Lustig

Jag har fått en lite lustig kommentar, och som vanligt är det en feg skit som inte kan stå för vem han/hon är!

------------
Granne till J o hans ex:
Men du.. DU borde aldrig ha blandat dig i en redan existerande relation, i synnerhet en relation som det finns barn i!

Det finns ett uttryck som heter "det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra".

Stämmer väldigt bra in på dig tycker jag...

Visst, J har sin skuld men det tar inte bort DIN.
Detta är ett gammalt inlägg och jag är MYCKET nöjd med att se att J och hans ex har en mycket god relation och samarbetet kring deras gemensamma barn fungerar utmärkt!

Så är det någon som förmodligen käner sig blåst nu så är det nog du.
Du fick precis vad du förtjänade!

Hoppas du lärt dig att inte leka med andras leksaker.

Tack för ordet.
----------

Så jag undrar, är det mitt fel att han va otrogen?
Är det mitt fel att han levde i ett känslolöst förhållande?
Är det mitt fel att han sa att han va på väg att flytta ifrån henne, redan INNAN vi träffades? 
Och att jag ska hamna i helvetet, ja det är väl din lilla åsikt.
Och det är ju jätte bra för deras dotter om dom har blivit sams!
(Men det är verkligen INTE min sak!)
Men sen så undrar jag en till sak,
vad har jag blivit blåst på?
Vi har haft ett underbart förhållande (oftast), jag har älskat honom fruktansvärt mycket,
och han älskat mig lika mycket om inte mer tom.
Han har inte bedragit mig. vad jag vet iaf, och jag har väldigt svårt att tro att han har gjort det.
Fick vad jag förtjänade? Vad menar du då? 
Det var jag som tog beslutet om att vi inte kunde fortsätta vara tillsammans.
Pga att vissa saker inte kommer att funka i längden.. Och andra grejer som redan har blivit diskuterade.
Men som jag har nämnt tidigare, Han är ett avslutat kapitel i mitt liv.
Men han kommer nog aldrig glömmas just pga att vi har haft sååå mycket roligt, 
och såå himla underbart!  

MEN! jag vet inte vilken syn du har på människor, men jag anser inte att människor ska liknas med leksaker (Då borde du också hamna i helvetet).
Sen så tycker jag att din kommentar är rätt så patetisk.
Det märks TYDLIGT att du inte har en aning om vad du snackar om.
Känner du att du skulle vilja veta något mer, eller vad som hellst..
så mejla mig gärna, [email protected]
Eller så kan du vara en liten fegis och slänga in en anonym kommentar, valet är ditt!
Men på sättet du skriver, så kan jag tänka mig att du inte är en granne...

Och du, jag ångrar INGENTING, så det kan väl vara värt att hamna i helvetet!

Tack för ordet ;)


Less men lycklig

Jag blir så less!
Det syns på engång i mitt ansikte när min sömn är helt ur balans,
det ploppar upp en oändligt massa oönskade finnar!
Dessutom blir jag kritvit i ansiktet och ser allmänt död ut.
(Tack gode gud för att det finns Make up!)
Så jag hoppas hoppas hoppas, att min sömn återgår till det normala snart!
Men har man ett grubbel huvud som sätter igång så fort man lägger huvudet på kudden,
så är det ju inte så lätt alla gånger!

Seeen kan jag meddela att jag världens lyckligaste!
Vägde mig förut efter duschen, och vad visar det?
60,1. snaaaaart är jag nere på 59!
Hihi! Jag är så himla glaaaad!

Synd bara att vi har lovat mamma att vi ska sova där,
det är bara mat som existerar för henne,
och hon drar ner mig i mat skiten också :p




Jag genom åren

Nu har jag nyss sett Idol, och jag hoppas att Moa(?) går vidare!
Jag verkligen älskar Oh Lauras låt, release me och jag älskar Moas(?) röst!
Det kändes som att jag skulle explodera inombords och tårarna ville välla fram.
inte vet jag om hon va så himla bra eller om det bara är för att mina känslor är verkligen som en berg och dal bana nu. Men det går väl förhoppningsvis över snart!
(Uppdat. Clara hette Idol- tjejen)

Till något helt annat,
hittade en massa bilder förut, från party tiden 2005. Ett från 2004 tom.
och gud vad jag har skrattat, vilka minnen!
Även att det va nån standardgrej att knäppa toa kort på varandra,
och i alla år har jag varit bomb säker på att jag lyckades klara mig undan det.
Men tji fick jag! Det fanns visst en toa bild på mig med :p
Så ni kan väl få se lite bilder på mig genom åren =)
(Men toa bilden håller jag nog inne :p)




2004


2005

2006
Första bilden är jag gravid i 6-7'e månaden (alkoholfri drink),
andra bilden har jag nyss fått Tindra!

 


Idag



Det är ju lite skillnad fast man inte tror det,
jag börjar nog bli gammal jag med :p


Snusk gubbe?

Ända sen jag klev upp i morse har dom ältat om att den där Ulf Larsson är död, på radion! 
Gud vad less jag blir! Tur att han inte sjöng för då hade det ju varit det enda man skulle få höra på radion 5 veckor framåt. Jag tycker han såg lite grotesk ut när han gick ner i vikt, lite som en snusk gubbe.
Vissa personer ska vara tjocka. Men visst beundrar jag honom för att han lyckades gå ner i vikt,
det gör jag iofs med alla som klarar av att gå ner i vikt.
Jag vill också gå ner i vikt!

Folk klarar av att gå ner
200 kg,
men jag ska inte kunna gå ner 3-4 kg,
eller ja hellst 5-6. Eller varför inte 10 på en gång.
Undra om jag ska bli ekonomisk ett tag
så jag kan spara pengar så jag kan köpa
det där bantningspillret jag berättade om för ett tag sen,
Reductil har jag för mig att det hette!



