Nu är väskan packad till bristningsgränsen...

sp_a0317 (MMS)

Nu är väskan packad till bristningsgränsen. Jag tar med mig Skruttan och åker bort ett par dagar. Jag måste få en paus ifrån allt, försöka samla ihop alla mina delar. Allt är bara kaos. Telefonen kommer stängas av, datorn lämnas hemma. Jag orkar varken träffa eller prata med nån. Så förlåt mamma att vi inte kommer komma idag som planerat. Och skulle Darling efterlysa mig, så kan nån meddela han att jag åkt bort? Inte för att jag tror att han ens kommer märka att jag är borta. Vi ses när vi ses och hörs när vi hörs! So long!


Erik Grönwall

Sååå jävla underbar!!!





I'm tired of walking these streets
Everyday stuck on repeat
Just give me something



Helgen...

Helgen har verkligen varit super bra. Har haft det trevligt, mysigt och roligt!
Har haft det helt underbart med min Darling! 
Midsommarafton blev det grillning och alkohol med trevliga människor.  

Ähh jag vet inte vad jag ska skriva längre.. allt känns bara så skit och meningslöst.
Jag känner mig värdelös. Och givetvist fetast på jorden.
Vad jag än gör så väller valkarna! Fläsket tar över mig.
Den dagen jag får mig ett fast jobb, den dagen plastikopererar jag mig.
Varenda liten del på kroppen ska fettsugas och lyftas.

Jag blir galen!! Paniken och ångesten tar över mig.
Det kryper i kroppen! Jag vill klösa tills det försvinner.
Jag vill klösa mig ut ur kroppen.

Jag orkar inte med mig själv snart, andra orkar inte med mig heller känns det som.
Även fast det är så mycket folk runtomkring mig,
så känner jag mig så ensam. Ingen lyssnar eller förstår mig, känns det som.

Ähh nu ska jag lägga mig och hoppas på att jag vaknar upp till en underbar dag i morgon!


Midsommar

Snart beger sig Trollet till pappa sin
själv ska jag till kuben.
Hoppas alla underbara får en trevlig midsommar!



Masquerade

Ja, jag är kär :p





Jag blir så Happy av hottie ;D


Heldag

I morse tog jag mig en promenad ner till stan, hade en fika dejt med Ulf.
Efter fikat fick han köpa lite nya kläder till Trollet på stan :p höhö...
Tog mig en promenad hem efter stan. Åkte sen och hämtade Tindra.

Efter det begav viss oss ut till Birsta för att möta upp mamma o Ulf,
har haft en heldag där med dom. Tindra tiggde till sig grejer på varenda affär.
Eller inte plantagen tror jag, men alla andra 100 affärer.
Så förhoppningsvis är hon nöjd nu :p

Ikväll hoppas jag att jag får somna tidigt och sova hela natten!
Jag är så jävla fysiskt och psykiskt slut!



Trött

Jag är så trött så jag skulle kunna dö!
Jag har så svårt att somna på kvällarna och när jag väl somnar så sover jag så dåligt och oroligt så jag har ont i hela kroppen, ryggen går snart av och det känns som att jag har 300kg som tynger ner axlarna.

Jag kan knappt röra mig.



Ingen bra dag!

Åhh idag är ingen bra dag, jag känner mig så fet och allmänt värdelös som människa.
Dock så va det en grej som gjorde min dag lite bättre.. i 15 min kanske.
Jag köpte ett par svarta knickers för 1-2 månader sen som va för små, knappen gick inte riktigt igen.
men idag fick jag igen dom utan problem. Det va ju kul.. ett tag, som sagt.

Allt som han gjorde har börjat komma upp igen,
allt som hände har sakta smygit sig in i mitt huvud, tills för några dagar sen,
när allt elände bara våldtog mitt huvud hårt och brutalt.
Allt spelas upp i repris, om och om igen!
och vad får jag för det när jag säger nåt? Ännu mera skit. rakt i ansiktet.
Jag blir sparkad på när jag ligger ner redan.
Han förstår verkligen inte vad han gjorde emot mig....

Allt förbannat fläsk tar över mig, jag känner mig som en stor klump som vankar omkring.
Man skulle behöva karta och kompass för att ta sig igenom alla valkar för att hitta naveln.
Låren och armarna tar upp halva stan. Allt dallrar.
Jag vill gömma mig för alla, jag vill inte att nån tittar på mig.
Det värsta jag vet är när jag står och pratar med nån och jag ser verkligen hur dom i "smyg" granskar min kropp från topp till tå. Jag känner mig så obekväm och vill hellst linda in mig i ett lakan.
Och jag väntar mest på att dom ska vräka ur sig nåt i stil med "Meen guuud vad tjock du är!" eller "Allt dallrar även fast du står still!"

