Fjortis

Jag kom å tänka på en sak, helt utan mening egentligen.
Lyssnar på radion, så spelar dom nån Jonas Brothers. Typiskt pojkband.
Så skenade mina tankar iväg till när man va en liten hormonstinn fjortis och blev kär i allt som rörde sig, (Och inte rörde sig för den delen, kunde lika gärna vara nån man såg på ett foto).
Man hade ju säkert dyrkat dessa pojkar, nu vet jag dock inte hur dom ser ut. men dom har ju så där söta pojkaktiga röster.
Kom å tänka på att, finns det några såna där fjortis hyseriska pojkband nu, som pryder alla fjorton åriga flickors väggar?
På "Min tid" va det ju Backsteet Boys, Westlife, N*Sync och förmodligen några fler.
Man hade ju väggarna tapetserat med bilder och affischer, allt ifrån knappnåls små biler till meter stora affischer.
Jag köpte alla tidiningar jag kom över, spanska, tyska, engelska tidningar det spelade ingen roll huvudsaken det fanns en liten bild man kunde klippa ut.
Fast mest hade jag Leonardo DiCaprio. han va min absoluta favorit, och jag visste det att den dagen jag skulle träffa honom, då skulle han bli super kär i mig. Lilla jag, en översminkad och överstylad fjortis. Men jo, mig skulle han bli kär i. Det va bara så!
Nu såhär en massa år senare, kan man skämmas så mycket för hur patetisk man va egentligen.
Alla skolböcker va täckta av hjärtan som det stog "Leo" i, men det fick varvas med alla killar man va kär i, eftersom man va kär i en ny kille varje vecka, så kan ni ju tänka er hur mina böcker såg ut..
Ja, man blir så full i skratt när man tänker på hur man va.
Nu sitter man här, ensam med ett barn och kämpar för att få dagarna att gå ihop och oroar sig ständigt för pengar och jobb,
Tänk vad bekymmers lös den där fjortis tiden va egentligen. Men då tyckte man att man hade världens värsta problem, och allt va så hemskt och man tyckte att man hade inget att leva för. Bara för att killen för veckan (Som man såg 10 sek på en fest) kanske inte riktigt visste vem man va, eller att man kanske för ovanlighetens skull inte fick som man ville, eller att man inte fick tag på nån som kunde köpa alkohol till helgens fest. Ja, då va det lika bra att ta livet av sig!


Nä, nu blir det till att återgå till "Vuxen sysslor"
Skriva en Cv och söka jobb!



Kommentarer
Postat av: Carrolixeen

haha du får inte glömma att vi VAR Spice Girls också :D Nick Carter & Leo va mina one and the only då på den tiden :D haha

2008-10-13 @ 12:37:46
URL: http://carrolixeen.blogg.se/
Postat av: Cicci

haha, jaa just ja :p det finns det ju to.m bilder på! hahahha

2008-10-13 @ 13:06:39
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: Anonym

ustinm

gjvnvvnvbvb

vnvbvbvvx2114472123xjcbccgcb

cjcbcbnxbnx1110

2008-10-13 @ 18:34:03
Postat av: Mona

Jag är ingen fjortis, enligt mig själv, jag har lyssnat på Jonas Brothers sen förra sommarn, genom att jag såg dem på tv i usa, det var inte för att jag vart "kär" i dem elelr nåt, men visst dom ser bra ut, men testa att lyssna på texterna istället, även du som "vuxen mamma" kan gilla dem, det gör min lärare som har en jämnårig dotter som jag iallafall. Fast det är ju din åsikt det där förstås, and i accept it, kram!

2008-10-13 @ 19:32:33
URL: http://claudiaas.blogg.se/
Postat av: Carrolixeen

jag skämta bara Timrå spelar tydligen idag :)

2008-10-13 @ 21:51:15
URL: http://carrolixeen.blogg.se/
Postat av: linda

tackar :) du har en riktig söting du oxå.... längesen man såg dig :) hoppas allt e bra / linda

2008-10-14 @ 09:41:10
URL: http://frupetterssons.blogg.se/
Postat av: JGBNV 2140VBMYNMFGFG140'GJHJ3257NVV

2008-10-17 @ 18:47:16
Postat av: Anonym

Du är bara så gooooooo

2008-10-17 @ 19:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0