Anatomiskt praktexemplar

Sjukhus besöket gick bra idag!
Dock så höll jag på att dö när jag vart inropan av en MAN, men vi satte oss i ett "samtals" rum, så jag tänkte att det blir nog ingen undersökningen. Men helt plötsligt från ingenstans sa han att vi skulle göra en undersökning, jag ville hellst springa därifrån när vi gick till undersökningsrummet, fortare än kvickt! En helt främmande man skulle glutta på mig där nere.
Jag tror jag aldrig varit så spänd när jag har legat i en gyn stol förut. Men nu i efterhand kan jag säga att jag föredrar att en man gör det än en kvinna. Han va så fruktansvärt försiktig med allt och verkligen pratade och fick mig tillslut att slappna av.

Undersökningen visade att det fanns inga rester kvar efter graviditeten, och livmodern va ren,
så jag borde sluta blöda nu. Han sa flera gånger under och efter undersökningen att jag är ett Anatomiskt praktexemplar.
Det är ju roligt, så det har jag skrytit vitt och brett om idag till de jag har pratat med :p
 
Dock så hittade han en äggblåsa (cysta) när han gjorde ultraljudet, men han sa att det va ingen fara eftersom den va bara 4 cm och inte särskilt vätskefylld. Han sa att när dom blir 5 cm och över det och blir vätskefyllda så är det inte särskilt bra. Men jag skulle få en ny tid om 6 veckor igen så han fick följa upp den och se så den försvinner. Men det va inget att oroa sig för, men får jag akut ont ska jag höra av mig på en gång, för då kan den ha snott sig. Så allt hade sin mening med att jag ringde och fick komma in, han sa det att utan ultraljud hade man aldrig hittat eller vetat om äggblåsan.

Nu ska jag ta och hoppa i sängen, i morgonbitti ska jag till barnmorskan för att få nåt preventivmedel.


Sjukhuset

Igår fick jag en sån fruktansvärd värk i magen så jag kräktes till slut, vilket är mindre trevligt.
Jag hatar att kräkas, det är det absolut värsta och äckligaste jag vet.
Och värken strålar ner i benen så jag kan knappt gå och jag blöder som aldrig förr.
Så efter mycket velande ringde jag till Gyn förut, pratade med världens suraste kärring
men det slutade med att jag fick en tid strax efter 11 idag.

Jag förstår inte att såna där kärringar får sitta i telefon,
det kändes precis som att hon inte trodde mig och skulle propsa på att jag hade gjort nåt väldigt ansträngade,
och att det är därför det har blivit så här.
Hon lyssnade verkligen inte på när jag sa att jag har ju inte gjort det, och hon sa åt mig att ta värktabletter även fast jag sa flera gånger att jag har gjort det men det hjälper knappt i 5 min osv.
Jag kände bara att jag ville stoppa in handen i telefon och strypa haggan.
Det ska mycket till innan jag ens erkänner för nån att jag har ont, och ringer jag sjukhuset då är det verkligen illa. Så blir man bemött av en sån där jävla kärring!



Idag har jag införskaffat en ny blomma. Få...

sp_a0187 (MMS)

Idag har jag införskaffat en ny blomma. Får se om den överlever en vecka hos moi :-)


Fet dag

Idag har jag en riktigt fet dag.
Men en tanke i det, det finns dom som är fetare...



Även fast jag känner mig sådär fet, så är jag uppenbarligen inte det...
Det känns bra



Idol

Sitter och lyssnar på Rix fm, Idol Eddie och Idol Rabih är där.
Idol Eddie är gay, det trodde jag verkligen inte.
Inte för att jag är nåt stort fan av han, men bög hade jag aldrig trott att han va..
Jag vart lite chockad måste jag säga, han va/är ju en, vad kallar man det?
Flick idol? Och han ser ju bra ut, så jag trodde verkligen han va en sån som drog över tjej efter tjej..
Så är han gay liksom...
Jag kan tänka mig att det är en hel hög med fjorton åriga tjejer som är förkrossade nu... :p 
 




 

(Och nej, jag har inget emot homosexuella)

Aldrig mer...


Jag ska ALDRIG mer yttra mig om att något är bra, överhuvudtaget!
Jag får alltid äta upp det, hundra gånger om!




Labil

Orka sitta och deppa över att jag är fet.
Det är ju underbart väder =)
Sen så vågade jag mig upp på vågen förut, och det va inte så illa som jag trodde!
Trodde verkligen att jag skulle väga 60+ nånting. Men icke! 
Vågen stannade på 56, så ungefär 1,5 kg har jag gått upp.
Det är lätt fixat, så länge jag håller mig borta från mat- mamma :p

Jag har inte vågat sagt eller skrivit nåt om Tindra, för är det nåt positivt brukar det sluta med att jag får äta upp det med hull och hår. Men jag tror att några extra dagar hos pappa sin gjorde susen.
Visst har det väl varit små gnabb efteråt, men det har varit "normalt" små tjaffs.
Lovely! Så nu hoppas jag att jag slipper äta upp det jag har sagt :p

Annars så känner jag mig rätt så lycklig,
förutom bullmagen, men som sagt, det löser sig =)
Ja jag vet, jag är en aning labil i mitt humör ;p

Igår kväll fick jag en sån fruktansvärd värk i magen,
men fortfarande mensvärk light, men jag tog faktiskt en ipren så jag kunde sova gott.
Börjar bli hyffsat less på att blöda nu, inne på 1 vecka idag.
Men som det verkar så slutar det snart, förhoppningsvis!

Nu blir det en låååång promenad!
Hade en latvecka förra veckan, men det va inte så kul och lockande att gå ut o gå
när det forsade blod. Haha, lite väl onödig info kanske :p
Men nu vet ni ;)




Lusten är borta

Har ingen som hellst blogglust måste jag säga, lusten är helt borta..
Allt känns bara pannkaka.. Jag vet inte varför.
Dessutom har vi varit på landet, och jag känner mig så fruktansvärt
äckligt jävla fet, fetast i världen. och jag mår illa över mig själv!

Så på återseende, när mitt humör har blivit bättre och fetman gått ner...