Det värsta är att jag kan inte prata med nån om hur dåligt jag mår vissa dagar över min fethet,
utan att bli dumförklarad och hånad. Det gör mig så himla ledsen.
Säger jag att jag är fet, då tycker jag verkligen det.
Jag är inte ute efter att höra "Nej men inte är du fet/tjock", för jag tror ändå inte på det.
Jag säger det inte med en tanke på att få nån annan att ta illa vid sig, vilket jag också har fått höra.

Jag förstår inte, skulle en tjock människa säga till mig att den va tjock och mådde dåligt över det, inte skulle jag dumförklara och håna den människan rakt upp i ansiket. Och bara skratta åt människan och kalla den löjlig osv.  Aldrig att jag skulle det.  



Jag känner mig så jävla ensam, ensam med min värsta fiende. Mitt huvud!
Totalt övergiven och värdelös...

Eric Saade

Det här är MIN kille!
Han är så snygg så det borde vara olagligt!
Jag tror jag är lite smått kär!



Det ÄR jag

Jag måste slänga in en update innan jag lägger mig, som jag borde ha gjort redan :p

Jag får ofta höra, "Jag kände igen dig på håret", " Jag såg håret och tänkte att det måste vara du", "Jag kollade efter håret ditt" osv osv.. T.om Tindra missade en dag när jag gick ut o rökte, så hör jag henne ropa förtvivlat efter mig så jag öppnade dörren och sa att jag va på balkongen, jag fick höra "Jag såg inte håret ditt"
En grej häromdagen också, jag stog hukad bland en massa folk och jag hade en kundvagn för och även Tindra, när det är en som kommer och hejjar på mig. Jag förstog inte hur människan kunde se mig, men så pratade jag med Carolina i tlf och hon sa ju att människan givetvist hade sett mitt hår.

Mitt hår har blivit MIN grej liksom, det ÄR jag.
Jag har nog inte förstått hur rött det egentlige är föräns jag alldeles nyss blev taggad på facebook,
med just bildtexten "Cicci's kännetecken"
Jag förstår nu....


Ångest

Fy fan vilken äcklig jävla fetma ångest jag har!
Det går inte att beskriva, jag är så äcklad så jag kan inte sitta still.
Jag skulle kunna lägga mig ner o själv dö nu ungefär..
Dessutom ska vi ut till berga i morgon igen, vilket innebär mat igen.
Jag får panik..


Så i morgon blir det tack men nej tack till all form av mat.
Framöver också för den delen..
 
Vågen visar +2 kg. jag tror jag dör!


Det råkar inte finnas en vänlig själ som vill vara barnvakt 2-3 kvällar i veckan, när Tindra har somnat, typ 1-1½ timme??
så jag får gå ut o gå på kvällarna ist för på dagarna,
det är såå mycket skönare och man känner sig mer motiverad!

Jag måste komma igång med promenaderna igen!
Fläsket tar ju över mig!

Min röda rygg, även att jag har en vit ran...

sp_a0314 (MMS)

Min röda rygg, även att jag har en vit rand längs ryggraden. Hade ett halterneck linne som det hänger ner två snören bak i mitten, inte tänkte jag på att lägga fram dom eller nåt. Snygg bränna :p


Tindra har somnat och jag tittar på miami ...

sp_a0311 (MMS)

Tindra har somnat och jag tittar på miami ink. Åh vad jag vill tatuera mig igen. Det riktigt kryper i kroppen!


Här sitter Tindra o har det bra :-)

sp_a0310 (MMS)

Här sitter Tindra o har det bra :-)


Här ligger jag i solen och har det bra :-)...

sp_a0308 (MMS)

Här ligger jag i solen och har det bra :-) dock så har jag bränt mina axlar förut när jag målade, vilket är lite mindre trevligt.


Sooool

Nu ska jag och trollet bege oss till Berga.
Synd bara att det är så molnigt, det skulle ju bli strålande sol och jätte varmt idag.
Men icke!
Aftonbladet kan man inte lita på. Ena stunden kan dom visa sol och nästa kan dom lika gärna visa regn.

Ge mig en strålande sooool!


                  


Skratta högt!


Ibland måste man bara skratta riktigt högt!
För ibland är människor såå... bombad!



Är man en royalist så är man :p

sp_a0300 (MMS)

Är man en royalist så är man :p


Nu ska håret färgas och bli fräscht :-) hä...

sp_a0299 (MMS)

Nu ska håret färgas och bli fräscht :-) här är färgen jag använder iaf, va nån som undrade för ett tag sen. 29Kr på willys, underbart pris eftersom rött måste man färga så ofta.


Victoria & Daniel

Nu har jag följt bröllopet slaviskt i ungefär 11 timmar!
Jag skulle egentligen bara se klänningen.. Men började titta långt innan Victoria ens syntes.
Jag vart fast! Och guuuuuud så vacker hon va och en sån otroligt fin klänning som verkligen passar henne.
Jag har aldrig tyckt att Victoria har varit särskilt fin, men idag, hon va så vacker!

