Dagen

Från 12 tills för en kvart sen har jag haft fullt upp idag.
Först sjukhuset sen birsta efter det åkte vi till landet.
Fick i mig mat även fast det tog emot. Men efteråt vart jag alldeles illamående.
Men iaf, har haft så mycket så jag har inte hunnit att tänka något.
Men nu när Tindra la sig, så kommer alla eländiga tankar upp.
Framförallt saknaden efter Johan.

Men det känns faktiskt lite lite bättre idag, efter att jag fick ett spydigt sms av honom.
Frågade enbart vart han ville att jag skulle lämna hans saker, fick tillbaka att det skiter han i.
Just såna där små saker, det är det som blir så mycket i längden.
Och det är sånt jag är så gudomligt trött på.
Speciellt Johan's "Jag-skiter-i-allt" attityden.

Men däremot fick jag ett sms igår kväll och ett i morse,
som gjorde att tårarna började forsa.
Men jag får ta allt dag för dag, timme för timme.
Det kommer nog bli bra till slut.
Men efter det där sms'et så vart jag lite säkrare på att jag har gjort rätt val.

Jag hoppas att jag får sova inatt iaf ...

coolaste bruttan i stan :)

359f17d805beb3efbab9b853805103ea.png

coolaste bruttan i stan :)


Gyn.

Gud vad jag va bajs nervös innan jag skulle till gyn.
Höll ju på att dö i väntrummet. Man skulle fylla i något formulär,
där frågades det om man hade nervösa problem.
Jag och Carolina kom på att jag nog skulle ha fyllt i Ja där :p
Hon som jag kom till va jätte gullig och snäll, förklarade saker och ting väldigt bra.
Men fy fan vad ont det gjorde när hon knipsade bort en liten bit från livmodern.
Hon grävde och hade sig och kände och tryckte på livmodern.
När jag blir nervös vickar jag med tår och fötter,
sköterskan som va där stog och strök mig på benet och pratade med mig hela tiden,
så det va skönt.
Så jag får se vad provresultaten visar.

Jag är såå himla glad att Carolina följde med mig,
annars hade jag nog dött!


(Just ja, Carolina! Det va vårdcentralen som ringde, surprise, svaret va positivt :p)

Natten

Vilken hemsk natt det har varit.
Jag har inte sovit en endaste sammanhängande timme.
Jag har vaknat och jag har gråtit.
Trodde inte att det skulle vara så svårt som det är.
Mina ögon bränner och är alldeles röda. 
Det är såå himla jobbigt! Trodde inte att jag kunde gråta så mycket som jag har gjort.
I vanliga fall så gråter jag i stort sett aldrig, men nu forsar det.
Trodde inte att det va möjligt, men samtidigt, det visar ju bara att jag är mänsklig,
jag har känslor. Jag har alldeles för mycket känslor.
Känslor som jag har hållit inom mig.
Och denna förbannade illamående känslan, den blir bara värre och värre.
Jag vet inte vart jag ska ta vägen snart.

Samtidigt tänker jag att allt kommer snart bli bra, så att det ska kännas lite bättre.
Men verkligheten kommer i kapp mig, det är slut nu, det är över.
Det är inte vi längre.

Upp & Ner

Gud vad mina känslor har gått upp och ner idag.
Ena stunden är jag så arg, så arg när jag tänker på hur han har varit emot mig.
För att i nästa stund inse, att det kommer aldrig mer vara Vi.
Vi finns inte länge. Vi kommer aldrig mer skratta och flamsa som vi brukade göra.
Då kommer tårarna och alla tankar om alla de bra stunderna vi har haft.
Det kommer aldrig bli fler.
Det här är bland det svåraste jag har varit med om,
just pga att jag älskar honom. Kärleken va inte död.
Men vissa gånger ska man inte gå efter hjärtat, man ska lyssna på huvudet.
Vad som är bäst för mig, och vad som är bäst för Tindra.
Jag vill inte att hon ska växa upp och se/höra en massa bråk och tjaffs.
Det är för Tindra jag måste vara stark, det är för hennes skull jag måste kliva upp på morgon.
Trots att jag förmodligen kommer att vilja ligga kvar under täcket och fly från världen.

Jag mår så illa hela tiden, det känns som att jag kommer kräkas när som hellst.
Jag har absolut ingen matlust.
Kroppen min skakar pga saknaden efter honom, paniken över att veta att det aldrig kommer vara vi,
nervositeten över hur saker och ting kommer bli.
Och ovissheten över hur han tar det. Bryr han sig ens?
Tar han det med ett axelryck och går vidare?
Har han förträngt allt vi hade? Finns inte jag mer?
Planerar han att hitta en ny så fort som möjligt?

Jag har lovat mig själv att inför Tindra ska inte jag vara ledsen.
Men så förut när vi va ute så höll hon på att bada, jag satt och tittade på
och vi pratade och skojade.
När hon plötsligt frågar mig "Är du ledsen, Mamma?"
Nej lilla gumman fick hon som svar, sen badade hon glatt vidare.
Det är såå svårt att hålla fasaden uppe när allt går som vågor inne i kroppen.
Men jag ska göra det och jag ska klara det här.

