kuben badet, söndag kv

02b22e6a16f2acb0481ba08ad26d2220.png

kuben badet, söndag kväll. Alkohol och en massa trevliga människor! Sommar :)


Bättre bild

Nu ska ni få se en bättre bild (utan blod)  på min lovely tatuering!




Tack för kommentarerna och det va några som undrade vart den är gjord,
jag har gjort den hos Ernie (Sundsvalls tattoo studio)
Jag kunde inte ha blivit mer nöjd, och ännu bättre är att han har ritat upp den själv,
så det är bara JAG som har den =)
Men på slutet trodde jag att jag skulle dö av smärtan, sista 10 minuterna ville jag bara gråta och som sagt, dö.
Men det va bara att härda. 2 timmar tog den att göra. Smärtan på revbenen va förjävlig,
det kändes som att nålen stack in och krossade dom.
När jag va klar så skakade HELA jag så fruktansvärt mycket, men det va ju för att jag hade spänt mig så fruktansvärt mycket den sista timmen ungefär. Men efter 15 min ungefär blev det bra :p

Så tack älskade J, för denna underbara födelsedags present!
Den bästa NÅGONSIN!


Just ja, måste ju bara berätta om farmor.
Har varit med farmor idag ett tag, och till slut kunde jag inte hålla mig, så jag va tvungen att visa den.
Hon hatar tatueringa och piercingar, så det är inte många av mina hon vet om :p
Men iaf, så frågade hon om man kunde ta bort den.. haha, gud vad jag skrattade!
Söt farmor!

min nya tattoo. Dock så är det m

1f5ca9194a471ad146704ea265b5fcac.png

min nya tattoo. Dock så är det mycket blod. Bättre bild kommer senare


Stressad

Ahh nu är jag super stressad så jag kan dö.
Kom nyss hem ifrån jobbet, underbart att jobba idag måste jag säga.
Nu måste jag hoppa in i duschen, sen kl 16 smäller det =) Wiiieee....
Wish me luck!

Bilder kommer senare ikväll =)


slagen prinsessa efter en massa

2b60f11a6bffd98bc4b08979c3c2c452.png

slagen prinsessa efter en massa bus i lekparken med molly :)


J och jag i lekparken med barnen

-6c8bd22ba9c9aba652e29e1350d1b43.png

J och jag i lekparken med barnen :)


Äntligen



Jaa, äntligen funkar det att mobilblogga! =)


testar

0-6f7a5697c85a985615e99800d0f79b32.png

testar


Nervös

Åhh nu börjar jag bli bajs nervös för i morgon. Alltså så där nervös så man blir bajsnödig.
Äckligt, jag vet! men jag kan inte rå för det.
Kl 16 ska jag vara där.. oooh!
Men dagen kommer förhoppningsvis gå fort, jag ska jobba fram till 14.30, så då hinner jag förmodligen bara hem och duscha o så..
Men jag längtar sååå himla mycket! Och idag ombestämde jag mig.
Det jag tänkte göra är jätte fint och så, men lite för maskulint för mig tror jag.
Så nu har jag hittat nåt som jag känner mig nöjd med och kan tänkas leva med för resten av livet.
Spännande =)


Milow



Chuzzle

Jag är beroende av Chuzzle!
Världens tråkigaste spel.. men dock så beroende framkallande :p


. . .






Jag är sååå himla less nu ...






Sola

I morse när jag åkte med Tindra till dagis, så mötte jag cykel killen.
Idag gick han :p
Jag vände bort huvudet lite (o)diskret i hopp om att han inte skulle se mig,
men sen kom jag ju på att varför ska jag göra det?
Det va faktiskt han som cyklade in i mig!

Iaf, så efter dagis åkte jag ner till stan och solade, underbart!
Det va nån vecka sen sist, måste passa på att sola nu i veckan.
För sen efter fredag kommer jag inte kunna sola på ett tag.
Åhh vad jag längtar!


