En Dvärg!

Efter jag hämtade Skruttan på dagis åkte vi till Ica och handlade lite.
Precis när vi kom in i affärn, så kom det en dvärg in efter oss.
Det va första gången Tindra såg en dvärg.

Skruttan ställde sig och råblängde, pekade och sa högt med darrande röst,
-Men mamma, titta där! Vad är DET!?

Jag låtsades som att jag inte hörde och sa bara "Kom nu då gumman"
Hela tiden i affären vände sig Tindra om och tittade bakom sig hela tiden,
och om dvärgen råkade stå bakom henne nångång så fick hon panik (Kubiken är inte stort), man riktigt såg hur hon ville springa och rädslan o paniken bara lyste om lill älsklingen min :p
Tror aldrig att skruttan har velat komma ifrån en affär så fort som idag.

När vi kom till kassan va det en gubbe emellan oss och dvärgen, 
Tindra vågade knappt röra sig.
När dvärgen hade gått ut från affärn vart Skruttan "normal" igen.. 

Frågade sen om hon vart rädd för lilla tanten, 
Jaa! Fick jag till svar!

Stackars lill skruttan, kan inte var lätt att förstå när hon ser en gammal tant som är lika lång/kort som henne själv. Men nu har Tindra sett en dvärg iaf! =) 
 
Jag själv försökte knäppa en bild på dvärgen som jag kunde skicka till två herrar som är EXTREMT fascinerade över dvärgar. Jag fick till en bild tillslut :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0