Jag trodde verkligen på oss,
jag trodde verkligen att vi hade en framtid.
Och som jag längtade till våran turkiet resa,
då vi skulle förlova oss. Det skulle bara vara han och jag i en hel vecka.
Och att inom ett år skulle vi flytta ihop,
om 5 år skulle vi ha barn.
Vi hade planerat en framtid tillsammans,
en framtid som jag såg så himla mycket fram emot.

Men samtidigt, hur mycket ska man behöva utstå? 

Och som sagt, det här är nog det tuffaste jag har varit med om.
Det är så mycket känslor inblande.
Det hade varit såå mycket lättare om det inte fanns nån kärlek kvar,
då hade det varit hej då, och inget mer.


Och på allt det här ska jag till sjukhuset
i morgon ang cellförändringarna.
Får inte jag en hjärtinfarkt eller iaf magsår innan det här är över,
så är det konstigt.





(Gud vad dålig bilden blev när jag mobilblogga,
förstår inte varför bilderna blir så himla stor nu)

nu är mitt hjärta hemma. Underbart

0-70cd0c9736e311584ce827a6a30aee3c.png

nu är mitt hjärta hemma. Underbart!


Det är över nu ...

Idag ville jag inte kliva upp, jag ville verkligen sova bort hela dagen, hela veckan, hela månaden.
Ville inte vakna och känna tomheten och ångesten, klumpen i magen som gör mig illamående och den där brännande känslan i ögona av tårarna som vill komma fram
och alla tankar, alla förbannade tankar om alla bra stunder, allt det roliga vi har gjort och alla tusentals skratt vi har haft tillsammans, all kärlek, våra framtidsplaner.. ja allt!

Men det fanns många dåliga stunder också, men just nu är dom som bortblåst.
dom har aldrig existerat. Även fast jag vet det, jag vet det så väl.
Och som en sa till oss för ett tag sen, Vi har ingen grå zon i vårat förhållande.
Det är svart eller vitt, allt eller inget. Antingen så är allt toppen bra, eller så är det helt totalt på botten.
Så ska det ju egentligen inte vara, det ska finnas en balans. men det gjorde det inte.
Alla små tjafs som har varit, man tror inte det men gud så det tär på en.
Det har varit såå mycket...

Ingen av oss ville det här, men för allas bästa är det bäst så.
Kanske inte för dig, men för mig och mitt barn.
Men som jag sa, under andra omständigheter och om vissa saker hade varit annorlunda,
så hade det säkert funkat bättre. Men vissa saker går inte att ändra på.
Och sakerna som går att ändra på, gör du inget åt.
trots att du har lovat att försöka tusentals gånger.
För det är inte roligt att vara tillsammans med en bomb som kan explodera när som hellst.

Som sagt, jag ville verkligen inte det här.
Men hur hårt, jobbigt och smärtsamt det än är,
så kommer jag hålla på mig.

Men en sak måste jag säga,
jag trodde verkligen inte att en människa kunde älska mig
så mycket som du har gjort. all kärlek som jag har fått.
och även fast jag har haft svårt att visa det,
så har jag älskat dig precis lika mycket.

Som ni kanske förstår,
så är det slut mellan mig och Johan!

Söndag

Äääntligen!
Nu har jag avklarat 3 dagar. Så nu är jag ledig ända tills Fredag!
Det har varit sjukt varmt idag, och såå himla mycket att göra, dessutom va vi 2 för lite.
Så det har varit hårt kan jag säga.
Vilken plåga det har varit idag för mina fötter, tror dom håller på att tacka för sig snart.
Jag har blåsor på 3 tår, en blåsa under lilltån, skavsår på båda hälarna och trampdynorna är totalt kvaddade.
Det bränns och värker och har sig. Så idag har jag haft stora problem med att gå, och när jag skulle hem,
funderade jag ett tag på att lägga mig efter Fridhemsgatan och helt enkelt dö.
Men hem kom jag, svettig som aldrig förr!
Nu blir det in i duschen, sen ska jag cykla bort till badet och dricka en massa kalla goda cider!
En mat bit får också slinka ner :p

Ha en underbar söndagskväll!

tydligen så sköter jag mitt jobb b

2b9f509785b85f07efdbd8b40b3995de.png

tydligen så sköter jag mitt jobb bra :)


Förbandslåda

Vilken värme det är!
Och som tur är så ska det hålla i sig hela veckan! =)
Idag när jag kommer till jobbet, ska jag slänga mig på förbandslådan.
Jag har blåsor på min stackars tår och skavsår, från mina skor.
Jag kan ju inte gå riktigt. så jag hoppas att det hjälper med 100 plåster,
annars vet jag inte hur jag ska ta  mig igenom dagen.

Hoppas att ni får en underbar dag i solen!

härligt :p

1141f92aa749759741156d8ccdf45620.png

härligt :p


underbart fina blommor som jag fic

762f20473feb56368b1378692d8d2704.png

underbart fina blommor som jag fick igår :)


Härda

Det va inte så mycket på jobbet som jag trodde det skulle va idag.
Alla blev klar på 4 timmar. så vi fick gå hem runt 14.30.
så det va skönt! Har ätit svalkande glass nu, så blir det till att hoppa in i duschen.
Men i morgon då kommer jag iaf ha häcken full på jobbet!
Så nu ska jag vila upp mig lite, mina fötter värker och kokar så jag får nå fel snart.
Men nu är det bara en dag till på jobbet, sen är jag ledig några dagar, då jag också kan få njuuuta av solen. 
så det är bara att härda =)

Hoppas att ni har en underbar dag i solen!

