Olycklig

Jag är så olycklig.
Så fruktansvärt jävla olycklig.
Jag har varit det nu ett tag, och jag måste få ur mig det.

Jag griper efter små små saker som kan göra mig på bra humör,
när jag är där, blir jag nerslagen igen.
Till botten. Jag kommer aldrig komma upp, aldrig längst upp.

Jag blir överröst med skit.
Jag får ta allt.

Jag klarar inte det nu.
Jag går igenom min jobbigaste period i livet.
Jag kämpar med mig själv så in i helvete varje dag.
Jag kämpar med min kropp, med maten, med mitt mående,
med att vara mamma, med att vara flickvän, 
med att vara dotter, med att vara en vän,
jag kämpar igenom alla dagar. Hela tiden. Varje minut.

Vissa dagar vill jag inte kliva upp för jag mår så jävla dåligt.
Men jag griper efter de små sakerna som kan göra mina dagar lite bättre.
Men det är inte så lätt när jag blir nerslagen.
Jag förstår inte hur människor kan vara så oförstående.
Så oförstående gentemot hur jag mår.

Det sista jag behöver nu, det är en massa tjaffs, bråk och skit.
Jag pallar inte. Jag pallar snart inte längre.
Men hur ska man få människor att förstå?
Hur ska man få in vissa saker i huvudet på andra?

Jag kan säga som så, mina ångesttabletter funkar inte nu,
inte ett skit funkar dom. Jag tror jag dör snart, jag kan inte andas.
Jag skakar. Läpparna o händerna är blå.
Känseln i ansiktet försvinner.
Jag vill gråta. Jag vill skrika.
Men vad hjälper det? Inte ett skit.

Vad jag än säger eller gör, så blir det inte bra ....

Jag har firat min smarthet...

Nu kommer det skryt igen, för att jag är så jävla otroligt bra!
Jag är helt klart den bästa i hela världen!

Fick tillbaka mitt matteprov på procent idag.
Är man ett geni så är man! Jag hade typ alla rätt!
Jag är så jävla bra!!

Gjorde även mattelärarna glada idag, det va prov på Ekvationer idag.
Jag har knappt räknat det, men jag sa att jag ville göra provet endå.
Dom vart super glada för det, av nån anledning.
Och vet ni vad? Det kändes så jävla rätt, det jag gjorde.
Blev även klar först, så antingen är jag smartast eller så har jag alla fel :p

Får väl säkert tillbaka det nästa vecka nångång.
Jag är så jävla glad! Och jag är så jävla glad över att jag hänger med mer i skolan nu,
när man har lite näring i kroppen!


Va även och kikade på lite kurser inför hösten idag,
ska till en syv människa nästa vecka.
Det blir nog 5 ämnen,
-Matte B
-Svenska B
-Engelska B
-Psykologi
-Socialpsykiatri

Det kommer nog bli bra! =)

Har nyss firat min smarthet med glass och chokladsås! :D
Nu ska jag skriva en Essä på engelska, om droger, för o nackdelar.




Idag hittade jag en kompis :p haha

resize_p1027_31- (MMS)

Idag hittade jag en kompis :p haha


Jag hade tråkigt :p

resize_p1959_30- (MMS)

Jag hade tråkigt :p


Födelsedag... snart!

Jag brukar ju börja tjata och längta redan i Dec/Jan om att jag fyller år i April.
Jag mal sönder huvudet på folk. Men nu har jag varit tyst, tyst som en mus.
För första gången i mitt liv ser jag INTE fram emot att fylla år, nu räcker det!
Jag har fet jävla ångest över att jag fyller år.

Herregud, jag blir 25 år! 25 jävla år!
Snart 30, sen 50 sen är man död.
10 April är dödsdagen! ooohhh

Om nån vill ge mig en "Beklagar sorgen" present,
så tar jag gärna emot dessa skor från Iron Fist =)





Converse




Rock by Sweden


Latte maskin =)




Bantnings-grejs




Denna underbara parfym,
Rose the one
Dolce Gabbana




Och sist, men absolut inte minst
Mina favorit apor




Kanske en date med Nikki Sixx också, han är rätt het




Haha, fan vilket onödigt och långt inlägg :p

Och egentligen är det bara en sak jag önskar mig,
mer tid med Johan. Vad är egentligen matriella saker jämfört
med lite kärlek och att få känna sig betydelsefull?


Nu ska jag göra nån nytta, tvätta och plugga lite mer!



Vägning...

Har varit och vägt mig idag.
Hade fet dödlig ångest för det, vaknade 5 i morse och kunde inte somna om,
det enda som malde i mitt huvud va att vågen kommer visa +10 kg.  

Men icke! Jag stog still, så jag har stått still i 3 veckor nu.
Hon som jag väger mig hos tyckte att det va jätte bra,
för det bevisar att jag äter, men också att jag orkar röra på mig.

Dock så sa hon att jag är ju rätt så underviktig, och hon tycker att jag kan lägga på mig nåt kilo till.
Men det vill inte jag, jag tror att stannar jag här.
kan jag säkert nångång lära mig att tycka om mig själv och min kropp.
Fast just nu känns det helt otänkbart.

Men vad säger man, plötsligt händer det? =)
Skrev även ett kontrakt på 6månader, så 6 månader till ska jag väga mig..
Känns lite sådär jobbigt.

Nu ska jag äta, sen ta en promenad följt av plugg!
Har en inlämningsuppgift i Samhälle som jag ska lämna in i morgon,
dessutom har jag Matteprov i ekvationer imorgon.

Jag känner mig på sprudlande humör :D


Hur vet man att man är en PT, som Johan br...

resize_p1556_29- (MMS)

Hur vet man att man är en PT, som Johan brukar kalla mig, en pillerTrilla? Jo det vet man när man hämtar ut medicin för över 1000kr men endast betalar 190kr :-) jag är lycklig :p


Bil jävel!

Skulle åka iväg och fixa lite saker sen till skolan, men bilen gick skit konstigt, lät fruktansvärd och tok skakade!
Gasen liksom tog inte heller, och när jag bromsade tvärstannade bilen.
Vände och åkte hem, ringde till Johan och hade min vanliga panik! Tog ett varv runt bilen och såg att det va PUNKA helvete på ena fram däcket! Jävla skit helvete!

Det är min jävla tur det!
Men tur i oturen är ju att det "bara" va punka.
Jag hade ju dött om det  hade varit nåt annat fel som hade kostat multum att fixa!

Nu är Älskling här och ska byta däck iaf.
Jag passar på att plugga =)

Sen blir det ner till Apoteket och hämta ut mer medicin,
kan bli en Latte på Shell också!


Jeansleggings

Häromdagen va jag ute i Birsta.
Har länge funderat på att införskaffa mig ett par jeansleggings, men har varken hittat några som faller mig i smaken, eller prisklass. Eftersom jag inte visste om jag skulle trivas i ett par eller inte, hade jag ingen lust att slänga ut massor med pengar på nåt som inte skulle bli använt.