Har ju glömt att visa Tindra med sin bästa polare =)


Tindra är så gullig, så kan hon gå fram till Rondo och säga att hon vill ha en puss,
och han har fattat det där så han ger henne en "puss" på munnen :p

Vita skor

Jag måste ha någon form av kärlek till vita skor!
Har städat och sånt hemma, det vart en del vita skor som samlades på hyllan.
Dock inte alla! Har 3-4 par till.



Ett par svarta finns också, men det är mina jobbar skor :p
Jag tycker att det är såå himla fint med vita skor! Love it!



Nää, nu ska jag hämta trollet på dagis, och akta mig för alla cykelister :p


Påkörd

Imorse vart jag påkörd av en cykel!

Hade varit och lämnat Tindra på dagis, när jag svängde av från Fridhemsgatan och va i sista korsningen innan min väg.
Bromsar till lite och tittar åt höger och vänster, på höger sida kom det en kvinna på cykel, fick ögonkontakt med henne så hon fattade att jag skulle köra. Så jag körde, när jag ser hur något närmar sig i en jäkla fart från vänster sida.
Hann knappt att reagera föräns killen på cykeln hade kört in i bilen vid förar dörren.
Han flög. Jag vart så chockad så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, tänkte köra vidare bara.
men kom i samma veva på att så kan jag ju inte göra. Så jag stannade, stängde av bilen och klev ut.
Frågade hur det gick, han va nog rätt så chockad själv. han upprepade hela tiden, "det gick bra, det är ingen fara"
Kvinnan på cykeln gick också fram till han, men han verkade mest irriterad på oss för att vi fortsatte att fråga.
Så han tog sin (numera) vingliga cykel och cyklade vidare.
(Cykeln hans va så fin, alldeles cerise rosa.)

Trodde faktiskt att det skulle bli en buckla eller något på bilen,
för det va en jävla smäll. Han måste ha cyklat skit fort.
Men icke, vita faran klarade sig undan med enbart gummi spår ifrån cykel däcket.
Men jag undrar hur det verkligen gick för killen.


Monster Troll

Va med lill trollet på vårdcentralen idag, det svider när hon kissar och hon är röd i underlivet.
Det visade inget på urin provet nu, men dom skulle skicka det på odling så skulle vi få svar i slutet på veckan.
Dessutom har ju Tindra varit så himla rosslig, "Tung andad" och blir anfådd så lätt.
Så vi fick utskrivet Bricanyl, så får vi se om det blir bättre. Hoppas på det iaf.
Fick inget riktig svar på om det var astma eller inte. Men iofs, så va det ju inte såå himla lätt att lyssna på trollets lungor heller. Hon blir ett monster utan desslike när det är en doktor i närheten.

Hon va så gullig idag gumman, ända tills vi kom in i undersökningsrummet.
Jag började förbereda henne igår om att vi skulle till en doktor idag, och att doktorn är snäll osv osv osv.
så hela vägen till vårdcentralen pratade hon om hur snäll doktorn va osv.
Men när vi kom in i rummet och hon tog fram stetoskopet så började Tindra gråta och blev hysterisk.
Sen va det vrål, gråt, sparkar, slag och ja, som sagt  hon blev ett litet monster :p
Hon skrek hela tiden, "jag vill åka hem mamma!! Jag vill inte vara här!!"
Så himla hjärtskärande! Men sen åkte vi på Ica och så köpte vi lite godis, för att hon va så duktig och kissade i koppen =)


Dessutom så tror jag att den lilla råttan (katten), Hello Kitty håller på att ta över världen snart.
Detta köpte vi på Ica idag:



Söndag

Gud vad jag är trött!
Den här helgen har varit sömnlös med två hyperaktiva flickor.
Både igår och idag har jag varit så trött så det har bränts i ögonen och huvudet har hållit på att sprängas,
och på allt det så har jag så fruktansvärt ont i axlarna och nacken, beror väl på att vi har sovit hos J i helgen och legat som fyra sillar i sängen. eller ja, jag och J har väl legat som sillar iaf.

