Snö snö snö ...

Tänk att det kan vara en sån skillnad, från ena dagen till den andra.
Igår va det strålande sol och underbart, idag är det... snöoväder!
Gud vad jag fick plöja med vagnen i morse, trodde jag skulle bli tokig ett tag.
Tindra hjärtat va så snäll så, även fast hon fick jätte mycket snö på sig så sa hon inget,
det enda hon va bekymrad över va att hennes älskade råtta fick snö på sig.
Mitt hopp om våren försvinner nu, tror jag!

Frågade även på dagis om det där med klippningen,
så hon berättade att barnen hade suttit och klippt i tidningar,
så skulle hon gå och bädda efter att dom hade sovit, hon hade sagt till vikarien där att
hon fick verkligen inte släppa barnen med blicken, men tydligen så hade hon gjort det.
Precis i samma stund som den ordinarie personalen hade kommit tillbaka hade tussen från Tindra fallit.
skadan är ju redan skedd så det är inte så mycket att göra år saken,
men jäklar om det skulle hända igen!

Nä, nu måste jag ta och börja städa här.
Usch, vad tråkigt, känner inte alls för att städa!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0