Finast av allt va nog Daniels tal till Victoria.
Som den lilla smyg mes jag är, kunde jag inte låta bli att få lite tårar i ögonen.



Kass bild kvalité, men ljudet är ju bra =)

Jag är helt salig på nåt sätt, det va så magiskt. Allt va så himla.. magiskt bara!



Dimma på annars så soliga östermalm.

sp_a0297 (MMS)

Dimma på annars så soliga östermalm.


Nu är jag och Skruttan på väg från soliga ...

sp_a0294 (MMS)

Nu är jag och Skruttan på väg från soliga landet till vad jag har hört, dimmiga stan


Kär

Jag är kär!
I det här armbandet:




Gud vad jag tycker det är snyggt!
Finns hos
eleven.se
Men 599 kr, är väl inget man slänger ut hur som hellst på ett armband.. 


Ångest & Oro

Idag har jag och skruttan spenderat em/kvällen hos mormor o morfar, med mamma och Ulf också.
Gud vad Tindra trollet tycker om att vara där =)
Men all dess mat och fika, det står mig upp i halsen, hua jag får kväljningar!
Men trevligt var det!
Men vilket otroligt ångest jag har, jag skulle kunna dö!
Det känns som fläsket tar över mig.. Så nu ska jag lägga mig!

Antagligen kommer jag inte få sova inatt heller pga oro över en annan person,
när ska detta få ett slut? När ska det komma fram ett svar?
Oron tär på mig!


Till alla anonyma kommentarer,
eftersom det här är min blogg och mitt liv,
så skriver jag vad jag vill. så ja, mitt liv kretsar mycket kring min vikt.
Så ja, därför skriver jag om det. Men jag är inte intresserad av att höra andras åsikter för det.
Till en viss del kan jag ta det, ja. Och här är det frivilligt att läsa.
Så nu var det sagt!

God natt alla underbara och mindre underbara!

Sommar?

Men gud vilket skit väder det är idag, det verkligen öser ner ju!
Jag som hade hoppats på sol idag, så jag och skruttan hade kunnat åka ut till Berga. 
I det här vädret är det inte särskilt lockande!
Hade dessutom tänkt ta mig en promenad ner till jobbet på personalmöte,
men fortsätter det såhär blir det bilen.
Kommer förmodligen få schemat inför sommaren idag,
så det ska bli spännande att se =)

När kommer sommaren på riktigt egentligen?
Vintern har varit såå lång och kall, så när sommaren äntligen kommer,
ska den vara så här? Det är ju inte direkt det här man har längtat efter hela vintern.
Nä usch.. Man kanske skulle ta sitt pick och pack och flytta till ett varmt land med sommar året om.
Det skulle vara totalt lovely..!



Oreda

Idag är hela min dag upp o ner, bak o fram.
Jag klarar inte av att nån sover hos mig egentligen, eller jo det gör jag så länge inget flyttas eller rörs när jag sover.
Inatt sov Darling här, han har dragit fram och gjort "oreda" hos mig.
För nån annan skulle det säkert inte vara nåt särskilt.
Men jag klarar inte av sånt, när jag kliver upp på morgonen MÅSTE precis allt vara som när jag la mig,
annars blir det totalt kaos i huvudet. Allt blir en enda stor röra.
Det går inte att föklara oredan som blir i mitt huvud, hela dagen är förstörd.
Det räcker med att badrumsskåpet är öppet, ett glas är framtaget på bordet, kuddarna ligger fel i soffan eller att en handduk hänger på ett annat sätt.

Idag när jag klev upp va det så mycket "oreda".
Det kryper i kroppen på mig, jag kan inte koncentrera mig, jag kan inte samla tankarna,
allt är utspritt som ett enda stort kaos. Det är ungefär som att allt i huvudet har blivit utspritt och jag försöker förgäves samla ihop allt, men det går inte. Min dag kommer inte gå ihop, ingenting kommer funka.
Det är ett enda stort kaos. Jag vet inte vad jag ska göra eller vart jag ska börja.
Jag går runt, runt, runt och försöker få nån rätsida på dagen, men det går inte.
Jag kan inte sitta still, jag kan inte få ihop tankarna.
Jag funkar inte som människa.

Vad jag än gör blir det bak o fram, jag kan inte ens samla tankarna nog för att kunna starta bilen.
När vi åkte till dagis blev allt omvänt när vi skulle sätta oss i bilen, när jag hade lagt i backen och tröck på gasen så hade jag glömt stoppa i nyckeln och starta bilen. Ingenting funkar för mig en sån här dag.
Det är kaos i mitt huvud. Jag kan inte ens resa mig från datorn för att gå raka vägen ut på balkongen o röka.
Jag har inte en klar tanke i huvudet, allt bli halvt, bak o fram och helt snett.