Men så gick jag in på Rut m.fl, för första gången dessutom.
Och där hängde dom, jag vart kär. Hittade DOM byxorna, allt va rätt med dom,
dessutom va dom nedsatta till ynka 99 kr. Jag slog till.
Men så kom det där med storleken då, hade en extrem fetma dag så jag kände verkligen inte för att prova i affären. Jag tyckte att jag skulle ha storlek 40, minst! En butisktasntälld tyckte att jag skulle ha storlek 32, men icke. Så vi kompromissade lite, så det vart storlek 34.

Dom sitter perfekt, är glad att jag tog den storleken, hade jag tagit en mindre hade dom blivit för kort i bena.
Jag verkligen ÄLSKAR dom, det är dom skönaste byxorna jag har.
Dessutom sitter dom tight över stjärten, min stjärt har rymt så den fyller inte ut jeansen i stjärten.
Dock så får jag feta ben i byxorna, men det får jag iofs i alla byxor, just för att jag har feta ben.

Så för min del kommer det bli fler jeansleggings, om jag hittar några som faller mig i smaken vill säga...


Tindra har sminkat sig. Nånstans på vägen ...

resize_p1638_28- (MMS)

Tindra har sminkat sig. Nånstans på vägen tappade hon nog kontrollen, tror inte att hon har hört uttrycket, less is more :p


Ny dag



Ny dag. Nya tag. Nya möjligheter!
Idag SKA bli en bra dag, det har jag bestämt!





Funderar ....


För varje minut som går blir jag lite mer fundersam över hur hjärndöd en viss person är...


Jag funderar och funderar..
Det kanske är bättre att gå vidare min väg, själv.

Inte ens mina promenader som jag mår så jävla bra av,
kunde människan unna mig.
Inte ens ett ljud på hela dagen

Är jag så betydelselös?

Tjej bil :p sitter i tvättkön nu. Hade pan...

resize_p1644_27- (MMS)

Tjej bil :p sitter i tvättkön nu. Hade panik, fick inte loss antenn! Ringde till pappa och hade panik, fick verkligen inte bort den! Men tillslut kom gubben i bilen framför och hjälper mig. Han är min hjälte i mitt dagliga äventyr :-)


Äntligen har jag köpt nya hörlurar till mi...

resize_p1240_27- (MMS)

Äntligen har jag köpt nya hörlurar till min ipod :-) de som jag har känns som dom ska ploppa ut hela tiden. Nu väntar jag på besked från grannen om Tindra kan vara där medans jag tar en hurtigbulle promenad :-)


Likgiltig

Tänk att man har så förutfattade meningar om folk..
Det värsta är att det stämmer jämt!
Jag blir så jävla arg och besviken! Tänk om folk bara för en endaste liten gång, gick emot det jag tror och det som visar sig stämma. Att en människa kan vara så jävla nonchalant och helt likgiltig.

Det blev ingen morgon promenad för mig,
hela den här jävla fetma dagen är förstörd!

Jag orkar snart inte mer....


Sommartid

Vaknade kl 6 pigg och utvilad, men alldeles för tidigt en söndag.
MEN! Då är det ju sommartid nu så klockan va ju egentligen 7.
Kändes lite bättre :p

Min kontaktperson måste läsa mina tankar eller nåt, han ringde mig igår, innan jag hann att ringa =)
Va ju meningen att jag ska gå Tisdag och Fredag på dagvård till veckan också, men eftersom han inte jobbar Tisdag skulle jag bara komma på Fredag så att det inte blir tjaffs med min mat. Det kändes skönt!
Sa ju det att det är väl inte meningen att jag måste äta så mycket så jag ligger och vrider och vänder på mig för att jag har så ont i magen!

Iaf, idag ska Skruttan äntligen på dans igen.
Hon har vägrat gå på dans med nån annan än mig, så det har ju blivit att hon har varit borta jätte länge.
Men nu så, nu ska hon dit =) Hon tycker ju att det är skit kul, men jag har inte fått nåt riktigt svar på varför hon bara vill gå dit med mig. Men men, det är ju så hon känner, då får man väl acceptera det.

Kl 9 är det meningen att Johan ska komma hit, så jag får gå ut och gå min dagliga promenad.
Har blivit dåligt med det i veckan för att jag har varit så trött. Men nu jävlar!
Nu ska det pusslas så jag kan få gå varje dag. Iaf några dagar.
Mår ju mycket bättre av det!

Sen så kan jag tillägga att jag tycker det är otroligt skönt att jag inte gick ut igår.
Dels för att jag hade inte pallat det, lär ju ha varit smockat med folk ute, och dels för att jag vaknar pigg, utvilad och utan dagen efter ångesten! Lovely =)
Ibland har jag lite vett i huvudet iaf :p

Nu blir det duschen.. Eller ja först måste jag dammsuga upp halva oboy paketet som jag så skickligt spillde ut över halva köksgolvet! Duktiga jag! :p

Äckelfet

Fan, nu är jag på sådär jävulskt äckligt dåligt humör!
Jag är så jävla äckligt fet. Så fruktansvärt jävla fet!
Kan ju inte ha nå kläder, byxorna sitter tight i midjan.
Jag får panik!

Trött som ett as är jag med!
Jävla skit dag det här kommer bli.
Känner inte alls för att träffa folk eller åka till Birsta!
Jävla fetto äckel!


Beslutsångest

Jag har en sån beslutsångest!

Va meningen att det skulle vara "tjej-utgång" nästa lördag,
men av olika orsaker vart den flyttad till ikväll.
Så jag är i valet och kvalet om jag ska med.
Det kommer vara sjukt mycket folk ute ikväll och jag vet helt ärligt inte om jag kommer palla det.
Dessutom känns det som att jag har fått så lite tid med Tindra senaste veckan, pga skola och dagvård.
Och jag är fetare än fetast. Dessutom är jag så trött, igen.

Dessutom om jag går ut, då kommer det bli att jag sover själv inatt.
Och själv vet jag inte heller om jag pallar att vara, speciellt inte om jag har druckit.
Så det lutar mer åt att jag inte går ut.
Det blir nog myskväll med Skruttan, pratade om att vi skulle göra egen pizza ikväll,
så hon kommer nog bli besviken om det inte blir så.
Men samtidigt är jag sugen på att gå ut, fast endå inte.

Åhh jag bli galen! Vet inte vad jag vill!
Det återstår att se.
Storhandling på Willys blir det iaf idag, har absolut ingenting i kylskåpet eller frysen.
Måste köpa mig en rouge också, kanske mascara med.

Nu blir det duschen iaf, måste tvätta håret också =) 

Så jävla arg!

Jag är så arg!
Helt plötsligt har dom på avdelningen ändrat mina portioner, till hela.
Inte fan kan jag äta en hel jävla portion 2 ggr plus ett jävla mellanmål emellan!
Jävlar vad arg jag är! Det är väl inte meningen att man ska äta så man får ligga med världens kramp i magen för att man har ätit för mycket. Jävla idioter!!

I morgon ska jag ringa och prata med min kontaktperson.
Om inte jag får minskat till en halv portion igen då tänker jag fanimej inte komma dit nå mer.
Det brann för mig idag på middagen, men för de två andras skulle så gjorde jag inte en sån stor sak av det.

Jag har så jävla ot i magen, den är dessutom alldeles spänd och uppblåst.
Jag har fet jävla fetma ångest!