Sjuk

Usch vad jag är trött.
Har varit vaken inatt med skruttan, hon har haft feber och ont i magen.
Vid 2-3 tiden skrek Trollet, "MAAAMMAAAA JAG KRÄÄÄÄÄKS!"
Så kräktes hon ner hela sängen. Så det va bara att kliva upp och byta rent i sängen.

Nu ligger trollet och vilar, hon byter från sängen till soffan lite då och då.
Jävla skit dag att vara sjuk på, det är ju såå underbart väder!
Så jag hoppas hon känner sig bättre sen.
Lill skruttan min!


Lila

Har varit på Birsta och shoppat idag! Lovely!
Hittade mig ÄNTLIGEN en väska, blir nån förvånad om jag säger att den är LILA? :p hihi...
Ett par nya solglasögon också, även dom är lila =)
Lite smink och div saker också...
Så humöret är alltså på topp, min fetma också.. hua!

Nu ska jag hämta skruttan så ska vi till Landet,
min fetma kommer byggas på ännu mer!
Hua hua!

Annars är väl det mesta bra just nu..
Har fortfarande ont i magen, typ som en lättare version av mensvärk. 
Så jag överlever =)




Skit dag

Åh jag orkar inte med en update, idag är verkligen en SKIT dag.
Så här får ni en lovely låt ist.






Preggo

Ringde och pratade med Gyn idag, och jag behövde inte komma dit och fläka upp mig. Sköönt!
För eftersom det va så tidigt så brukar kroppen klara av allt själv, och det är sällan något blir kvar. 
Men om blödningen blir värre eller om jag får feber skulle jag ringa på en gång.
Har även ringt Mvc och fått en tid så jag får nåt preventivmedel, dumt att jag inte gjort det tidigare!
Men men..

Det känns helt bisarrt, overkligt och sinnessjukt.
Jag va gravid! Jag hade nåt som växte i mig. Och jag visste inget.
Absolut inget! Hon på gyn uppskattade det till att jag va i vecka 6 ungefär.
6 veckor har jag haft nåt i min mage, utan att veta det. Utan en liten misstanke ens.
Så bara ploppade det ut och åkte ner i toaletten. Jag fick liksom veta det när det va borta.
Det känns så... sjukt! Verkligen sjukt!

Men jag tycker att det va bra, tänk om jag hade fått reda på att jag va gravid och sen tagit ett beslut efter det.
och tänk om jag mot all förmodan skulle valt att behålla det och sen så skulle det bli såhär.
Jag tar verkligen det här som en väckar klocka, att jag måste verkligen skydda mig.
För jag vill verkligen inte ha mer barn. Jag har gjort mitt för att utöka släkten =)
Så jag uppmanar alla därute i sverige, för gudsskull SKYDDA er om ni inte vill bli gravid!

(Till mamma och resten av familjen/släkten. Jag skämta bara, jag är fortfarande oskuld och Tindra är en jungfru födsel :p)





Helgen

Nu ska jag snart åka och hämta skruttan på dagis, som jag saknar den lilla odågan :p
Men jag måste säga att dagarna har gått fruktansvärt fort!
Och helgen har varit den roligaste på evigheter, har haft det helt fantastiskt på alla sätt och vis!
Jag har verkligen bara varit jag..

Den här helgen känns verkligen som att jag har rensat allt, jag känner mig som en ny människa och nu är jag laddad för nya tag. Dock så har det hänt en grej som slog ner mig lite grann.
Va upp på toa inatt och märkte en grej, dock så tänkte jag inte så mycket på det när jag va lite yr i nattmössan.
Men så i morse när jag gick på toa, så va det ännu mer fast annorlunda.
Pratade med Carolina i tlf och berättade, hon sa att det kunde vara en sak.
Och då kom jag på det som hände inatt, och visst måste det ju vara så.
Pratade även med mamma, och hon sa samma sak.. så det kan bara vara det.
Så i morgon hade jag tänkt att få till en tid på sjukhuset.

Jag vet inte om jag är lättad eller ledsen, det känns så konstigt.
Men samtidigt så kan jag inte sitta och vara ledsen över en grej jag fick reda på när det redan va borta.
Och samtidigt så känns det skönt att det blev såhär.. Det hade ju varit hundra tusen gånger värre om jag hade fått reda på det och varit tvungen att ta ett beslut.


Sms

Det är ett nummer som har hållt på å ringt mig hela morgon och dagen,
det är inte från sverige för det börjar med +38. Någon som vet vart?

Nu har jag fått ett sms, lite svårt att tyda vad det står.
Exakt så här står det:
G.M. ne maje sliv, wob vuslovutu spiv4yttja vawomy horju, nexaj z Bogom spo4uvaje.
/zaraz dzvonula do vas-ne bere trybky/

Pratade just med en som sa att jag absolut inte skulle svara,
för att det kan vara ett sånt där "lureri" nummer som kostar.


Sovmorgon

Ohh vilken sovmorgon jag fick idag, ända till klockan 8 :p
Lite bättre än igår, då vaknade jag 7.30, men tvingade mig själv att somna om till 9.30,
men idag har jag alldeles för mycket att göra så jag kunde inte somna om.
Eller ja, egentligen är det väl inte så mycket, men har jag mer än två saker att göra så blir jag alldeles panikslagen och stressad och oftast slutar det med att jag skiter i allt.
Men idag tänker jag iaf försöka göra allt jag ska.. =)

Nu ska jag ta och sminka mig sen ska jag bege mig till pappa som ska byta däck på bilen,
första grejen på dagens göra lista!


Samvetet

Det har börjat skölja en våg av dåligt samvete över mig gällande att jag lämnade bort Tindra snuppan!
Så länge hon kommer vara borta nu, så länge har vi aldrig varit ifrån varandra.
Men samtidigt kan vi ju behöva en paus ifrån varandra, och trollet får ju spendera mer tid med pappa sin,
och jag kan ladda om batterierna helt och hållet. 
Så nej, dåligt samvete slår jag bort!
Vi behöver det här!

Nu ska jag snart bege mig till Ica och se om det finns nåt roligt att handla,
jag ska njuta av en lugn handling :p
Det är så tyst och tomt här hemma utan skruttan, och tråkigt!
Vad gjorde man innan man fick barn egentligen?

