Nära döden upplevelse

Mamma pratar alltid om att vi är en funktionell familj.
Och visst, vi kanske är det.. men i fredags va vi en fruktansvärt dysfunktionell familj.
Vi satt som en trevlig familj (Jag, Tindra, Marcus, Mamma & Ulf) på Landet, i sängen och Ulf visade en massa saker på hans nya favorit sida, YouTube. När plötsligt Tindra tittar på mig och gapar, hon fick inte åt sig nån luft. Jag visste inte att hon hade en godis, med förstog på en gång att hon hade fått en godis i halsen. så jag rycker upp Tindra från sängen och springer och skriker att hon har satt i halsen, hon kan inte andas. Varpå Marcus flyger upp ur sängen och springer ut, på gården. Ulf tar Tindra och trycker och har sig som man ska göra. Mamma springer omkring och letar telefon för hon ska ringa ambulansen, jag står mest och hoppar på samma ställe och skriker gör nånting! Varpå mamma springer fram till Ulf och skriker på han att han ska gå en kurs sen rycker hon Tindra ifrån han, så Tindra åker i golvet. lika snabbt som mamma kom in i rummet, va hon ute igen. Ulf tar upp Tindra och fortsätter med det han gjorde. Jag skriker, mamma springer omkring, Tindra får ur sig nåt pipande ångest skrik. Och Marcus är... borta!  
Tillslut så lossnar godisen och lillhjärtat andas igen, gud vad hon grät mitt älskade troll och jag satt och skakade så mycket, så fruktansvärt mycket. Mamma kom tillbaka och fortsatte skrika på Ulf att han fan måste gå en kurs i hur man gör. Sen kom Marcus tillbaka från ingenstans och börjar skrika och ha sig.
Det kändes som en evighet, men egentligen hände allt på kanske max 1 minut.
Jag trodde verkligen att mitt älskade hjärta skulle dö, jag ahr aldrig varit så fruktansvärt rädd och chockad i hela mitt liv!

Men nu så här efteråt när allt gick bra, kan man bara sitta och skratta över hur alla reagerade.
Man blir så handlingsförlamad av chocken!
och roligast av allt va, att mamma säger åt Ulf att han ska ta en kurs i hur man gör. Han som räddade livet på mitt troll, medans mamma sprang omkring och letade telefon. Ulf va den enda som behöll lugnet, och jag är så glad över att han va där.

Det va iaf sista gången Tindra fick äta godis!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojoj detta var värkligen inte kul...

2008-10-27 @ 09:15:01
Postat av: isa

låter kanske lite elagt men man kan ju faktiskt bara skaratta åt de hela....marcus försvinner, momma skriker åt ulf å du står å hoppar...

de va ju tur att ulf behöll lugnet å fann sig å visste vad han skulle gö!

de där är bland de värtsa jag kan tänka mej kan hända äns barn....jag är rädd att jag bara står handfallen å inte vet vad jag ska gö!



vart långt å inväklat, hoppas du förstår nått av de jag skrivit:-)

kram

2008-10-28 @ 21:31:43
URL: http://sotsugen.blogg.se/?tmp=25204619

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0