Tindras funderingar

Tindra har verkligen kommit i en "Fråga om allt" period.
Hon har flera tusentals frågor varje dag.
det som fascinerar henne mest är, solen och månen.
så får man förklara vad det är och vart dom tar vägen,
på dagen respektive kvällen/Natten.

Sen har hon en fråga som hon upprepar rätt så ofta,
vart va hon innan hon föddes?
För jag kan berätta om när jag va liten,
om saker och ting då.
Så kollar hon lite bekymrat och säger att hon kommer inte ihåg det.
Jag svarar att hon inte fanns, men då kommer frågan om vart hon va då?

Jag vet inte alls hur jag ska svara på den frågan.
En gång sa jag att hon låg i pappas pung och plaskade.
Men vad ska man säga?
Jag tycker att det är en sån himla svår fråga.

Bebisar är hon också fascinerad över,
speciellt hur dom kommer ut ifrån magen.
Hon vet hur hon kom ut, "Doktorn skar i mammas mage och plockade ut dig"
Så visar jag ärret och hon förstår. Men hon har lite svårt att förstå
att det flesta bebisar kommer liksom ut ifrån "Kisseriet"
Så jag har lagt ner den förklaringen tills hon blir äldre.
Hon får nöja sig med att veta hur hon kom till världen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0