Trött

Jag är så fruktansvärt trött så kah skulle kunna dö.
Dock försov jag mig inte idag, så det kändes ju bra =)

Jag känner mig så fet så det inte är sant, skulle vilja hyvla bort allt fläsk.
Och givetvist så ska jag på dagvård i dag och fylla på med mer fett!

Nu blir det lite hoppigt!
Igår skulle vi skriva en sammanfattning på Englskan om nån skit serie vi såg förra lektionen.
Vad ska man säga? Vem är bäst? Jag är överlägset bäst!
Allt va bra som vanligt :D

Dock så tror jag inte engelska provet gick nå vidare igår,
inte matten för den delen heller! Men den som lever får se!
Även att en av mina mediciner får jag dimmsyn av ibland, givetvist fick jag det under engelska provet.
Såg ingenting.. så jag fick chansa lite :p

Äntligen tog jag  mig dessutom i kragen förut och fyllde på telefon,
har varit utan i ett par dagar, har inte orkat. Men jag har ju inte orkat prata heller.


Ähh det här känns meningslöst!
Ska lämna Skruttan på dagis nu, sen blir det skola.
Just ja, va på föräldramöte igår. Det är det absolut tråkigaste jag har varit med om,
det va inte långt ifrån att jag somnade. Så jag tror nog att det va första och sista gången.
Det räcker gott och väl med utvecklingssamtal.


Tristess ätning

Jag har en sån fet dödlig ångest!
Tristess åt förut, vräkte i mig typ 100 mackor, chips, ett par köttbullar och några ostbollar.
Fan vad fet jag är!
Jag hatar hatar hatar att känna mig mätt och uppblåst!
Så jävla äckligt! Så nu har jag proppat i mig massa medicin, fast det enda som skulle riktigt hjälpa är en fettsugning! Har för mycket äckel fläsk!

Sen så har jag ångest för skolan, känns som att det är alldeles för mycket nu!
Försökte plugga förut med tankarna är utspridda över hela världen samtidigt som jag är helt tom i huvudet.
Får inte ihop nåt, och kan inte koncentrera mig!

Har både Matte och Engelska prov i morgon!
Dessutom försökte jag börja med uppgiften och Ekonomi i samhälle, men jag har inte ro att läsa typ 100 sidor och svara på en ofantlig mängd frågor om det. Samtidigt har jag en Rapport om missbruk som jag ska göra, den uppgiften är verkligen jätte stor. Men det har jag smått börjat med, har skrivit ner frågeställningar och syftet!
Men! Nåt som är bra! Jag lyckades göra klar en sammanfattning på engelska på nåt skit vi såg på förra lektionen, så den kommer lämnas in i morgon =)  

Jag kommer totalt faila på proven i morgon.
Har prov om Procent i matte. Egentligen är det skit enkelt, men jag kan inte samla tankarna och få till logiken.
Jävla skit också! Fetma ångesten tar över allt!

Trött som ett as är jag med! Orkar knappt hålla ögona öppna!
Så ikväll blir det skit tidigt för mig!
Undra om jag ska ta Propavanet redan nu.. eller om en timme kanske.

Jag ska inte stressa upp mig! Jag måste lära mig det!

Nu ska jag mysa med Skruttan som jag hämtade hem idag!
Som jag har saknat den lilla krabaten!!

Mina Diagnoser

Dagens stora händelse:



Wiieee... nu kan jag hänga hur mycket jag vill på sjukhuset tills Mars nästa år! haha :p


Dessutom det här brödet rekommenderar jag till alla levande varelser!
Det är farligt gott! Man vill bara ha mer och mer.
Tror att jag har tryckt i mig 4 stycken idag..
Jag kan leva på dom!



Det är verkligen farligt gott!


Vägningen idag gick bättre än jag trodde.
Jag stog helt still! Hade varken gått upp eller ner. 
Konstigt tycker jag, eftersom jag känner mig djävulskt fet!
 
Efter vägningen gick jag till Psykologen, fick svara på en massa massa frågor.
Hon fastställde mina diagnoser.
*Anorexia nervosa
*Panikångest
*Generell ångest
Samt att jag brukar ha depressioner.
Dock inte nu!

Första punkten håller jag inte riktigt med om.
Men men...


10 kg

Åhh vilken fet jävla ångest jag har!
Idag är dödsdagen. Jag har vägning idag.
Har säkert gått upp minst 10 kg. Känner mig fetast!
Jag har sån ångest så jag knappt kan andas.

Tog mig en underbar morgon promenad, gick strax efter 7.
Underbart att vara ute så tidigt =)
Men trött och orkeslös är jag, men va tvungen att gå så magen kom igång och jag fick rensa huvudet!

Så nu måste jag sysselsätta mig innan jag ska på vägning och KBT.
Funderar på om jag ska åka till skolan innan.
Fast känns som att det kommer bli stressigt..

Jag döööör!!


I never shoot to tell...

Idag tvärslocknade jag efter lunchen.
Vart väckt när jag skulle äta mellanmål.
Så jag sov 2 timmar, så förbannat skönt!
Men är fortfarande dödligt trött.

Dessutom fick jag så fruktansvärt jävla ont i magen efter middagen,
har världen kramp. Känns som att jag ska spy vilken sekund som hellst.
Är alldeles kallsvettig!

Fet som ett as är jag också.
Gruvar mig som fan för vägningen i morgon.
Lär ju ha gått upp minst 5 kg!


Ska försöka ta tag i lite plugg nu,
men har ingen ork. Får se om det blir soffan kanske.


Jag blir så less på människor som går och ljuger och hittar på en massa saker.
Du måste vara så jävla avundsjuk på vårat liv, feta fula kossa!
Till dig subbjävel,
I have a bullet with your name on it
Click! Click!
I never shoot to tell,
I always shoot to kill!


Panik

Jag börjar få en djävulsk panik!
Jag börjar bli lika jävla orkeslös som jag va innan jag vart inlagd.
Jag orkar verkligen inte det. Dessutom så äter jag ju, minst 2 ggr/dag.

Allt känns så jävla jobbigt.
Orkar knappt bädda sängen, det känns som att täcket väger 100kg.
Orkar knappt hålla i telefon. Orkar knappt hålla upp armarna och sminka mig.
Jag har ingen kraft i kroppen. Det är t.om jobbigt att andas.

Ska på dagvård idag, bara tanken på att jag ska sätta mig i bilen och köra gör mig trött.
Så jag kommer nog sova större delen av tiden där uppe idag.

Måste nog slänga omkull mig i soffan en stund, innan jag ska åka..


Dödligt Less

Jag är så dödligt jävla spy less på allt.
Precis ALLT!

Kan ingenting någonsin få vara BRA!?
Det är för mycket nu. Alldeles för mycket.
Jag orkar snart inte mer. Jag har alldeles för mycket i huvudet.

Jag vet inte vart jag ska börja, allt är bara ett kaos.
Försöker tänka positivt och hitta nånstans där jag kan börja.
Men det finns ingen början eller slut, allt är bara kaos!
Snart skiter jag i allt.

Jag längtar tills på onsdag när jag ska träffa min psykolog.
Behöver få prata av mig. Men jag vet ju inte vart jag ska börja.
Även att hon ringde mig idag och frågade hur det är med mig och sånt,
så skulle hon även dubbel kolla så hon hade skrivit ner rätt tid.
Hon är super bra, hade inte kunnat få en bättre psykolog.

