Sverigedemokraterna

Med risk för att få hela Sverige emot mig nu, men det här med Sverigedemokraterna.

Allt på Tv och i tidningarna har idag handlat om att SD har kommit in i riksdagen.
Nu är inte jag särskilt insatt i politik, inte alls egentligen.
Men alla gnäller över att SD har kommit dit dom gjort, och att de andra i riksdagen inte skulle ta i nån av dom med tång, och att dom vill få bort dom ifrån riksdagen.
För att påpeka ännu en gång, jag stödjer inte dom.

Eller visst tycker jag att dom har vissa vettiga saker, tex som att
*Offentligt register över dömda pedofiler.
*Straffskärpning för grova och upprepade brott.
*Utvisning av utländska medborgare som begår grova brott.
*Skärpta krav för uppehållstillstånd och medborgarskap.
*Förbjuda Halalslakt.
Det va nå mer saker jag tyckte lät vettigt också, men kommer inte ihåg.

Men alla partier har väl sina "små saker" som ska låta vettigt och fastna i folks huvuden,
för att fiska röster.

Men iaf, nu när de andra försöker få ut SD ur riksdagen, är inte det lite dubbelmoral?
Det är ju endå svenska folket som har röstat, det är ju svenska folket som bestämmer.
Så uppenbarligen så vill ju många ha SD där dom är idag. Varför all denna hets?
Jo jag vet att dom kallas både rasist och nazist parti b.la.
Men isf, så är ju rätt så många i Sverige det också, eftersom dom fick så pass mycket röster.

Samma sak som Moderaterna, folk gapar vitt och brett om hur jävla dum och pantad dom är.
Jaha, men varför fick dom då 4 år till nu? Varför röstar folk på dom igen?
Det har stått spaltmeter om alla sjuka som har blivit utförsäkrade, och får leva på luft.
Folk som i vissa fall har jobbat hela sitt liv. Moderaterna gör dom rika rikare och dom "fattiga".. helt utblottad.
Man får ju inte ens vara sjuk. Hur skulle det bli om självaste Reinfeldt fick en obotlig sjukdom, som kommer leda till döden, en för tidig död?
Visst han har väl pengar så det räcker och blir över, men om han inte hade det, och skulle bli sjuk.
Eller för den delen, någon i hans närhet. Ska han stå där och flina åt tex sin dödssjuka mamma och säga att "Nej du är inte sjuk, ut o jobba med dig!" Han som skryter om att han inte har haft en endaste sjukdag i hela sitt liv.
Sjukdomar kan drabba vem som hellst, när som hellst.

Så varför all denna uppståndelse kring allt när det är VI, svenska folket, som har röstat.
Det är VI som har sett till att det är som det är idag.



Jag röstade på
Vänstern, för mig som ensamstående mamma så passade dom mig.

Kommentarer
Postat av: aida

5% av sveriges befolkning är outbildade och trångsynta idioter som röstat fram SD vilket är väldigt tragiskt !!!

2010-09-20 @ 22:12:41
Postat av: Emma

Väldigt bra skrivit! Jag röstade på SD i alla fall :-)

2010-09-20 @ 23:15:27
Postat av: angelina

bra skrivet cicci!!! ksn inte fatta varför de är såå emot SD..uppenbart vill ju svenska folket ha dom.själv röstade ja på SD även till kommunfullmäktige å se vem som hamnade där : jo våran lilla Anna från Nedansjö =)

kram

2010-09-22 @ 09:36:30
Postat av: Trogen läsare...

Jag kunde nog inte ha formulerat hetsjakten kring SD bättre bäst. Väldigt bra skrivet! :)

2010-09-25 @ 00:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0