Jag ångrar mig

Jag tycker inte om min telefon!
Jag fattar ingenting av den, och jag hittar ingenting.
Att skriva sms är rena döden!
Det finns inga förinställda gubbar, utan dom får man göra själv!
(Vilket i-landsproblem :p)
Jag skulle ha köpt en likadan som jag hade,
tänkte ju göra det men tyckte att det va lite tråkigt!
Men jag ångrar mig! Geeeee mig en Sony Ericsson!!


Just ja, jag stötte på hyresvärden igår
så jag passade på att ta upp mitt ruttnande mögelätna badrum.
Så först sa han att det blir nu till vinter, sen sa han att det skulle bli
i Jan/Feb. Så berättade jag hur jävligt det ser ut i badrummet.
Så han gick och tittade, och konstaterade att det går inte att vänta,
badrummet måste göras om rätt så fort! =)
Ingen är lyckligare än jaaaaaaaag!
Jag la in en önskan om att det fortfarande ska få vara rosa och vitt,
men han tyckte att det skulle vara lite modernare..
Vadå modernare, det är väl inte omodernt med rosa/vitt.
Men det lär väl bli ungefär som badrummet ovanför!


ARG!

Jag blir så arg!!!
Det funkar inte att mobilblogga, har testat 700 ggr!
Jävla skit! Och pengar drar dom, dom jävlarna!!
Jag har faktiskt kontant kort nu för tiden, man kan inte leva som en drotting längre.
(och lida i slutet av månaden :p)

Jag får fortsätta "projekt mobilblogga" i morgon!
Jag ska kräva tillbaka mina pengar av blogg puckosarna!

Sällan mobiltjosan ska krångla för mig!
ahh, jag hatar telefonen och jag hatar blogg.se!!!

Nää, nu blir det sängen innan jag spricker!

Min nya telefon!

Nu har trollet och jag kommit hem för en stund sen,
vi har varit hos mamma och snyltat!
har även varit och hämtat min nyyya telefoooon!
Åhh vad glad jag är, och den är sååå himla fin! =)

Ska ta och bege mig ut på balkongen nu,
sen är det idol, om jag inte minns fel =)



Hellacopters

Lovely låt!



Jag saknar Guitar Hero!
Undra om jag ska våldsgästa nån med Guitar hero snart =)
Jag rockar på den här låten :p


Svenska kyrkan

Åhh vad segt det går med min sk städning.
Har precis blivit klar med att vika in kläder, trodde jag va klar men då hittade jag mer kläder i köket(!)
Djuuuuuup suck!
Så nu känns det som att jag har två alternativ, antingen så ber jag hyresvärden om att jag ska få ett rum av grannen som bor vägg i vägg, så jag kan göra en stor walk in closet. (Han är ju aldrig hemma endå, så vad ska han ha 3 rum till. onödigt!) Eller så får jag rensa lite, det finns verkligen inte plats för våra kläder!
Det är hur mycket som hellst som jag har fått lagt i tvättkorgen bara för att det inte får plats!
Jag kanske ska ha garderobsloppis här hemma :p
Nån som är intresserad av lite käder?
Skor också för den delen, har såå himla mycket skor!
Både jag och trollet! jag använder ju aldrig skor mer än en säsong.
Och jag brukar ju köpa några stycken, per säsong.

Fick ett brev idag ifrån Svenska kyrkan, dom skickar brev till alla som har barn i åldern 0-4 år som ännu inte är döpta. Så dom skulle gärna vilja träffa mig för att berätta om vad dopet innebär och varför det är så viktigt!
Vadå viktigt? Jag har levt 23 år utan att vara döpt, och jag har aldrig känt mig utanför, jag har aldrig blivit mobbad och jag har aldrig legat sömnlös på nätterna, för att jag inte är döpt.
Jag personligen anser att det är totalt onödigt att döpas.
Varför liksom? För att få presenter? Jag är ju inte troende direkt...
Men visst skulle jag kunna döpa Tindra nu för att hon ska få glädjen att få en massa presenter.
Men orka! Känner hon att hon vill döpas så kan hon göra det i samband med konfirmationen, om hon nu vill konfirmeras vill säga.

I brevet erbjuder dom även mig, om jag inte är döpt, att jag också kan få döpas.
Skulle inte tro det!
Brevet avslutas med denna mening;
"Tag chansen att möta några av våra präster och andra medarbetare kring denna viktiga fråga."

Viktig fråga in my ass.

Nu ska jag återgå till städningen!

Måndag

Jag hoppas att min lovely telefon kommer idag =)

Hade tänkt att ta en stor städning här idag,
det ligger grejer överallt känns det som!
Sen så måste jag hitta nåt ställe där jag kan förvara sågspån, hö, halm och kaninmaten.
Har verkligen ingen plats för det, och det känns som att jag inte orkar springa ner till förrådet varje gång han ska ha mat eller hö. sågspånet går ju bättre att ha där, för det används ju inte lika ofta.
Haha, vilken Idé! Jag har kommit på en lösning.. för en grej iaf!

Fast hellst skulle jag vilja skita i städningen och åka och köpa mig ett (eller 10) par jeans,
mina favorit jeans hänger numera som en sopsäck på mig.
De ska sitta super tajta, men nu hänger de så det ser ut som att jag har sveriges
största sjärt ungefär. Eller det kanske ser ut som att jag inte har nån stjärt.
Lite svårt att se.. så välj själv!

Nä nu ska jag ta en cigg och en energi dryck som stillar hungern,
sen blir det till att sätta igång.
Hoppas bara på att inte Rory får en hjärtattack och dör av dammsugaren.
Stackars Tindra isf...



Söndag

Ikväll är ingen bra kväll.
Verkligheten har liksom hunnit ikapp mig....
Det har varit som en orkan 
som nu har lagt sig. 

Amor animi arbitrio sumitur, non ponitur
Aeternum vale


God Natt...


