På återseende


Nu stänger jag av tlf och stänger ner datorn,
på obestämd tid. 
jag känner mig faktiskt för ledsen för att prata med nån!

Så på återseende alla!





Fult, fulare, mitt badrum

När jag kom hem efter jag hade varit ute o gått så va hantverkarna här,
det blir bara fulare å fulare. Dom satt upp ett badrumsskåp i samma bruna fula färg som underskåpet.
Elektrikern va också här och fixade lyset, men han va tvungen att komma tillbaka nästa vecka och göra klart.
Bra! För jag har en fläkt i badrummet som slås på samtidigt som man tänder lyset
och jag har bett specifikt om att få separata strömbrytare till dom, jag hatar att höra fläkt jäveln när man tänder lampan! Fick jag det? Neej! Så jag hoppas jag är hemma när han kommer!

Allt det där blev för mycket för mig och sen så börjar väl saker o ting komma ikapp mig,
så jag va tvungen att sätta mig o gråta en skvätt.
Men efter kanske en halv minut blev det bra igen =)

Men jag känner att ångesten börjar komma krypande!
Men Nej, jag tillåter inte det! Jag gör det verkligen inte!
Nu är det slut en gång för alla, jag tänker inte vika mig ännu en gång.
Jag känner att jag kommer klara det här nu,
jag känner mig starkare än någonsin!


Stormsteg

Min födelsedag närmar sig med storm steg och jag hittar
 grejer hela tiden överallt som jag vill ha :p
Denna klocka tackar jag verkligen inte Nej till.
Den finns på Ur & Penn =)


Addiction by
Jet set



Purple Passion



Nytt!

I brist på annat, så kan jag dela med mig lite av de inköp jag har gjort de senaste dagarna =)
Orkar inte knäppa kort på allt :p

  
 



Förövrigt, ljuset på handfatet
luktar bubbelgum!
Jag vill äta upp det :p


Eric Saade

Såå bra, såå het ;D




Huvudvärk

Vilken jävulskt sprängande huvudvärk jag har idag, klarade inte av att öppna ögonen i morse.
Så idag får skruttan vara hemma, så får vi se vad vi hittar på för skoj när huvudvärken har släppt!

Köpte en ny bok i förrgår,
Skadad av Cathy Glass.
Såå otroligt bra bok, från första sidan va jag fast och jag kan verkligen inte lägga ifrån mig den på kvällarna.

Vad van man har blivit av hantverkarna nu, att dom kommer när man ligger o sover.
Imorse va det hit nån hantverkare, antar jag.
Hörde bara när dörren låstes när han gick, för att klockan ringde precis då.
Men bland dom första gångerna det kom hantverkare så spratt man ju upp ur sängen
panik slagen. Haha!

Usch, idag hade jag tänkt betala räkningarna.
Jag gruvar mig såå fruktansvärt mycket.
Har shoppat så mycket de senaste dagarna,
så det ska bli intressant att se hur mycket (lite) det blir över :p

Men ähh, det ordnar sig. Det gör det alltid =)
Och nu ska jag släppa allt, ingenting ska få tynga ner mig.
Jag är lyckligare än på länge!
Tänkt vad underbara människor kan göra en på såå bra humör :D

Just ja, bäst av allt!
Idag visar vågen 55,8 kg :D haha.. HAPPY!

Tindra och...

0-3bbd0204f49dec4a618a61a122875cb1.png

Kolla varifrån!

Tindra och skrället myser :-)


Date

Jag fryser seriöst häcken av mig!
Sen igår har det inte funnits värme eller varmvatten här,
pannan har hållt på att krångla ett tag nu.
Så igår morse kom värmen tillbaka, för att senare försvinna!
Nu har jag duschat i kallvatten och det va inte skönt kan jag säga.. Hua!
Men fick tag på Hyresvärden så han skulle väl försöka fixa det så fort som möjligt!

Igår hade jag en heldag med Carolina, en massa shopping!
I like! =)
Tindra lämnade jag med Christer P och barnen, det gick huur bra som hellst!
Sen stannade vi kvar på ön tills efter 20- tiden nångång.
Tindra somnade ju ovaggad iaf när vi kom hem :p

Idag har jag en date med Carolina igen =)
Tindra trollet ska på kalas, hennes lillasyster fyllde 1år förra helgen,
så idag skulle dom ha kalas då.


Sen så kan jag meddela att jag har ingen egen målare längre.
En människa orkar inte ta hur mycket som hellst,
och jag är mänsklig med känslor.
Men jag önskar verkligen han all lycka i livet!

lite av...

-82ae3aae0702b60b16cc3e4106cbf99.png

Kolla varifrån!

lite av det som har införskaffats till badrummet. Handduken är mörklila och jätte fin, syns inte så bra på bild.


Invigning av duschen

Nu har jag invigt duschen!
Det kändes konstigt, men skööönt!
För nu kunde Tindra äta frukost samtidigt som jag duschade,
allt går så mycket fortare då =)

Så nu ska vi göra oss klar och bege oss til ön


Här är förresten mina nya precious Jeans



Och en Kitty tröja som Tindra prompt ville att jag skulle köpa :p




Converse

Jag fyller år snart! ;D


 


Birsta

Igår gjorde jag och trollet Birsta, fick med oss lite div grejer hem.
Tro jag aldrig träffat på så mycket kända folk som igår.
Skulle egentligen bara en snabbis in på birsta och en snabbis på Willys.
Men den snabbisen blev över 3 timmar, det surrades med allt och alla.
Det va såå himla roligt, och jag va på såå sprudlandes humör!
Vissa personer gjorde min dag mer än andra.

