Olycklig

Jag är så olycklig.
Så fruktansvärt jävla olycklig.
Jag har varit det nu ett tag, och jag måste få ur mig det.

Jag griper efter små små saker som kan göra mig på bra humör,
när jag är där, blir jag nerslagen igen.
Till botten. Jag kommer aldrig komma upp, aldrig längst upp.

Jag blir överröst med skit.
Jag får ta allt.

Jag klarar inte det nu.
Jag går igenom min jobbigaste period i livet.
Jag kämpar med mig själv så in i helvete varje dag.
Jag kämpar med min kropp, med maten, med mitt mående,
med att vara mamma, med att vara flickvän, 
med att vara dotter, med att vara en vän,
jag kämpar igenom alla dagar. Hela tiden. Varje minut.

Vissa dagar vill jag inte kliva upp för jag mår så jävla dåligt.
Men jag griper efter de små sakerna som kan göra mina dagar lite bättre.
Men det är inte så lätt när jag blir nerslagen.
Jag förstår inte hur människor kan vara så oförstående.
Så oförstående gentemot hur jag mår.

Det sista jag behöver nu, det är en massa tjaffs, bråk och skit.
Jag pallar inte. Jag pallar snart inte längre.
Men hur ska man få människor att förstå?
Hur ska man få in vissa saker i huvudet på andra?

Jag kan säga som så, mina ångesttabletter funkar inte nu,
inte ett skit funkar dom. Jag tror jag dör snart, jag kan inte andas.
Jag skakar. Läpparna o händerna är blå.
Känseln i ansiktet försvinner.
Jag vill gråta. Jag vill skrika.
Men vad hjälper det? Inte ett skit.

Vad jag än säger eller gör, så blir det inte bra ....

Kommentarer
Postat av: madde

vet hur det är, suttit där själv ett flertal gånger och just idag. Gå ut och ta en promenad, drick kaffe rök massa cigg. Låter sjukt, men det brukar funka på mig. Hoppas det löser sig för dig, ville bara skriva för ibland kan de vara rätt skönt att veta att man inte är ensam. ta hand om dig!

2011-03-31 @ 21:09:09
URL: http://madd3lito.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Ciccilina! Det hjälper visst att grina ut,ta en stund och tyck synd om dig själv.Det kanske inte hjälper med en gång men nånstans måste man börja. Sen är det så också att alla förstår inte alltid,det är för att dom inte har kunskapen om allt.Om vi vänder på allt så kanske inte du inte förstår andras problem alla gånger men dom har ju också sina problem . Men allt bottnar ju i något,det gäller bara att hitta problemet och det är inte det lättaste.Jag förstår Cicci att du har mycket att tampas med,kunde jag så skulle jag lyfta bort alla problem för dig.Jag skulle jaga bort det onda och elda upp allt,om det var så lätt.Men vem har sagt att livet är lätt. Men är det så att du känner att du vill prata eller bara komma Cicci så vet du att du kan vända dig till mig.Jag förstår mer än vad du tror..Jag kanske inte kan göra underverk men jag finns här om du vill..Många kramar till dig / Britta

2011-03-31 @ 21:11:24
Postat av: Cicci

Tack, verkligen! =)

2011-03-31 @ 21:24:16
URL: http://cissan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0