Idag har jag verkligen bara varit jag, har donat lite och haft mig,
har inte gjort många knop, har inte ens klätt på mig efter duschen i morse
så jag skuttar fortfarande omkring i underkläder.
Men i morgon hade jag tänkt ta tag i en massa saker.

Nu blir det kläder, sen Ica =)
Ska kanske ringa å höra om skruttan vill prata lite också..


Ute på en njutningsbar kvällspromenad! :-)

sp_a0166 (MMS)

Ute på en njutningsbar kvällspromenad! :-)


Semester

Ohh nu ska jag få "semester" ända tills på måndag!
Jonas kommer snart och hämtar Tindra endå..


En lugn dag

Så här ser en lugn dag/stund ut hemma hos oss nu för tiden.
Jag menar verkligen LUGN!
För det här är verkligen ingenting jämfört med hur det brukar vara.





Och ja, det är tillåtet att använda klippet som "Skrämsel film"


Stolkastare

Ingen cykeltur idag heller!

Idag börjades det när jag hämtade Tindra på dagis, hon vägrade klä på sig och hon tramsade mest runt.
Det slutade med att jag bar henne under armen (min) och hennes kläder i den andra handen, samtidigt som hon skrek skrek och skrek lite till. Hon viftade givetvist med armar och ben också, och grinade  då.
Hon skrek och grinade oavbrutet i bilen. Men jag höjde musiken, så till slut gav hon upp.
Va tvungen att åka på affären, så jag chansade på kvantum eftersom vi skulle köpa kaninmat också.
Vi kom till parkeringen och jag hann nästan att öppna dörren, kan man undvika vissa situationer så gör man det. Vi åkte därifrån under vilda protester och skrik ifrån Tindras sida.
Stannade till på Ica bergsgatan och sprang in, själv. Köpte mig en lovely välbehövlig energi dryck.

När vi kom hem, eller ja vi hade precis parkerat. så börjades det igen, hon skulle inte gå, hon skulle inte ha kläder, hon skulle vara ute och cykla. Jag gick bara. Efter kom hon som en skrikande ångvält och boxade på mig bakifrån. När vi kom in, så sa jag åt henne att sätta sig i soffan och lugna ner sig. Jag gick ut på balkongen och tog en cigg och den underbara energi drycken. Lugnet varade inte länge, för sen började hon vålda på balkongdörren och slog på fönstret så det va nog inte långt kvar tills det skulle gå sönder, hon kastade även ut en massa grejer på balkongen samt runt i lägenheten.
Sen började hon kasta stolar omkring sig i hela lägenheten, hon dunkade in dom i mig ett par gånger för att slutligen kasta en stol på mig.

Tillslut kände jag bara, nä fan jag orkar inte det här.
Och jag är inte den som ber om hjälp, när jag ber om hjälp då är verkligen botten nådd plus lite till,
så jag ringde Jonas och sa att han fick ta Tindra. Men det gick inte idag tydligen.
Men i morgon skulle han ta henne. Han kom förbi en stund och skulle försöka prata med Tindra,
ja jag kan väl inte påstå att hon lyssnade särskilt mycket, och när hon väl gjorde det så skyllde hon alla bråk på att jag(!?) stökar till i lägenheten. Och det är därför hon är arg.. Öhh?!

Nu hoppas jag på att klockan rusar iväg så att hon kan gå och lägga sig..

Knarkgrodor

Läste just en rolig grej,

"Vissa grodor har 'inbyggt' knark på ryggen
så blir det inte en prins blir man glad endå"

Jag vill ha en groda ...

 

Cykeltur?

Igår va jag och trollet på Ica och handlade, det gick verkligen SUPER bra!
Och vad händer när det går för bra? Det blir oftast bakslag!

På vägen hem pratade vi om att vi kunde gå ut och cykla när vi kom hem,
Tindra blev jätte glad och ivrig. När vi kom hem skulle jag bara packa in matvarorna
så skulle vi ta fram cykeln ur förrådet. Hade glömt köpa cigg, så vi bestämde att vi skulle cykla, eller ja, jag skulle gå och trollet cykla till kiosken.
Orkar inte gå in på nå detaljer, men Tindra började trilskas om det ena o det andra,
men jag gav henne en chans att lugna sig. Så vi gick ut och tog fram cykeln, men jag visste nog egentligen hela tiden att det inte skulle bli en cykeltur. Jag skulle bara in o byta nyckel innan vi skulle gå, hon började skrika, grina och ha sig ute. så jag fick med henne in. Väl inne barkade allt åt skogen.
Tindra fick ett vansinnes utbrott, och det slutade med att det såg ut som jag hade blivit attackerad av en katt på halsen och nedåt. Hon fortsatte skrika och gå an i säkert en timme.

Jag sa åt henne på kvällen att i morgon (idag) kunde vi gå ut och cykla efter dagis,
om hon lät bli att skrika, grina, bråka, slåss, sparkas, rivas och dessutom att hon skulle lyssna på mig.

Idag när jag hämtade Trollet på dagis, va hon super glad och hon berättade för alla på dagis att hon skulle hem och cykla. Blev det en cykeltur då? Nope!
Det började med att hon inte skulle ha mössa sen jacka osv osv, tills det kom till att hon inte skulle ha hjälmen.
Hon fick ett vansinnes utbrott igen och bara skrek, skrek, skrek och grinade, viftade omkring sig och frågade skrikande om jag ville att hon skulle bli arg på mig samtidigt som hon slog i väggen.
Sen flög hon på mig och började sparkas, för att sen riva mig på hela armen.
Jag sa åt henne att sätta sig i soffan tills hon lugnat ner sig, och jag gick ut o rökte.
Hann inte mer än ut föräns hon försökte slå sönder rutan.
Sen slängde hon grejer omrking sig, slet ner duken ifrån vardagsrumsborde varpå ett ljusfat följde med, hon tänkte gå på duken, eller löparen eller vad det kallas på köksbordet, men där jävlar blev jag arg!
För där står datorn. Så vi bråkade och hade oss en lång stund.
Det va även en hantverkare här under hela tiden ungefär, han lär ju ha trott att han kommit till ett dårhus :p

Resten av dagen har varit relativt lugn, för trollet somnade i soffan efter allt lugnat sig, så hon fick sova en kvart ungefär. Men nu trilskas det med läggningen.. Hon skriker om olika gosedjur hon ska ha, för att sen slänga iväg dom och skrika "Jag ska inte han hästjäveln" Jag ska inte ha råttjäveln" osv osv.. om alla olika gosedjur.
Dessutom kommer hon upp varannan minut ungefär för hon ska kissa eller så är hon törstig, saker hon vet att jag absolut inte nekar. Det utnyttjas nu kan jag lova.