Idag blev det Birsta igen! =)
Fick med mig ett par super snygga jeans hem,
dock så är dom lite för stora, men jag kunde inte motstå skönheterna!
Bild kanske kommer i framtiden! =)

Dessutom har jag gått och förälskat mig totalt
i ett par knallrosa Converse skor!
Jag bara MÅSTE ha dom!
Men nu har jag slösat för mycket pengar,
så det får bli i framtiden.
Jag får nöja mig med mina vita än så länge ;(


en sovande...

75b9c33fe27cb4dedabd00d54076dc14.png

Kolla varifrån!

en sovande Tindra på dagis


Ha ha ha


Jag måste bara säga, gud vad jag HATAR människor som sover hela dagarna!
haha, patetiskt! Dessutom när dom kommer med argumentet, jag har jobb iaf.
Öhh, eller hur! Vem är det som har jobb? Haha!

Nu ska jag snart hämta trollet så ska vi på äventyr,
sen åker vi till landet!


Trollet

Min första reaktion när jag vinklade upp persiennerna i morse va
"FAAAAAAAAAAAAN!"
Tindra stog bredvid och hoppade och frågade va det va.
Lite uppgivet svarade jag att det snöade.
Det kom en suck ända ner ifrån tårna på Tindra
samtidigt som hon sa "Men nu skulle det ju bli sommar!"
Kan inte annat än hålla med.

Nä vi åkte till dagis så pratade jag om att vi skulle handla idag,
Tindra frågade om jag har fått pengar idag.
Mitt svar blev "Jaaa, idag smäller det!"
Helt plötsligt skriker Trollet "Neeeeeeeeej!!" och håller för öronen.
Jag trodde det hade hänt nåt med öronen hennes,
så jag fick lite smått panik och frågade va det va.
med panik i hennes röst svarade hon "Jag vill inte höra när det smäller"
Haha, gud vad jag vart full i skratt!
Go skruttan!


Fet, fetare, fetast

Gud vad jag hatar mitt badrum!
Speciellt den fula bruna, såklart!
Men ibland är det bra att man har en alldeles egen målare ;)

De senaste dagarna har jag kännt mig såå fruktansvärt äckligt fet och jag har ingen lust att vara trevlig,
dessutom skulle jag kunna äta allt som kommer i min väg.
Så kom jag på förut idag, att snart är det den extremt trevliga veckan,
och hela jag sväller säkert 7 kg veckan innan.
Så det är bara att härda, nästa vecka blir det förmodligen lite bättre.
Jag känner mig så fet så jag skulle kunna dö.
Eller nä, inte dö.. men ligga under täcket hela dagarna iaf.

Nu ska jag invänta Greys Anatomy,
sen blir det sängen!



Fult

Wiiieee, i morgon Em kan vi börja använda badrummet!
Tjoohooo!! Synd att det är så jävla fult bara!


Liiiiiiite ...

Nu har jag ätit en leverpastej macka!
Nu känns livet liiiiite bättre =)

Förbannad

Fan vad förbannad jag är!
Jag är så jävla förbannad så jag skulle kunna spricka!!!
Gubbjäveln till hyresvärd borde det vara skottpengar på!
Jag kommer ha ett BRUNT underskåp, en spegel med BRUNT runtomkring!

När rörmockaren kom i morse pratade jag med han å så,
han sa ju också att det va skit fult och han kunde inte heller fatta hur man kan sätta in brunt.
Dessutom kommer det sticka ut så mycket, så det kommer bli ungefär 50 cm kvar av dörröppningen.
Han tog upp det med hyresvärde och sa att det kommer bli för trångt.
Men det sket väl han i.
Sen så måste rörmockaren höja det för att allt ska bli riktigt,
standarn är 80-85 cm. det måste höjas till 90.
90 cm!! Personer som är 2 meter lång brukar ha 90 cm.
Jag är 168, Tindra 96.
Men lyssnade han? Neeej!

Jag provade ringa han, men han hade tlf avstängd.
Johan ringde han och fick tag på han, det slutade med att han slängde på tlf i Johans öra.
Gubbjävel!

Men han har ju diskuterat emot alla hantverkare om allt.
Jag blir galen!!
Jag är så arg så jag skulle kunna lägga mig ner o gråta!

det här...

0-1aaad46808cd274f73ceb6a2852f868a.png

Kolla varifrån!

det här är min avd på ica :-)


En fråga

En fråga till er, kära läsare!



Om hantverkarna och hyresvärden har fått tillstånd att bara stapla in i min lägenhet nu,
kan jag ta tillbaka det, nu mitt i allt?
Även att hyresvärden inte får gå in utan mitt tillstånd?
Eller har hyresvärden rätt till att göra det?


Det där jävla badrumsskåpet ska INTE in i min lägenhet!!


Gnäll

Detta blir ett inlägg med enbart gnäll!

När jag kom hem i dag stog det ett badrumsskåp ute i trappen,
ett underskåp närmare bestämt.
Det va det fulaste jag har sett.
Men sen förstog jag att det va det jag skulle han.
Det är brunt, alltså BRUNT!! Badrummet är svart/vitt.
Skåpet är BRUNT!! Och inte nog med det, det är skit fula handtag i typ antikmässing.
Jag ringde genast upp hyresvärden och frågade om han verkligen menade allvar.
Det gjorde han. Tyvärr!
Jag ifrågasatte han om den bruna färgen och om vit inte hade blivit bättre.
Och att det där kommer bli skit fult. det tycker inte han.
Men jag propsade på, tillslut sa han, nu är det som det är, sen avslutade han samtalet.

Jag kommer seriöst att sparka sönder det, det är så jävla fult!
Men jag har kommit på en grej,
nästa gång jag pratar med han så tänker jag säga
att antingen skiter han i å sätta in det där i mitt badrum
eller så tänker jag måla om det.
Jag blev så arg när jag såg det så jag kände att jag vill gråta.
Men jag kommer inte ge mig, helvete heller att jag ska ha ett brunt badrumsskåp!
Det passar inte in i badrummet!!