Kändisdjungeln

Jag verkligen HATAR när det blåser!
Finns nog inget värre, eller jo, duggregn.
Jag kan bli så himla förbannad när håret blåser omkring, och man får grejer i ögonen.
Tog en promenad bort till Ica förut, och på Skönsmon blåste det ju ändå värre.
Det kom nån jävla psykopat utanför Ica och sa hej mamma till mig, så jag tittade lite konstigt på han.
Så började han fråga vem som är pappa till henne (Tindra), men det hade jag ingen större lust att svara på sa jag sa att det hade inte han nåt att göra med, så börjar han ställa en massa konstiga frågor, och sen om det va han som va pappa till Tindra. Jävla äckel gubbe! Usch!

Såg kändisdjungeln igår,
förövrigt så verkar jag vara den enda i sverige som följde det!
Och gud vad besviken jag blev när bond-lurken vann.
Jag höll stenhårt på Jannike!
Ja visst, folk säger att han är sig själv hit och dit och bla bla bla,
men han är ju såå överdriven med att vara "Sig själv" tycken jag!
Jag tål han helt enkelt inte, det är nåt med han som ger mig
äckel känslor! Det kan vara för hans ovårdade hår... 



                                                 Karl Petter? Nej Tack!




Stjärnan

Min lilla superstjärna =)




Lilla Rory

Häromdagen köpte jag mig ett par svarta Uggs,
Tindra ville också ha sånna.
Så idag va vi till Birsta och köpte ett par rosa Uggs!
Och gud så glad hon blev =)

Men inte lika glad som när vi va och hämtade hennes Rorri,
eller om det stavas Rory.
Den heter ju efter ett barnprogram och där stavas det Rorri.
Men jag tycker bättre om Rory, och eftersom att jag är den skrivkunniga av oss,
så bestämmer jag det :p

Tindras alldeles egna lilla kanin! Jag är så glad över att Tindra är så snäll mot djur, hon är så himla gullig. Med lilla Rory här klappar hon, pratar med han och ger han hö hela tiden. Det är så nyttigt för barn av växa upp med djur, om de nu är snälla med djuren vill säga, barnen lär sig så himla mycket av att ta hand om en annan levande varelse.


Nytt nummer

Nu har jag ett nytt och fräscht nummer =)
Telefonen kommer förhoppningsvis i början av nästa vecka!
Har fått låna en telefon nu i helgen!
Men jag kom ju på en sak, jag rensade ju min telefon på allt
och tänkte inte på att skriva upp nummer.

Så känner du behov av att jag ska ha ditt nummer,
och eventuellt att du får mitt.
Så skriv en kommentar med ditt nummer =) 

Det publiceras givetvist inte!


Min soon to be =)


Grattis



Grattis världens bästa Mamma/Mormor
på din 43- års dag :D



Avslutat kapitel

Från och med nu, är en viss person historia.
Ett avslutat kapitel, för han ska inte få smutsa ner mitt liv eller min blogg något mer,
han är defenitivt inte värd det.
Så nu i dagarna kommer det mesta om honom att tas bort från min blogg.

Han vet vem han är och han vet vad han har gjort.
Det är han som får leva med det på sitt samvete.

Och eftersom han har spärrat min telefon,
så hör jag av mig till er som ska få mitt nya nummer,
det blir någongång under nästa vecka.

Sen så vill jag säga det att eftersom han har hotat mig med diverse grejer,
och sa att jag är för dum för att förstå att jag ska vara rädd för honom.
så vet ni det att om det skulle hända mig något så vet nu alla vem som ligger bakom det.
Tur är ju iaf att jag har samtalet inspelat och sparat,
det går väl under olaga hot kan jag tänka mig.



Blondin? Javisst!

Jag har varit med om världens roligaste grej, fast som dumförklarar mig ganska mycket.
Men vet ni vad, man måste bjuda på sig ibland =)

Vita faran har haft ett dåligt däck hur länge som hellst,
och jag har pumpat och pumpat däcket. eller inte jag, jag har ju fått andra att göra det.
Men iaf, den senaste veckan, eller kanske två veckor har det låtit lite konstigt när jag har kört,
och den har varit lite ostabilare än vanligt.
Men jag har inte tänkt så mycket på det, utan jag har bara tutat och kört.
Har tänkt att kolla däcket, men jag har alltid glömt bort det.

Så förut när vi kom till mamma tyckte jag att det såg ut att vara lite väl lite luft.
Så jag sparkade lite på däcket, och vad visar det sig?
Jo det är totalt punka, finns inte en gnutta luft i däcket.
Så, så har jag kört omkring ett bra tag :p Haha! 
Jag skyller på att jag är ju faktiskt egentligen blond.

Mammas snälla granne va så snäll och bytte däck! 
Tur att det finns folk som kan =)
 
 

min rock'n roll brutta är så läcke

-4c3981cb256717003192dc55b1a620c.png

min rock'n roll brutta är så läcker, hon vinkar till bilarna som jag kör om :p


Bubblar


Tillåt mig att skratta, HAHA!

Jag blir så full i skratt av allt just nu..
Det liksom bubblar i kroppen.



Mitt hjärta

Vad underbart det va att få hem mitt hjärta idag!
Märktes att hon har saknat mig, hon skrek rakt ut när jag kom och slängde sig runt halsen på mig och jag fick världens längsta och hårdaste kram och 100 pussar. Så tom fröknarna började smått skratta och frågade Tindra om hon hade saknat mig, och hon utbrast Jaaaaa!
Hon vart så glad så hon visste inte vart hon skulle ta vägen, hon hoppade och babblade okontrollerat och kramade mig om vartannat. Det är kärlek det =) 






Ur so sad maybe you should buy a happy meal
Ur so skinny you should really super size the deal
Secretly you're so amused
That nobody understands you


Jag äääälskar den här låten ;D


Evighet

Jag har sovit som en kratta i natt, har vaknat hela tiden.
Jag är så arg, så fruktansvärt arg!
Tänk att kärlek kan bytas ut mot hat, på en sekund.
Det är det jag känner, rent jävla hat!