Jobb

Nu ska jag ta och promenera ner till jobbet snart.
Ännu en dag i värmen. Men igår gick det faktiskt bra, trodde att det skulle vara mycket varmare.
Fick undan allt som jag skulle göra.
Men däremot tror jag inte att det kommer gå lika snabbt idag som igår,
jag tror att idag är det en massa avreserum.
Men det går det också =)
Hoppas att dagen idag och i morgon går fort, så att det blir Måndag och jag får hem mitt lilla troll!
Som jag saknar den lilla skrutt fian!

Död

För några dagar sen bestämde jag mig för att ge Mix Megapol en chans att strömma ut genom min radio.
Har nämligen totalt dissat den kanalen sedan Rix lades ner.
Men nu funderar jag på att ratta in rock klassiker igen.
Bara för att Michael Jackson bestämde sig för att dö i natt,
så spelas ungefär enbart hans låtar.
Jag är inte direkt ett fan av han!

Nää, nu ska jag fortsätta göra mig klar
sen blir det en promenad ner till jobbet.


(Till min stora lycka, verkar det funka att mobilblogga igen!)

känns inte lockande att jobba inom

0-186a87e2f8dc5fecb6a76cf7254028b1.png

känns inte lockande att jobba inomhus en sån här dag.


Mobilblogga?

Men gud snart skiter jag i det här med mobilbloggandet!
Jag blir såå arg och frustrerad! Det har funkat hur bra som hellst rätt så länge,
men förra fredagen la det av. tydligen är det så för rätt så många verkar det som,
iaf om man läser info tjosan på Blogg.se.
Men nu har jag kommit en bit på rätt väg, nu blir mms'en levererade, men dock så kommer dom inte upp här.
Förut blev dom avvisade. Så hoppas, hoppas, hoppas att det löser sig snart.
Annars flyger jag i taket.

Nää, sängen nu!
Natti!

Slö dag

Idag har varit ännu en slö dag!
Det är sååå tråkigt utan Tindra!
Har iaf varit på vårdcentralen idag, så jag får väl se hur det går med det.
Efter det for jag ut en stund på ön och spenderade lite tid med Carolina och glad skiten Savannah!
När jag kom hem va det bara till att pula in lite tvätt i maskinen, sätta sig tillrätta i solen på baksidan
och läsa Cosmopolitan.
Solen försvann bakom ett träd och nu sitter jag här, borde egentligen städa och dona så att det är rent och fint i helgen.
Kommer förmodligen inte orka städa då. (heller)
Ska jobba Fredag - Söndag. Känns lite gruvsamt, det ska ju bli runt 25- 30 grader hela helgen.
Men men.. That's life!

Natti natti

Nu har vi gett upp, grannen och jag!
För nu börjar solen gå upp!
Men gud så trevligt vi har haft det!
Men vi va tvunegn att öppna min Bacardi Razz flaska när hennes cider och min vin tog slut.
Vi har även snott två cigg av hennes karl, så jag slipper åka på affärn det första jag gör när ja vaknar.
Men det är menthol. men allt funkar i krig och kärlek.
iofs så är det varken eller just nu.. men vi kan låtsas attt det är krig :p hahahh...
Fast jag kan ju erkänna att jag saknar J en smula...
Men jag börjar tvivla på vissa grejer, så jag tänkte ringa han.. men han sover väl.
så jag får ta det imorgon.

Natti natti!


Sommar

Tindra åkte till Jonas idag och ska vara borta ända tills på måndag,
som jag kommer sakna skruttan!

Har spenderat hela dagen i solen idag, legat på baksidan och pressat.
Sällskap hade jag av grannen och vi har ju så trevligt!
Så 5-6 timmar va vi ute idag.
Nu är jag inne och hämtar mig ett vinglas, så ska vi gå ut igen och äta glass med jordgubbar.  =)
Nu är det verkligen sommar! Heeeelt underbart!

Frisyr

Min nya frisyr =)



Dock så syns inte färgen så bra på bild.
Men det är en jäkla skillnad från när jag började,
då va mitt hår i princip svart.
Slingorna är jätte fina när man ser dom "live" =)

Jess

Idag har jag spenderat hela förmiddagen på Jess.
Ahh, massagestolen! :p
Håret vart lite ljusare och kortare, klippte även upp det rätt så mycket så att håret blir lite tunnare.
Det blir ju såå himla varmt annars.
Så nu ska jag inte tillbaka dit föräns i augusti. Dock så måste jag in lite då och då, och köpa toning till håret (Utväxten).
Så att det blir samma nyans som jag har nu.

Snart ska jag åka och hämta trollet så ska vi bege oss till Landet.
Jonas ringde förut och frågade om han kunde ta Tindra idag.
Men icke! Jag är inställd på imorgon. Ons- Mån är tillräckligt länge ändå  tycker jag!

Kan även berätta att jag har beslutat mig för att ha ett uppehåll med J ett par veckor.
Det är för mycket nu! och saker o ting har inte blivit bättre fast jag trodde det.
Jag kanske är för godtrogen och naiv. 
I knappt en vecka fick allt vara underbart och rosenrött, 
sen va det tillbaka till samma gamla groll. 
Enligt mig tycker jag att kärlek ska vara okomplicerat och bekymmersfritt.
 