Idag har vi varit uppe på Norraberget med flickorna och till deras stora glädje va det ponny ridning där, så självklart fick dom rida ... två gånger =) Tindra va såå himla stolt över att rida själv, så när jag försöka hålla henne lite i armen för att vara säker på att hon inte skulle ramla av, så viskade hon elakt "släpp mig, mamma! Jag vill rida själv!"
Ungefär som att hon va världsvan, go snuppan min!
Jaja, så då va det bara att lyssna på lill damen, och släppa.  
Efter ridningen så va vi i lekparken i flera timmar. Har haft det jätte mysigt!
Tindra slocknade strax före 19- tiden. En slagen liten sessa!
Själv är det inte många minuter kvar heller innan jag intar liggläge i min underbara säng!

   


Just ja, MAMMA/MORMOR!
Tindra berättade att du skulle köpa en häst till henne. SÅÅ håll det du har lovat nu! ;p
(En Ko också, för den delen)



Och appropå ingenting.
Så har Marlboro Light bytt förpackning.
Den är mycket finare än den förra, och den här är liksom räfflad, eller hur man ska säga.
Så nu fick ni en onödig notis med en bild till :p

Landet

Det har varit dåligt med update här.
Men vi är på landet, och det blir inte så att man sitter vid datorn så mycket.
Tindra har varit sjuk hela veckan, och lill tösen har tappat rösten.
Men nu är allt på bättringsvägarna iaf, så idag ska vi ta en tripp ut till stugan i Bergafjärden.
Så det ska bli kul =)

Va ju som sagt hos frissan i onsdags.
Vart lite ljusa slingor, dock så syns dom inte så jätte mycket.
Men eftersom att jag har så mörkt hår, så tar det ett tag.
så om 3 veckor ska jag dit igen och "fylla på" med mer slingor.
Även att hon klippte lugg på mig, jag vet inte om jag gillar det eller inte.
Men känner jag mig själv rätt, så kommer den åka på sidan snart :p

Nu är det även precis en vecka kvar tills jag ska få min födelsedags present av J =)
Fick ju även när jag fyllde år så det räckte och blev över, men nu ska jag få det jag önskade mig.. hihi!
Åhh vad jag längtar!



Vaken natt..

Inatt har det inte varit många sovtimmar.
Först hade jag jätte svårt att somna, så jag låg vaken till 2 tiden. Tror det va för att inte J sov med mig,
jag hade ingen att ligga och snusa på :p
Sen så bestämde sig Tindra för att vakna vid 3- 4 tiden, hon hade hostat så mycket så hon hade kissat i sängen lill gumman. Så hon grät och va jätte förtvivlad. Men då tog vi på en blöja, så fick hon lägga sig med mig i sängen.
Men hon hostade och hade jätte svårt att sova, så vi låg och pratade en stund. Så somnade vi vid 5 tiden tror jag.
Klev upp strax före 9 någongång.

Ska iaf på personalmöte idag, jag tänkte försöka så att Tindra sover i vagnen under tiden.
Så vi får se hur det går =)
Efter det beger vi oss till landet hade jag tänkt, så får Tindra vara där i morgon när jag ska till frissan.
Ska bli så underbart att fixa håret igen. Tänkte slinga det, så det blir lite sommar fräscht och fint.
Längden blir densamma, dock så blir det till att toppa det och klippa upp det lite till.
Så alltså ingen jätte drastisk förändring,
som sist :p

Nä, nu ska vi ta och börja göra oss klar o så.

Hoppas att ni får en underbar dag!

Helgen

Ska vi se då.. Måste väl göra en update på helgen.