Så jag får se när det blir lugn och ro här.

Hej då, Leverpastej!

Fy fan vad jag äcklas ut av Leverpastej!
Jag har aldrig ätit nå äckligare!
Det liksom växer i munnen på mig och smaken, fy fan vad det smakar illa! Hua!
Jag skulle hellst vilja kräkas av den äckliga smaken och konsistensen.
Jag mår illa av bara tanken på Leverpastej.

Det är typiskt mig det, får helt dille på nåt tills jag en dag vaknar och tycker att det är skit äckligt.
Lite tråkigt! Men men, livet går vidare...
Nu kan jag inte leva utan hårdbröd macka.. Mmm, såå gott!


Underbart

Är det inte underbart?
Klockan är snart 23, och det är 8+ grader ute!
Det känns verkligen att det är vår, det luktar vår ute,
och det är tom varma vindar! Lovely! =)

Med det säger jag God natt!
En bättre update kommer i morgon!

Fet & Seg

Bara för att solen och värmen råkar komma,
måste allt skit komma samtidigt?
Nu har jag flera månader av skrik, spring och flaxande med armarna framför mig!

Alla äckel är så sega och feta dessutom,
satt ute på balkongen och njöt då det kom nån fet fluga lite då och då,
sen kom det en fjäril. Men när en fet seg geting kom,
då sprang jag in. Jävla skit!

Vår

Vilket otroligt underbart väder det är!
Nu ÄR det vår!

Jag funderar på om jag ska klippa mig idag.
Men jag vet inte.. Är så dö less på håret nu!
Det går bra när jag har det uppsatt, men inte alltid då heller.
Men jag vet inte hur kort jag ska klippa mig, så jag får se om jag klipper mig idag eller om jag väntar någon dag.
Jag skulle vilja ha en massa peruker i olika former och färger!
Tänk vad skönt, välja färg och längd efter dag och humör, det vore verkligen nåt!

Tindras spindelman skor är helt spårlöst borta, härom kvällen såg jag dom i hallen,
sen efter det har jag inte sett dom. Trollet skyller på att jag har haft bort dom när vi bråkade.
Men jag VET till 110% att jag har absolut inte rört dom.
Jag har verkligen inte haft bort dom. Det måste va trollet som har lagt dom nånstans.
Men dom ligger verkligen ingenstans, jag har letat på alla tänkbara ställen.
Ett par skor kan ju inte bara försvinna helt spårlöst.
Såå himla enerverande, speciellt när hon säger till folk att jag har haft bort dom när vi bråkade.

Jag känner mig sugen på att shoppa idag, shoppa bort alla bekymmer!
Men det är ju såå tråkigt att gå själv, och jag tänker inte chansa med att ta med trollet.
Jag orkar verkligen inte med nå utbrott.
Så jag får se om jag hittar nån frivillig idag, eller om jag kanske tar det i morgon!

Tindra va iaf supersnäll och go imorse, inte en tendens till att det skulle bli bråk.
Hon tog tom fram kläder och klädde på sig själv, utan några som hellst protester.
Såå otroligt skönt!


Kvälls babbel

Jag måste börja med att säga att, bredbar leverpastej smakar inget.
Absolut inget! Jag blev chockad, för helt seriöst så smakar det verkligen inget.

Men nog om det, jag hade verkligen en toppen födelsedag!
Så tusen miljoner tack till alla som förgyllde min dag med presenter,
uppvaktning och gratulationer via samtal, sms, facebook och här =)
Jag fick jätte bra saker måste jag säga, välbehövliga pengar, presentkort på Birsta city,
en välbehövlig spa dag på södra berget, lampor, handdukar, klockan då som jag fick i förskott, refill kort, blommor osv osv..
Födelsedagen avslutades med trevligheter och vin.
Skruttan sov hos sin farmor och farfar.
Återigen så måste jag tjata om hur glad jag är över hur många vi har som mer än gärna vill ställa upp när det behövs!
Det är guld värt!

Hur känns det idag då? 
Jag känner mig gammal, fet, äcklig och ful. 

Dessutom blir jag inte klok på han, mig och oss.
Jag har en sån panik i kroppen så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Jag vill klösa mig ut ur kroppen inifrån, jag vill ut, jag vill bort.
Jag vill stå på sidan om och inte känna.
Ångesten tar över mig.

Jag älskar han lika mycket som jag hatar han. 
Jag hatar han så mycket för det han har gjort emot mig och hur han har betett sig efter det.
Jag vill inte vara med han, jag vet att jag kommer bli sårad.. igen!
Men jag vill inte vara utan han heller. Fast jag egentligen vill vara det.
Men endå inte... kanske.
Vad är det som gör att jag stannar? Varför försvinner inte känslorna bara helt för han?
Jag vet ingenting. Absolut inget!
Idag har det verkligen inte varit min dag, det har känts som att jag ska börja gråta vilken sekund som hellst.
Att tårarna bara vill välla över. Men som oftast med mig kommer det inga tårar,
och de få gångerna det gör det känns det så tarvligt för det rinner sällan "över", utan tårarna stannar i ögat liksom, onödig och orelevant information.

Jag känner en sån press på mig, så jag håller på att kvävas.
Jag kvävs sakta med en bultande ångest!
Det behövs bara en låt, en lukt, en film, ett ställe, en endaste liten tanke,
en handling, ett ord, så kommer allt upp.
Precis allt kommer tillbaka och våldtar mitt huvud, hårt och brutalt!
Helt skoningslöst!
Jag vill gråta, jag vill skrika, jag vill slå vilt omkring mig, jag vill ösa ur mig all skit som går, jag vill kasta sönder saker.
Framförallt vill jag att han bara kunde känna ens en gnutta av smärtan han har orsakat mig. Hur den äter upp min själ.  

