Helg

Jahapp, jag har varit vaken i 45 min, Skruttan sover fortfarande och jag har sååå tråkigt!
Vi va som sagt på Landet igår, och jag känner mig fetast.
Men men, det är helg och jag kan få fetta då. Eller egentligen inte.
Men jag intalar mig själv det :p

Idag fortsätter helg snyltandet, ska ju ut till Berga och äta o ha oss.
Funderar starkt på att inte sminka mig och bänka mig i en solstol där.
Det är ju strålande sol och jätte varmt, redan nu =)
Även att pappa ska kolla på bilen idag, jag hoppas att han hittar felet och att det inte är alltför dyrt att fixa.


En fråga, eller flera till alla kattmänniskor.
Kan katten gå ut på balkongen utan att rymma iväg?
Jag bor ju längst ner så det är inte svårt att hoppa från balkongen.
Sen när ungarna blir större och katten vill ut på riktigt, kan jag släppa ut henne och hon kommer tillbaka? Eller kommer hon lokalisera sig bort till där Johan bor?

Tacksam för svar!

Kommentarer
Postat av: Mari

Alla katter är olika, såsom människor. Personligen skulle jag inte släpa ut kissen. Kanke skaffa koppel som man sätter fast så den får lufta sig på balkongen. Och när kisseungarna blir större och den får gå ut på "riktigt" så är nog risken stor att den går bort dit den bodde förrut, men det är inte heller säkert. (men så fall vet du vart du ska leta) Tror det kan bero lite på hur den trivs hos dig och hur längesedan det var sedan den "flyttade" och så klart moderkänslorna för de små.



Så du får känna efter lite. Katten kanske inte visar att den vill ut heller så då behöver du inte stressa med det. men en bra idé kan vara koppel på balkongen till en början. Men som sagt du får känna efter lite, du känner ändå katten bäst.

2011-06-04 @ 11:19:33
URL: http://mixan.blogg.se/
Postat av: Malin

Har Johan katter? :)

2011-06-04 @ 11:41:31
Postat av: Cicci

Tack Mari för svaret =)



Malin: Ja han har en katt som nyss fått ungar.

2011-06-04 @ 20:11:29
URL: http://cissan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0