Sjukling

Igår fick jag hem en liten sjukling. Tindra hade lite feber i fredags när hon åkte, men sen hade den tydligen stigit.
så det har varit en lugn helg med pappa, farmor och farfar för min lilla gumma.
Febern är väl nästan helt borta nu. Jag tycker ju, som jag har nämt tidigare, inte om att ge henne alvedon om det inte verkligen är nödvändigt. så alvedon får trollet när man märker på henne att hon är dålig.

Helgen har varit lugn för min del också, har blivit så himla förkyld.
har varit ute på ön medans J har jobbat i helgen, jag har hjälp Carolina att dona lite i lägenheten.
fast mest har vi vilat tror jag. haha, latkossor! :p
Igår va vi i Birsta, jag införskaffade mig en såå otroligt fin ljuslykta. och en efterlängtad klockradio,
jag måste sova med radio på men min la av innan jul, men inatt sov jag som en prinsessa när jag kunde ha radio igen!
Även att idag har mitt paket från Jotex kommit, det ska bli spännande att se hur lampan och sängkläderna ser ut!

Senare idag flyr jag och trollet till landet!
Vi ska åka på vilohem hos mamma.
Tänkte även passa på att färga håret när jag är där,
fast det har jag inte informerat mamma om än.
då blir det den samma gamla vanliga visan om att "Det här är sista gången" och bla bla bla.
då är det bättre att överraska mamma, genom att dra upp färgen och säga lyckligt med ett leénde
"TITTA!"  sen springer jag och låser in mig i badrummet.
Man får inte vara dum....

har en massa saker som måste göras innan vi åker, men jag har ingen som hellst ork.
så jag får se.. ska börja med en cigg nu iaf.
Tindra gumman somnade på soffan förut efter duschen.
lill snuppan min! får se hur länge hon hade tänkt sova.

Hoppas att ni har haft en underbar helg iaf.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0