 
Tillbaka till denna eländiga mobilbloggandet.
Är det någon annan än jag som har problem med det?

Mönster


Tänk vad fort vissa saker som man verkligen trodde blev bra, bara tvärvänder.
Tillbaka till samma mönster ...


Birsta

Det går fortfarande inte att mobilblogga!
Snart exploderar jag!


Har iaf haft en hel dag i Birsta med Carolina, trollet va också med.
Va där iaf i en 5-6 timmar. Kom hem med massor av påsar.
Fick med mig J's Visa kort, så det va ju fint av honom. Och av någon irriterande anledning så blev det avmagniserat framåt slutet.
MEN! Jag är fruktansvärt besviken på Carolina!
En endaste liten påse fick hon med sig, två om man räknar med mat kassen :p
Skärpning på torpet!

Stressade hem strax efter 18- tiden.
Tindra skulle nämligen på Cirkus med Ulf, så vi brassade hem, sprang in och tog på varma kläder.
Sen brassade vi bort till Midälva, där Ulf tog emot trollet mitt.
Själv åkte jag till mormor och morfar där sur mamma va. haha!  
Fikade och hade oss.
Så det va ju trevligt!

Helgen

Det har inte gått att mobilblogga på hela helgen!
Jag är hyffsat upprörd måste jag säga!


Helgen har vi stort sett tillbringat ute i stugan i Bergafjärden.
Va där på Midsommar, först va vi hos nån granne till pappa och Monica och hade lekar och sånt.
Sen gick vi till stugan där det vart mat och alkohol, dock så drack ju inte jag såklart, eftersom jag hade trollet med mig.
Som vanligt så skötte sig Tindra exemplariskt utan gnäll och sånt trots att hon inte hade sovit en blund på hela dagen, och alla tycker ju att Tindra är såå söt och snäll. Min lilla go rumpa!

Igår for vi ut till stugan, vart bjuden på grillat o så.
Efteråt for vi hem till J och sov, när barnen hade somnat så kallades barnvakten in
(J's lillasyster),
så gick vi ner till kuben badet och tjuvbadade :p
Vi småbarnsföräldrar kan vi.. haha!

Idag for vi ut rätt så tidigt till stugan, gick ner på stranden och badade.
Och gud vad Tindra hade kul med pappa och Monica i vattnet, jag höll mig på behörigt avstånd för att inte bli nerstänkt med vatten. Dock så förstörde pappa för mig när jag gick i vattnet.
Jag hatar att gå i vatten när jag inte ser botten, jag får lite lätt panik.
Man vet ju aldrig, det kan ju dyka upp ett odjur, en fisk eller en massa sjögräs eller något annat äckligt.
Så pappa gick framför mig och "rörde" upp botten, jag blev lite lätt hysterisk :p haha..
Även att jag va så himla osmart idag, har suttit i solen hela dagen.. med en tshirt.
Så nu har jag det fulaste som finns "Raggar bränna" eller som jag brukar kalla det "Golf bränna"
Dessutom hade jag bikinin under så jag fick märken fram.
jag kan bjuda på en ugly bild.

Världens minsta och fulaste bränna, ungefär!

nu är vi redo för midsommar :) H

-3e0dd16ace631e30c4c8a98c1018f0b.png

nu är vi redo för midsommar :)<br> Hoppas att alla underbara får en underbar midsommar!


Tindra har fått en cykel :) Inge

7eb02a72d8b69bada1c26a0bad20b568.png

Tindra har fått en cykel :) Ingemar fick vara med på premiär turen! :)


Nöden har ingen lag :p

0-713dd90825c41e42bccb49e5114faf04.png

Nöden har ingen lag :p


nu fiskar östermalms bruden Tind

0-4203602d5cf8aeeb11f9845c8315d7fe.png

nu fiskar östermalms bruden Tindra med dotta :)


nu är vi på landet och busar :)

0b025846e04e68f4f64162c3c003cd45.png

nu är vi på landet och busar :)


Döende

Enda sen i Lördags morse har jag haft en sån fruktansvärd värk i magen, eller ungefär längst ner i magen.
Det är en molande värk, så det gör inte riktigt ont. Men jag är illamående och det liksom värker hela tiden.
Trodde först att jag kanske hade lyckats blivit bakis i lördags, men sen när värken fortsatte så förstog jag ju att jag hade inte lyckats blivit bakis.
Idag känner jag verkligen att jag börjar bli orolig över vad det är,
speciellt med tanke på att först har jag cellförändringar och sen en annan grej som jag fick reda på i fredags.
Och är det sant som en viss person säger, så har jag haft det i nästan 1 år.
Och det kan både leda till det ena och det andra, om man går med det för länge.
Jag har ingen som hellst matlust, jag äter enbart för att annars kommer jag bli super grinig.
Jag kommer väl förmodligen att dö eller nåt. 
Om jag har cancer får jag reda på den 30'e, och det andra förhoppningsvis tidigare.


Nää, nu måste jag verkligen leta reda på någon värktablett.

Lat middag idag :)

0afa107f3dc28b6b4b2dcd2893996f1b.png

Lat middag idag :)


Nystart

I Fredags va det såå himla nära slutet för mig och J.
Men tack vare mamma och Carolina, så sansade jag mig och gjorde inget förhastat.
Hade det inte varit för dom hade det varit totalt slut mellan mig och J,
han hade förmodligen legat i en liten blodpöl också.