I Fredags va jag ner på polis stationen och skulle göra en anmälan på människan som beställde grejer i mitt namn.
Men det va 3-4 stycken före mig och endast en utredare, så efter att ha suttit där i 1 timme utan att det vart någon framgång så strundade jag i det. For ut på Ica Maxi och handlade istället.
Där träffade jag på mitt lilla troll, men gud så förvånad hon blev. Hon sa knappt någonting till mig.
Go strumpan! Men jag fick en puss och en kram iaf, så det va ju fint av henne :p
Iaf, så fördrev vi lite tid i Birsta innan vi for hem till J. åt paj och såg på Tv. Sen avslutade vi kvällen med en härlig promenad.

Lördagen har jag ju redan updaterat om.

Söndag vart en riktigt slappar dag, det tar på krafterna att vara en vin kärring.
Eller vad säger du, Carolina? ;)
Söndags kvällen avslutades med en lång promenad, med J.
Det va så himla skönt. Det fanns en super mysig och fin gångväg alldeles bredvid kyrkogården.
 Även att jag va på J om att han måste vara ond när vi går genom kyrkogården,
 för jag har hört att spöken dras till vänliga människor, så dom kan följa med en hem. Det vill inte jag!

Även att igår bokade jag och J en resa till
Side i Turkiet,
så den 16 September bär det iväg!
Guuud så jag längtar! Ska bli såååå underbart!


Nää, nu måste jag kila iväg, dom ringde från dagis
lill gumman har blivit dålig.
Och jag som har en del att göra denna vecka,
imorgon är det personalmöte och Onsdag ska jag till frissan igen.
Men inget problem är för stort för att lösas =)

Hoppas att ni har haft en underbar helg!


ESC

Så va detta års Eurovison Song Contest över.
Jag och Carolina hade super trevligt måste jag säga,
en massa surr och ännu mera vin =)

Vinnare låten då. Jag måste säga att jag är lite klyven.
Eller njae, den är ju bra. men dock ingen vinnar låt.
Men den sätter sig direkt i huvudet, har gått och trallat på den hela dagen :p




Dock så hade jag hoppats på antingen
Azerbaijan eller Tyskland

Vem hade du som favorit?



Även att igår fick jag tyst på pappa för första gången,
han skrev ett sms och grattade mig när Norge vann.
Eftersom åren mellan jag va 12- 16 år bodde vi i Norge.
så det har pappa haft skit roligt åt.
Annars brukar jag börja hetsa mot han om att jag är minsann inte Norsk,
men nu tackade jag för segern och frågade vilken plats sverige kom på.
Tänk att jag skulle få användning för Norge :p


Barnledig

Då har min barnlediga helg börjat.
Vad ska man göra egentligen? Jag vill att det ska bli kväll fort så jag kan lägga mig och sova läääääänge i morgon =)
Flyr från Östermalm till Kuben i helgen iaf.
Blir en visit på Ön i morgon också, ska se Eurovision med Carolina, ett och ett annat glas vin kommer garanterat slinka ner också. Får se om J skulle med också.

Förövrigt har jag nog världens bästa J!
Pratade med honom i telefon förut, när en geting började förfölja mig.
Så jag sprang in och drog igen dörren, satt på balkongen,
när jag skulle öppna pyttelite för att slänga ut ciggen, flög den jäveln in.
Så jag sprang och låste(!) in mig på badrummet.
Snäll som J är, så åkte han ifrån jobbet för att komma och rädda mig =)
Det visade sig dock att getingen hade hittat ut själv.

Hoppas att alla underbara får en underbar helg!

Hund #2

Jag håller fortfarande på att kolla efter en hund!
Jag är sååååå himla hund sugen nu! Jag saknar att ha en liten goseknöl, som springer runt benen.
Iofs så har jag ju Tindra! Men tänk vad mysigt med en liten hårboll =)

Jag har hittat en hund som är vart totalt kär i vid första ögonkastet,
Den är såååå söt!


                                                 (Bilden är lånad från Blocket)

Bebis verkstad

I väntan på att tvättmaskinen ska bli klar, har jag fördrivit lite tid med att göra Barn.