Nu ska jag lägga mig. Är dö slut i huvudet!
Får se hur det går, det är första gången jag ska sova helt själv,
på evigheter. Men jag somnar nog.. förhoppningsvis iaf.
Vill att den här skit dagen ska ta slut! God Natt ....


Tusenmiljoner

Jag börjar få panik, gällande skolan!
Det känns som att jag inte kommer klara den, känns som att jag har tusenmiljoner grejer som jag ligger efter med. Jag är på väg att lägga ner skolan! Skita totalt i den!

MEN! Jag ska fan i mej kämpa, om jag så ska få en hjärnblödning!
Jag ska INTE tänka negativt. Jag ska INTE stressa upp mig.
Jag ska INTE lägga ner skolan! 
För jag ligger faktiskt inte såå mycket efter.

Men jag är ju expert på att stressa upp till till max och lite till, 
och då är det lätt att jag lägger av, för att det blir för mycket i huvudet.

Just nu är det skit mycket känns det som, skolan, dagvård, KBT, skolan osv osv..
Men jag ska varva ner och gör en sak åt gången. Iaf försöka.

Tindra skruttan ska sova hos pappa sin en natt till,
så så fort Johan har jobbat klart ska jag hem till han,
måste sätta mig och tokplugga matte då. Jag ska göra prov på procent på Torsdag.
Och jag kommer aldrig till skott om jag är hemma, då är det ungefär såhär: Jag ska bara göra det o de först.
Så då åker jag hem till Johan =)
Hade tänkt plugga i helgen som va, va egentligen tänkt att jag skulle göra provet idag.
Men det vart helt plötsligt måndag morgon och jag hade inte ens tittat på boken.

Imorgon ska jag på dagvård. Tror bestämt att jag ska ta med och plugga Engelska.
Ligger efter med några grejer, plus att jag ska skriva en sammanfattning av nåt skit program vi såg idag.
Fick även tillbaka min Engelska diagnos idag.
Och vad säger man? Jag är så jävla bäst, som vanligt! ;D
På grammatiken hade jag 92/100 rätt.


Nu blir det en macka följt av en cigg =)

Lovely :-) Johan o Henke har begett sig. S...

resize_p2122_18- (MMS)

Lovely :-) Johan o Henke har begett sig. Så nu har jag städat här och väntar på att Jossan Darling ska komma och leka med mig :-) jag mår så jävla bra idag :-)


Nu är jag lycklig :-) har fått ännu en med...

resize_p1549_18- (MMS)

Nu är jag lycklig :-) har fått ännu en medicin! jag hoppas den gör underverk :-) dock hade inte apoteket stilnoct hemma, så den här ggn fick jag zolpidem ist, det skulle funka likadant.


Ligger och tittar på OC, vilka minnen :-) ...

resize_p1502_18- (MMS)

Ligger och tittar på OC, vilka minnen :-) gud vad tiden går sakta idag, känns som en evighet tills jag får åka hem. Längtar till mitt älskade vin :-)


Uppe med tuppen!

Idag är jag skit trött!
Jag vaknade vid 4 tiden, sen har jag legat och slumrat till lite då och då, fram tills för 10 min sen.
Då gav jag upp! Fattar inte! Och jag är ju svin trött, tog skit lång tid innan jag somnade igår.
Hade så mycket som snurrade i huvudet! Färgade håret gjorde jag med =)

Iaf, ska prata med min kontaktperson idag
om jag kan få nå insomningsgrejs, som jag kan ta när det blir som igår.
Skit jobbigt ju att ligga och vrida och vända sig och aldrig komma till ro och kunna somna.

Nu blir det iaf en cigg sen duschen =)

Poison Prince

En gammal underbar goding!
Jag älskar texten, det är så sant... =)

 




Vilka minnen som kommer....


Mätt = Skit!

Det värsta jag vet, det är att vara mätt.
Det är en sån äcklig känsla! Man känner sig bara fet!

Lunchade med Johan på sjukhuset idag,
åt nån kyckling gryta, bad om en halv portion men fick hur mycket som hellst endå.
Orkade inte äta upp allt, men fan vad mätt jag blev! Fruktansvärt!

Till middag tog jag flingor och yoghurt, och en mackjävel!
Känner mig proppad och fetto.

Gruvar mig för hur jag kommer må i morgon,
ska först på skolan 8.20 - 11.20 sen på dagvård 11.30 - 18.00.
Dagvården tar knäcken på mig,
Lunch - 45 min vila
Mellanmål - 30 min vila
Middag - 45 min vila

Det är dom där jävla vilorna som ger mig sån jävla fetma ångest,
så jag kan dö. När jag är klar med eländet imorgon ska jag dränka mig i vin.
Punkt!


En Tanke

Satt ute o rökte, och kom på en grej.
Tindra fyller ju år 16 Augusti.
Hon kommer alltså fylla 18 år när det eventuella sommarlovet är över.
Hon kommer säkert tycka att det är surt. Men bra för mig!

Jag kom ihåg sommaren när jag hade fyllt 18, fyller ju i April.
Den sommaren va ju verkligen en orgie i alkohol, fester och krogen,
och avslutades med en resa till Bulgarien i 2 veckor.
Som innehöll ännu mer alkohol, fester och en massa krogar till tidigt på morgon.
Allt va en fest, livet lekte. Men samtidigt så mådde jag jätte dåligt. 
Försökte väl döva känslorna på nåt sätt...  

Men förhoppningsvis så blir inte Tindra som jag,
jag har stooora planer på att försöka få henne att bli en plugghäst
med noll intresse för fester och killar =)

Aja.. en tanke bara =)

Nu ska jag ut o starta bilen sen bär det av till Dagis och Skola.
Har lång dag idag, 8.20 - 16.40

Fetma ångest

Vilken fetma ångest som sköljde över mig, bara sådär liksom.
Svin jobbigt!
Men om 10 min tar jag min propavan, så ska jag sova bort ångesten.
Greys Anatomy börjar ikväll, men jag orkar inte vara vaken.
Få ladda hem det eller nåt...


I förrgår tror jag att det va,
så kom en dagis fröken och ville prata med mig.
Tänkte att Tindra kanske hade gjort nåt eller nåt..
Men hon berättade att Tindra ska börja på "storbarns" avdelningen,
4'e April! Herregud jag höll på att dö när hon sa det!
Min lilla bebis! Inte ska hon byta avd.
På Tindras avd är fröknarna kanon! Jag vill inte att hon ska byta!

Det första Tindra sa när vi kom till bilen, eller sa och sa,
hon utbrast det, "Åhhhh neeeeeeeej mamma! Kommer S också få byta avdelning!? jag vill ju vara med henne!!"
Och jag vet ju faktiskt inte... Men jag hoppas att nån mer kommer få byta, så inte Tindra går över själv..
Men men... Det återsår att se!


KBT

Hade ju vägning idag, den va inte så hemsk som jag trodde.
Va säker på att jag hade gått upp minst 5 kg.
Men jag hade gått upp 0,1 kg på en vecka.. Hade kunnat varit värre :p
Men jag vill ju hellst att den ska visa minus. men men...