Det va nog även bra att Carolina va med när vi träffades på Fredags kvällen.
Jag lovade att jag inte skulle bråka och ha mig. (Egentligen ville jag sparka in ansiktet på honom.)
Så istället för att vara arg, så kom en annan känsla fram.
Och jag insåg verkligen hur mycket jag faktiskt älskar J.
Det kändes som att känslorna bara bubblade över inom mig och strömmade ut,
alla känslor jag verkligen har försökt tvinga bort för att inte verka vek och blödig.
(Ja jag vet, jag har en konstig syn på kärlek.)
Det känns ungefär som att jag är alldeles nykär och känslorna bara svallar över i kroppen på mig.
Dock så sitter det fortfarande en liten liten spärr som håller en del kvar.
Det känns som att det här har blivit en nystart för oss.
Vi har tagit oss igenom så himla mycket skit, och har vi klarat det här så klarar vi allt.
Allt känns så himla rätt!

Jag tror på oss nu,
Jag litar på oss!
Jag älskar dig, Johan!


som jag har saknat trollet! Nu s

0-4398c27a3d194ccd81a8d68443aaad8a.png

som jag har saknat trollet! Nu ska vi till J och snylta :p


Helgen

Nu är jag hemma på soliga Östermalm, som för tillfället inte är så soligt.
Har spenderat helgen på kuben, som vanligt på mina barnlediga helger.
Guud så jag saknar mitt lilla bus troll, jag ska pussa sönder henne sen tror jag =)

I Lördags va vi hos J syster och firade henne.
Hade det jätte trevligt.
Igår vart det otroligt lugnt, men gick ner på badet och åt framåt kvällen.
Några Cider slank också ner. Även att jag drack upp dom sista Xiderna Passion/Jasmine.
dom är ju sååå himla god, men tyvärr va det en spring edition.
Så jag la in ett önskemål om Cactus/Lime =)

Nää, nu ska jag ta och fixa lite grejer.

Premiär dopp

Gud så kul vi hade igår!
Kvällen började hemma hos mig med en massa vin, kedjerökning och en massa surr.
Begav av oss senare bort till kuben badet för mer alkohol, träffade J och nå fler där.
Sedan hem till J, för att åter någon timme senare gå ner och tjuvbada.
Så årets premiär dopp är nu avklarat =)
Hade sååå himla kul!
Även att jag och Carolina vart dränkt typ 100 ggr, skulle jag tro.
Jag lyckades dränka J en gång, då va jag stolt måste jag säga :p

Så nu är det bara att ta nya tag, vi ska till J's syster och fira henne.
Hon fyllde år igår. men ikväll blir det ralatvit lugnt kan jag säga.

nu dricker vi en massa alkohol p

43f2313e8d8679dba5319d7a5b8c4a7e.png

nu dricker vi en massa alkohol på kuben badet :)


Hatinlägg?

Egentligen vill jag skriva världens hatinlägg om en viss person.
Men för en gångs skull tänker jag skona honom, MEN det är enbart för att det här gäller mig lika mycket!
Jag känner mig så jävla äcklad och smutsig!
Men men, nog om det nu. annars kan jag inte hålla mig!

Iaf, har gjort staden idag med Carolina.
Hade jätte trevligt, och fick med en del saker hem.
Dock så va det mest till Tindra trollet mitt, men två ljuslyktor till fönstrena fick jag =)
Men Carolinas kära Christer ringde hela tiden och stressade,
så jag glömde allt jag skulle göra egentligen.
Hade behövt köpa en mascara, foundation sen hade jag tänkt ta en sväng på Duka eller Lagerhaus och kolla på några läckra muggar. Jag har ju så tråkiga!

En vin box fick följa med hem också =)
Även att killen i kassan tyckte jag va jätte duktig som stack upp körkortet i näsan på han,
innan han hann att fråga om leg. så jag fick en fin rosa tablett ask,
som det står "System Bolaget" på :p
När vi va på väg till bilen så kom det en kille fram till mig och gav mig två rosa rosor.
Så det va ju gulligt! =)

Nää, nu ska jag försöka slänga i mig någon mat
sen invänta Carolina så vi kan börja dricka,
så jag får glömma mina äckliga bekymmer!

(För ikväll ....)

vad har man inte lillebror till?

0-556200047aa772f2d8c42f39e0bcafc3.png

vad har man inte lillebror till? Han ska få göra min lägenhet skinande ren, dock så är han tydligen bakis:p i utbyte får han låna lägenheten ikväll.


Grubblare

Nä nu ska jag lägga mig så att det blir i morgon fort!
Har en hel dags date med Carolina.
Ska göra staden först sen framåt kvällen ska vi bli odrägliga.
eller iaf, jag.
Nu har det  varit så himla mycket, så nu ska jag släppa allt för en kväll.

Jag blir så arg!
Jag är en grubblare, när det är något så grubblar jag och jag kan INTE sova.
Medans han verkar sova som bäst när det har varit något.
Ingenting verkar röra honom..

Så fel

Ibland tror man att vissa har fått ett litet uppvaknande,
och insett saker och ting.
Men ack så fel man kan ha.
Anger management? Kanske ....

Fundera iaf ..

