Mitt äventyr

Idag höll jag verkligen på att få en panikångest attack.
Men eftersom Melinda va med, så lugnade jag ner mig rätt så snabbt!

Förra veckan nån dag när jag skulle åka från Johan, blev bilen skit konstig.
Gick inte att styra. En panikågest attack kom givetvist, och jag hade inte väntat mig nåt annat.
Hela kroppen verkligen skakade och jag visste inte vart jag skulle ta vägen, och givetvist svarade inte Johan i tlf.
Efter ett tag lyckades jag köra hem.

Älskling kom sen och fyllde på servo-olja. Verkade som att det va det som va slut, eller ja iofs så va det ju slut också. Bilen gick bra resten av veckan och i helgen.

I morse när jag skulle till dagis blev det likadant igen, fast på ett annat sätt.
Nu gick det liksom att styra lite men det va precis som att gasen inte tog.
Det gick över rätt snabbt och jag tänkte inte så mycket på det.

Efter skolan bllev det likadant igen, i rondellen innan motorvägen så jag svängde av mot Shell.
När jag skulle svänga in på Shell dog bilen och det tog 3-4 vridningar innan den startade igen.
Parkerade vid shell och där kom panikångesten, men som sagt jag lyckades lugna ner mig rätt så fort för att Melinda va med, annars hade jag nog suttit kvar där och skakat och varit apatisk typ.
Tok ringde Johan som givetvist inte svarade.
Ringde Ulf. Han va i Sthlm. Men han skulle ringa Igge.

Under tiden beslutade jag mig för att försöka kolla oljor o grejer.
Till saken hör att jag har aldrig ens har öppnat en motorhuv.
Jag lyckades få upp motorhuven, vilket gjorde mig skit stolt, givetvist =)
Kollade olja, Johan har präntat in att oljan ska vara mellan två streck och det va det, kollade servo-oljan, det va fullt. Sen hittade vi en "bunke" som va helt tom. Jag och Melinda spånade om vad det kunde vara, utan nån större framgång.

Jag haffade en kille som jag frågade vad det va för tom "bunke". Det ska vara vatten i den fick jag till svar, och den va verkligen tom. Fick känna på att jag va tjej när jag frågade vidare om det skulle vara vanligt vatten :p
Ja fick jag iaf till svar. Fyllde på vattnet och vips hade jag ordnat problemet själv.
Eller ja, jag hoppas att det är ordnat så att det inte blir sådär igen.
Igge kom och kollade på bilen för säkerhetsskull iaf =)

Och sen dess har den gått bra, och jag hoppas att den fortsätter så, så att det inte är nåt tusenmiljonerkronors-fel!

Det va mitt äventyr idag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0