En bra dag

Jag känner mig så.. glad idag!
Det liksom sprudlar i kroppen! Jag känner för att shoppa,
men min ekonomi tillåter inte det nu. inte idag!
Jag vaknade hyffsat utvilad idag, vilket känns otroligt skönt.
Klev tom upp när klockan ringde.

Dock tänkte jag inte det först!
Tindra kom och kröp ner med mig
och ville kramas. Frågade om hon ville på dagis idag,
nej svarade hon. Ok, men då måste mamma få sova en stund till.
Tänkte efter i en halv sekund, och nej fan, idag ska jag kliva upp.
Idag är en bra dag. Och jag har sovit bättre än på länge.
Så vi klev upp, tittade på barnkanalen och for sen till dagis vid 8.

Idag ska jag försöka ta tag i tvätten,
skulle egentligen göra det igår.
Men då vart det städ och birsta.
Klarar inte av att ha "för mycket" saker att göra på en dag,
då bli jag alldeles snurrig och uppstressad.
Och då brukar jag oftast skita i att göra nåt överhuvudtaget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0