Idag har jag ätit som en "normal" människa,
frukost, lunch och middag.
Vad resulterar det? jag känner mig som den fetaste människan på denna planet!
Fan också!
I morgon blir det en extra lång promenad!
Hoppas bara på plusgrader, det är så halt annars!


mycket skum...

14b94d91d134e37e042a105dc33c5c78.png

Kolla varifrån!

mycket skum ska det vara


nu myser...

0-90e0b0e7a9816c3ac287edfc49e954.png

Kolla varifrån!

nu myser vi i badkaret :-)


Helgen

Helgen har varit gris lugn måste jag säga.
Såg Alice i underlandet i fredags, vilken otroligt bra film!
Johnny Depp är ju såå himla bra och rolig!

Lördagen spenderades med Carolina och Frida,
vi va på barnloppis i Haga sen vidare till ön på barnloppis.
Jag har lite svårt med begagnade saker, men jag fick faktiskt med mig en hel del till skruttan.
Så jag får hoppas hon blir nöjd!
Stannade kvar på ön hos Carolina till strax efter 20 nångång.

Idag va jag till Birsta en snabbis,
köpte mig en ny mascara.
Intressant va? :p
När pengarna kommer i veckan,
ska de spenderas i Birsta.
Hittade såå mycket fint som jag vill ha!

Nu ska jag snart ta och lägga mig så jag är pigg och utvilad i morgon!
Roligare än så här blir det inte...


Fredag

Nää, nu måste jag ha leverpastej!

Ha en underbar Fredag, alla underbara människor! =)

Trevligheter

Tjohoo! Dom ringde från jobbet nu, jag ska jobba på måndag!
Guuuuud vad skönt!
Dom har gjort om, så nu måste dom ringa in extra personal efter hur länge man har varit anställd.
Och jag har varit anställd i över 2 år nu, så jag va tydligen långt upp på listan!
treeeeevligt tycker jag! =)


Tristess

Jag håller på att dö av tristess. Tror jag aldrig har haft så här tråkigt!
Hanverkarna är klar här också, så jag kan inte uppehålla dom med mitt ordbajseri.
Fast han som va här idag hade väl lärt sig att inte prat med mig föräns dom är klar.
För när hantverkarna har börjar prata med mig, då slutar jag aldrig :p

Idag åker mitt älskade troll till pappa sin,
guuud så jag kommer sakna henne.
Idag fyller Tindras lillasyster 1 år, så det blir väl kalas antar jag.
Tindra älskar kalas och "kalas folk" som hon kallar det =)

Jag är så sjukt sugen på leverpastej så jag skulle kunna offra en arm,
eller iaf ett finger för att få en bit..

åhh vad tråkigt allt är,
jag kanske ska göra nåt spännande..
Dricka handsprit kanske, och se vad det har för effekt?
Hmm...
Eller nää..

Jag är sjuk...

Jag blir helt sjuk!
Jag mitt dumma spån sitter och kollar runt på tatueringar,
jag vill ha! Jag vill ha! MER MER MER! =)
Jag vet precis vad jag vill ha nu! Det kryper i kroppen på mig!
Men jag med min "Ensam-mamma-ekonomi" har ju inte direkt råd att slänga ut nå tusenlappar på en tatuering bara sådär. Känns som att jag hellre ser till att skruttan har mat på bordet och tak över huvudet :p
Jag måste hitta nåt offer som jag kan önska mig en tatuering av när jag fyller år,
fast ingen stödjer mitt tatueringsbegär. Så jag kanske ska önska mig pengar
och säga att jag behöver egentligen köpa nåt livsviktigt.
Fast just i denna stund ryker den planen, eftersom de flesta läser my precious blogg =)

Hmm... Mamma? Kanske? Du kan ju tänka på saken iaf.. :D


Fjärilar

Idag har jag varit och tittat på tapeter till matrummet.
Jag hittade en tapet som jag föll pladask för, vilka jag än kollade på så hade jag den där tapeten i huvudet.
Jag är förälskad! Jag ska ha den!
Det låter såå fult när man ska förklara hur den ser ut,
men den är ljuvligt fin! Jag tänker inte ge nån närmare förklaring än att det är stora fjärilar på.
Så när badrummet är klart ska jag börja med matrummet! =)

Jag och skruttan har varit hos farmor och farfar och hälsat på,
och som jag alltid säger, jag fattar inte varför vi inte är där oftare.
Det uppskattas sååå mycket!

När vi kom hem möttes jag av detta




Nu är kaklet och klinkersen på plats =)
I morgon kommer dom och ska foga,
på måndag kommer förhoppningsvis rörmockaren!
Haha, faaan jag fattar inte att det är sant!
Snart har vi ett badrum!!! Sååå jävla lovely!

Nu händer det grejer

Idag har det verkligen hänt grejer i badrummet!
MEN!! Kaklet tog slut, så han kunde inte göra klart alla väggar!
Skit också! Men i morgon kommer han igen, och då gör han förmodligen klart väggen som det saknas på och golvet!
Badrummet beräknas att vara klart mitten på nästa vecka!
Alltså fattar nu? Nästa vecka!! Nästa vecka har jag ett badrum, en dusch, en toa och allt vad ett badrum innebär.
Det känns så overkligt att vi ska kunna gå på toa, i lägenheten, och mest overkligt känns att vi kommer kunna duscha här. Jag har ju blivit såå van nu att gå ner till hyresvärdens lägenhet och använda det badrummet.
Nästa vecka då finns mitt badrum här..
Guuud vad jag längtar.

Men endå inte på nåt konstigt sätt.
Har ju blivit så van, så det är så naturligt att gå ner till hans badrum,
det känns lite som mitt. haha..
svårt att förklara!

