Lycklig

Vita faran gick igenom besiktningen galant igår,
utan anmärkningar! Trodde att farfar skulle komma tillbaka med 700 anmärkningar och ombesikting osv osv..
Men inget! Haha, såå trevligt! Tror vi alla tre vart förvånad över att det gick så bra =)
Även att besiktningskillen hade tyckt att det va lite roande att en gammal gubbe hade en bilbarnstol i bilen :p

Lyckades även göra farmor lycklig igår, som jag iofs visste.
När vi va på väg ner till stan sa jag att jag måste på bokaffären också,
hon tittade på mig och frågade förvånat, vad jag skulle göra där.
Jag sa att jag ska köpa en bok. Vaaa, ska DUUU köpa en bok!? Utbrast hon.
Japp, jag har läst fyra böcker sen i somras, briljerade jag med, och nu ska jag köpa en ny!
Meeeeeen vad rooooligt! Jag som har så mycket böcker, du kan ju få ta av mig,
och du behöver inte tänka på att återställa dom.. Hon vart så glad så orden bara bubblade ur henne.
Men erbjudandet fick jag avböja eftersom jag vill ha pocket och självbiografier.
och pocket har hon inte.. Men jag gjorde henne lycklig iaf, så hon betalade boken =)
Älskade farmor!
Jag och trollet MÅSTE verkligen bli bättre på att hälsa på farmor och farfar,
dom uppskattar det sååå himla mycket!

Trött som en, ja jag vet inte vad, är jag.
De senaste veckorna har Tindra haft en sån himla växtvärk i benen,
och givetvist bara på nätterna. Och givetvist vägrar hon alvedon.
Så vi ligger och små surrar och jag masserar hennes ben,
medans jag ligger i en dvala där jag inte vet om jag är död eller levande.
Får se om vi kanske åker till Landet idag, så jag kan få sova lite.

Men jag vet inte, det är så mycket mat och prat om mat,
och mamma brukar tjata hål i huvudet på mig tills jag äter.
Och idag har jag ätit, åt frukost på Eclair.
Va lite wild and crazy idag, och bytta min tekaka med ost och skinka
till en baguette med ost och skinka =)
Så jag har väl ingen större lust att äta mer idag.

Jag är så less på att folk hela tiden ska kommentera min vikt och mina matvanor.
Att alla alltid frågar, har du ätit idag? äter du nåt överhuvudtaget? (Givetvist svarar jag Ja, även fast jag kanske inte har ätit på några dagar.)  Du håller ju på att försvinna! Du måste äta upp dig! Du kan inte gå ner mer nu! Det ser inte trevligt ut!   och bla bla bla bla..
Men va faan, jag är inget benrangel på 45 kilo.
Fläsket flödar fortfarande, så några kilo till gör inget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0