Sen va jag på KBT, är fortfarande i början, så vi surrar så att hon ska få en inblick i mitt liv.
Idag va det en massa saker, i mitt tänkande, kännande, beteénde, situation och konsekvenser.
En av sakerna jag sa vart jag så full i skratt av när hon skrev på whiteboard tavlan.
Jag känner mig som ett rullande berg. Det kändes så rätt att säga det, för det är ju så jag känner mig, rätt så ofta. Men när jag fick läsa det, lät det sinnessjukt. Jag kunde verkligen inte hålla skrattet inne.

Kom även fram till idag att, jag måste ändra mitt betéende när jag mår dåligt.
Jag ska inte föra över det på andra, och jag ska inte slänga spydiga eller elaka kommentarer för att jag ska må bättre. Dessutom måste jag lära mig kontrollera mitt humör.
Jag kan ju tända till på 1 sek på en skit grej.

Sen ska jag givetvist lära mig att tycka om mig själv och min kropp.

Men jag ser positivt på det, hon frågade hur positiv jag va nu på en skala 1-10
och 5-6 ungefär.
Så en dag i livet, kanske jag får ett annat tänk =)


Jävla skit!

Jag är så psykiskt utmattad så det finns inte.
Tänk att det ALLTID ska vara nåt jävla skit!
Jag blir så jävla trött.. Dessutom så undrar man ju vad människor får ut av att gå och snacka en massa skit? Är folk så avundsjuka att dom lägger ner energi på att försöka förstöra för en? Det är ju sinnessjukt.
Men samtidigt har man en liten liten pytteliten tanke om, att det är sant.

Ähh, ska lägga mig nu.
Har lång dag imorgon, ska på skolan sen vägning och KBT, och tillbaka till skolan.
Får se om jag går på förmiddagslektionen, behöver egentligen inte gå på den.
Men jag får se...

Nu ska jag sova, så den här skitdagen tar slut nångång!
Jag va på så sprudlande bra humör idag, men allt vände på en jävla grisblink!
Jävla skit!  

God natt...


Bruno Mars

Så jäääävla underbar!





Gud vad tiden går sakta idag. Nyss haft vi...

resize_p1501_15- (MMS)

Gud vad tiden går sakta idag. Nyss haft vila efter mellanmålet. 3 timmar tills jag får åka hem. va på underbart humör idag, men givetvist får man inte vara lycklig länge. jag orkar inte mer nu. Jag vet inte vad eller vem jag ska tro. Men i mina öron låter det högst osannolikt. men jag kan ju givetvist inte veta till 100%. är så jävla less.. tror jag ska fråga om jag får ta en promenad och rensa huvudet.


Mina nya fina solbrillor, ju större ju bät...

resize_p0809_15- (MMS)

Mina nya fina solbrillor, ju större ju bättre :-) sitter och väntar på att klockan ska bli mer, så jag kan ta en promenad till konsum och köpa cigg. Fast får se om jag orkar. Men det behövs, nu får det vara slut fettat.. Eller så tar jag promenaden senare. Den som lever får se :-)


Dagvård

Idag ska jag på Dagvård.
Har ingen lust egentligen, vill inte äta!
Jag känner mig så fet, hela kroppen är täckt av flera äckliga lager fläsk.
Funderar på om jag ska sluta ta en medicin, en av biverkningarna är att man går upp i vikt.
Tror det är så på flera av dom. Jävla skit!

Jag mår ju bara dåligt ju av att bli ännu fetare.
Och i morgon är det vägning, fy vad jag inte vill!
Har säkert gått upp 3 kg. om inte 5 t.om.


Huvva!


Så jävla bäst!

Jag är så jävla bäst! Det finns nog ingen bättre än mig!
Det är inte lätt att vara ödmjuk för en som är felfri som jag :p
Jag är bäst bäst bäst!!

Skrev en uppsats på Engelska idag, sa till läraren att det va säkert hur mycket stav och grammatik fel som hellst. Hon beslöt sig för att rätta den på en gång, efteråt tittade hon på mig och frågade vart mina stavfel o det va. Inte ett endaste! Nada! Zero! Noll! Jag är bääääääst!
Hon sa även att det gjorde verkligen inget att jag har varit borta så länge som jag har varit, för jag är så braa!
Kändes skit kul att höra!

Matten gick också kalas bra, hade egentligen prov idag. Men av förklariga själ kunde inte jag ha det, men jag tror jag räknade nästan ett helt kapitel.

Lärarna tyckte det va så roligt att jag va tillbaka.
Ringde en kurator till mig förra veckan och pratade, och frågade om hon skulle informera lärarna om varför jag hade varit borta, och vi kom överrens om att hon skulle maila mina lärare.
Så det känns skönt endå att dom vet varför jag va borta så länge, och varför jag kan vara dödligt trött vissa dagar.

Dock så fick jag fet ångest av allt folk på skolan, jag skakade som ett asplöv.
Första halvan av första lektionen kunde jag inte ens skriva för jag skakade så mycket.
Men det vart bra tillslut =)


Fet michelin fläsk

Fy fan vilket misstag jag gjorde!

Jag kollade mig i spegeln! Jag insåg verkligen hur fet jag har blivit.
Magen hänger utanför byxorna, och då är det mysbyxor.
Bh'n som nästan va för stor runt om, sitter nu som garn runt kött.
Och låren då, dom bara väller och väller. Dom täcker ju ett helt jävla rum! 
Jag har blivit michelin fet. Så jävla äckligt!

Nu känner jag att jag vill dö!
Eller sova iaf, sova bort fet äckel fläsket..



Maaaaaaaat

Allt som snurrar i huvudet är mat mat mat mat.. Fet mat. Äcklig mat.
Jag hoppas att magen slutar stå rakt ut och bulla snart. Men har sett den här helgen som en fetma helg, så förhoppningsvis blir det bättre till veckan. Gruvar mig även redan inför onsdag, då ska jag vägas.
Jag vill verkligen inte. Jag har gått upp så jävla mycket! Men ska träffa psykologen direkt efter, så det är ju bra.

Jag vet inte hur jag ska hinna med att gå en promenad på en timme om dagen.
På dagarna är jag ju i skolan, och när jag inte är där är jag på dagvård.
Visst kan jag gå då, men inte lika långt. Och när jag kommer hem på dagarna hämtar jag ju hem Tindra.
Jag måste skaffa mig en barnvakt, som kan vara här en timme varje dag.
Nån frivillig?? =)

Kom iaf hem idag från Landet. Kändes skönt.
men samtidigt skrämmande. Men nu är jag hemma och det är ljuvligt, måste jag säga.
Men vi får se hur det bli när Skruttan lägger sig och jag bli alldeles ensam.
Men jag har ju telefon, så alla är ju bara ett knapptryck bort =)

Iaf det här med psykologen, gud vad skönt det va att få prata med nån om mig, mina känslor och hur jag upplever saker utan att få mothugg och så... Va jätte jobbigt första halvtimmen, och det sa jag till henne flera gånger.. Men tillslut bara rann orden ur mig och i takt med att dom rann ut, öppnades gamla sår och saker jag har försökt förträngt. Sen så diskuterade vi ganska mycket ang mig och min kropp.
Hon sa att jag har en ätstörning, jag sa givetvist att jag inte har det osv osv...