Sa till hyresvärden idag när jag pratade med han
att jag kommer fira när badrummet är klart.
Han gav mig förslaget att jag skulle sitta där och fira med ett glas vin.
ETT glas? En flaska minst, tycker jag!

Aftonbladet

Läste en rätt lustig grej på Aftonbladet.
Vad är oddsen för att bli "påkörd" av ett flygplan,
man måste ha extremt otur.

Idag ska det donas och fejas här hemma,
och maskinerna går för fullt nere i tvättstugan.
Hade tänkt ta mig ut på en promenad idag också,
känns som att jag bara blir fetare och fetare.
Hua!

Hoppas att det kommer nån hantverkare idag också,
om jag har förstått helt rätt så ska dom bara lägga
kakel och klinkers nu, och in med toa, dusch och handfat.
Sen är det klaaaaaaaart! :D


Funderingar

Jag önskar att jag kunde få skriva ur mig allt jag känner,
utan att det kommer pratas om det och sen att jag får skit för det...

Men saker och ting som har hänt runt omkring här i stan
har fått mig att verkligen fundera. Fundera på om det är värt det.
Vem säger att inte jag kommer bli drabbad eller för den delen utsatt för nåt.
Varför ska jag riskera mig och framförallt mitt älskade troll.
Hur jag än vrider och vänder på det så kommer jag fram till samma svar,
det är inte värt det. inte för fem öre.

Men i vissa lägen blir man så egoistisk,
kommer på allt för att skjuta på det
allt för att skjuta fram det jobbiga och på nåt bisarrt sätt skona min känslor.

Man tänker hela tiden, men det kommer bli bättre.
Allt kommer att bli bra.
Jag tror det.
Men än har det inte blivit det....
Varför skulle det bli det nu, när det inte blivit det hittills?

Jag har sån panik över allt,
och jag känner mig mer förvirrad än någonsin.

Tindra njuter...

0-210ca8bd571c830558b07e0bb597bd9e.png

Kolla varifrån!

Tindra njuter i jätte badkaret :-)


Jävla Carolina! =)

Nu sitter jag här med sönder rökta lungor, och har inte gjort nåt idag.
för 20 minuter sen bäddade jag sängarna.
Det hela började med att Carolina ringde i morse och hade en teori om en sak,
det slutade med ett samtal som pågick i över 3 timmar.
Jag som hade tänkt ta mig en lååång promenad i det härliga vädret idag.
Städat o donat och haft mig.
Men icke! haha, jävla Carolina!! :p
Men det va ju trevligt också =)

Jag önskar nån kunde våldta min själ och ta över min kropp,
för att göra vissa beslut åt mig.
Så här känner jag, ungefär:

Jag vill. Jag vill inte. men jo jag vill nog, eller njae kanske inte
nä jag vill verkligen inte. Jo men det är klart jag vill.
nej det här kommer sluta i elände, nej nej det kommer bli bra tillslut.
Jag vill. Jag vill inte. Jag vill verkligen inte. Men kanske.. Ja, kanske!

Jag får panik!
Vilket som, ger mig panik!
Jag vill skrika och slita mig ut ur kroppen!
Jag vill stänga av huvudet. Alla tankar.


Hero of war

Såå himla bra låt!


Boda Nova

Jag och skruttan har varit och flängt med mamma/mormor idag.
Har varit på Willys och City gross i flera flera timmar =)
Fick med mig lite smått och gott hem.
Köpte ett rör Boda Nova "Blossom pink plants" glas,
kunde inte motstå dom. Jag älskar Boda Nova glas.







Dagens middag?...

0-5ffa95bb43ce63413f1d5f001f7dfeb0.png

Kolla varifrån!

Dagens middag? Lammtestiklar. Haha, fy fan!


Tindra vill...

5f5b7030d390796839df29fc00995670.png

Kolla varifrån!

Tindra vill också ha vår idag :-)


idag börjar...

508ad27c1cca1abb89f6feda2119841c.png

Kolla varifrån!

idag börjar våren för mig :-)


Det börjar...

Det börjar närma sig nu!! =)


Rätt eller fel?

Vilken otroligt trevlig kväll jag hade igår!
Började med lovely lax, för att senare hugga in på vinet,
vilket va ljuvligt!
Men jag förstår inte att inte Darin vann, låten är såå bra och man ryser ända in i benmärgen när han sjunger.
Och vilket framträdande..   
Eric Saade är ju så bra han också, och sååå himla fin!
Lite "kärring-sjuk" varning på mig :p
Anna... varför?
Visst låten är helt okej, men INTE en vinnar låt enligt mitt tycke.
Nej, det va helt fel låt som vann tycker jag.

Det va nog iaf en av de bästa finalerna jag har sett,
det va ju så många bra som va med.
Och allas vår karla karl, Dolph.
Man kan ju inte annat än att bli lite smått kär i gubben!

Det känns så trist, sorgligt och det kommer bli så meningslösa lördagar utan vin och Carolina,
nu när melodifestivalen är slut.

Juuust ja, dessutom va ju min #1 kille med och sjung en snutt,
Jacob från The Poodles. Jag fick hjärtklappning när jag såg han.
Han är ju sååå het.

Hämtade hem huliganen förut idag från landet,
hon hade härjat sönder både mormor och Ulf tror jag :p haha...
Trollet somnade som en klubbad säl strax innan kl 19,
sova det gör man inte hos mormor. Go snuttan!


Gud vad det här inlägget saknar mål och mening känns det som,
men jag får skylla på att jag är trött =)

melodifestival finalen,...