Måndag idag då, och mitt hjärta kommer hem!
Guud så jag har saknat henne, helgen har känts som en evighet!


Droppen


Förolämpa mig hur mycket du vill.
Men inte mitt barn!

Det va droppen ...


Mätsticka

Jag har varit ute efter en mätsticka, eller vad dom kallas till Tindra, ungefär sen den dagen hon föddes.
Jag har inte hittat någon som jag har känt nåt speciellt för, och då har jag tyckt att det har varit onödigt att köpa,
så jag har kört med den gamla hederliga metoden, streck på väggen.
Men idag har jag införskaffat mig den finaste mätstickan jag har sett, dock så gör den sig inte så bra på bild.
Men jag lägger ut iaf.. sen så har jag dekorerat den så annars tråkiga dörren =)
 

                                              


jag va snyggast på HM idag :p

0-1ae02965179cf8a3eed224cc2f4cc985.png

jag va snyggast på HM idag :p


Dagen

Nu ska jag snart skjutsa ut pappa till golfbanan, sen ska jag lägga beslag på hans lovely bil =)
Dagen ska spenderas med Carolina, blir en tripp till Birsta och sen får vi se.

Jag saknar mitt lilla hjärta sååå mycket!
Hon ville inte att jag skulle gå igår,
men då lockade Jonas med att dom skulle rita lite
så då gick det bra. Men sen ringde hon mig 2-3 gånger och ville prata.
Gos proppen min!


nu ska jag skjutsa ett sovande tro

0-67373077d425e71deadd42660a2a8cc3.png

nu ska jag skjutsa ett sovande troll till pappa sin. Sen ska jag hem till grannen och färga hennes hår :)


Håll tummarna

Idag va jag och mamma och finkammade varenda djuraffär, för att hitta en kanin!
På två ställen hade dom kaniner inne, dock va det "vanliga" kaniner.
Fanns ingen dvärgvädur. Så hoppet om att få hem en kanin i helgen har jag lagt ner.
Trollet får vänta. Står ju kvar på listan på Arken, så dom ringer så fort dom har fått in en dvärgvädur.
Så vi får hoppas på denna onsdag, eftersom dom får djurleveranser varje onsdag.
Så håll tummarna för oss! =)


Polis, polis potatisgris

Satt ute och rökte nyss på balkongen, och det åkte en polisbil förbi.
och jag kom att tänka på en sak,
jag förstår inte människor som ska på något sätt trotsa poliser.
Att dom liksom gasar på lite extra när dom ser en polisbil, eller att dom hyttar näven, visar fingret eller skriker/säger snut jävlar osv osv. Och dom som ska försöka stirra ut poliserna.
Om ni förstår, vad jag menar. Det är ju deras yrke. Det är ett jobb dom har.
Jag tycker att det är såå himla barnsligt och patetiskt att hålla på så.
Är det nån som gör så med tex ambulasförare?
Eller en som jobbar på ica? Blänger man lite extra och muttrar jävla ica handlare,
sätter upp fingret och smiter ut genom kassorna, eller att man ställer sig rakt upp och ner och stirrar.
Det är ungefär samma sak.


Tänk hur samhället skulle vara om poliserna inte fanns?
Gör man något olagligt då får man tåla att man åker dit en dag.
och jag talar av egen erfarenhet, jag åkte fast för fortkörning och olovligkörning när jag va 15 år.
Inte sitter väl jag och är bitter och anklagar dessa "Snut jävlar" för det.
Jag hade enbart mig själv att skylla. Precis som alla andra som åker fast.
De gör bara sitt jobb, precis som den där människan på Ica gör sitt jobb.

Men visst, det finns poliser som går och bryter och tror att de är guds allsmäktige och att alla ska vika hädan för dom. men mer parten av dom är precis som vilken människa som hellst, fast dom har råkat blivit poliser
för att dom vill hjälpa samhället.

Bara en liten tanke ...

Rorri & Tindra

Nu sitter Tindra och tittar på Rorri racerbil.
Hennes gunghäst heter Rorri, hennes käpphäst heter Rorri,
och hennes kanin ska heta Rorri.
Så nu vet jag vart namnet kommer ifrån iaf :p 

Även att på Bolibompa drar dom ett namn varje dag,
som inte finns med i almanackan.
Och idag blev det Tindra!
Så grattis på namnsdagen Tindra =)

Confession

Nu ska jag ha en liten confession så här på kvälls kvisten.

Jag måste börja med att säga att min kära "trogen läsare.." har lyckats satt ord på
hur jag känner det, eller hur jag kände det, eller hur jag känner för mig och Johans till och från förhållande.
jag citerar en liten del av en kommentar 

"Kan det möjligen vara så att du ser vissa saker hos Johan som du verkligen vill ha, men att du å andra sidan ser brister som du helst skulle vilja vara utan?
Kan det inte vara så att det under en period är så att han visar de sidor som du verkligen gillar och att allt är bra. Men att det efter några veckor börjar dyka upp saker som du stör dig på och då känner att du inte klarar av honom?"

Och ja, precis så är det!
Men jag själv känner mig lite ungefär att, "det är inte lätt att vara ödmjuk för en som är felfri som jag..."  
Jag kör rakt på och över allt.
Fast innerst inne vet jag att, tro det eller ej, men jag har faktiskt mina fel och brister också.
Det är ett stort steg för mig att erkänna det.