Ni kan få ta del av två resultat. Gud så roligt jag har haft!

Mitt och J's barn kommer tydligen se ut såhär



Min och Robert Pattinson's lilla vampyr unge kommer se ut såhär



Torsdag

Varför ska det blåsa så förbaskat mycket för?
Vi som hade tänkt ta cykeln till dagis i morse, men icke.
Så det blidde vita faran, mötte upp J på Eclair som vanligt efter lämningen på dagis!
Men av någon anledning så slutar alltid , eller iaf ofta, vårat fika med osämja.
Fast idag vet jag inte varför J blev så grinig. men men, det är hans huvudvärk, inte min!

Tindra har varit på så himla strålande humör på morgonen hela veckan.
så det är såå mysigt istället för en massa tjafs och gråt.
Hon är ju så himla duktig att sova utan blöja, någon gång har det hänt att hon har kissat i sängen,
men vad gör det? Det tar ju inte 1 dag att bli utan nattblöja.
Vissa nätter sover hon hela nätterna utan att gå upp och kissa, och inget spill i sängen.
Annars brukar hon vakna mellan 23- 02 tiden för att kissa.

Nu pratar Tindra så himla mycket om sin pappa, hon ska ju till han i helgen.
Och så här är det jämt, 2-3 dagar innan hon ska dit då är det bara prat om pappa.
Det är ganska lustigt egentligen att  hon vet när det börjar närma sig =)
Go knölen min!

Nää, nu ska jag kila ner och se om det är ledigt i tvättstugan!

Sandaler


Nu har jag hittat Sandalerna jag vill ha i sommar!

Så nu ska det vändas på lite slantar, så dom blir mina :D

Premiär #2

I morse vart det premiär åk med cykeln! =)
Tindra tyckte att det va jätte kul att sitta där bak och filosofera, men gud så jobbigt det va!
Det är ju en massa herrans år sedan jag cyklade, och det märktes.
Trodde jag skulle dö ett tag, som tur är så är det nedförs nästan hela vägen till dagis =)

Sen så har jag bestämt mig för att slänga in en polisanmälan, på människan som beställde grejer i mitt namn.
Eftersom jag inte har fått en förklaring på varför eller ens en ursäkt,
så ser inte jag någon som hellst anledning till att bortse ifrån det där.
Så vi får se vad det blir utav det ...


Ha en underbar dag!



Äventyr

Men åh vilket spännande avsnitt det va av Husfruarna ikväll =)
Va tvungen att gå in på kanal 5 och läsa mer, där möttes jag av (Läs inte om ni inte vill veta vad som händer)
Att Edie är död, pga att Nicolette har fått sparken. Attans och fan!
Men sen när man läser alla kommentarer så är det en som jag skrivit
"Hon kommer att verka död men kommer att återuppstå i senare program
har redan sett det i staterna så deppa inte ihop"
Det är ju så nervkittlande så man kan ju dö, nu när någon äntligen har luskat ut tops huvudets hemlighet!
Jaja, det är bara att vänta och se vad som händer. Nu för tiden har man ju inte Carolina att ringa heller och fråga om vad som ska hända i diverse serier :p


Just ja, jag måste ju berätta om äventyret med Vita Faran idag.
Vi skulle åka från mamma till Farmor och Farfar å lämna bilen för att dom behövde den.
Strax innan jag skulle svänga ut på E14 så kände jag hur det började lukta bränt,
så jag stannade till men kunde varker se eller hitta varifrån det luktade.
Så jag körde ut på E14, hade väl kommit 50 meter när jag såg i ögonvrån hur det strömmade rök ut ur
kassett luckan där. Så fort som attan svängde jag in på sidan, stängde av bil skrället och fort ner med fönstret, tröck ut bandet, stängde av skiten och bort med fronten. Liv rädd och skakis fipplade jag fram telefon och ringde pappa. Som förövrigt befinner sig i Sthlm. Jag va lite smått hysterisk men han försökte lugna mig med att om jag hade stängt av spelaren så va det lugnt.
Men jag vägrade starta bilen, för att jag vågade inte. Men till slut lyckades han övertala mig.
När vi hade kommit några meter och allt va lungt, mina händer hade slutat skaka och jag kom tillbaka till världen, så tittade jag på Tindra och sa "Gud jag blev ju skit rädd" Och Tindra tittade på mig och sa "jaaa aaaa, jag med!"
Haha, hon lät så gullig, så jag va tvungen att skratta lite =)
Men resten av vägen så kollade jag ungefär varannan sekund på den där luckan!