0-7476508d0455969b650541b54a66a5eb.png

Kolla varifrån!

melodifestival finalen, vin och carolina. En underbar lördag, med andra ord! Laxen skvalpar i magen :p


Schlager Lördag

Idag är det en STOR dag måste jag säga!
Finalen i Melodifestivalen!!! =)
Jag kan inte bestämma vem jag håller på,
det varierar. Men vi får se ikväll vem som fångar mitt hjärta :p

I vanlig ordning kommer Carolina hit,
det ska förtäras tre flaskor vin, vilket borde bli bra
för oss vinkärringar.
Idag lyxar vi dessutom till det med mat,
det blir mumsig Lax.

Trollet skjutsade jag till landet förut idag.
Hon stormtrivs där kan jag gissa på, 
hon gjorde en beställning med mormor, 
hon ville ha Schlager chips, schalger dricka (zingo),
godis, ostkrokar, dip mm mm mm 
Fick ett Mms för en stund sen, skruttan satt framför datorn
och åt ostkrokar och drack dricka.
När Mamma är borta kan hon göra vad hon vill hos mormor :p

Nää, nu ska jag röja upp efter huliganen här hemma,
sen vänta på att klockan ska rusa så jag får viiin snart =)

Njuuut av den sista Schlager Lördagen!

Små frön

Vad mycket floskande det blev igår, men gott va det =)
Världens magknip idag, men det va det värt!




Små fröna, Savannah och Tindra.




(Jag snodde en bild av dig, Carolina, som du kanske ser :p)


To die for

Nu ska jag snart hämta skruttan på dagis,
jag har bränt ut en skiva som vi kan ha i bilen
hennes absoluta favorit låt är med
Eric Saade - Manboy.
Hon verkligen älskar den låten, hon ska höra den hela tiden
och hon sjunger den, hela tiden.
Jag själv, känner mig liiiite less på den låten :p

Iaf, sen ska vi ut på Ön och kalasa
Ingemar aka Plingemar fyller år!
Och jag hörde en fågel viska att Britta har bakat Chokladrutor.
Dom är ju verkligen "To die for"! =)
Synd bara att jag känner mig såååå fet idag,
efter allt flosk på landet.

Men va faan, skit samma när det gäller chokladrutor.
Och jag har faktiskt varit ute och gått idag...

Elräkning

Jag höll precis på att svälja tungan!!
Jag fick elräkningen.
1557 kr.

Tur att jag kommer få tillbaka pengar via hyresvärden/försäkringsbolaget.


Den som lever...

Inatt har jag haft så konstiga drömmar, för ovanlighetensskull.. eller inte :p
Jag har inte en aning om hur mycket eller lite jag har kvar på kontot,
så inatt drömde jag att jag tittade och jag hade 157 kr på kontot.
Vilket gav mig lite smått panik eftersom pengar börjar trilla in på kontot om en vecka igen.
Sen vaknade jag.. haha! Dock så lite pengar har jag ju inte, tror jag iaf..
Den som lever får se....

Vaknade vid halv 6 i morse och hostade, hostade och hostade ännu mer.
Kunde verkligen inte somna om. Men strax efter 6 nångång,
fick jag sms av pappa så då hade jag nåt att göra ett tag,
men vid halv 7 fick jag avlsuta och försöka somna om en halvtimme innan jag och trollet skulle kliva upp.
Men jag undrar vad han gjorde vaken den tiden frivilligt på en dag han är ledig.

Kom hem från landet igår, och jag hade höga förväntningar om mitt badrum
eftersom dom hade haft 1½ dag ungefär utan att vi va hemma.
Vad hade dom gjort då? Lagt in golvvärme bara.
Men nu på morgon har dom varit och flytspacklat, så förhoppningsvis
kanske det händer nåt mer idag. Inte för att jag har så stora förhoppningar.



Just jaa, läste en rolig grej på Aftonbladet.
Det är kanske såhär man ska göra =)


nu har...

-700f2ac5218a83b32624323491ab512.png

Kolla varifrån!

nu har vi det mysigt på landet :-)


Mamma Skryt

Tandläkaren gick bra! Tjohoo!!
Dock så tog det väl en 5-10 min innan jag fick ur Tindra ur bilen.
I väntrummet satt hon tyst som en mussla.
Även att alla i väntrummet började prata om Tindra och med Tindra.
Dom tyckte att hon va sååå gudomligt söt med sina lockar, och hon va den sötaste dom hade sett, 
hon har de vackraste ögona dom hade sett osv osv..
En sa att hon va lika söt som mamma sin, vilket då är jag! :D haha...

Iaf, när vi kom in till tandläkaren så gick det väl inte så vidare bra.
Tindra satt och stirrade rakt in i väggen och va allmänt okontaktbar.
Sköterskan tyckte att det va så roligt, för oftast skriker dom och spjärnar emot och har sig.
Men Tindra va prick tyst. Sköterskan är ju såå fascinerad över Tindras ögon och hennes lockar.
Men iaf, det gick fortare denna gång för trollet att öppna munnen, sköterskan kom ihåg att hon fick en docka sist.
Så nu va det leksakslådan! Efter att hon hade visat Tindra leksakslådan,
så la sig Tindra ner på rygg och gapade allt hon kunde :p
haha, barn är så lättköpta!

såååå nu blev det ett helt inlägg med "Mamma-Skryt" =)

Är på Landet nu iaf, blir kvar tills i morgon!
Hoppas att jag blir bättre i förkylningen snart, så jag får sova.
Det konstigaste är att hostan kommer på kvällar, nätter och morgon.
Men knappt något på dagen..


Hemska natt

Vilken förfärlig natt jag har haft!
Tror aldrig jag har hostat så mycket i hela mitt liv, jag trodde jag skulle dö
det gick inte att andas. Drömt miljontals hemska och konstiga drömmar.
Svettats som en gris.
Tindra kom och la sig med mig inatt, sen ramlade hon ner från sängen.
Tindra har också legat och hostat.
Så inatt har det inte blivit mycket sömn!

