Svenska kyrkan

Åhh vad segt det går med min sk städning.
Har precis blivit klar med att vika in kläder, trodde jag va klar men då hittade jag mer kläder i köket(!)
Djuuuuuup suck!
Så nu känns det som att jag har två alternativ, antingen så ber jag hyresvärden om att jag ska få ett rum av grannen som bor vägg i vägg, så jag kan göra en stor walk in closet. (Han är ju aldrig hemma endå, så vad ska han ha 3 rum till. onödigt!) Eller så får jag rensa lite, det finns verkligen inte plats för våra kläder!
Det är hur mycket som hellst som jag har fått lagt i tvättkorgen bara för att det inte får plats!
Jag kanske ska ha garderobsloppis här hemma :p
Nån som är intresserad av lite käder?
Skor också för den delen, har såå himla mycket skor!
Både jag och trollet! jag använder ju aldrig skor mer än en säsong.
Och jag brukar ju köpa några stycken, per säsong.

Fick ett brev idag ifrån Svenska kyrkan, dom skickar brev till alla som har barn i åldern 0-4 år som ännu inte är döpta. Så dom skulle gärna vilja träffa mig för att berätta om vad dopet innebär och varför det är så viktigt!
Vadå viktigt? Jag har levt 23 år utan att vara döpt, och jag har aldrig känt mig utanför, jag har aldrig blivit mobbad och jag har aldrig legat sömnlös på nätterna, för att jag inte är döpt.
Jag personligen anser att det är totalt onödigt att döpas.
Varför liksom? För att få presenter? Jag är ju inte troende direkt...
Men visst skulle jag kunna döpa Tindra nu för att hon ska få glädjen att få en massa presenter.
Men orka! Känner hon att hon vill döpas så kan hon göra det i samband med konfirmationen, om hon nu vill konfirmeras vill säga.

I brevet erbjuder dom även mig, om jag inte är döpt, att jag också kan få döpas.
Skulle inte tro det!
Brevet avslutas med denna mening;
"Tag chansen att möta några av våra präster och andra medarbetare kring denna viktiga fråga."

Viktig fråga in my ass.

Nu ska jag återgå till städningen!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej, kom på att jag glömde min svarta kofta hemma hos dig. Du kan väl skicka med den till Carro så kan hon ge den till Frida =)

2009-09-28 @ 19:10:29
URL: http://incorrigible.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hej hej! Det va jätte länge sen Frida tog koftan, det va bara nån dag efter gatufesten! =)

2009-09-28 @ 21:49:23
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: Trogen läsare...

Ha ha ha! Gällande kyrkan så hade jag inte kunnat säga det bättre själv! =)



Men kom igen Cicci, jag tror nog att du skulle vilja döpa dig och sjunga några psalmer ändå! Du får faktiskt tänka på att man får vin i slutet av konfirmationen ;) (Om det nu är så fortfarande)

2009-09-28 @ 22:51:44
Postat av: Cicci

Det skulle vara för vinet då ;p

2009-09-28 @ 22:58:00
URL: http://cissan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0