Men inget skulle hjälpa egentligen, det sitter alldeles för djupt!  

Han har alltid kallat mig "is prinsessan", men tänk att han lyckades ändå krossa mitt sk ishjärta,
han stampade sönder det och efter vägen så malde han ner det mer och mer.
Hur ska det nånsin gå att lappa ihop det?
Hur ska det någonsin kunna bli bra?
Hur ska jag nånsin kunna lita på han?

Den största frågan är, Varför utsätter jag mig ens för mer?


jag har...

724878ee1af8e0ac6b6e51c463a0e38d.png

Kolla varifrån!

jag har fått underbart fina gratulationsblommor ifrån jobbet :-)


Det är ingen vanlig dag..

Vad är det för dag idag?
Vad är det för dag idag?
Är det en vanlig dag?
NEJ!
Det är MIN födelsedag!
Hurra hurra hurraaaaaaaaa..!




18 år blir jag idag, för sisådär 6-7'e gången =)


jag har...

0-106ef4098e55f7a4ac49e9778d47da06.png

Kolla varifrån!

jag har blivit väckt av pippi :-)


Alfabetet

Nu måste jag börja med att ösa beröm över mitt älskade troll, hon är så himla duktigt.
Hon kan hela Alfabetet, men E har hon lite svårt att komma ihåg vad det heter.
Men herregud, en bokstav av hela alfabetet och hon är 3½ år!
Dessutom kan hon skriva flera av bokstäverna!
Jag känner mig som den stoltaste mamman på jorden måste jag säga =)

Kan ju säga att jag har fått äta upp att det gick såå bra på Ica igår.
Idag tjatade mamma/mormor med oss hem till dom på middag,
en kortvisit. Men vi skulle in på Konsum i nacksta först.
Jag och trollet kom till vagnarna, ungefär.

Orkar inte skriva allt, men det började iaf med att Tindra ville ha en liten vagn, men det där låset på vagnen va trasigt så det gick ju inte. Men hon skulle prompt ha den. Så vi stog och dividerade fram o tillbaka ett bra tag, Tindra skrek och slet i vagnarna.
Sen så skulle jag ta en stor vagn till mamma, då började Tindra sparka och slita och givetvist skrika,
om att hon skulle inte ha en stor vagn, nä men mormor ska, sa jag och började gå in.
Men hon följde inte efter utan stog kvar. Jag försökte få i henne i vagnen utan större framgång.
Hon la sig på golvet helt lealös och blytung!

Jag bestämde mig för att vi skulle gå ut till bilen, så jag sköt in vagnen till mamma och bar upp trollet.
Det va ju givetvist vilda protester, hon skrek, vevade med armar och ben.
När vi väl kom fram till bilen och jag skulle låsa upp så lyckades hon komma ur mitt grepp och slängde sig på en fruktansvärt lerig mark och ålade sig och rullade runt och jag fick inte upp henne.
När jag väl fick upp henne tog det väl en 10- 15 min för att få ner henne i bilbarnstolen medans hon va hysterisk,
skrek, slogs, klöstes och hade sig. Hon skrek så hon tappade andan, men jag gav mig inte.
Och det låter kanske hemskt, men jag fick lägga hela min vikt på henne för att få ner henne i stolen.
Hon kastade ut gosedjuret sitt som hon började skrika efter, men inte tänkte väl jag ta upp det, så det fick lligga kvar på backen i regnet (Tog givetvist in den när jag satt mig, då det vart skrik över att den va blöt).
Så efter ytterligare 5 min fick jag på henne bältet.
När hon satt fast där, smällde jag igen dörren och NJÖT av en cigg medans hon satt och skrek hystersikt.

Det såg ut som jag hade varit i världens slagsmål, jag är kruttorr på mina händer så det ska inte mycket till för att de ska spricka och börja blöda. Nu klöste hon villt omkring sig och hela min hand va täckt av blod.
Dessutom va min jacka och byxor täckt av lera. 
Jag undrar verkligen vad dom förbipasserande tänkte..
Ähh, folk måste väl ha sett ett galet barn förut :p

Annars har skruttan varit så go och snäll idag, tror jag iaf
kanske har förträngt nåt.. haha!

Nu ska jag ta och städa upp lite här tills i morgon
när alla mina fans kommer och ska gratulera mig på min födelsedag,
eller beklaga kanske är bättre =)
Färga håret hade jag också tänkt att få till! =)

Dagens bravader

Dagens bravader då, för er som är intresserad :p

Dagishämtningen gick bra!
Jag va i valet och kvalet om vi skulle åka till kvantum och handla inför lördagen.
Jag sa till Tindra att vi skulle på affären och frågade om hon tänkte tjata och tigga.
Givetvist sa hon Ja. Hon upprepade flera gånger,
"Jag tänker tigga, mamma!"
Så då sa jag att jag tänkte stanna på konsum på skönsmon och bara springa in å köpa cigg.
Det va helt okej. Men när vi kom fram, ville hon absolut med in och hon sa att hon inte tänkte tigga o ha sig.
Så efter lite funderingar och prat begav vi oss till kvantum.

Innan vi gick in gjorde jag det klart för henne att hon fick sitta i en kundvagn och om hon tiggde eller ställde till med nåt åkte hon fortare än kvickt in i bilen.
När vi kom in på Ica vägrade hon sitta i vagnen. Hon började sprattla och skrika.
Så jag frågade henne flera gånger om hon skulle sätta sig i vagnen eller bilen,
inget av de ville hon. Men tillslut valde hon vagnen.
Hur gick det då inne på Ica?
fantastiskt bra, måste jag säga!
Hon frågade om hon fick en egen dricka, jag svarade nej och sa att hon hade en massa festis hemma.
Efter en stund frågade hon igen. Hon fick samma svar.
Då sa hon "Just ja, jag skulle inte tigga"
Så vi klarade Ica galant!