Jag är av någon anledning en aning känslomässigt hämmad,
jag har såå himla svårt att visa känslor och ännu värre att prata om dom.
Det går verkligen inte, jag kan vilja säga så mycket, men orden kommer liksom inte ut,
dom stannar på tungan och förblir där. Det tar tvär stopp liksom. Även fast det nästan är så att mina känslor bubblar över och jag vill inget hellre än att berätta det för mäniskan.
Och jag har så svårt att ge en spontan kram eller puss eller säga nåt som jag vet värmer.
Dessutom tycker jag att mina problem är mina, det angår ingen annan,
och har jag ont eller är orolig över nåt så säger jag inget, för jag hatar när folk ska försöka ha medlidande och ännu värre tycka synd om mig. Jag verkligen hatar det! Så ist går jag runt och är på dåligt humör,
pga det som tynger mig.

Men med mina känslor sätter jag nog undermedveten upp en spärr, någon form av en mur,
för att ingen ska riktigt lyckas komma mig riktigt nära,
så nära att den människan en dag ska kunna såra mig.
Då är det bättre att när den dagen kommer så rycker man på axlarna och går vidare,
i stort sett oberörd.
En gång släppte jag in en människa så mycket det går in i mitt liv, och vad hände?
Jag blev totalt bränd!
Jag var nära med Johan ett tag, men då sket det sig, och när vi blev tillsammans igen efter den gången,
hade jag på något sett fått upp den där orubbliga muren som hade varit på väg att försvinna.

Om ni tänker er att stå mitt på stan en löningslördag, helt naken, utan minsta tråd på kroppen.
Att vara så utlämnad och sårbar.
(Om man nu inte är en blottare eller exhibtionist, det är väl kanske samma sak :p)
Så känns det för mig att prata om mina känslor, att ens säga att "Jag älskar dig"

Det jag är totalt bäst på, det är att spy ur mig en massa massa ord som sårar och får den andra människan att känna sig... liten och värdelös!
Jag kan prata ner en annan människa på 3 sekunder, utan att tänka.
Jag ger mig aldrig i en diskussion, även om jag märker att jag har inte så mycket att komma med, mer än att snacka ner personen och vrida och vända på alla små ord.
Och varje liten fel sägning eller något annat snappar jag upp och använder till min fördel. 
Så tillslut får den andra ge sig.

Så summa sumarum av allt, så är det bara att konstatera
att jag är nog inte typen som passar i ett förhållande.

Den enda som jag verkligen kan visa gränslös kärlek till, är Tindra.
Så det är så det får vara i framtiden, Trollet och Jag!
Det får vara vi mot världen =)



Birsta

Om allt hade varit som förut hade jag varit på väg till Turkiet idag,
men här sitter jag i regn och rusk.
Det längsta jag kommer hemifrån idag är Birsta,
har varit och köpt en kanin bur. Farmor fick köpa den som en födelsedagspresent till Tindra trollet.
Tyvärr så hade det inte kommit in några kaniner idag, så vi får hoppas på nästa Onsdag.

Dock så såg jag en jätte söt kanin på blocket, men den hade dom sålt igår.
Kaninen va jätte lik Hälge, en kanin som jag hade.
Han va en riktig gos propp och som en katt ungefär, han sprang lös i huset och gick till buren för att uträtta sina behov, han gnagade inte på sladdar och liknande saker som kaniner brukar göra.
Och han älskade musik och dammsugaren, då la han sig rak lång på golvet och sov.

Men dock så hade han en lite mer pervers hobby,
han hade en liten mjukis delfin som han brukade sätta på,
när den blev, vad ska man säga, lite väl äcklig, fick han en liten mjukis kanin.
Han satt på den också, rätt så ofta :p

Men iaf, jag får fortsätta leta en kanin
och hoppas på att de får in några nästa vecka på Arken.



Hem ljuva hem

Idag åkte vi hem från landet.
Har haft det skönt och mysigt där, men hemma är alltid hemma
och det är här jag trivs bäst. Speciellt att få sova i min säng.
Trollets sov rutiner blir totalt rubbade där uppe också.
Så nu blir vi hemma tills trollet åker till pappa sin på Fredag.

Men när vi började närma oss Nacksta,
så började jag få ångest och en klump i magen.
Det är lite ungefär som när vi är hos mamma existerar inte världen runtomkring.
Men när man kommer hem är det som att slängas rakt in i verkligheten,
man får det kastat i ansiktet hur saker och ting egentligen är.
Jag mår illa och är nervös, och tankarna snurrar i 220.

Jag gruvar mig för helgen.
Ensamheten, tystnaden och ja allt.  
Vet inte riktigt vad man ska säga,
men jag är lite besviken. 

 

Dvärgvädur

Idag har vi varit i Birsta, har varit och bokat en dvärgvädur till Tindra trollet på Arken =)
Så förhoppningsvis så kommer det nån på onsdag, och isf så får vi hämta den nästa helg.
Skulle vara perfekt det, då får den lite lugn och ro och bli lite bekant med hemmet innan trollet kommer hem på måndagen från pappa sin. Så vi får hålla tummarna att dom får in en dvärgvädur på onsdag!

Har även köpt nya nagellack idag,
det blev ett blått, ett lila och ett grått.
Så nu är mina naglar blååå =)


Helgen

Helgen har varit bra och lugn, måste jag säga.
Gårdagen spenderade vi hos mormor och morfar,
och Tindra hade det så kul. Hon härjade runt med Mamma, Katrin och Helene.
Man märker att hon verkligen gillar sina "Gammel mostrar", dessutom tror jag att trollet är lite små kär i Tommy :p
Även att Tindra blev helt frälst i Jonas mördar hund, en liten pitbull (tror jag att det är).
Ja, som sagt vi hade det jätte trevligt.

Sen så tjatade mamma på att vi skulle med hem till henne och sova,
så tillslut gav jag med mig. Men vi åker nog hem idag.

Johan Palm

Jag och sveriges 14 åringar tycker om den här låten ;p





God Natt ... =)


kärleks paret på promenad :)

7dbb88365ca7ba2f0800227b1759b3f1.png

kärleks paret på promenad :)


Kvälls babbel

Har spenderat veckan hos mamma på landet.
Har haft det skönt och mysigt, jag och trollet har kört fyrhjuling igen!
Och Tindra älskar det, hon tycker att det är såå himla roligt och hon pratar konstant om det =)
Jag tycker också att det är rätt så roligt för att vara ärlig.

