Alfabetet

Nu måste jag börja med att ösa beröm över mitt älskade troll, hon är så himla duktigt.
Hon kan hela Alfabetet, men E har hon lite svårt att komma ihåg vad det heter.
Men herregud, en bokstav av hela alfabetet och hon är 3½ år!
Dessutom kan hon skriva flera av bokstäverna!
Jag känner mig som den stoltaste mamman på jorden måste jag säga =)

Kan ju säga att jag har fått äta upp att det gick såå bra på Ica igår.
Idag tjatade mamma/mormor med oss hem till dom på middag,
en kortvisit. Men vi skulle in på Konsum i nacksta först.
Jag och trollet kom till vagnarna, ungefär.

Orkar inte skriva allt, men det började iaf med att Tindra ville ha en liten vagn, men det där låset på vagnen va trasigt så det gick ju inte. Men hon skulle prompt ha den. Så vi stog och dividerade fram o tillbaka ett bra tag, Tindra skrek och slet i vagnarna.
Sen så skulle jag ta en stor vagn till mamma, då började Tindra sparka och slita och givetvist skrika,
om att hon skulle inte ha en stor vagn, nä men mormor ska, sa jag och började gå in.
Men hon följde inte efter utan stog kvar. Jag försökte få i henne i vagnen utan större framgång.
Hon la sig på golvet helt lealös och blytung!

Jag bestämde mig för att vi skulle gå ut till bilen, så jag sköt in vagnen till mamma och bar upp trollet.
Det va ju givetvist vilda protester, hon skrek, vevade med armar och ben.
När vi väl kom fram till bilen och jag skulle låsa upp så lyckades hon komma ur mitt grepp och slängde sig på en fruktansvärt lerig mark och ålade sig och rullade runt och jag fick inte upp henne.
När jag väl fick upp henne tog det väl en 10- 15 min för att få ner henne i bilbarnstolen medans hon va hysterisk,
skrek, slogs, klöstes och hade sig. Hon skrek så hon tappade andan, men jag gav mig inte.
Och det låter kanske hemskt, men jag fick lägga hela min vikt på henne för att få ner henne i stolen.
Hon kastade ut gosedjuret sitt som hon började skrika efter, men inte tänkte väl jag ta upp det, så det fick lligga kvar på backen i regnet (Tog givetvist in den när jag satt mig, då det vart skrik över att den va blöt).
Så efter ytterligare 5 min fick jag på henne bältet.
När hon satt fast där, smällde jag igen dörren och NJÖT av en cigg medans hon satt och skrek hystersikt.

Det såg ut som jag hade varit i världens slagsmål, jag är kruttorr på mina händer så det ska inte mycket till för att de ska spricka och börja blöda. Nu klöste hon villt omkring sig och hela min hand va täckt av blod.
Dessutom va min jacka och byxor täckt av lera. 
Jag undrar verkligen vad dom förbipasserande tänkte..
Ähh, folk måste väl ha sett ett galet barn förut :p

Annars har skruttan varit så go och snäll idag, tror jag iaf
kanske har förträngt nåt.. haha!

Nu ska jag ta och städa upp lite här tills i morgon
när alla mina fans kommer och ska gratulera mig på min födelsedag,
eller beklaga kanske är bättre =)
Färga håret hade jag också tänkt att få till! =)

Kommentarer
Postat av: Mamma mia

Ja, må hon leva!

ja, må hon leva!

ja, må hon leva uti hundrade år!

javisst ska hon leva!

javisst ska hon leva!

javisst ska hon leva uti hundrade år!!..



Vad är det för dag idag? vad är det för dag i dag? Joo det är ingen vanlig dag, för det är Ciccis födelsedag, hurra hurra hurra!



Med en enkel tulipan, uppå bemörkelseda'n vi har den ääran, vi har den äran att gratulera!! ...



Happy birthday to you,

happy birthday to you,

happy birthday dear Cecilia,

happy birthday to you!



Ett fyrfaldigt leve för Cecilia som fyller 24-År idag!

hon leve!

Hipp! Hipp! HURRA! HURRA! HURRA! HURRA



2010-04-10 @ 07:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0