRAR ta på sig nåt som inte är rosa.
Överdragsbyxorna hon har haft på dagis är grå/blå, dom brukar hon gömma har personalen berättat, för att dom är inte rosa, så hon ska inte ha dom på sig. Men faktisk så tog hon på sig en svart tröja idag, men det va bara för att det va en rosa glittrig hello kitty prinsessa på den. Go trollet mitt!

Va och hämtade bilen idag också, men JAG va tvungen att ringa dit eftersom att dom inte har hört av sig.
så säger dom att dom får nog inte in det som behövs till bilen föräns nästa vecka. Jaha, så hade inte jag ringt så hade dom inte sagt nåt och behållt bilen till nästa vecka? Idioter!
Så dom sa att jag kunde komma och hämta den! Sen när jag kom va alla där super trevliga och hjälpsamma.
Och skulle förklara en massa saker för mig och sånt. Då va dom plötsligt super trevlig!
Jaja, jag fick ju tillbaka bilen iaf...

Idag saknar jag J så himla mycket!
Det är konstigt det där, ibland blir det akut att man saknar nån tokmycket.
och så är det nu!

Gud vad det har snöat ute, hua hua hua!
MEN!! En sak måste jag erkänna, det är super mysigt när snön ligegr på trädena. det är så himla fint!
Och en sak till som är positivt med snö, det är att det blir ljusare ute.
Sen finns det inget mer positivt med varken snö eller vinter.

Nää, nu blir det ut på balkongen och frysa!
Eller just ja, jag behöver ju inte frysa... :D

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också ha en sån jacka!!

2008-10-31 @ 17:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0