Idag har vi varit hos pappa och Monica, ätit gott och haft oss.
Sen så har jag lagt beslag på pappas lovely bil.
Ska ha den i morgon meeed :D Ska nämligen ut på ön och spendera
tid med Carolina, ska väl surra lungorna ur oss och samtidigt göra dom ännu svartare :p

Sen så måste jag tillägga att, det har aldrig varit så svårt att göra slut med nån som det är med Johan.
Jag känner lite att jag kan varken leva med eller utan honom.
Det va tex betydligt lättare att bryta med en viss person som jag råkar ha barn med,
trots att vi hade en familj, ett hem och ett barn tillsammans.
det enda jag kände då va frihet och lättnad. (Visst va jag väl en aning bitter, men av en helt annan anledning)
Jag och Johan har inget tillsammans, vad jag kan komma på iaf,
förutom ett år tillsammans, om man ska se det så. och ändå är det såå himla svårt!
Ibland kommer paniken över mig, och jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Men som sagt, jag kan varken leva med eller utan honom
och det gör mig fullständigt galen!

Jag vägrar bli den där tjejen som säger att det är slut varannan månad,
och folk höjer inte på ögonbrynen tillslut.
Jag trodde inte pappa visste att det har varit slut 100 ggr mellan oss,
så idag när jag berättade kollade han bara på mig och frågade vilken gång i raden det va,
när jag sa att det va på riktigt nu, så frågade han bara, Igen?
Jag vill inte vara den tjejen som alla säger så om.
Jag har alltid hållit mig till att ett ex är ett ex, det finns en anledning till varför det tar slut.
Men varför ska det vara så svårt nu för?

Jaja, nu ska jag ta och dricka upp mitt vinglas sen ska jag sussa!



Vansinnig

Jag får nåt allvarligt fel snart!
Telefon räkningen kom idag, och jag har verkligen INTE använt tlf mycket!
Jag har inte ringt några onödiga samtal, skickat onödiga sms och allt möjligt,
men endå blir den bara högre och högre! Det måste ju vara nåt fel!
Jag ångrar såå himla mycket att jag tog ett abonnemang, 
för det det verkar som att ju mindre jag använder tlf ju högre räkning får jag! 
Jag blir ju vansinnig!


Såg Idol igår, och jag har en till Idol nu! =)
Calle Kristiansson


Idol

Jag såg ju självklart på Idol igår.
och jag har hittat min Idol,
Gustav Pettersson!



Jag älskar låten, och jag älskar hans röst!
Han sjunger med en sån känsla så tårarna vill bara välla fram på mig,
och gåshuden går från topp till tå!
Love It!


kexchoklad, dricka och Zlatan på t

0-5d6d8c6c417149410f4c7803594378c6.png

kexchoklad, dricka och Zlatan på tv, lovely :) (kass bild, jag vet :p)


Kanin

Jag har lovat trollet att köpa en kanin till henne.
Det skulle jag aldrig ha sagt, hon tjatar sönder mitt huvud om att vi ska åka och köpa en.
Mysigt med en liten kanin, jag är själv uppvuxen med kaniner.
Så det ska skruttan också få bli =)

Fast hellst skulle jag vilja ha en liten hund,
men tiden är inte rätt för det nu.
Och en katt kommer aldrig komma innanför mina dörrar.
Så det får bli en kanin.
Men vi får se om vi har den hemma, eller om det blir att den får vara hos momma.
Blir ju så bökigt när man ska byta i buren och man bor i lägenhet,
inte direkt så jag kan tömma den på baksidan.

Eller iofs, kan ju tömma i grannens brevinkast :p haha..
Men iaf, så vi får se när kaninen införskaffas.
Måste bestämma vart den ska vara först.

Vart köper man kaniner nuför tiden?
När jag hade kaniner, så fanns det på djuraffären som låg på trädgårdsgatan,
men det va ju många år sen dom stängde.
Finns det några fler djuraffärenr? Arken kanske har?
Tips tack! 




                                                                                       
                                                       You promise me heaven, then put me through hell
                                                       Darlin' you give love, a bad name


Skit dag!

Idag är inte min dag!
(Detta är enbart en massa gnäll, så vill du slippa det, så läs inte!)

Fick tillbaka min symaskin igår, som har legat hemma hos Jonas sen jag flyttade.
Det tog bara 2 år och 4 månader från att jag flyttade tills jag fick den,
och vad visar det sig. det saknas hur mycket grejer som hellst, och trådrullepinnen är av!
Och går inte att få dit på något sätt!

Dessutom orkar jag inte bo kvar här.
Jag älskar min lägenhet, jag tycker att jag har den finaste lägenheten i världen.
Men jag orkar inte med grannjävlarna, dom går mig på nerverna!
Ovanför här spelas det musik, HELA jävla tiden, michael jackson för att vara exakt,
och basen på högsta jävla nivå som går. det dånar i hela lägenheten.
och sonen i lägenheten snett ovanför har sitt sovrum ovanför mitt,
och han har aldrig heller hört om "Spela lagom" där är det nån form av trance, dunka dunka musik.
Med basen även på högsta hos honom.
och av nån jävla anledning så när den ena börjar spela så ska den andra också spela.
Jag kan nästan se ljudvågorna nere hos mig. Jag hör för fan inte min egen radio!
Och det här är ett trähus, noll ljudisolering, så jag hör låtarna deras lika väl som om jag skulle spela dom!
Och det är ÖVERALLT!!! Jag blir fullständigt tokig!!

Och det bästa av allt idag är att mina framtidsdrömmar,
fullständigt krossades så jävla hårt och brutalt.
På en jävla sekund!

