Pippi

idag har pippi gått på från strax efter kl 14 när vi kom hem, tills klockan 19 när Tindra la sig.
jag är en smula less på pippi kan jag meddela. dessutom filmen hon är 2 avsnitt. det är när pippi firar jul och när pippi letar spunk. dom är väl ungefär 25 minuter lång vardera. så dom har gått om och om, om och om, om och om.. ja ni förstår. imellan åt har vi byggt lite med duplo, ritat lite och busat. men mest sett pippi.

Så nu njuter jag av Miami Inc. underbar serie, och det finns ingen pippi med :p
Dessutom undrar jag om det är nån som vet hur man tvättar en fäll?
Tindra har en fäll framför Tv'n som hon sitter på, och där har det kommit lite diverse grejer.
den ser inte så fräsch ut, så att säga.
eller mamma, du kanske vill ta på dig uppgiften att tvätta den?? =)

Jag brukar låta mamma tvätta saker som jag är osäker på och rädd att förstöra.
som med min nya jacka tex, den fick mamma tvätta.
Vad skulle man göra utan mamma?

Nää, nu ska jag ta och fortsätta titta på Miami Inc.

Ha en trevlig kväll alla surpuppor! (Och alla andra, givetvis)
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare (Catrin)

Du måste vara stolt över din dotter som är sååå vacker, jag önskar också att mitt första och andra barn blir en tjej och det är väl inte konstigt, alla har vi önskemål..

2008-11-20 @ 20:37:22
Postat av: Bengan

Det är JÄVLIGT konstig en sak, jag är en trogen läsare kanske 79-an som alltid är inne på din blogg och råkar du nu skriva en dum sak OOOOOOOOOOO helt plötsligt så ska du fåå så mycket skit, jag känner många av din släkt och jag vet att du har många mostrar och många av dom är helt underbar.....Hälsa från mig

2008-11-20 @ 21:04:00
Postat av: U

Måste bara ifrågasätta hur mycket din dotter egentligen tittar på TV. Jag blir alldeles chockad att höra att ett litet barn sitter och tittar på TV i FEM timmar(även om hon inte suttit trollbunden hela tiden, så är det skrämmande). Ett litet barn bör inte titta på TV mer än korta stunder. Har ni inget LIV??

2008-11-22 @ 21:53:54
Postat av: Marit

CISSAN, välj att publicera vissa inlägg,vilken patetisk människa som har skrivit som kallas sig U det är väl någon PMS kärring som inte har ett eget liv, min 2-åriga dotter älskar också att titta på pippi och hon kan sitta 3 timmar utan att göra något annat, så skit på dej som skrev kommentaren ovan detta inlägg.

2008-11-23 @ 15:30:37
Postat av: Cicci

Svar till "U"

Jo vi har ett alldeles fantastiskt liv, till skillnad från dig tydligen!

Men vill mitt barn se pippi till och från i 5 timmar nån dag, så får hon göra det. Andra dagar ser hon inte alls på Tv.

2008-11-23 @ 16:56:08
URL: http://cissan.webblogg.se/
Postat av: U

Värst vad den kommentaren fick er att se rött. Tycker det är skandal att barn skaffar barn, och det är min åsikt. Ingen av er verkar ju speciellt mogen. För att jag funderar på hur man kan låta små barn titta på TV 5 timmar - ska man då få en kommentar att man är en PMS-kärring? Moget!! "Skit på dig" var nåt som jag kanske också sa när jag var i trotsåldern... Väx upp och ta lite ansvar istället för att använda TV:n som en barnvakt. Det finns så mycket annat roligt att göra med barnen.

2008-11-25 @ 19:09:32
Postat av: Cicci

Svar till "U":

Barn skaffar barn? Jag va 20 år när jag fick Tindra. Är man ett barn då? Men jag förstår, du är väl en bitter 47 åring som nyss fått sitt första barn, förmodligen genom provrör. och känner att åldern har tagit ut sin rätt och att du inte orkar så mycket, samtidigt som du ska sätta upp en sån fin fasad utåt. Medans du sitter och ångrar att du inte skaffade barn tidigare, när du va ung, hade ork och va fertil.

Eller du, du kanske är barnlös och därför är du bitter...



Jag är iaf ung, och jag orkar!

Håll din bitterhet för dig själv, tack!

2008-11-26 @ 23:23:59
URL: http://cissan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0