När vi kom hem ville hon se barnprogram, jag slog på barnkanalen.
Men det va nåt "större barn" program där dom pratade engelska.
Då fick hon ett utbrott och skrek om att hon minsann skulle se barnprogram, för det är hon som bestämmer.
Jag sa att jag kunde inte göra nåt, och att antingen fick hon se det eller så kunde jag slå på Animal planet.
Men inget dög, så jag sa att fortsätter hon så, så skulle jag stänga av Tvn.
Men då sa hon att hon skulle se det där, så jag va på väg tillbaka till sovrummet för att vika in tvätten.
Då började hon skrika och veva med armarna om att hon skulle se barnprogram.
Jag stängde av Tv'n och gick tillbaka till sovrummet.

Efter 2 minuter hör jag henne komma bakom mig med bestämda steg och muttrade nåt,
så i reflex spände jag mig och va beredd på att hon skulle bonka på mig.
Så sant som det va tänkt, men nu kom inte slagen i midjehöjd, för nu hade hon fått tag i en flugsmälla som hon använde hela sin kraft för att slå mig upprepade gånger.
Jag sa åt henne att om hon slog mig en gång till så skulle jag ta av henne flugsmällaren,
jag hann nog inte säga klart meningen föräns hon hade dunkat in den i ryggen på  mig igen.
Ja tog flugsmällaren och la det i ett skåp ovanför garderoberna. Varpå hon börjar bita mig i benen och vevade med armarna för att sen försöka klättra upp för ena garderobsdörren med hjälp av en liten stol, det lyckades ju inte särskilt bra eftersom garderoben är helt slät. Så hon började skrika om att hon skulle ramla osv.
Jag brydde mig inte särskilt eftersom en barn stol är väl inte högre än 20-30 cm. så hon skulle ju inte direkt bryta nåt om hon ramlade ner. Men trollet va fullständigt hysteriskt, grinade o skrek.

Hon slutade tvärt när det knackade på dörren, det va Johan som kom med min klocka som hade blivit fixad, vilken verkligen gjorde min dag, för nu kan jag använda den =) 
Men iaf, det blev lite ungefär "Saved by the bell". Fast i detta fall va det en knackning :p

Men när vi skulle äta middag så skulle hon absolut sitta i vardagsrummet och äta, och jag sa ifrån.
Jag började duka fram, varpå hon gick efter och tog grejerna till vardagsrummet.
Jag sa åt henne att ställa tillbaka tallriken osv till matbordet, men hon fick ett utbrott och började skrika och ha sig! Tillslut sa jag åt henne att antingen så skulle hon sätta sig vid matbordet eller så vart hon utan mat,
jag riktigt såg hur hjärnan hennes gick på högvarv, men tillslut bestämde hon sig för att sätta sig vid matbordet.

Annars har dagen gått bra, jag fick tom in henne i duschen utan bråk och tjaffs. 
Medans hon lallade på i duschen gick jag och diskade, utan protester och hon satt och lekte och hade sig. 
Jag fick tom tvätta håret hennes =) 

När hon skulle lägga sig läste jag en bok i vanlig ordning. när jag va klar och vi gav god natt puss och kram, 
så tittade hon på mig och sa "Mamma, du är vacker som en sommarvisa"
Haha, vafan?! Jag va tvungen att fråga vad hon sa så jag verkligen hörde rätt,
och jo det gjorde jag. så frågade hon om jag tyckte hon va vacker som en sommarvisa,
nä lilla gumman, fick hon till svar, du är den vackraste på hela jorden, en visa räcker inte till.
Okej, sa hon och vände sig :p

Nu ska jag ta och lägga mig, det värker i alla mina leder och jag tror jag kommer hosta lungorna ur mig,
huvudet håller på att sprängas och öronen värker. 
så nu har jag proppat i mig en massa ipren och överdoserat hostmedicin.
Jag kan ju inte bli sjuk nu, när jag snart fyller år!
Men jag känner hur feberfrossan ligger och lurar i kroppen. Huvva!


nu är...

0-625afe595cfeaac7a88838ca076f7b66.png

Kolla varifrån!

nu är vi sjörövare :-)


En lugn morgon

Morgonen gick relativt bra måste jag säga! såå skönt!
Det enda va att trollet började tjaffsa om kläderna jag hade tagit fram,
för hon skulle inte ha dom. Hon skrek och hade sig, sen slängde hon sig ner på sin fäll (framför Tv'n) så hon slog huvudet i tv bänken. Då vart det en ynklig tjej, men hon klädde på sig tillslut! =)
När vi skulle åka till dagis så skulle hon ha sina Uggs, men det är alldeles för blött för det
och jag behövde bara säga till henne 3-4 gånger, sen bytte hon till gummistövlarna.
UTAN skrik och bråk! Hah, Lovely!
Så detta ser jag som en lugn morgon, nu!

Just ja, dessutom vart det lite bråk om napparna, hon ville ha med sig 3-4 stycken till dagis men jag tyckte det räckte med en för att alla inte skulle komma bort.
Precis när hon skulle få ett utbrott, avledde jag henne och började snabbt prata om annat.
Och det funkade =)

Idag ska klockan förmodligen lämnas in,
så armbandet blir förminskat.
Det går inte att beskriva lyckan det blev när jag öppnade paketet och såg
kartongen där det stog Addiction By Jet Set.
Och lyckan va ännu mer när jag såg att det va i färgen Purple Passion.
Precis en sån som jag
ville ha! =)

Det va meningen att jag skulle få den av Johan i julklapp,
men då önskade ju jag mig en iPod.
Men nu fick jag klockan av han.
Tydligen hade det varit lite besvärligt att få tag i just denna färg/modell.

Jag älskar verkligen klockan, den är sååå fin! =)
Jag längtar tills jag kan börja använda den!!

Men jag är förvirrad.
Den största frågan nu är,
Vad vill jag? vad vill jag egentligen? Vad vill jag innerst inne?
Jag vet inte ... 
 


Ny dag, nya bravader

Idag när jag hämtade Tindra på dagis, gick det förvånadsvärt bra.
Annars brukar hon spriga runt och lalla o ha sig, busa runt i allmänhet.
Men idag gick det på säkert inte mer än 3 minuter, jämfört med 20-30 min annars.
Så jag va beredd på att det skulle komma nåt, jag har lärt mig att inte ta ut någon seger i förskott.

