Kallt

Jag klarar inte av att ha inget att göra, jag kan bara inte sitta still.
Allt kommer över mig då, och det känns som att jag ska kvävas.
Hjärtat slår som bara den och jag får inte åt mig nån luft.
Så idag blev det en lång promenad i det extremt kalla vädret,
men som man säger "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
Så jag byltade på oss och packade ner Tindra i vagnen.
Innan det va mamma och Ulf hit, dom hade köpt med sig mat.
Snällt, men jag blev mest bara äcklad över att stoppa nåt i munnen.

Gick iaf till konsum och köpte energi dryck,
sen vidare den vanliga svängen.
Dock så går den svängen förbi honom,
och jag vill bara kräkas.
Hellst skulle jag bara vilja springa upp till han,
men vad skulle det tjäna till?
Men med min nya bästa vän, iPoden
så går det bra, det är bara att försvinna in i musiken och gå.
Gå och inte se sig om, stirra rakt fram.
Men varenda liten vrå av den här delen av stan påminner om honom,
det är minnen överallt.

När vi kom hem blev det storstädning här.
Vek äntligen in alla kläder som har legat i en enorm hög
i sovrummet. Och jag kan säga, glöm allt jag har sagt om att Tindra behöver kläder.
Så med Tindra framför Tvn och iPoden i högsta hugg blev det städat och dammsuget i varenda liten vrå.

Jag är så trött så snart kommer jag ramla ihop känns det som,
men jag vet att skulle jag lägga mig kommer jag ligga vaken i flera timmar,
med tusen tankar och funderingar, 
och skriva 100 sms till honom, men som blir raderat ist för skickat.

Jag är så nervös och orolig hela tiden, så jag vill bara kräkas,
"kräk vattnet" kommer upp hela tiden.

Nu har jag suttit still för länge,
så nu ska jag ta min älskade iPod,
försvinna för en stund in i musiken och dammtorka och skura.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0