Vit rockar

Igår damp det ner ett brev från Folktandvården.
Inte till mig, utan till Tindra. 10 Mars har hon tid.
Jag gruvar mig såå fruktansvärt mycket!

Tindra är verkligen super fascinerad av "vit rockar" och allt som går under det.
Hon ääälskar att titta på sjukhusprogram och liknande.
Men när det gäller henne, så bryter djävulen i henne ut.
Hon blir verkligen ett monster, det värsta man kan tänka sig.
Som sist hos tandläkaren, det tog 20-25 min bara för att öppna munnen
litegrann.

Läkare ska vi inte prata om, en gång när vi va på VC på nån undersökning
vart läkaren så irriterad på att Tindra sparkade han så mycket
så han röt i åt mig att jag skulle hålla fast henne.
Och det är ju lättare sagt än gjort måste jag säga,
för det va ju inte direkt så att jag inte höll fast henne.
Sen den gången hon skulle läggas in med sondmatning,
i över en timme försökte dom få in sonden, hjälpte inte ens med lugnande.
När vi skulle se om hon hade astma, så gick det inte att lyssna på henne eller nåt,
så vi fick bricanyl utskrivet ändå. Men andningen har ju blivit bra sen möglet i badrummet försvann.
Så det är ju skönt!

Jätte jätte länge har jag misstänkt att Tindra har
Sömnapné,
häromveckan läste jag om det, och jag är 100% säker på att hon har det. 
Men jag har inte riktigt vågat ringa för en tid.
"utredningen" görs av öron-näsa-hals läkare och i vissa fall nån slags sömnregistrering.
Jo men tjena, lycka till. Men jag måste ta tag i det där, för är det sömnapné så kan det ta skada på hjärtat.
Då är det bara att bita i det sura äpplet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0