Sen kan jag även meddela att fröken Cecilia är singel.. Igen!
För nu är jag så jävla less på alla små tjafs, alla diskussioner, ALLT!!
Det får vara bra nu! Skulle kunna skriva 1 000 sidor om alla fel i vårat förhållande.
Men jag har lagt ner FÖR mycket tid och energi på oss.
Det är som sagt bra nu.. Punkt!

Jag skulle vilja lägga mig i fosterställning på golvet och gråta tills allt runtomkring
mig har löst sig!
Men skam den som ger sig! Efter regn kommer alltid solsken!
Och som tur är har jag min solstråle i livet, min underbara Tindra!

Reductil

Nu vet jag vad jag ska införskaffa mig,
Reductil!
Men kruxet är att man måste ha ett BMI över 30 eller om det va 28 för att få det utskrivet.
Ja, det är ett bantningspiller!
Så nu måste jag hitta nån med ett BMI över 28,
som är villig att "langa" åt mig.
Jag med mitt BMI på 21 kommer ju aldrig i världen få det utskrivet.

Har du ett BMI över 28/30 och villig att "langa" så är det bara att höra av sig!? =)


                                              Räkna ut ditt BMI




Miljonär

Allt går emot mig just nu känns det som.
Ungefär som att försöka bestiga ett isberg i flipflops.
När man tror att man har fått fäste så, tji fick jag!

Va ju meningen att jag skulle börja plugga upp mina betyg,
har fyllt i en ansökan och allt va klart.
Men tji fick jag!
För tydligen ska man vara miljonär, sambo eller bo hemma
om man ska kunna ha råd med att plugga.
Inte som jag, en ensamstående mamma.
Och jag vägrar ta ett studielån för att plugga upp gymnasiebetygen.

Och vad krävs för att få en normalt jobb?
Jo en utbilding. men lilla Cecilia kan inte ta en utbilding.
Det är inte så himla kul att gå och vänta och vänta för att
få ett samtal från jobbet, så att man kanske kan få jobba
en dag lite hit och dit.

Tänk att all lycka och motivation kan försvinna på en sekund,
pga en människa i telefon.
En människa som man aldrig har sett eller träffat.
Den människan ska psykiskt få slita mig i stycken!

Jag ger upp snart ...
Varför ska man ens försöka med något för?


Green Day



When it's time to live and let die
And you can't get another try
Something inside this heart has died



nu är vi två pigga flickor, så nu

0-10081896e09f606271835d2a4db6b158.png

nu är vi två pigga flickor, så nu ska jag och sångfågeln ut och cykla :)


nu har mitt hjärta kommit hem, så

114c91712382759b519c73ac65cc4461.png

nu har mitt hjärta kommit hem, så nu är jag en väldigt trött men väldigt lycklig mama! Trollet får nog vara hemma idag, har saknat henne så himla mycket!


Knalligt

Blir en till snabbis!

Jag har blivit super sugen på att färga mitt hår i nån knallig färg.
Typ chock rosa, eller tok röd.
Men jag tror inte att jag kommer färga mitt hår så, men jag är såå sugen.
Jag vet inte vad som har tagit åt mig! Allt ska vara knalligt!

Det finns lite olika teorier om varför,
Johan tror att jag har nån form av 30- års kris.
Carolina tror att jag är gravid.
Jag tror att jag bara tycker om knalliga färger :p

Ska iaf försöka hitta mig ett knallgrönt diadem/hårband.
Så är det nån som har nåt tips om vart det finns,
tar jag gärna emot det! =)

Nu ska jag lägga mig på riktigt!




Halva dagen

Halva dagen idag har jag grubblat över livet.
Hur mycket ska en människa behöva bli sårad, av en massa ord?
Hur många gånger ska man behöva låtsas att orden aldrig har existerat?
Jag är inte mer än människa.. jag kan bli sårad jag med!
Andra halvan spenderades hos mormor och morfar,
med mamma.
Fikade underbart goda bullar!

Även att min älskade lilla älskling ringde mig idag, igen!
Åhh så glad jag blev!
Annars brukar trollet inte vilja prata med mig när hon är hos pappa sin.
men nu har hon ringt mig två dagar!
Åhh vad jag längtar tills i morgon!

Stumpan kommer hem vid 7 tiden,
för Jonas skulle tydligen börja tidigt.
Och tyvärr så måste hon åka på dagis en stund,
har en del saker att fixa i morgon!

Just ja, har glömt att berätta!
Jag så på fotboll igår! Alltså JAG gjorde det! (Hatar fotboll och sånt)
Men det va bara för att heting Zlatan va med.. ;D

Nää sängen nu!

Som vanligt

Har varit hos pappa och Monica och ätit gott och haft det trevligt.
Monica fyllde år idag, eller ja nu blir det igår, så det blev mumsig tårta också.

MEN! Som vanligt söp sig Johan full och jag satt nykter
och som vanligt blev han odräglig
och som vanligt spyr han galla över mig,
om hur dålig människa jag är osv osv. 
Och som vanligt är han noga med att poängtera
att han skiter i mig och han skiter i om det tar slut
för vi har endå ingen framtid.
Han säger allt som verkligen värmer.
Och som vanligt har jag tagit en rask nattlig promenad
ifrån Skönsmon hem till Östermalm.

Men just ja, allt grundar sig i att jag tyckte att det va tråkigt på Ikea idag.
Som vanligt är ALLT mitt fel!



nu är jag ute och testar pappas sp

0a006933faf06505de2beba3f99f5d73.png

nu är jag ute och testar pappas sprillans 300 000 kr bil! Behöver jag säga att jag är en aning till mig i brallan :p


Solstråle

Jag saknar min lilla solstråle såå himla mycket!
Pratade med henne förut idag, och saknaden blev bara ännu mer!
Jag vill ha måååndag!!

Idag blir det birsta med Johan iaf.