Lovely Lax

Har varit å ätit super god lunch med farmor på Viktoria.
Det blev lovely lax för min del.
Efteråt tog vi en sväng på stan för farmor ville se alla odrägliga studenter.
Men efter några minuter tyckte jag att vi kunde gå hem till henne så jag fick slänga omkull mig på
soffan med näsan tryckt i Aftonbladet. så sagt och gjort så blev det så!

Nu ska jag förbereda mig på att åka till dagis,
ska ha utveckligssamtal. så det ska bli spännande =)


nu beger vi oss till dagis :)

-43a7db77834adf43ca0e5971266f959.png

nu beger vi oss till dagis :)


Film

Har ju glömt att visa filmen från när vi va på Drakborgen =)


Mina böner

Ibland så funderar jag på om det finns någon slags gud som hör mina böner.
eller ja, mina utbrott.
När jag va på väg att lägga mig på golvet i fosterställning och dö
med blöta skor och blöta strumpor, så ringer telefonen.
Det va J. Han skulle sluta tidigare för att det går inte att måla fönster när det regnar,
så han skulle komma runt 15 tiden och skjutsa mig. Tack å tack!
Sen så av någon anledning kollar jag i ett skåp, där jag aldrig brukar ha värktabletter.
Men se där, jag hittade ett rör med några treo i. Tack säger jag bara!
Även att regnet verkar som det håller på att lugna ner sig.
Dock så tycker jag hellre att det ska spö regna än små regna, med tanke på mitt hår.
Hellre får det se ut som att jag är dränkt för då är håret platt iaf,
än att det ska se ut som att jag har stoppat fingrarna i ett kontakt uttag, så att det fluffar sig åt alla håll och kanter!


Nu ska jag ta på mig torra strumpor och torra skor och invänta min hjälte för dagen!


Inte min dag

Idag är det inte min dag!
Eller den började bra, i 1½ timme fick jag sitta i en lovely massagestol och läsa skvaller blaskor!
När 2½ timme hade gått, hade jag fått mitt hår fixat och stylat och det va jätte fint.
När jag kom ut så öste regnet ner. så Hej då min fina frisyr! Mitt hår fluffar upp sig och blir skit fult när det är regn, fukt och sånt skit.
Så jag tog en snabb tröst shopping.
Gick sen till farmor och hoppades på att farfar inte hade åkt, eftersom det regnade så mycket.
Tror han skulle på golfbanan. Men inte fanns det någon bil där eller.
Ringde runt och försökte fixa skjuts, men icke!
Så med världens jävla mensvärk, fick jag bege mig ut i regnet och ta en rask promenad hem.
Alla jävlar som kör längst efter Fridhemsgatan borde skjutas!
Jag vart nerstänk av lastbilar, bussar och bilar, och på det så va det som att nån hade slagit på en kran med regn, dessutom forsade det ifrån träden. 
Jag ser numera ut som att jag har blivit dränkt och överkörd. 
När jag väl kom hem så uppdagade jag att det fanns varken tamponger eller värktabletter!

Ibland så undrar jag verkligen vad jag har gjort för ont!
  
Så nu är det bara till att dra på sig dyng sura skor och traska vidare mot dagis!



Jess

Nu ska jag bege mig till Jess, för att fixa håret lite!
Åhh, jag längtar tills jag ska få ligga i massagestolen. Lovely!


Skadeglädje

J va här förut.
Han hade köpt med sig en magnum och jordgubbar till mig,
jag vet inte om det kanske var ett lamt försök till att be om ursäkt.
Jag hade förväntat mig något trevligare och fashionablare, iaf blommor.
Skulle behöva nya blommor, rosorna som jag fick för nån vecka sen är ju sten död i vasen dom står i.
Inte så konstigt egentligen.

Jag tvingade han att ta alla tester som går att ta för olika könssjukdomar,
och det hade han gjort idag. Eller ja tvinga å tvinga, jag sa åt han att han skulle göra det.
Och gud vad jag myste när han berättade att dom hade varit och grävt i urinröret hans med en tops.
Då kom mitt bisarraste skadeglädje skratt, som förmodligen ekade över hela östermalm.
Så angående att han påstår att han inte har varit otrogen, det tror jag på.
Annars förstår jag inte varför han utsätter sig för det där, om han nu skulle vara orolig över att det skulle visa något.
Fast man vet ju aldrig endå, han är ju kille...
Men det han sa eller rättare sagt skrek till mig i telefon, det är varken glömt eller förlåtet.

nu flyr vi från östermalm en stu

21a392b90a7b3b70645bfe4b18f10f3c.png

nu flyr vi från östermalm en stund.


Toppen

Idag har jag fixat det mesta som jag skulle göra.
Humöret va på topp efter det.
Jag tog t.om bort min bittra lapp i trappen till grannarna ovanför.
(Dom hade fest i helgen, och det va en massa fimpar/aska/brännhål på min balkong)
Men det va en sak kvar, det va J.
Orkar inte ha det så här längre nu, saknar honom så fruktansvärt mycket.
Och jag tror på honom. Jag väljer att tro på det han säger.
Men väldigt oväntat så fick jag fötterna undan slagna.
Jag ville inte ta det över telefon, utan tyckte att vi kunde träffas.
och som vanligt börjar han hetsa och dra egna slutsatser om vad jag ska säga.
Jag är såå himla nära att skita i allt nu.