Det första hon sa, eller ja, skrek när vi satt oss i bilen va att
hon ville börja i skolan, för hon va en stor tjej.. Öhh jaha?
Jag sa att man börjar inte i skolan föräns man är 7 år.
Men hon skulle minsann börja i skolan för hon va ingen bebis som skulle gå på dagis,
och det är minsann hon som bestämmer.
Sen började hon skrika om att hon vill åka till mormor,
den dagen du lyssnar på mig fick hon som svar, sen höjde jag musiken
och sa åt henne att lyssna på Manboy ist (Favorit låten hennes)

Hemma har det varit tjaffs i stort sett hela em och kvällen.
Trollet vet att hon inte få gå ut på balkongen när jag röker, men varje gång jag har gått ut har hon kommit skuttandes efter. Jag har haft in henne, men lika fort har hon varit ute.
Hon skulle absolut upp på diskbänken och klättra, när jag sa åt henne att gå ner välte hon diskstället
vilket resulterade i några glas som gick sönder. Ett av mina Boda Nova glas va verkligen i farozonen men klarade sig med nöd å näppe, tack o lov!
När jag stog och diskade började hon skrika att jag va dum,
plötsligt kom det en stor stenhård studsboll rakt i sidan av mitt huvud. Inte särskilt skönt!
Jag tog vatten på fingrarna och skvätte på henne, varpå hon blev fullständigt hysterisk
och börjar skrika och slå på golv och väggar för att sen komma och tok slå mig i ryggen flera gånger.
Men jäklar vad arg jag blev! 

Sen gick jag ut o rökte, så kom hon och stack ut huvudet och sa
"Vet du en sak mamma? Jag klarar mig inte utan dig... för jag är ett barn!" 
Jag blev totalt stum.. jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Jag börjar verkligen fundera på om hon är liiiite schizofren. 

När jag kom in kom hon och kramade om mig och sa
att hon älskar mig så mycket och att jag är så vacker.. 
Ja det är du med, lilla gumman och jag älskar dig med, fick hon till svar. 

När pyjamasen skulle på och tänderna borstas, va det kört igen! 

Men nu sover trollet iaf, och jag njuuuter! 
I morgon kommer en ny dag, med nya bravader 
det är bara till att samla krafter!  




jag har...

0-3a3708c8c13234514f26935a140bcdec.png

Kolla varifrån!

jag har fått en tidig födelsedagspresent! Gud så glad jag blev! Dock är själva armbandet alldeles för stort, men det borde ju gå o ordna :-)


Odräglig

Det här kommer nog bli ett långt inlägg känner jag,
men det är ju valfritt att läsa. Jag måste få ur mig allt iaf.

Tindra har blivit likadan som när hon hade sitt värsta trots.
Och detta kan vi tacka mormor för!
Eftersom Tindra hela tiden använder "Mormor säger att jag bestämmer",
 "Jag får för mormor", "Du bestämmer inte, det gör jag och mormor"
och "Jag lyssnar inte på dig"

Igår va vi på Willys en snabbis skulle köpa hårfärg och lite små plock.
Det gick förvånadsvärt bra igenom hela affären, trodde verkligen att hon hade lyssnat på mig då jag sa det vi skulle handla och inget utöver det. Eftersom att jag är van att hon inte tigger eller tjatar om grejer så glömde jag bort dagens händelser rätt så fort.
Men när vi kom fram till kassan fick jag äta upp mina tankar om att det hade gått bra.

Hon fick för sig att hon skulle ha en glass, men jag sa ifrån eftersom vi skulle äta efter vi hade varit på Willys,
och eftersom vi bråkade om frukosten då det slutade med att hon knappt åt, så ville jag att hon skulle få i sig nåt riktigt. Men hon godtog givetvist inte ett Nej, denna gång.
Så medans jag stog i kön stog trollet en bit längre bort för att jag inte skulle ta glassen.
Jag funderade fram o tillbaka om jag skulle bespara oss en scen och massa tjaffs och ge henne glassen.

När jag hade lagt upp sakerna på bandet bestämde jag mig för att ta av henne glassen.
Jag fick praktiskt taget bända glassen ur händerna på henne samtidigt som hon skrek,
"JAAAAG FÅR EN GLASS FÖR MORMOR!!!" Ja men mormor är inte här fick hon som svar.
Varpå hon slänger ner sig på golvet och blir liggandes och skrikandes.
Det va jätte mycket folk inne på willys, så jag riktigt kände hur blickarna genomborrade mig.
Och jag vet ju själv hur man tänker när ett barn håller på så där, det där använder man som skräck exempel och man hoppas att sitt barn aldrig blir så.

Jag fick upp henne från golvet tillslut och bar henne, men när jag kom fram till kassan va jag tvungen att sätta ner henne. För den dumma jävla kassörskan skulle absolut se mitt leg när jag köpte cigg.
Så jag fick släppa ner huliganen varpå hon givetvist skulle in i affären igen.
Jag fick göra allt för att stoppa och hålla henne kvar samtidigt som jag skulle gräva fram mitt leg och betala.
Vilket kaos! Fick iaf fram legget tillslut och kastade fram det till kassörskan och sen betalade.

Hade det varit som förut, hade hon fått den där obetydliga glassen.
Men nu är det stopp, tvärstopp, tills att hon inser att det mormor säger är bara trams.
Så nu kommer det bli hårda tag, det jag säger så kommer det bli,
bara för att hon ska inse att det är jag som är hennes mamma och det är faktiskt jag som bestämmer.
Jag blir så jävla arg, de senaste halvåret- året har det varit att säger jag ifrån så har hon godtagit det utan tjaffs,
och ibland har hon fått ibland inte, ibland har vi kompromissat om vissa saker.
Och då har det inte bara handlat om saker hon vill ha, utan vardagssaker också.