En snabbis

Måste bara slänga in det jag läste på Aftonbladet:

Barn under tre år bör inte vaccineras mot svininfluensan,
enligt Läkemedelsverkets nya rekommendationer.
Undantaget är barn i riskgruppen mellan sex månader och tre år.
Barn yngre än sex månader bör inte influensavaccineras alls,
enligt verket som vägt samman nyttan och riskerna med vaccinet.




Tur att Tindra har fyllt 3 år!


Ingen talan ...

Inte har jag nån talan i denna värld!
Så nu har jag gjort klart för pappa, att jag kommer köpa en spray burk
och lackera om hans nya bil. För den är röd!
Så jag sa att om han vaknade en dag och bilen va en annan färg,
så skulle han inte anklaga mig :p hihi..

Vart iaf kvar hos pappa och monica ett tag,
fast dom åkte bort. Så jag spelade Guitar Hero och hade det bra =)
Så snart ska jag bege mig bort till skönsmon.
Ska ev skjutsa Johans lillasyster till huddik.
Men vi får väl se...

Bite lite och vin blir det iaf,
och till Johans stora lycka så ska vi inte se twilight ikväll.
har lånat Män som hatar kvinnor, av pappa.
så vi får väl se om den är bra! 

Saknar trollet mitt så himla mycket.
har försökt få tag på Jonas för att prata med henne,
men som vanligt svarar han ju inte i telefon.
Jag blir en smula galen, så att säga!!

Ny bil

Va och lämnade Tindra på dagis för en stund sen,
hon ville verkligen inte att jag skulle gå och jag kände inte för att gå heller.
Hon ska ju till Jonas idag, och denna helg kommer kännas som en evighet,
och jag kommer sakna henne så fruktansvärt mycket!
Vissa helger är helt enkelt jobbigare än andra när hon åker till han.
Jag längtar så himla mycket tills på måndag när jag får hämta hem henne,
gud vad jag ska pussa på min lilla skönhet!

Helgen kommer jag tillbringa borta på skönsmon,
det kommer väl bli ett och ett annat glas vin kan jag tänka mig.
Mumsigt!

Idag ska jag förmodligen följa med pappa och titta på en ny bil.
Jag måste följa med och se så att han inte köper en röd bil.
det är inte pappa! Så förra helgen gjorde jag klart för honom,
att jag förbjuder han att köpa en röd bil!
Jag hotade med att repa bilen så han va tvungen att lacka om den
till en annan färg :p
Pappa ska ha silver eller grå! Det räcker med att han ska ha en sedan,
och inte en kombi som han alltid har haft! Det räcker med ett byte! =)

Nää, nu måste jag snabba mig!
Han kommer om 10-20 min, och jag har inte ens duschat!

Pixel

Har inte kommit till sängen än.
Har letat runt efter en vinter overall till Tindra,
fick ett reklam blad hem (jag som har Ej reklam)
Och såg en såå fin overall!


McKinley Pixel

Så ser den ut. Men jag har för mig att den fanns i Cerise och orange eller lila, eller nåt sånt! För den va verkligen super läcker! Den andra alltså! Och jag vill ju ha knalliga vinterkläder till trollet. Lättare att se henne när man hämtar henne på dagis, alla andra har blå, rosa, svart och brun! Förra året hade Tindra en knall cerise overall som man verkligen INTE kunde missa! Så jag hoppas att denna overall finns i Cerise och den andra färgen, såg ut som det i bladet. men har råkat slängt det. Och på hemsidan, hittar jag enbart denna =(


Ähh, sluta surrat från mig!


Getingstick

Nu vet jag inte om detta kommer att visas,
eftersom Blogg.se har krånglat ett tag nu!
Men jag provar =)

Idag har jag och gumman varit ute hela dagen i det otroligt underbara vädret!
Har blåst en massa bumlings- såpbubblor, gjorde även rök bubblor som Tindra tyckte va skit roligt.
Va även på en promenix med Trollet och mamma i 2 timmar ungefär,
kan ju säga att jag höll på att dö där ett tag :p
Nu ska fläsket bort!

Sen så i morse vart mitt älskade lilla hjärta
stucken av en geting, när hon fikade!
Först sa hon att hon stack sig, men jag tyckte det va omöjligt eftersom,
som sagt, hon fikade. Men jag frågade vart och hon pekade lite överallt,
så jag tänkte att det va väl hypokondriker Tindra som talade.
Men sen sa hon en gång till att hon stack sig och att det sved,
för att i nästa sekund skrika "DEEEET GÖÖR SKIIIT OONT!!!"
Så jag gick fram till henne och kollade, då låg det en geting nedanför henne på golvet,
och tummen hennes hade blivit dubbel så stor!
Som tur va satt inte gadden kvar, och det slutade att gör ont efter en liten stund!
Min lilla älskade troll unge!

Nu är jag dö trött, ögonen går i kors och det är säkert 100 stavfel,
så det blir till att krypa ned bredvid trollet och läsa nån kärringtidning!
Eller en cigg blir det nog först =)

Babbel

Igår spenderade jag dagen med Carolina, trots under annorlunda omständigheter hade vi jätte trevligt och kul, måste jag säga! Dagen gick så himla snabbt, och som vanligt vart det en massa surr och cigaretter!
Tindra gumman va på landet med momma, hon hade nog inte uppskattad att vart med oss på stället vi va.
Så hon fick härja på landet =)

Senare på kvällen körde jag och Tindra 4-hjuling.
Det va så himla skoj, och Tindra ville åka mera och mera =)
Får se om vi stannar kvar på landet idag,
om vi kanske frågar grannen om vi får ta en runda!

Iaf, så efter att trollet hade lagt sig,
så for jag till stan en stund.
Till Fjortis Johan för att vara mer exakt,
för jag kom därifrån med 7(!!!) sugmärken! 
Jag va hyffsat upprörd kan jag tala om! 
 

RSS 2.0