Cykeltur?

Igår va jag och trollet på Ica och handlade, det gick verkligen SUPER bra!
Och vad händer när det går för bra? Det blir oftast bakslag!

På vägen hem pratade vi om att vi kunde gå ut och cykla när vi kom hem,
Tindra blev jätte glad och ivrig. När vi kom hem skulle jag bara packa in matvarorna
så skulle vi ta fram cykeln ur förrådet. Hade glömt köpa cigg, så vi bestämde att vi skulle cykla, eller ja, jag skulle gå och trollet cykla till kiosken.
Orkar inte gå in på nå detaljer, men Tindra började trilskas om det ena o det andra,
men jag gav henne en chans att lugna sig. Så vi gick ut och tog fram cykeln, men jag visste nog egentligen hela tiden att det inte skulle bli en cykeltur. Jag skulle bara in o byta nyckel innan vi skulle gå, hon började skrika, grina och ha sig ute. så jag fick med henne in. Väl inne barkade allt åt skogen.
Tindra fick ett vansinnes utbrott, och det slutade med att det såg ut som jag hade blivit attackerad av en katt på halsen och nedåt. Hon fortsatte skrika och gå an i säkert en timme.

Jag sa åt henne på kvällen att i morgon (idag) kunde vi gå ut och cykla efter dagis,
om hon lät bli att skrika, grina, bråka, slåss, sparkas, rivas och dessutom att hon skulle lyssna på mig.

Idag när jag hämtade Trollet på dagis, va hon super glad och hon berättade för alla på dagis att hon skulle hem och cykla. Blev det en cykeltur då? Nope!
Det började med att hon inte skulle ha mössa sen jacka osv osv, tills det kom till att hon inte skulle ha hjälmen.
Hon fick ett vansinnes utbrott igen och bara skrek, skrek, skrek och grinade, viftade omkring sig och frågade skrikande om jag ville att hon skulle bli arg på mig samtidigt som hon slog i väggen.
Sen flög hon på mig och började sparkas, för att sen riva mig på hela armen.
Jag sa åt henne att sätta sig i soffan tills hon lugnat ner sig, och jag gick ut o rökte.
Hann inte mer än ut föräns hon försökte slå sönder rutan.
Sen slängde hon grejer omrking sig, slet ner duken ifrån vardagsrumsborde varpå ett ljusfat följde med, hon tänkte gå på duken, eller löparen eller vad det kallas på köksbordet, men där jävlar blev jag arg!
För där står datorn. Så vi bråkade och hade oss en lång stund.
Det va även en hantverkare här under hela tiden ungefär, han lär ju ha trott att han kommit till ett dårhus :p

Resten av dagen har varit relativt lugn, för trollet somnade i soffan efter allt lugnat sig, så hon fick sova en kvart ungefär. Men nu trilskas det med läggningen.. Hon skriker om olika gosedjur hon ska ha, för att sen slänga iväg dom och skrika "Jag ska inte han hästjäveln" Jag ska inte ha råttjäveln" osv osv.. om alla olika gosedjur.
Dessutom kommer hon upp varannan minut ungefär för hon ska kissa eller så är hon törstig, saker hon vet att jag absolut inte nekar. Det utnyttjas nu kan jag lova.

Så jag får se när det blir lugn och ro här.

Kommentarer
Postat av: Britta

Hahahaha Cicci, jag tror jag dör....det är rart med barn.

2010-04-14 @ 16:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0