Idag ska Trollet till tandläkaren!
Håll alla tummar och tår ni har för att det ska gå bra.
Hittils har det gått bra när vi har pratat om det,
men de återstår att se hur det går när vi väl är där...


Brooklyn Sun

Jag har aldrig tålt Salem al fakir.
Men ja, man kan väl ändra sig :p



Underbaar låt =)


Erfarenheter

Jag tycker att man ska aldrig ångra något man har gjort,
det man har gjort har man gjort av en anledning
och man har blivit en eller flera erfarenheter rikare i livet.
Både positiva och negativa.

Men om man tänker,
om jag hade fått gjort om det,
vad hade jag gjort annorlunda?

Svaret för mig är enkelt.
Jag hade tackat Nej till att få hans nummer.


Hosta

I morse va Tindra så himla gullig,
jag va helt död när klockan ringde för att jag har legat och hostat lungorna ur mig hela natten.
Men go strumpan klev upp och sa "mamma ligg kvar ett tag, jag klär på mig"
Så hon tog fram trosor, strumpor, långkalsonger, tröja och jeans och klädde på sig,
och kombinationen av hennes kläder va helt Ok måste jag säga =)
När hon hade klätt på sig, kom hon med byxor, strumpor och min bh, så jag kunde klä på mig.
Trollet va såå himla ivrig att komma iväg till dagis idag.

Nu ska jag ta mig en kopp te med ett halvt kilo honung i,
sen får jag se om jag orkar mig ut på en promenad idag.
Det värker i hela kroppen!

Just jaaa, hantverkarna har varit här.
Dom har lagt nån form av grund till golvet,
en massa kulor och frigolit på det.
Jäklar, det går framåt! Happy!!

Mask

Nånting som verkligen skulle vilja få mig att krypa ur min kropp
och ta livet av mig eller nåt, är om jag skulle få mask.
Alltså i stjärten, eller tarmen eller vad man nu än säger.

Så i stort sett varje dag tänker jag på det minst 5 ggr.
Knäppt, jag vet.
Men iaf, inatt hade jag en sån hemsk och äcklig dröm.
Drömde att jag satt och gjorde mina behov på toa,
jag tittade ner i toan och den va full med små vita larv maskar
som rörde sig. Jag fick en sån fruktansvärd panik.
Sen vaknade jag!

Idag efter att trollet kom hem for vi till mamma på landet,
åkte upp till Stöde och hämtade ut ett paket.
Så nu har jag två nya lampor i vardagsrumsfönstren,
sååå fina och det blev ju så fräscht!
Åt hos mamma också, flosk och fett.
Guud jag känner mig verkligen fetast i universum!

Hoppas att det blåser iaf lite mindre imorgon,
så jag kan ta en promenad utan att riskera att jag blåser bort.
Nu har jag varit slö, lördag, söndag och måndag.
INTE bra!


nu är...

7b28bf58a8e5ce56e4aa065fb3957bb6.png

Kolla varifrån!

nu är min älskling hemma :-)


6/3

Bilder från Lördagen!

  
  
  
  


Vårväder

Idag känns det som vår, det droppar överallt och snön har börjat smälta rätt så mycket.
Det är 7,6 grader VARMT, äntligen!
Men givetvist ska det blåsa såå fruktansvärt mycket, det gillas inte!

Snart kommer min älskling hem!
Som jag har saknat det lilla trollet!
Va meningen att hon skulle komma vid 8 i morse eftersom dagis är stängt idag,
men då skulle hon följa med sin lillasyster och hennes mamma
på öppnaförskolan. Det tycker nog trollert är roligt!


Kommer bråken någonsin sluta?
Jag känner mig såå matt i hela kroppen.

Läckert

Haha, den här bilden beskriver kvällen ;D




Slö söndag

Vilken fantastiskt rolig kväll det va igår!
Va såå skönt att få komma ut och se världen lite =)

Bilder o sånt kommer när jag har fått de!

Idag kommer det bara vara en slö Söndag,
många knop ska det inte göras!

party :-)...

7322498343c8c665ab98326a495cbaab.png

Kolla varifrån!

party :-)


Stan

Det blev stan och en bh, sååå underbart :D
Mat blev det också, behövligt för min kropp
men ohhh så fet jag känner mig.
Dessutom, mina party brallor är i strl 36 vilket är för stort,
så det ser ut som jag har den största neger röven.

Men om jag tar jeansen vet jag inte vad jag ska ha för skor,
tror inte att mina party klackar går igen utanför.
Ähh, det återstår att se...

Nu ska jag ta och sminka mig och fixa håret
inom en timme är fest folket, som Tindra skulle säga, här =)

Viiiiiiiiin :D



(Update: Party klackarna gick att stänga utanpå jeansen.. tjohoo)

Skit!

Jääääkla skit!
Jag ska ha en super fin tubtopp ikväll hade jag tänkt,
men mina bh'ar som jag köpte för inte så länge sen
har blivit för stor. Känns som att ska man ha en bh utan band
så vore det ju trevligt om den satt på plats.
Skit skit skit!

Får väl kanske bli en sväng på stan och glutta lite efter en ny.
Tror inte att det blir nån promenad för mig idag,
känner mig alldeles svimfärdig när jag rör mig.
Vore en idé att äta kanske...


Min Gestapo

Idag kan inget gå fel känns det som,
det är underbart väder så snart blir det en promenad.
Vågen visar 56,3. Happy :D
Ikväll är det Schlager Lördag hos mig som följs av en utgång,
ska ut å göra stan osäker!
Det ska bli såå roligt att få gå ut och ha KUL
efter allt som har varit.

