Påkörd

Imorse vart jag påkörd av en cykel!

Hade varit och lämnat Tindra på dagis, när jag svängde av från Fridhemsgatan och va i sista korsningen innan min väg.
Bromsar till lite och tittar åt höger och vänster, på höger sida kom det en kvinna på cykel, fick ögonkontakt med henne så hon fattade att jag skulle köra. Så jag körde, när jag ser hur något närmar sig i en jäkla fart från vänster sida.
Hann knappt att reagera föräns killen på cykeln hade kört in i bilen vid förar dörren.
Han flög. Jag vart så chockad så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, tänkte köra vidare bara.
men kom i samma veva på att så kan jag ju inte göra. Så jag stannade, stängde av bilen och klev ut.
Frågade hur det gick, han va nog rätt så chockad själv. han upprepade hela tiden, "det gick bra, det är ingen fara"
Kvinnan på cykeln gick också fram till han, men han verkade mest irriterad på oss för att vi fortsatte att fråga.
Så han tog sin (numera) vingliga cykel och cyklade vidare.
(Cykeln hans va så fin, alldeles cerise rosa.)

Trodde faktiskt att det skulle bli en buckla eller något på bilen,
för det va en jävla smäll. Han måste ha cyklat skit fort.
Men icke, vita faran klarade sig undan med enbart gummi spår ifrån cykel däcket.
Men jag undrar hur det verkligen gick för killen.


Kommentarer
Postat av: isa

men vart kom han ifrån då? måste haft räser fart på cykeln! tur de gick bra me bil å han, om man ska gå på de han så så:-)



kram

2009-05-26 @ 11:03:46
Postat av: M

Han blev nog chokad han med.

2009-05-26 @ 11:07:22
Postat av: Kapten

Å faan otrevligt att råka ut för sånt...

2009-05-27 @ 19:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0