Dagens bravader

Dagens bravader då, för er som är intresserad :p

Dagishämtningen gick bra!
Jag va i valet och kvalet om vi skulle åka till kvantum och handla inför lördagen.
Jag sa till Tindra att vi skulle på affären och frågade om hon tänkte tjata och tigga.
Givetvist sa hon Ja. Hon upprepade flera gånger,
"Jag tänker tigga, mamma!"
Så då sa jag att jag tänkte stanna på konsum på skönsmon och bara springa in å köpa cigg.
Det va helt okej. Men när vi kom fram, ville hon absolut med in och hon sa att hon inte tänkte tigga o ha sig.
Så efter lite funderingar och prat begav vi oss till kvantum.

Innan vi gick in gjorde jag det klart för henne att hon fick sitta i en kundvagn och om hon tiggde eller ställde till med nåt åkte hon fortare än kvickt in i bilen.
När vi kom in på Ica vägrade hon sitta i vagnen. Hon började sprattla och skrika.
Så jag frågade henne flera gånger om hon skulle sätta sig i vagnen eller bilen,
inget av de ville hon. Men tillslut valde hon vagnen.
Hur gick det då inne på Ica?
fantastiskt bra, måste jag säga!
Hon frågade om hon fick en egen dricka, jag svarade nej och sa att hon hade en massa festis hemma.
Efter en stund frågade hon igen. Hon fick samma svar.
Då sa hon "Just ja, jag skulle inte tigga"
Så vi klarade Ica galant!

När vi kom hem ville hon se barnprogram, jag slog på barnkanalen.
Men det va nåt "större barn" program där dom pratade engelska.
Då fick hon ett utbrott och skrek om att hon minsann skulle se barnprogram, för det är hon som bestämmer.
Jag sa att jag kunde inte göra nåt, och att antingen fick hon se det eller så kunde jag slå på Animal planet.
Men inget dög, så jag sa att fortsätter hon så, så skulle jag stänga av Tvn.
Men då sa hon att hon skulle se det där, så jag va på väg tillbaka till sovrummet för att vika in tvätten.
Då började hon skrika och veva med armarna om att hon skulle se barnprogram.
Jag stängde av Tv'n och gick tillbaka till sovrummet.

Efter 2 minuter hör jag henne komma bakom mig med bestämda steg och muttrade nåt,
så i reflex spände jag mig och va beredd på att hon skulle bonka på mig.
Så sant som det va tänkt, men nu kom inte slagen i midjehöjd, för nu hade hon fått tag i en flugsmälla som hon använde hela sin kraft för att slå mig upprepade gånger.
Jag sa åt henne att om hon slog mig en gång till så skulle jag ta av henne flugsmällaren,
jag hann nog inte säga klart meningen föräns hon hade dunkat in den i ryggen på  mig igen.
Ja tog flugsmällaren och la det i ett skåp ovanför garderoberna. Varpå hon börjar bita mig i benen och vevade med armarna för att sen försöka klättra upp för ena garderobsdörren med hjälp av en liten stol, det lyckades ju inte särskilt bra eftersom garderoben är helt slät. Så hon började skrika om att hon skulle ramla osv.
Jag brydde mig inte särskilt eftersom en barn stol är väl inte högre än 20-30 cm. så hon skulle ju inte direkt bryta nåt om hon ramlade ner. Men trollet va fullständigt hysteriskt, grinade o skrek.

Hon slutade tvärt när det knackade på dörren, det va Johan som kom med min klocka som hade blivit fixad, vilken verkligen gjorde min dag, för nu kan jag använda den =) 
Men iaf, det blev lite ungefär "Saved by the bell". Fast i detta fall va det en knackning :p

Men när vi skulle äta middag så skulle hon absolut sitta i vardagsrummet och äta, och jag sa ifrån.
Jag började duka fram, varpå hon gick efter och tog grejerna till vardagsrummet.
Jag sa åt henne att ställa tillbaka tallriken osv till matbordet, men hon fick ett utbrott och började skrika och ha sig! Tillslut sa jag åt henne att antingen så skulle hon sätta sig vid matbordet eller så vart hon utan mat,
jag riktigt såg hur hjärnan hennes gick på högvarv, men tillslut bestämde hon sig för att sätta sig vid matbordet.

Annars har dagen gått bra, jag fick tom in henne i duschen utan bråk och tjaffs. 
Medans hon lallade på i duschen gick jag och diskade, utan protester och hon satt och lekte och hade sig. 
Jag fick tom tvätta håret hennes =) 

När hon skulle lägga sig läste jag en bok i vanlig ordning. när jag va klar och vi gav god natt puss och kram, 
så tittade hon på mig och sa "Mamma, du är vacker som en sommarvisa"
Haha, vafan?! Jag va tvungen att fråga vad hon sa så jag verkligen hörde rätt,
och jo det gjorde jag. så frågade hon om jag tyckte hon va vacker som en sommarvisa,
nä lilla gumman, fick hon till svar, du är den vackraste på hela jorden, en visa räcker inte till.
Okej, sa hon och vände sig :p

Nu ska jag ta och lägga mig, det värker i alla mina leder och jag tror jag kommer hosta lungorna ur mig,
huvudet håller på att sprängas och öronen värker. 
så nu har jag proppat i mig en massa ipren och överdoserat hostmedicin.
Jag kan ju inte bli sjuk nu, när jag snart fyller år!
Men jag känner hur feberfrossan ligger och lurar i kroppen. Huvva!


Kommentarer
Postat av: Mamma Till Tea

Men herregud cicci ja läste allting och ja kan inte tro va ja läser.. herregud vad hemskt hur gammal e hon nu ? de dära måste ju vara en supertrots eller vadå? Uscha va jobbigt . men gud så himla roligt och söt flicka som säger att du e vacker som en sommarvisa och gud så go du är som säger hon e världens vackraste eller jordens till och med.. De slutade lyckligt iaf. härligt. Men du verka vara en sån bra mamma och bita ihop iaf, vette tusan va ja hade gjort. men ja e inte där ännu bara i små trotser som att tea vägra allting vissa dagar men icke någonting mera. Puh ! Sköt om dig vännen. kram tina

2010-04-09 @ 20:16:46
URL: http://tnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0