Nu ska jag mysa med goseskruttan!
Blir en tidig kväll ikväll, imorgon är det tillbaka till skolan.
Längtar som en tok tillbaka dit, men samtidigt är det skrämmande.
Men jag tar en dag i taget, onödigt att stressa upp mig.
Då kommer bara ångesten ännu mer...


Happydance


Behöver jag säga att jag gör HAPPYDANCE!? :D
Min kille vann!!!
Eric Saade! :D


Heja snygga Eric saade :-)

resize_p2105_12- (MMS)

Heja snygga Eric saade :-)


Heja Nicke borg! så jävla underbar!

resize_p2043_12- (MMS)

Heja Nicke borg! så jävla underbar!


Vilken tur att jag har en liten städtjej s...

resize_p1932_12- (MMS)

Vilken tur att jag har en liten städtjej som städar, efter jag har solat :-)


Kom precis tillbaka från en underbar prome...

resize_p1130_12- (MMS)

Kom precis tillbaka från en underbar promenad på landet. Är ju så äckligt fet, magen är stenhård och står rakt ut. Måste minska på maten och gå mer, men har ju varit för trött för att gå. Men nu jävlar :-)


Jag har tydligen fått en diagnos nu.. känd...

resize_p1631_11- (MMS)

Jag har tydligen fått en diagnos nu.. kändes lite mysko. är iaf på avd nu, snart blir det middag. hoppas det är nå gott :-) är inte ett dugg hungrig. jag är så fet och uppblåst!


Ligger hemma hos mamma och tar igen mig in...

resize_p1309_11- (MMS)

Ligger hemma hos mamma och tar igen mig innan jag ska till avd och äta middag. Har varit hos en psykolog idag. Så nu är kroppen en känslostorm. Jag har börjat fundera mer och mer på en sak. Jag måste Inse, den enda jag kan förändra är mig själv. jag kan inte gå vidare med mig själv om jag har en som står och stampar på samma ställe bredvid..


Nu blir det dollar :-) jag, Tindra, mamma ...

resize_p1504_10- (MMS)

Nu blir det dollar :-) jag, Tindra, mamma och Ulf. Så blir det vidare till Gävle, mamma ska ner dit och köpa nå skit :p


Gud vilken jobbig dag det har varit. Hade ...

resize_p1940_09- (MMS)

Gud vilken jobbig dag det har varit. Hade gått upp i vikt, 0.8kg. Lite för andra men svin mycket för mig. Jag är så himla trött igen, vill bara sova. Somnade efter lunchen och blev väckt till fikat så jag sov 2Tim. Är så orkeslös. Nu blir det fetma ångest semla på landet.


Äntligen är jag med min lilla älskling:-) ...

resize_p1625_08- (MMS)

Äntligen är jag med min lilla älskling:-) nu är vi på landet och myser. I morgon ska jag väga mig, ångest! Så blir jag kvar på avd 11-18 i morgon. Känns bra. Jag känner mig trygg där och folk förstår att man mår dåligt. Hade det inte varit för skolan, hade jag nog skrivit in mig på ''heltid'' igen. allt är skit


Ligger på avd nu. Ringde ju som sagt upp h...

resize_p1257_08- (MMS)

Ligger på avd nu. Ringde ju som sagt upp hit förut. så dom sa att jag skulle komma upp och äta lunch, vilket jag har gjort. tänkte försöka sova en stund nu, ska träffa min kontaktperson om 30-45 min. all personal har frågat hur det är, för tydligen syns det att jag mår piss och för första gången har jag verkligen sagt hur jag mår. och allt runt det, och hur helgen har varit. jag har på känn att jag kommer bryta ihop och gråta.


Psykiskt utmattad

Jag känner mig så psykiskt utmattad.
Jag känner att jag har inget att ge.
Jag känner mig så himla ledsen.
Hellst skulle jag vilja gråta hela dagen.
Jag har ingen ork.

Helgen har varit jätte kul, men samtidigt ett helvete. 
I lördags fick jag reda på två saker, eller om det va en på lördag o en på söndag. 
Men det är väl skit samma, det är iaf två saker som får mig ner på botten.
Jag orkar inte mer. Jag känner mig så jävla värdelös som människa.
Fet, ful och äcklig.

Jag trodde dessutom att en person skulle ha lite mer förståelse för hur jag mår,
och hur saker o ting tar på mig nu. Men dumt av mig. Så jävla fel av mig.
Man kan aldrig förändra en annan människa, man kan bara förändra sig själv.
Men ett litet hopp om nåt hade jag.


Nu ska jag ringa upp till avdelningen och surra av mig lite.
Måste ha mer medicin, och dessutom prata med min kontaktperson om hur jag ska göra med ätstöd.
Just nu vill jag bara skita i allt. Jag vill inte äta, jag vill inte bli fetare.
Jag orkar inte mer...

Hemma

Nu har jag nyss kommit hem.
Det är så tomt, tyst och ensamt.
Hua! Har fet jävla ångest idag, känner mig så extremt jävla fet.
Medicinen är alldes för svag, den hjälper inte längre mot min ångest.
Men sen så "vågar" jag inte ta dom hela tiden.
Fick bara utrskivet 30 tabletter, och då ska jag ta 8st om dagen, egentligen.

Men sen så behöver jag verkligen hämta ut mina andra mediciner.
En till kombinerad ångest/antidepressivt och en ren antideprissiv.
Den jag har hämtat ut är ångest.

Det ger mig också ångest, va fan är det egenetlige,
Man ska väl inte behöva trycka i sig massor med piller för att må bra.
Sammanlagt äter jag, eller ja, ska jag äta 16 piller om dagen.
Det är ju tragiskt.

Nu ska jag spä på min ångest ännu mer och betaöa räkningarna.
Jag hoppas hoppas hoppas, att jag får råd att hämta ut resten av medicinen.

Jag känner mig så hemla ledsen idag, och saken blir ju inte bättre att att jag är själv.

En latte o cigg först =)

Nytt försök!

Idag gör jag ett nytt försök att vara ensam, Johan skulle jobba ett tag idag också.
Så igår fick min BFF Henke komma o göra mig sällskap tills Johan kom hem, vi städade och donade och spelade lite tv spel. Allt för att tänka på annat! Det funka! =)

Sen vart det bowling igår kväll, superkul!
Förutom att skit bowlingen suger! Men jag kom ju etta iaf, bakifrån :p
Efter det for vi hem till Johan och spelade tv spel, drack lite o surrade =)
Super trevligt!

Som sagt så gör jag ett nytt försök idag, hittills har det gått bra =)
Tror han åkte för ca 1½ timme sen, har duschan och fixat till mig.. så gott det går :p
Har fått så jävla mycket finnar, börjades i torsdags.
Men sen jag kom hem har det blivit tusen gånger värre!
Jag som aldrig har haft problem med finnar. När jag har sovit dåligt har jag kunnat fått det,
men inte som nu! Äckligt ju! Proppad i pannan typ!

