Ge mig sömn

Efter två nätter på landet trodde jag att jag skulle vara utvilad.
Men icke! Det funkade inte det heller!
Fredag natt låg jag och mamma och pratade till strax före 2,
men den lilla jäkeln somnade ifrån mig när jag va på toa.
Så där låg jag i säkert en timme och stirrade upp i taket!
När jag väl lyckas somna så drömmer jag, och vaknar.
Sen upp rätt så tidigt med Tindra.

Igår trodde jag att jag skulle somna tidigt,
för jag va så trött hela dagen så jag skulle kunna somna stående.
Men icke, satt och häckade framför tv'n till strax efter 2 inatt.
mamma jobbade natt så jag hade ingen att dö prata med heller.
lyckades väl somna strax före 3 nångång, men givetvist vaknar jag 700 ggr.
sen när mamma kom hem i morse vi 7.30-8 tiden, då blev jag klar vaken.
men inte ögona, kunde inte hålla upp dom.

Jag förstår inte! Jag klarar snart inte mer.
Jag vill sova! Somna i tid, sova en hel natt och vakna utvilad och PIGG!
Tröttheten gör mig så lättretlig, irriterad,
en konstant sprängande huvudvärk och jag kan inte koncentrera mig.
Det spelar ingen roll hur trött jag än är, så kan jag inte somna.
Jag kan vara så trött så om jag håller ögonen öppna så svider det och rinner ur dom.
Men huvudet är klar vaken, och miljoner saker snurrar i huvudet!

Jag funderar starkt på att försöka skaffa insomnings- och sömntabletter tills i helgen,
då åker Tindra till pappa sin.
Inte för att jag tror att sånt funkar, och jag vet inte vart man får dom ifrån.
Ska man ringa vårdcentralen, och säga att jag dör om jag inte får sova snart?
Jag ser verkligen ut som ett enda stort vrak!

Dessutom har jag fortfarande ont i svanskotan,
förstår inte, det är ju 2 veckor sen nu.

Kommentarer
Postat av: Britta

Hej Cicci! Jag har också svårt att sova hela nätter...

Efter ett tips så gick jag och köpte en burk Neurol på apoteket.Det är rogivande....jag tar inte dom varje kväll, men när jag känner att jag måste få sova då tar jag 4 tabletter 1 timme innan jag går och lägger mig. Jag får sova 5 timmar på raken och det är lyx för mig..Det kanske inte funkar för alla,men du har inget att förlora.. Kram

2010-01-18 @ 22:50:48
Postat av: petra

hej cissi! uscha vad jobbigt för dig, men jag tycker du ska söka på VC för at få hjälp med din sömn, som småbarnsförälder måste man få sova. Hoppas det löser sig.



:)

2010-01-19 @ 20:24:02
URL: http://petratyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0