Men slutet gott, allting gott..!


Och ang. vita faran så trodde pappa att det va en kabel eller något som spökade,
så han ska få kolla på det till helgen =)

Hund

Jag har blivit super sugen på en söt liten hund igen.
Men jag vet även att just nu skulle det inte funka.
Så jag får dröm kolla lite =)

Jag har iaf blivit super kär i denna lilla varelsen








(Bilden är lånad från Blocket)


Shopping

Nu har jag ägnat mig åt lite shopping så här på morgonkvisten.
Denna lilla skönhet är på väg hem till mig nu.


Har tänkt att beställa den jätte länge ifrån
Nelly, men när jag skulle göra det för någon vecka sen,
så fanns den inte. Men nu fanns den igen, så då  va det bara att passa på =)


Glömde även att berätta att i Lördags va jag och trollet med pappa till nån kompis i Bergsåker,
som har hästar. och Tindra gumman ÄÄÄLSKAR hästar, så vi gick till hagen så hon fick klappa en häst,
men inte nöjde sig trollet med det, hon pussade hästen på mulen flera gången. Go gumman min!
Hästen verkade tycka om Tindra också =)



Helgen

I helgen har vi flängt runt i äkta sommar stil!
Vi har pendlat mellan Östermalm - Bergafjärden - Nedansjö.
Har haft en helt underbar helg måste jag säga, med en massa god mat.
I Lördags va jag och gumman en sväng till Birsta med pappa, han skulle köpa ett vattenpass och en tiger såg.
Va bara tvungen att skriva det, för jag förstår verkligen inte varför det heter tiger såg :p
Men pappa verkar vara lycklig över sin nya "leksak" han använder den till ungefär.. allt!
For en sväng på Biltema och köpte en cykelbarnstol, cykel lås och en hjälm till gumman, så nu är vi redo att inta vägarna!
Igår em/kväll va vi hos mamma och grillade och härjade och mådde gott.
Det va Jag, Trollet, J, Molly, Britta, Igge, Mormor, Morfar och självklart mamma och Ulf,
Marcus kom också hem, fast han gick och la sig. Tärd efter Fredagen. haha, så jag va tvungen att jävlas lite med honom =)

Idag har vi också hunnit med en sväng till Bergafjärden, for hem och åt efter det, jag slumrade till på soffan en stund medans trollet låg och vilade och tittade på Animal Planet =)
Efter det tog vi en sväng till mammsen och hälsade på lite.
När vi skulle åka hem blev Tindra hysterisk men det gick över rätt så fort, lovade att vi skulle åka dit och sova i morgon.
 Sen va lyckan gjord på hemvägen, det va en ambulans som körde bakom oss hela vägen, och Tindra satt och vinkade till dom i ambulansen, och dom vinkade glatt tillbaka. Men sen kom extaset för Tindra när tjejen som körde slog på blåljusen några gånger =)  Go trollet mitt!

Så det va väl våran helg, lite kortfattat.
Hoppas att alla underbara har haft en underbar helg!

Jag har en ...