Hade tänkt dona på lite här hemma tills medicinen börjar värka.
Om det känns okej, hade jag tänkt tagit mig en promenad till affären med min lovely iPod.
Men det återstår att se. Dessutom blåser det ju så förbannat.
Jag verkligen HATAR när håret blåser omkring, och jag ser ju ut som ett ufo om jag sätter upp allt hår :p haha...

Fick även min Pärla av mamma i Fredags!
Jag är verkligen supernöjd!! Har förstått mig på det mesta nu också tror jag :p

Nää, nu ska jag äta upp min nektarin och göra nå nytta =)
Har även ätit frukost idag, philurafil, banan och juice.
Jag känner mig duktig. Dock rätt så fet.
Men hoppas på promenaden nu då!


Nu är det bowling med gänget :-)

resize_p2116_05- (MMS)

Nu är det bowling med gänget :-)


Panikångest

Usch vilken fet jävla ångest jag har! Vet inte vart jag ska ta vägen.
Tog min medicin förut, men det hjälper ju inte. Hade inte råd att ta ut all medicin igår.
Det känns som allt kommer nu, nu när jag har kommit hem.
Man va så skyddad från omvärlden när jag låg inne, fanns knappt nå bekymmer.
Världen utanför existerade inte.

Nu känner jag mig så jävla fet så det inte är sant. Magen står rakt ut.
Allt bullar!
Ekonomin kommer inte gå ihop den här månaden, jag får panik.
På måndag ska alla räkningar betalas, har kommit överrens med hyresvärden om att jag kan betala hyran då, eftersom han vet att jag har legat inne. 5 700kr. Dessutom är det el räkningen, har inte en aning om vad den är på, och sista delbetalningen på Tindras dagisfoton.
På det har jag medicin för drygt 1 000kr att hämta ut, som jag verkligen känner att jag behöver.
Jag klarar mig inte bara på lergiganet. På det kommer det en fin räkning på tiden jag låg inne, 80kr per dag och 3 veckor, blir sisådär 1 700kr, om jag inte räknat helt fel. Jag har även en räkning på 300kr från primärvårdsjouren.

På allt det så kom jag och pappa överrens om att när jag fick bilen, så skulle jag börja spara på ett konto till Tindra som han har öppnat och är låst tills hon blir 18 år. Det är typ 500kr, plus försäkringen på bilen som är strax under 200 kr. Och eftersom jag har varit dålig och inte orkat nåt och sen legat inne, så va det tydligen upp i drygt 1 400kr.

Som om det inte vore nog med det känner jag att jag har kommit så jävla efter i skolan, jag kommer inte klara att plugga ikapp det nu till veckan, då jag har sportlov. Jag kommer inte klara skolan. Jag kommer totalt misslyckas.

Allt bara mal å mal å mal i huvudet mitt. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag vill gråta jag vill skrika.
Jag vill försvinna. Jag vill dra täcket över huvudet och gömma mig.
Jag orkar inte mer. Det är för mycket. Och på det trodde jag att jag kunde vara själv ett par timmar medans Johan for iväg och jobbade, så jävla fel av mig. Jag har försökt somna nu i två timmar. Men det går inte, Det är alldeles för mycket i huvudet. Jag får verkligen panik! så jävla fet panikångest så det finns inte.
Och medicin skiten hjälper ju inte!

Jag känner mig så jävla ledsen över allt.
Nu ska jag försöka sova igen... Är så fruktansvärt trött.
Men det slutar ju aldrig att snurra i huvudet på mig. Allt! Verkligen ALLT!
Jag blir tokig!


(Idag kommer jag inte orka svara i tlf, orkar inte prata med nån.)

En bild säger mer än tusen ord :-)

sp_a0835 (MMS)

En bild säger mer än tusen ord :-)


Det här är våran rök utsikt, t.om den komm...

sp_a0834 (MMS)

Det här är våran rök utsikt, t.om den kommer jag sakna!


Dagen D

Idag, eller rättare sagt om drygt en timme åker jag hem.
Eller hem o hem, mamma kommer och hämtar mig, första jag ska göra är att åka på Shell och köpa en latte efter det blir det Birsta följt av ett beskök hos mormor o morfar.

När Johan slutar jobba blir det till att åka hem till han,
känner verklige att nu första tiden kommer jag inte klara av att vara själv.
Kommer vara alldeles för mycket i huvudet.

Det är verkligen blandade känslor det här med utskrivingen.
En sak är säker iaf, kommer sakna Ida himla mycket.
Bara just det där att man har nån hela tiden, och en sån liten grej som att man alltid har röksällskap.
Och just det där att har man nåt i huvudet kan man få ur sig det på engång, man behöver inte ringa nån eller såna grejer. Och dessutom just det att vi verkligen förstår varandra.

Så nu ska vi se till att hålla kontakten =)

Nu måste vi jaga rätt på personal, så vi får medicinerna utskrivna innan vi åker.
Men det känns som att ingen fattar vad vi menar när vi pratar,
vet inte om vi pratar otydligt eller om dom är lite efter av sig..
Aja.. återstår att se.

Tre veckor har det blivit här.
Det känns som så mycket kortare men samtidigt som att det här är hemma.
Som jag har skrivit tidigare, jag känner mig hemma här,
men att jag inte hör hemma här. Jag anser fortfarande att jag inte har en ätstörning,
och jag är mest irriterad på alla som säger det.. men men..

Jag har en riktig fetto dag idag,
magen är spänd, uppblåst och gravid i 9'e månaden aktig, fruktansvärd magknip har jag också.



Fetto dag

Idag är en extrem fetto dag!
Jag känner mig så jävla äckligt fetto fet!
Jag har en sån dö ångest!

Jag vill hellst bara klösa mig ut ur fetto kroppen.
Orkar inte ha den längre... Mår illa när jag ser mig själv!
Magen är spänd och uppblåst, dessutom magknip till tusen!

Nu blir det snart middag..
Kul! Jävligt kul!

Här är vårt mysiga rum :-) tycker t.om att...

sp_a0832 (MMS)

Här är vårt mysiga rum :-) tycker t.om att sängen är skön nu :p


Irriterad...

Jag blir så irriterad på folk.
Jag skriver inte ut mig härifrån själv, det är doktorn som har bestämt det.
Så varför ifrågasätta mig om det?

Vissa är på en mer än andra.
Och ja, jag kommer falla tillbaka till mitt svältande,
kanske inte lika stor utsträckning. Jag kommer inte gå utan mat i flera veckor.
Jag har bestämt mig att frukost ska jag äta VARJE dag, så länge det är på mina villkor och min mängd.
Jag kommer antagligen inte få en kollaps igen, då jag låg och sov i 2-3 veckor i sträck.
Jag va så trött så jag orkade inte hålla ögonlocken öppna, fast jag va vaken.

Det kommer förhoppningsvis inte hända igen.
Jag ska försöka äta, men nu kommer jag nog ha mer energi till att ta raska långa promenader.
Vilket kan innebära att jag kanske kommer äta mer.
Men jag vet inte, jag kan inte svara på det. Allt tar sin tid, och jag kommer ta en dag i taget.