äntligen verkar värmen ha kommit

475c253fa7fdf268809d9d73e58b5d4b.png

äntligen verkar värmen ha kommit :)


utmattad

Nu blir det snart sängen för min del, 
jag är så fruktansvärt utmattad.
Det verkar som att just nu kommer ALLT!
Allt rasar känns det som.
Och han som jag kände mig tryggast i världen med,
är inte här. vet inte ens vart vi står.
Om det ens finns något "Vi"
Med honom kändes det som att hela världen kunde rasa,
medans vi stog kvar. 

I morgon är en ny dag, och nya möjligheter.
Måste försöka fixa lite grejer i morgon.
Hellst av allt vill jag bara dra täcket över huvudet
och ligga kvar i sängen tills allt har ordnat sig.

kärleksparet :) carolina har lur

66d66fe98178af027312f689c109321d.png

kärleksparet :) carolina har lurat på Tindra en BLÅ tröja :p


Lördag

Det va en lyckad kväll i lördags måste jag säga, dock inte när jag kom hem, men jag återkommer till det.
Började kvällen med Angelina och Isa hemma hos Isa, hon bjöd på jätte god mat.
Vi surrade och hade trevligt, sen begav vi oss till resten av folket hos Mattias.
Vart kubb och en massa alkohol =) Och självklart vann vi tjejer över killarna.
Senare begav vi oss till Vårbacken, jag och Sanna härjade runt en massa och hade skit  kul.
När Takida spelade stog vi längst fram och rockade loss :p
Även att vi va upp på scenen, när trubaduren sjöng, vi sjöng för Angelina som fyllde år.
Hade en super trevlig kväll måste jag säga.

Men som sagt, när jag kom hem va det inte så trevligt.
J ringde mig. Och jag har saknat honom så himla mycket, vissa gånger så mycket
så det har krypit i kroppen. jag såg verkligen fram emot söndag när han skulle komma hem.
Men det där samtalet vart som ett slag rakt i ansiktet.
Han va så fruktansvärt otrevlig och sa så mycket saker som sårade mig så fruktansvärt mycket.
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt allt han sa.
Hur han betedde sig och saker han sa fick mig verkligen att börja misstänka att han hade gjort något.
Men jag hoppas verkligen, så innerligt att jag har så himla fel.
Men den där magkänslan brukar inte vara fel.
Det sjukaste är att jag litade verkligen på honom, dock så sa jag inte det till honom,
men till alla runt omkring mig pratade jag vitt och brett om att hur mycket jag litade på honom.
Jag litade mer på honom när han va över 90 mil ifrån mig, än va jag gjorde med ett visst ex när han va hemma och jag och trollet va på landet.
Jag känner mig såå himla dum! När jag verkligen kände att jag kunde lita på honom!
Men som sagt jag hoppas så innerligt att jag har fel. Men däremot allt han sa till mig, det har satt sig rakt in i hjärtat!



(Bilder från Lördagen kommer vid ett senare tillfälle, har varken ork eller lust just nu)

Date

Ikväll ska det förtäras alkohol med en massa trevliga människor!
Så det kommer nog att bli kul förutom att jag känner mig fetast i världen!
Magen står ut som att jag vore i 6'e månaden.
Men det är för att nästa vecka är den där trevliga veckan, och då sväller alltid min mage veckan innan.
Inte så kul! Och väldigt onödig fakta om mig. men nu vet ni det :p

Iaf, så gud vilken lyckad date Tindra och Micke hade igår.
Just ja, lill hjärtat mitt skulle ju köra en sån där bil själv, jag hade åkt med 2-3 gånger innan.
Så sen ville hon prova själv, och det gick ju jätte bra tills hon blev distraherad av mig och Carolina som skulle knäppa kort, så hon körde rakt in i kanten, och slog sig på ratten. men som tur va så lossnade inga tänder och inget blod kom.
Men restrerande 2 varv fick jag åka med. Tror hon vart mest rädd lill gumman min!
Sen klättrade, kröp och hoppade vi runt lite överallt. Tror att det tog mest på mig och Carolina, vi blev alldeles svettig medans barnen glatt härjade vidare :p
Vart en massa kort tagna som jag ska tvinga Carolina att skicka till mig, och nån film vart det med =)
Så det kommer väl om någon dag!
Dagen avslutades på McDonalds.

Hade en jätte trevlig dag måste jag säga!
Tindra hjärtat verkar vara jätte nöjd också =)

micke och Tindra har en date, på

202e68c64b213c5c64ebd76911730ec2.png

micke och Tindra har en date, på drakborgen :)


Tindra är på väg till sin första

29a3f411d1ab247f98884aabcad9206e.png

Tindra är på väg till sin första date. Engagerad? :p


tomten finns visst på sommaren,

7253c7edede5fc92506ff0bd0e1febae.png

tomten finns visst på sommaren, hos mormor :)


Morgonsur

Förut på mornarna hade jag och Tindra alltid en massa tjaffs, hon va morgon sur och hade en järnvilja och tjurskalle för den delen, lyssnade inte alls på mig.
och jag har nog världens sämsta morgon humör.
Men nu dom senaste veckorna har varit så himla underbara, båda har varit på bra humör.
Men i morse trodde jag att det skulle bli kaos igen, jag råkade snosa klockan till 7.40, så det va super stressigt för jag lämnar ju Tindra på dagis till kl 8. Men hon va på så bra humör endå, gose knoppen! =)