Nää, nu ska jag ta och börja städa upp här,
måste skura golven efter hantverkarna.
Fattar inte varför dom aldrig tar av sig skorna..
Jaja.. det är bara att städa o se glad ut.
Sen ska kaninskrällets bur bytas,
vet inte hur jag ska lösa det, eftersom han tycker att soffan är en bra plats att bajsa på.
Och min lilla gestapo är ju inte hemma så hon kan hålla koll :p
haha... Äsch, det löser sig!


Underbart

Idag har humöret verkligen varit på topp.
Måste vara för det underbara vädret idag,
nu har man börjat tina fram från vintern.
Såå underbart!
Fick med mig pappa idag så jag fick tvätta vita faran,
har aldrig tvättat en bil förut, i biltvätt.
Så det kändes bäst att ha med nån =)
Dock så försökte han komma åt mitt fönster
så att han kunde veva ner det,
vilket gav mig lite smått panik :p

Äääven att pappa fixade bilstereon,
såååå underbart!
Har varit utan musik i bilen hur länge som hellst,
men nu jäklar, nu ska det poppas! :D
Happy!

Vår!


Guuuuud vilket underbart väder det är!!
Nu känns som att våren är på väg!
Lovely!
Nu blir det en promenad!
Håll tummarna att jag håller mig på benen idag också :p





Skruttan

Usch idag va det extra jobbigt att lämna skruttan på dagis,
vi satt och pratade och hade oss i bilen när hon helt plötsligt blev tyst.
Så jag frågade va det va, men inget svar.
Jag frågade om hon va ledsen, då nickade hon och tårarna kom.
Hon ville vara med mig i helgen, och inte åka till pappa.
Men jag försäkrade henne om att vi ses ju faktiskt på måndag,
men det dög inte för hon sa att hon kommer, längta efter mig heela tiden!

Go hjärtat mitt!
Men jag vet att när pappa kommer på dagis
så är han kungen i livet, och på måndag vill hon inte åka till mig
tills jag kommer på dagis då är det jag som är bäst i hela världen. =)

Men såna här dagar är det såå jobbigt att lämna henne!


Värmen kommer! =)



nu är...

4303193b0fc6bd197f27ef69d1ee2c72.png

Kolla varifrån!

nu är vi på promenad. Tindras tiger ville sova i vagnen :-)


Ingen vurp

Tjohoo, jag klarade mig utan en endaste vurp =)
Guuud vilket underbart väder det är, när det inte blåser vill säga.
Lovely för en power walk, och jag är en tävlingsmänniska
in i benmärgen, allt är en tävling för mig.
Så det är så kul när det är nån som går framför,
spelar ingen roll hur långt bort dom är.
Jag SKA om, så då är det bara att öka takten.
När man kommer om får man en liten glädje kick,
och siktar in sig på nästa människa =)


Det går framåt med badrummet idag,
först va rörmockaren hit i morse,
sen när jag skulle gå ut kom snickarna(antar jag)
så nu är dom här å donar!
Wiiehoo!

nu ska...

42f00096a8ab0ab20b792587cd60fb8b.png

Kolla varifrån!

nu ska jag ut o bränna fläsk i den underbara solen, synd bara att det blåser så mycket! Håll tummarna att jag håller mig på benen :p


Rör

Nu börjar det hända saker!



Jag har fått rör idag! =)
Det går ju framåt, och ingen är lyckligare än jaaaag!


Placebo





.. Stupid me to believe that I could trust in stupid you ..


Efterlysning!


Är det någon som vet hur det ser ut runt Sidsjön?
Om det är halt och buckligt?
eller om man kan gå utan att riskera att man bryter benen av sig?









Äventyr

Jag har skrytit vitt och brett hela vintern om att jag inte ens har fått en endaste liten sladd,
förutom dom gångerna jag har gjort dom själv.
Jag har hånskrattat åt alla amatörer som har kört fast, och skrockat att såna ska inte ha körkort.
Men man ska inte alltid öppna munnen.

Idag skulle vi åka från landet till Stöde, tog en liten skit väg.
Jag fick möte av en större bil, men såg ju vart hjulspåren på min sida va,
så jag visste hur långt jag kunde köra ut mot kanten, innan det blev dike.
Hjulspåren va där, men ingen väg.
Så där fastnade vi med vita faran. Kom absolut ingenstans.
Men som tur va, han som jag fick möte med stannade.
Han bodde i ett hus alldeles bortanför, och bor man på landet har man traktor,
så han åkte hem och hämtade sin super traktor och drog upp vita faran =)

Jag måste berätta om min Drama till mamma,
det gick verkligen inte fort. och hade inte jag sagt något
hade hon säkert inte vetat att vi va på väg att fastna och sen att vi fastnade.
Hon satt och skrek att jag skulle släppa ut henne, för hon trodde att bilen skulle volta.
Evil som jag är, släppte jag inte ut henne! haha...
Men hon jagade upp Tindra, så Tindra va på väg att börja gråta.
Men super mama som jag är fick jag henne att skratta ist =)

Har även köpt en ny jacka idag,
super fiiiin! En Everest jacka, brun och rosa.
Ska se om jag får till nån bra bild =)
Det va verkligen välbehövligt, kan ju inte gå i min extremt tjocka dunjacka nu,
och alla jackor jag har är från strl 36 och uppåt,
vilket är för stort för mig. så nu blev det en i 34, och den sitter sååå bra!
Happy!