Det kommer ta tid, lång tid.
Under dessa 3 veckor här, har jag inte insett att jag är sjuk.
Jag anser fortfarande INTE att jag är sjuk, utan jag är fortfarande den fetaste och äckligaste människan på jorde!
Men som jag har sagt till personalen här när dom propsar på att jag har en ätstörning, 
jag kanske har en konstigt förhållningssätt ill mat. Jag har INTE en ätstörning.

Men en dag kanske jag kommer till insikt om det,
och som jag skrev tidigare, då kanske jag kan bli frisk.

Just nu är det ända jag har i huvudet att jag vill hem och svälta mig.
Jag vill svälta bort allt äckel fett.
MEN! Jag kommer inte vara själv, så nåt kommer jag få i mig.

Helgen kommer jag tillbringa med Johan, han tillåter inte mig att gå utan mat.
Veckan kommer spenderas på Landet, mamma kommer inte heller tillåta att jag är utan mat.

Appropå Mamma, hon är världens bästa!
Vi ska göra upp en matlista så jag får vara med och bestämma så det inte blir (enligt mig) fettig mat. Dock så har jag beställt mammas stuvade makaroner och falukorv en dag.. Muuums!
Det känns som att folk kanske förstår mig lite nu iaf..
Så nu kanske jag inte behöver undvika folk och ställen där jag vet att det blir mat.
Nu kanske folk acceptera mer att jag kanske äter lite, att jag inte behöver känna mig tvingad att äta och få ångest över det.


Sista dagen..

Idag är sista dagen här, imorgon blir jag ju som sagt utskriven.
Det är verkligen blandade känslor.

Det ska bli skönt att få komma hem och samla huvudet och tankarna som nu är utspridda över hela världen känns det som. Alla dagar går in i varandra, man vet inte vilket dag det är eller vad man ens gjorde för 5 minuter sen.
Minnet har blivit kasst, jag stavar som en kratta och jag kan inte prara riktigt vissa gånger.
Mitt i en mening kan man glömma bort vad man pratade om, och om nån annan berättar nåt långt så tappar man tråden nånstans i början.  

Men samtidigt vill jag vara kvar, det är så tryggt här.
Men det blir ju lite av en falsk trygghet, men endå.
Dessutom är man aldrig själv, definitivt inte efter jag och Ida fick "flytta ihop",
och det är så skönt att, känner vi för att prata då gör vi det, känner vi inte för det,
dessutom förstår vi varandra. Det spelar ingen roll vad folk säger, har man inte varit i vår situation då förstår man inte, till en viss del kanske, och det går inte att jämföra med nåt helt annat heller. 

Jag kommer sakna personalen här, dom flesta är ju super trevliga och roliga.
(Fast jag kommer ju förmodligen gå på dagvård) 
Jag och Ida är ju lite av kändisar här, både på gott och ont :p 
Men som Johan sa, jag o Ida skulle kunna skapa intriger på en öde ö.. haha!

Ska försöka få till ett samtal med läkaren idag om vilka mediciner jag ska fortsätta med när jag kommer hem.
Det känns vemodigt att det är sista dagen här iaf.. 

Nu vila, sen promenad =) 
 


 

Atombomb

Jag o Johan kan ju ha väldigt olika åsikter om saker o ting, 
oftast blir det en atombomb av ett gruskorn. Ungefär!

Men iaf, låg och såg på en dokumentär förut om Lemmy (Motörhead).
Han sa en sak som jag kände verkligen, så är det!
Skickade det även till Johan, och fick vääärldens finaste sms tillbaka =)

Men iaf, det löd såhär:

"Om en kvinna ska vara intressant måste hon vara lite av en bitch.
Om hon bara säger ja till allt blir det ju för fan inte bra!"


Vägning


Snart ska jag iväg på vägning!
Gruvar mig som fan!
Fet jävla ångest!

Nu VET jag dessutom att jag har gått upp.
Annars vore det konstigt!
Kan ju inte ha gått ner igen...


Edit:
Jahapp, då har jag gått upp i vikt då.. Fet jävla ångest!
Dock så räknas det tydligen inte, enligt dom..
Hade gått upp 3 hekto. Men det är 3 hekto fööör mycket! Skit också!



Propp mätt!

Så då va nya designen på plats!
Vart verkligen super duper nöjd =)


Fick veta idag att jag, eller ja, både jag och Ida
blir utskriva på fredag.
Det är verkligen blandade känslor. Man lever ju i en liten trygg bubbla här.
Så får jag se om jag tar Dagvård, men isf blir det ju inte alla dagar i veckan,
har ju både Tindra och skolan, känns som att det kommer före.
Men en eller två dagar i veckan kanske.

Så då ska jag hem och landa, bara vara jag.
Bara göra det jag känner för. Inga måsten.
Vin ska jag dricka iaf. Sen efter helgen när Tindra kommer hem
sticker vi till landet. Jag har sportlov nästa vecka,
så jag ska försöka plugga igen allt jag har missat i skolan hittills.

Just nu är jag så jävla propp mätt så jag har ont i magen,
kan knappt göra nånting. Fruktansvärt!
Så nu är 5/6 måltider avklarade.

Fick veta att all mat jag får under en dag,
är 1 000 kalorier. Läste nånstans på internet att genom att bara vila typ en hel dag,
förbränner man 1 500 kalorier. Kändes bra :p

I morgon är det vägning, gruvar mig som fan.
För nu VET jag att jag har gått upp i vikt.
Skit skit skit skit!



Det här är ett fetto- kontrakt!

sp_a0829 (MMS)

Det här är ett fetto- kontrakt! Det står även att jag ska uppnå normalvikt! Normalvikt in my ass! Aldrig att jag ska bli ännu fetare!


Nu är vi ute o går i fin vädret :-) utan j...

sp_a0828 (MMS)

Nu är vi ute o går i fin vädret :-) utan jackor dessutom! Vår känslorna är på topp :-)


Ätstöd

Det vart inte att vi började med "ätstöd" (eller va det nu än heter).
Men nu har vi börjat med det, jag kan säga som så,
det är fan det värsta jag har varit med om!

Jag fick äta en macka, fil och ett glas juice.
Kanske låter lite för vissa, men för mig va det föör mycket!
Slängde i mig frukosten skit fort, för jag vill bli klar så fort som möjligt.
Vi va fyra som åt och en personal. Jag klarar inte av att äta bland så mycket folk.
Fruktansvärt! Sen direkt efter frukosten fick vi lägga och i 45 min.
Så snart blir det mellanmål.. Kul! Jävligt kul!

Dö fet jävla skit ångest! Nu är jag så jävla fet så det finns inte,
jag äcklas över mig själv hur fet jag är.
Jag vill inte vara kvar här.. Men ska ge det tills på fredag,
känns det likadant, då åker jag nog hem.

Det är inte meningen att man ska må sämre av att vara här.
Dessutom blir jag så förbannad, personelan pratar till mig eller om mig,
som att jag spyr. Det gör jag ju verkligen inte, jag har en sån jävla kräk-fobi så det finns inte.
Jag önskar att jag kunde kräkas!

Dessutom, jag har inte kommit igång med nån samtalskontakt eller nåt sånt,
dom bara proppar i mig mer o mer mat. Ska prata med min kontaktperson idag.

Nää en rök nu sen duschen.. Eller tvärtom!
Jävla skit dag!

RSS 2.0