Flytta

Hur kär jag än är i min lägenhet så måste vi flytta.
När vi hade mögel i badrummet fick Tindra astma, och nu verkar det som det har kommit tillbaka, så jag måste fixa en tid på VC för att kolla upp det och ev. få Bricanyl igen.
Hela huset är ett enda stort mögel hus och hyresvärden gör nada åt det, tvättsugan är värst där syns det verkligen. Och om ingen har tvättat på nån dag och tvättstugedörren har varit stängd så slås man av mögel stank när man går in. En vacker dag kommer nog hela huset att rasa.
Och det är inte meningen att Skruttan ska behöva medicin för att vi ska kunna bo här.
Dessutom vet man inte från dag till dag om det kommer vara värme i elementen och finnas varmvatten.

Men det tar emot, det tar emot så himla mycket. Jag verkligen ÄLSKAR lägenheten och läget,
det är nära till allt och just det här med att lägenheten är så personlig.
Jag hatar "standard" lägenheter där de flesta lägenheter i huset har samma planlösning och ser i stort sett likadana ut.

Dessutom lär väl hyresvärden höja hyran vid årsskiften igen, han har ju gjort det varje år nu sen jag flyttade in,
så hyran höjs och standarden sänks. Idiotiskt!
Dessutom vet jag inte om jag kommer ha råd att bo kvar om det blir höjning igen, med tanke på att jag börjar plugga i Januari (förhoppningsvis), så jag kommer ju leva på CSN.
Satt och gluttade runt lite igår, hittade en 3'a på skönsmon som t.om va 50-60 kr billigare i månaden än min 2'a.
Den va även närmare 80 kmv och min är på 65. Så både ett rum mer och större till kvadrat.
Det kändes lite surt.

Men flytta blir ett projekt under nästa år nångång.
Jag och Johan har även pratat om att flytta ihop, så vi får se hur det blir.
Flytta ska jag och skruttan iaf göra, hon behöver ett eget rum, och jag tänker inte utsätta hennes hälsa för att vi har en idiot till hyresvärd. Men den dagen jag flyttar kommer jag nog gråta i en vecka.
Det här är första gången jag verkligen känner mig hemma, och jag har inga ouppackade flyttkartonger.



Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jag var på willys i Skönsberg idag men hittade inte färgen..

Hittade en annan fast det är toning. Jag har stått och kollat på den länge men inte köpt den för att det är bara en toning.. Jaja, jag provade den i alla fall och jag blev nöjd!!! Lite mörkt kanske men det tvättas ju ur! Prova om du törs :-)

Det är ju bara en toning så!



Schwarzkopf country colors 58 copper red.

http://www.auravita.com/prodimages/shen/shen10905_6.jpg

2010-10-25 @ 16:57:56
Postat av: Cicci

Jasså fanns den inte där? Konstigt. I Birsta står den där den andra färgen stog, längst ner på hyllan där.



Ja den där har jag gluttat på ett par ggr, men struntat i den för att det just är toning bara.



Men såg reklam i en tidning här om dagen att Schwarzkopf Brillance har kommit med en ny röd färg. Så man kanske får prova vidare.. Eller om jag går tillbaka till den där Live Color, den första. Den är jag närmast nöjd med hittills.

Att det ska vara så jäkla svårt att få den perfekta röd färgen :p

2010-10-25 @ 20:08:27
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: Emma

Nää den fanns inte där, kollade på hyllan där dom andra stått men den fanns inte.



Ja jag läste oxå om att Schwarzkopf Brillance hade kommit med ny färg. Måste prova.

Mitt hår gillar inte detta färgande men vad ska man göra!? MÅSTE ha rött hår!

2010-10-25 @ 20:17:00
Postat av: Cicci

Ja jag med, skulle inte kunna tänka mig att färga det i nån annan färg =) Funderar på att slänga i en blekning innan nästa färgning..

2010-10-25 @ 21:19:30
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: Emma

Ja det ska tydligen vara bra för då blir håret mycket rödare! Jag törs inte göra det för snart ska jag klippa sidecut och då vet jag inte hur det kommer att se ut hahaha! :-D

2010-10-25 @ 22:38:59
Postat av: mia

vad jättekul att hon blev så glad!! sidney ska nog få höra nyheten på onsdag kväll, torsdag är hennes sista dag på det här dagiset... då smällere! :D är så himla glad att allt har gått så snabbt & smidigt, de trodde man ju aldrig! :)



tråkigt det där med lägenheten, den ser ju jättemysig ut så ja förstår verkligen att du e less på å måsta flytta :/ men ett rum till, de vore bra skönt va? ;) liiiiite positivt i det trista kanske man kan intala sej..? ;)

2010-10-25 @ 23:09:58
URL: http://marinaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0