Jag har en cykel! Jag har en cykel! Jag har en cykel! Wiiieeee...!
har nyss varit och hämtat en cykel i bergsåker. en röd. Men jag funderar på att lacka om den, till knallrosa.
det skulle ju va kul =)
Men den känns mer som en flick cykel, men det stog dam cykel. så jaja, skit samma, det är ju en cykel iaf.
och skulle det vara en flick cykel, och någon stör sig på det får dom väl titta bort :p
Måste iaf höja sadeln och ev. styret en bit. Gud det är 100 år sen jag cyklade.
Nu måste jag bara införskaffa mig en barnstol till cykeln, sen ska jag och trollet ut och susa =)

Appropå trollet, så frågade Monica mig idag om Tindra ville följa med till stugan,
och eftersom Tindra pratar så mycket om att åka dit, så fick hon det.
Så Monica hämtade henne på dagis. Så nu ska jag åka och handla lite, sen beger jag mig ut dit också!

Min! Min! Min! =)


Premiär


Detta va premiär turen med Vita faran!
                       


Snacka om att man får respekt med Vita faran när man kommer susande, alla går in på sidan och det är bara att glida förbi och tacka. annat är det med J's "Ingen ford på våran gård" där får man snällt susa om när tillfälle ges.
Vita faran is the shit! :p haha!
Appropå J, s fick jag ett super fint armband av honom igår, är lite fundersam på varför jag fick det. Jag tror att det är för att han skulle gå ut igår och slampa sig..
Jag som har funderat jätte länge på att köpa ett armband, men det har inte blivit av.
Och jag har inte sagt något till J när han har frågat om jag vill ha något smycke.
Men se där, han måste vara tanke läsare eller något ...

Miss Dee

Idag va jag iväg med Angelina och red!
Gud så underbart det va, är en evigheet sen jag red sist!
Så det måste vi göra om snart! =)

Nää, nu ska jag kila ner i tvättstugan.

Vita Faran

NU är det sommar!
Vita faran är framme =) Ni som känner mig vet vad jag menar! hihi.
Så nu är Mp3'n laddad med ny musik för denna sommar. Man måste ha en Mp3 spelare med en sån där kassett bands adapter tjosan. Radion knastrar och jag äger inget kasett band längre. haha :p 
Men det här funkar det också. Gud vad äckligt det va att köra den från farmor och hem. 
Jag är ju van J's bil nu, inte ett gammal härk. men man vänjer ju sig, det som är negativt är att vindrutetorkarna verkar inte funka, och det regnar :p 
Men man få väl köra manuellt... Det fick ju jag och en annan människa göra för en massa år sen, på en annan bil. 
behöver inte gå in på detaljer, men roligt va det iaf =) 

Har varit och ätit underbart god lunch med farmor idag på Viktoria. Åhh, det är ju sååå gott där. 
Åt halstrad lax med hovmästar sås. Mmmmmums! 

Nää, nu ska barnstolen installeras i vita faran, sen ska vi ta en premiär tur till Landet =)
 

Se upp i backen, tusen hål i nacken ....

 

Var är vargen?

Av någon anledning så älskar jag denna låt. =)
När den kommer på "Rock klassiker" så höjs volymen!



Våldtagen

Nähäpp, inget svar på mitt förra inlägg, alla är väl kanske lika efterbliven som jag då :p

Har inte så mycket att berätta, min tandvärk tar över mitt liv just nu.
Jag varnar er som inte har tagit bort tandsten, gör för guds skull inte det!
Det kändes som hon våldtog min mun hårt, brutalt och länge!
Det blödde som bara den och smärtan går inte att beskriva, särskilt när hon absolut skulle skrapa på min visdoms tand som till hälften är täckt av tandkött, men vad gjorde lite tandkött? Hon stack ner grejer och gjorde rent runt om ändå.  Alltså under tandköttet. Känns det som iaf.
jag trodde verkligen att jag skulle dö ett tag, spände mig så mycket så till slut började kroppen att skaka.
Försökte spela död i ungefär 3 sekunder för att se om hon skulle sluta, men icke. så jag spände återigen min kropp till max.
Och till saken hör att jag har absolut ingen som hellst tandläkar skräck,
och jag har en väldigt hög smärt gräns.
Men det här va fan det värsta jag har varit med om. det värker så in i helskotta fortfarande!
Förövrigt tycker jag att "Tandkött" låter skit äckligt. och bara för att jag har upprepat det 100 gånger i mitt huvud nu, så låter det som att det inte heter det.


