Extrem fobi

Ibland kan jag bli så full i skratt åt min extrema fobi och rädsla för kryp.
Det är verkligen alla kryp och insekter.
Ofta när jag sitter ute o röker blir jag angripen, och ofta när jag röker sitter jag i tlf.
Helt plötsligt mitt i ett samtal kan jag börja tok skrika som att jag skulle bli knivstucken och springer in,
och det som jag är så bäst på är att när jag slutat skrika fortsätter jag prata precis från den bokstav jag va på :p

När jag är ute skriker jag, springer och flaxar med armarna. 
Ibland kan jag börja skrika åt nåt som jag tror är ett äckel. 
Men det kan visa sig vara allt ifrån ett löv till en spik på väggen t.om ett ludd på tröjan. 

När jag och trollet blir angripna så brukar jag skrika som att det gällde livet,
Spriiiiiiiiiiing! så kan jag rycka med henne. Ibland kan jag t.om offra trollet, så springer jag själv. för hon bryr sig inte särskilt mycket. Ibland när vi är ute, fast det va mest när hon va mindre så va jag tvungen att offra mig själv, så jag hukade mig över henne och skyddade henne som om vi skulle bli utsatt för ett terrorangrepp.

Det värsta är när det kommer in nåt i lägenheten, då håller min puls på att explodera.
Ja, jag beter mig som det gällde livet. Tindra brukar oftast stå och heja på mig och komma på nån heja ramsa för att på nåt bisarrt sätt peppa mig :p Jag brukar mest skrika.
En gång förra sommaren låste(!) jag in mig i badrummet i väntan på att Johan skulle sluta jobbet och komma och rädda mig från getinget som hade kommit in.

Så ibland kan jag sitta som den psykopat jag är och tok flabba för mig själv på balkongen när jag tänker på hur sinnessjukt rädd jag är för kryp och insekter. Det går inte att beskriva rädslan. Det är fruktansvärt.
Ibland brukar jag försöka tänka bort äcklen, eller blunda och försöka med "det man inte ser, finns inte".
Det brukar inte hålla så länge.


(Angripen= nåt närmar sig)

Kommentarer
Postat av: Melinda

hahaha jag är lika dan cissi :D fast inte exakt för alla småkryp men nästanxD låste in mig på toan med katten förra sommaren när de var en geting inne och ringde typ alla som bodde i närheten och till slut kom en och hjälpte mig efter sådär 30-40 min xD katten reagerar till och med om ja sitter på balkongen och de kommer geting,humla osv... så springer han in själv innan ja reagerat typ;D så jävla fult igentligen.. och ja håller för öronen och säger ta bort den upprepade ggr, hahahah får PANIK!!!!!

2010-06-17 @ 10:55:39
URL: http://distantmemory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0