Amy MacDonald




All the money in the world would never set all the wrongs to right
All the fire in the world could never set my heart alight
I dream of the day, when it's all gone away
And the sun is shining bright
I dream of the day when it's all gone away
But dreams are for night





Happy

Igår när vi gick hem ifrån dagis, så skulle en av fröknarna sätta upp en lapp om Tindras skor.
Så i morse hade skorna helt plötsligt stått på en stol i hallen på dagis,
med lappen hoprullad i skon. Såå jävla happy!
Kändes fruktansvärt onödigt att köpa ett par nya vinterskor nu,
nu ska man börja köpa vårskor, inte vinterskor som ska användas i en månad ungefär.
Så nån hade ju tagit med dom hem, men tack och lov tagit tillbaka dom.
Dock så blev Tindra sur, för hon har tjatat hela vintern om att hon vill ha sina Uggs,
så idag fick hon det. Det vart inte en positiv min från damen när hon insåg,
att vinterskorna va tillbaka :p

Jag har blivit super förkyld, gud vad jag hatar förkylningar.
Snoret är packat i näsan, huvudet håller på att sprängas,
halsen tjocknar igen och man är allmänt slö!
Jag som vill ut o gå, men iofs är det ju stormvindar ute,
så det är väl inte så trevligt. Så jag får hålla mig inne och se till att bli pigg och kry!


nu ska...

0-224d2d50cdea02be90c1b15acffc64db.png

Kolla varifrån!

nu ska vi bege oss till dagis och se om det finns nå skor, håll tummarna!


En apa

Har rensat några skåp i köket idag, medans jag hoppade mellan köksbänkarna som en apa
och klättrade o hade mig, så hade jag Tindra tätt bakom mig.
Hon va så rädd att jag skulle ramla, så hon hade en stol hon drog omkring på så hon kunde stå och hålla i mig i benen. Go snuppan min!
Men efter ett tag så märkte hon väl att jag inte ramlade,
så hon ställde sig och diskade.

Rensningen i vissa skåp va välbehövligt kan jag säga.
Speciellt i "välling skåpet" det va ju fullt med vällingpulver lite här och var,
en sån där storpack välling kartong,
dessutom typ 20 tomma Cappuccino kartonger,
två fulla godis påsar sen förra och förr förra påsken tror jag,
plus en tomte choklad som är sen förr förra julen.
Jag och skruttan äter typ aldrig godis,
så det blir bara inpulat i ett skåp och kommer fram nåt år efter
när jag behagar slänga det :p


Hur många pälsängrar hittade jag då?
*trumvirvel* Tack!
1 levande och 1 död.
Jag skrek som en dåre och Tindra försökte klättra upp på mig för hon ville se.
Lill tuffingen!


Tattare

Fan vad förbannad jag är!!
Spenderade ca 45 min på dagis för att leta efter Tindras skor.
Dom fanns verkligen ingenstans, fröknarna finkammade verkligen hela dagiset efter skorna,
utan större framgång. Jag kände hur jag mer och mer började koka,
och det är ju inte fröknarnas fel så det är ju inte dom det ska gå ut över.
Det är alltså nån förälder som har fått med sig skorna hem,
eller helt enkelt snott dom. Fan vilka tattare isf!
Jag blir så förbannad så jag kan spricka.

Till Tindras stora glädje fick hon gå hem i gummistövlarna.
Så kommer inte skorna hennes fram tills i morgon,
är det bara till att köpa nya.
Det va det enda vinterskorna hon kan ha.
KUL!!


Babbel

Idag har det varit hit nå hantverkare, rörmockare närmare bestämt.
Så nu i veckan ska dom börja, jag kan bara säga JIPPI!!!
Det är som ett glädjerus i kroppen.
Dessutom la jag in lite önskemål om badrummet till Hyresvärden,
bla värmeslingor i golvet. Fick först ett blankt Nej,
men efter en stund fick jag ett Ja! Tjohoo till det! =)
Dessutom att jag inte vill ha klarglas till duschväggarna,
så han skulle se va han hittade.

Det har varit så mycket i huvudet de senaste dagarna,
så jag blir alldeles flummig.
Igår va jag så glad för att husfruarna skulle börja,
tror jag sa det till de flesta jag pratade med.
Men när klockan började närma sig 21, så va jag tvungen att titta va det va för dag.
det va ju bara måndag. Men idag börjar det =) Tror jag iaf...

Sen så ringde farmor för en stund sen, pratade lite allmänt å så.
Tillslut kläckte hon ur sig, jag fyller faktiskt år idag.
Ja jävlar ja, har tänkt på det i flera dagar för att jag INTE skulle glömma bort det.
Men givetvist så gjorde jag det!
Älskade farmor!

Nu ska jag ta en promenad och rensa huvudet lite..

Jo just ja, hittade en grej på Aftonbladet =)

Arboga

Nu blir det sängen för min del!
Egentligen hade jag kunnat lagt mig samtidigt som Tindra vid 19.30 tiden.
Men då hade jag nog vaknat jätte pigg vid 5-6 tiden. det hade ju varit mindre roligt.
Åkte hem ifrån landet idag vid 18 tiden tror jag, borta bra men hemma bäst =)

Även att jag har fått ett riktigt begär efter leverpastej de senaste veckorna,
jag skulle kunna leva på det. Och i morse fikade jag hos mamma,
tekaka med ost och massa leverpastej och varm oboy
det va så ljuvligt så det går inte att beskriva.
Jag äter lätt upp en sån där grej med leverpastej.
Dock så är det väldigt vidrigt när man tänker på vad det är
gjort på.
Men det får man helt enkelt koppla bort.

Mamma sa att det kan bli så när man saknar nåt i kroppen,
och i leverpastej är det ju en massa järn.
Med mina matvanor, eller vad man ska kalla det,
så saknar jag nog allt i kroppen.
Dock så får jag i mig socker via energi dryck och cappuccino
och på det c vitamin när jag kommer ihåg det.

Nä nu har jag suttit här för länge..,
Länge leve Arboga leverpastejen, God natt! =)



promenad på...

0-67b33846b211154e004d3989e463cb66.png

Kolla varifrån!

promenad på landet. Tindra sussar i vagnen, jag har Darin på högsta i ipoden, inte direkt en pepp låt men åh så bra :-)


RSS 2.0