Kan ju även meddela att det gick super bra för Tindra att sova utan blöja!
Hon vaknade vid 21- tiden och ville kissa. sen la hon sig igen och sov till kl 7 =)
Hon är såååå duktig mitt lilla hjärte troll!
 

Hjälp!

Nu mina kära läsare har jag en fråga till er igen!
Jag hoppas att jag får svar på detta elände!

Hur gör man för att Mobilblogga?

Jag vet inte om jag är efterbliven eller något,
men jag har följt "
manualen" över hur man ska göra.
Men det går ändå inte! När jag skickat iväg ett MMS,
så får jag tillbaka att "Meddelandet avvisades"
Jag blir lite lätt frustrerad!

Helgen

Nu är allt som det ska vara, mitt hjärta är hemma =)
Trollet har varit hos pappa sin i helgen, som jag har saknat henne.
Gud va glad hon blev när jag kom på dagis och hämtade henne idag,
men däremot hade hon varit jätte ledsen när Jonas lämnade henne i morse, hon hade klamrat sig fast på han och varit jätte förtvivlad över att han skulle gå. så det har varit mycket prat om pappa idag, så förut pratade hon med honom, så det vart lite bättre då. 
Dessutom är det en stor dag idag, lill trollet sover utan nattblöja.
Hon brukar ju vakna på nätterna och ta av sig den, och sen sover hon utan, och då har det gått bra.
men hon har aldrig somnat och sovit en hel natt utan. så det återstår att se hur det går =)
Appropå blöjor, så skrev ju jag om libero's spring collection för några dagar sedan, och där hade den svenska marknadschefen för Libero kommenterat. så det va ju oväntat men roligt! =)

Va ett tag sen det vart en update här.
Hade iaf den trevligaste valborg på jätte länge, vi grillade och flickorna fick vara ute med oss fram till strax före 21- tiden, dom verkade stor trivas med det =)
En kompis till J va också med. Så efter flickorna hade lagt sig så vart det ett glas vin för mig och öl för killarna, så satt vi och surrade och spelade kort fram till 1- tiden någongång.

I helgen flydde jag från soliga Östermalm bort till Kuben, spenderade helgen hos J.
Där har vi floskat och haft oss. men dock så har vi varit duktiga, och varit ute och promenerat.
Även att i Fredags va det jag som stog för maten, gjorde lax. och det vart gudomligt gott måste jag säga,
tror även att J tyckte det va rätt så gott!
Perfekt för mig som inte är en mästare i köket, enkelt och gott =)
Igår vart det en liten shopping runda på stan, fick med mig två tröjor.
Va även och shoppade i fredags, tror jag. eller om det va tidigare.
Iaf, så köpte jag ett par super fina ballerina skor med en liten kilklack på Scorett, shoppade något mer också, men kommer inte ihåg va det va just nu. Ähh, strunt samma, minne som en guld fisk :p

Tänkte ta en prommis till dagis i morgon bitti, men jag glömde helt bort vagnen på dagis idag, så det va ju himla synd måste jag säga. J får väl släppa av mig på dagis, så får jag gå därifrån till Eclair, om det inte regnar vill säga!
Ska även till Tandläkaren i morgon, lite mindre kul. Eller ja, själva besöket bryr jag mig inte om, men däremot finns det ju roligare saker att lägga pengarna på än att ta bort tandsten. Men men, så är livet!
Ska även på personalmöte i morgon, den nya "husfrun" ska tydligen vara där och presentera sig,
så det ska bli kul!


Hoppas att alla underbara har haft en underbar helg!


RSS 2.0