Schlager Lördag

Idag är det ingen vanlig lördag!
För idag är det Schlager Lördag!! =)

Så nu har jag gjort schlager fint här hemma,
för ikväll får jag fin besök från ön av Carolina,
i vanlig ordning blir det VIN och chips.
I städandet vart min lilla älskling så trött,
så hon gick in i sovrummet och stängde dörren
så nu sover hon.. Tror jag iaf.
Det är tyst, och när ett barn är tyst så finns det två alternativ,
djävulskap eller sover.

Jag va i valet och kvalet om Tindra skulle få vara hemma ikväll,
men det blir att hon åker till pappa och Monica och sover.
Jag är inte så pigg på att hon ska vara hemma medans jag ska förtära alkohol.
Det hade varit en helt annan sak om jag skulle leva tillsammans med Tindras pappa,
eller ha en sambo överhuvudtaget. Men när det är jag själv som har ansvar över henne,
så vill jag hellst inte ha alkohol i kroppen. Nu är det ju inte så att vi sitter och rå dricker och blir allmänt "odräglig" som man blir en krogenkväll, 
utan det blir mer fin drickande. Men endå, det känns fel.

Jag är så himla glad över att vi har så mycket folk runt omkring oss,
som mer än gärna ställer upp som barnvakt.
Både på min och Jonas sida, man behöver aldrig vara orolig över
barnvakt om det skulle behövas. Nu behövs det ju absolut inte ofta,
men man vet att det finns dom som mer än gärna ställer upp. 
Det är jag så otroligt glad och tacksam över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0