Men iaf när jag väl hade lyckats packa ner allt i påsen, så fick hon syn på tuggummi och leksaksautomaterna.
Då va det kört igen, hon sprang fram till dom och röck och skrek att hon skulle ha
för det är minsann hon som bestämmer och hon får för mormor.
Jag tog henne och bar ut henne utan att säga ett ljud, jag orkade inte tjaffsa mer.

Det värsta va att jag skulle in på City gross och köpa sköljmedel,
Tindra fick syn på en keps hon ville ha.. Då va det kört!
Vad hade vi med oss ut från affären då? två sköljmedel...
Behöver jag säga att det va i stort sett samma procedur som på Willys?

Imorse va det givetvist bråk igen, hon vägrade ta av sig pyjamasen,
hon vägrade klä på sig. Jag bad henne snällt att klä på sig kläderna,
så gick jag och borstade tänderna. Då kom hon och gav mig order, med en fruktansvärt nonchalant och bestämmande ton,
att jag skulle minsann slå på tv'n och barnkanalen för det va hon som bestämde säger mormor,
och annars skulle hon inte klä på sig. Där satt jag mig på tvären!

Pratade med Jonas igår också, och tydligen så är Tindra likadan hemma hos honom
och använder samma argumet om att "Mormor säger att jag bestämmer!"

Det känns som att jag vill kliva ur kroppen och ta semester ifrån livet.
Just nu är det så mycket och det känns som att jag pressas till jordens mitt.

Det är för mycket runt omkring nu, det är jobb, pengar, mitt pluggande (som jag inte ens har kommit igång med), det är Han och andra människor, andra grejer som jag varken vill eller orkar skriva om.
Det är bara för mycker nu! Jag orkar varken med mig själv eller andra nu.
Jag är så äckligt fet och vill bara hyvla bort fläsket.
Och på allt detta ska jag få "ordning" på en odräglig unge.

Allt snurrar i huvudet och jag kan verkligen inte sova på nätterna!
Det kryper i kroppen på mig om allt som är!
Jag får en sån ångest och känner mig så pressad!


Volbeat

Såå himla bra låt!


Min lilla ponny

Eftersom jag har en sär telefon där det inte går att föra över nåt,
så har det blivit dåligt med klipp.
Men så kom jag ju på att jag kan filma med min älskade iPod =)

Tindra sjunger Min lilla ponny =)




Vansinnig

Usch vad jag har sovit dåligt inatt.
Miljoner konstiga drömmar.
Vaknade med en sjuhelvetes huvudvärk utan dess like,
och snoret rinner som en fors. Jag är världens fetaste människa, 
och på det har jag världens trotsigaste trollunge.
Allt är Nej nej nej nej!
Jag blir vansinnig!

Det jag får som svar när jag säger nåt är
"Mormor säger att jag bestämmer!"
Så mamma, om du läser det här, jag är så jävla arg på dig!
Och vi kommer definitivt inte och hälsar på de närmaste veckorna!

Nu ska jag slå på lite upp piggande musik, hoppa in i duschen
och hoppas på att dagen blir bättre.
Men jag orkar inte prata med nån idag, så jag stänger nog av tlf.


Blinkande skor

Tindra är en liten skitunge! haha!
Idag när hon kom hem va det första hon sa
"Titta mamma jag har spindelman skor, nu kommer du bli arg!"
Så visade hon stolt upp sina skor!
(och givetvist så blev jag ju inte arg)

Hon har tjatat på mig om att hon vill ha spindelman skor, stövlar osv..
Men jag har sagt ifrån, ibland kanske blivit lite upprörd och sagt att det är för pojkar.
Men nu va lyckan gjord när hon hade fått av pappa sin.
Ska nog ta ett snack med han! haha..



Skorna blinkar rött när hon går.
Jag känner mig så hemsk. Men jag vet inte om hon kommer få använda dom.
Jag frågade varför hon inte valde Hello kitty eller nåt.
Men hon kom med nån diffus historia då om att de va för stora och små,
och lite lallande ord där emellan.
När jag frågade om hon va en "ljugpotta" svarade hon inte :p
Go rumpan!



En massa babbel

Jag har haft en fantastiskt trevlig helg måste jag säga.
Den har varit fylld av vin :p haha...

I fredags var jag bara hemma, såg Pirates of the caribbean och drack lite vin,
givetvist!
Lördagen spenderades hos mormor och morfar en stund,
för att senare åka till ön, såg på film, drack gott vin
och hade trevligt sällskap =)
Igår spenderades dagen i Ljustadalen, en kusin fyllde år.
så vart väl där i stort sett hela dagen.
När jag kom hem vart det en promenad, sen fick jag ett
"återfall", han sov här.

Idag kan jag väl tycka att det va lite onödigt.
Fast samtidigt inte. Ähh, jag vet inte!
Idag är det en ny dag, och det innebär nya tag!

Jag blir galen iaf.
Han är som ett svart hål, jag dras tillbaka fast jag egentligen inte vill.
Fast egentligen kanske jag vill på nåt sätt, men endå inte.
För hur mycket ska jag behöva ta?
Det går inte att leva på de bra stunderna vi har haft,
de har varit och det är länge sen.
De senaste månaderna har bara varit... svart, mörkt och fylld av sorg!

Så nej! Jag tänker gå vidare i mitt liv.

Faan också, att det ska vara så svårt!
Jag är så klyven så jag håller på å dö!

Dessutom så har jag en sån separationsångest över allt,
jag kan få ångest och krypningar över att jag ska slänga en sopåse
en cigarettfimp och helt onödiga grejer!
För att inte prata om kläder, jag kan verkligen inte göra mig av med kläder.
Och nu är det en människa som ska ut ur mitt liv,
så krypningarna i kroppen tar över mig!

Ähh slut babblat för min del nu, nu ska jag ta och städa upp här hemma.
Idag kommer förmodligen mitt älskade troll hem!


Påsk

Lite bilder från de senaste dagarna.

Onsdag:
Tindra skulle på påskdisco på dagis

 

Torsdag:
Påsk hemma hos mormor.
Tindra gick även runt och påskade och fick ihop
godis och två "guld pengar"

 
 

Fredag:
Lillebror fyllde 19 år.

  
  
  


Happy



Nu är jag Happy igen! =)

Men hinner inte med en update..


RSS 2.0