Pratade med J för en liten stund sen, dom hade kommit fram vid 5 i morse.
Tycker lite synd om han, att han har fått kört över 90 mil, medans de andra i bilen har druckit.
Men men, han tar nog igen det, skulle jag tro :p

Nää, nu måste jag hoppa in i duschen,
sen ska jag ner till farfar och lämna bilen.
Så jag hoppas att solen kommer fram och det slutar blåsa,
tänkte ta cykeln till dagis och hämta Tindra idag =)

Kvinnokliniken

Glömde att berätta att idag fick jag en tid till Kvinnokliniken ang min cellförändring,
så den 30/6 ska jag dit.
Jag vet att jag ska verkligen inte oroa mig, eftersom det tydligen är väldigt vanligt att man får en förändring efter att man har fått barn. men endå, jag kan inte sluta tänka "Tänk om det är cancer. Tänk om jag kommer att dö."
Det kan ju faktiskt vara så. Men förhoppningsvis inte.
Jag är så himla rädd och orolig. Jag är så himla rädd för att dö, så varje gång jag tänker på det eller att Tindra inte kommer ha mig längre, så sprutar mina tårar helt hejdlöst.
Jag vet, jag kommer förmodligen inte dö. men tankarna om det kommer endå.

Och all denna oro om cancer har gjort mig till världens hypokondriker,
allt relaterar jag till olika cancer former numera.
Kalla mig knäpp om ni vill, men när det här är över.
så tänker jag ta alla tester och prover som går för att se om jag har nån cancer.
Bara så att jag (förhoppningsvis) kan sluta oroa mig.

Miljoner Tack till Carolina som ställer upp och följer med mig!

Och mamma, förlåt att jag inte berättade det i telefon förut,
men det flög helt ur mig.

Babbel

Va på personal möte idag och fick schemat för sommaren.
och jag måste säga att jag är hyffsat nöjd =)
Även att jag och Maria har bokat en 4- dagars date på gatufesten, trots att vi båda jobbar på fredagen :p
Så om det är någon som vill vara barnvakt 1-5 juli är det bara att hojta till!  =) *Host*Mamma? ;D
Inte för att jag kommer orka 4 dagar. men 2 blir det nog iaf.
Carolina, du ska med nån dag du också! Även om jag ska ta in dig Å vägen :p haha...

Idag åkte J ner till "Knull- Festivalen" som jag så fint har döpt om den till,
andra kanske känner igen den som Sweden Rock Festival.
Så vi får se om han lyckas hålla sig i skinnet!


Även att nu måste jag börja banta igen!
Ja jag vet, det va inte länge sen. men jag bantar kanske 2 veckor sen orkar jag inte mer.
Men nu känner jag mig så äckligt fet igen så jag vill inte titta i spegeln,
vill hellst inte gå utanför dörren. Jag känner mig så stor och klumpig,
och alla stirrar för att jag är ett fetto!
Jag känner mig som fetast i världen ungefär, allt dallrar när jag går!

elvis luggen :p

2ade3e06b9df6b9a2f9af6a284bdbe4a.png

elvis luggen :p


nu börjar vi få ordning på balko

0-620776443eefc52166f396ae063ad4b1.png

nu börjar vi få ordning på balkongen. Shoppat idag :)


Klias



Det klias så att jag håller på att dö!!!
Hellst av allt skulle jag vilja ta en hårborste och bara riva tills det blöder!

Helgen

Om en timme ungefär kommer mitt hjärta hem!
Som jag saknar det lilla trollet! Hon ringde mig igår, och gud så glad jag blev =)

Iaf, så har jag haft en helt underbar helg!
Har nyss kommit hem till soliga Östermalm ifrån Kuben.

I fredags va jag ju, som säkert ingen har missat, å tatuerade mig, efter det for jag ut till Ön och spenderade tid med Carolina, vi kedjerökte och surrade skit som vanligt :p
J va med pappa sin, dom åt och drack öl. Vart väl lite väl många öl skulle jag vilja påstå,
för sen hämtade jag upp en rätt så odräglig J ;p

Lördag for vi ut till stugan, till pappa och Monica. Farmor, farfar och Thorsten va även med.
Hade jätte trevligt! J va mest imponerad på att pappa skyllde på att han skulle på affären men istället gick till puben,
så jag satt och sipprade på en cola medans pappa, J och Thorsten drack öl och Jägermeister.
Efter det begav vi oss tillbaka till stugan för att äta grillat. alla utom jag och farfar drack en massa alkohol av alla sorter.
Tror att pappa försökte fylla J. det lyckades iofs rätt så bra.
Tror även att pappa tycker om J rätt så mycket, för så mycket som han pratade med J under kvällen,
så mycket pratade han inte ens med ett visst Ex under hela vårat förhållande. och det va ju ett tag :p
Och farmor skulle ta med sig J hem. men hon tyckte dock inte om hans tatueringar :p haha..
så det vart en lyckad kväll måste jag säga!

Igår gick jag och J ner till kuben badet och träffade en massa människor, åt gott och förtärde alkohol.
Väldigt trevligt måste jag säga! Så det kommer vi säkert göra om fler gånger =)

Så kort och gott så har helgen varit jätte trevlig!

RSS 2.0