Det spelar ingen roll om jag har det lite rörigt hemma, mitt i röran så har jag koll på allt.
Jag har koll på minsta lilla grej.
Så minsta lilla avvikelsen förstör. Det kryper i kroppen på mig.
Jag måste ha struktur på allt, det får inte avvika från mitt mönster.
Det går inte. Jag funkar inte då. Ingenting funkar.
Jag blir yr och kan inte koncentrera mig alls.

Det som gör mig mest arg det är att det här går att undvika,
speciellt när Johan vet det här så väl. Men endå blir det samma sak varje gång.
Idag va det extremt mycket "oreda". Så ibland funderar jag på om han gör det för att jävlas.

Så jävla less

Jag blir så jävla less.
Jag blir så less när folk ska predika om min vikt hit och dit
HELA jävla tiden! Låt mig va för fan!
Vill jag banta så gör jag det, det angår inte nån annan!!
det är mitt liv, mitt val!

Jag klarar mig utan alla predikningar och pikar.
Det sårar mig! Det gör mig ledsen!
MIN kropp är inget allmänt ämne, det är inte en allmän sak.
Vem ger en annan människa rätten att prata om MIN kropp?

Sitter jag och pratar om era kroppar till er?
Nej det gör jag INTE! Just för att det är nån annans kropp,
jag har inget med den att göra.
Till er som trivs med sin kropp, Grattis!
Till er som inte trivs, och inte gör nåt åt det, Synd!
Till er som inte trivs, och gör nåt åt det, Kul!
Jag trivs INTE i min kropp, och jag tänker göra nåt åt det.

Så snälla snälla sluta...
Det känns ungefär som att jag blir våldtagen med ord.




Extrem fobi

Ibland kan jag bli så full i skratt åt min extrema fobi och rädsla för kryp.
Det är verkligen alla kryp och insekter.
Ofta när jag sitter ute o röker blir jag angripen, och ofta när jag röker sitter jag i tlf.
Helt plötsligt mitt i ett samtal kan jag börja tok skrika som att jag skulle bli knivstucken och springer in,
och det som jag är så bäst på är att när jag slutat skrika fortsätter jag prata precis från den bokstav jag va på :p

När jag är ute skriker jag, springer och flaxar med armarna. 
Ibland kan jag börja skrika åt nåt som jag tror är ett äckel. 
Men det kan visa sig vara allt ifrån ett löv till en spik på väggen t.om ett ludd på tröjan. 

När jag och trollet blir angripna så brukar jag skrika som att det gällde livet,
Spriiiiiiiiiiing! så kan jag rycka med henne. Ibland kan jag t.om offra trollet, så springer jag själv. för hon bryr sig inte särskilt mycket. Ibland när vi är ute, fast det va mest när hon va mindre så va jag tvungen att offra mig själv, så jag hukade mig över henne och skyddade henne som om vi skulle bli utsatt för ett terrorangrepp.

Det värsta är när det kommer in nåt i lägenheten, då håller min puls på att explodera.
Ja, jag beter mig som det gällde livet. Tindra brukar oftast stå och heja på mig och komma på nån heja ramsa för att på nåt bisarrt sätt peppa mig :p Jag brukar mest skrika.
En gång förra sommaren låste(!) jag in mig i badrummet i väntan på att Johan skulle sluta jobbet och komma och rädda mig från getinget som hade kommit in.

Så ibland kan jag sitta som den psykopat jag är och tok flabba för mig själv på balkongen när jag tänker på hur sinnessjukt rädd jag är för kryp och insekter. Det går inte att beskriva rädslan. Det är fruktansvärt.
Ibland brukar jag försöka tänka bort äcklen, eller blunda och försöka med "det man inte ser, finns inte".
Det brukar inte hålla så länge.


(Angripen= nåt närmar sig)

Jehovas

Snacka om diarée bloggning :p

Det knackade på dörren, utan att titta vem det va slängde jag upp dörren för att mötas av två män.
Jävlar tänkte jag, dom är säkert från radiotjänst (har nojat över det ett tag :p), så min första tanke va om Tv'n va avstängd.. haha puckat! 
Men det va Jehovas, dom skulle lämna ett info blad. 
Ibland tycker jag bara synd om dom så jag kan inte vara otrevlig, och han som pratade mest idag såg så menlös och ursäktande ut. Jag hade inte mage att vara otrevlig.  

Det är en chansning att komma till mig, ibland kan jag vara såå otrevlig,
ibland kan jag låtsas vara dö intresserad och ställa miljoner frågor tills dom lessnar,
ibland är jag som idag, allmänt trevlig.

En sak med Jehovas tycker jag är bra, dom firar ju inte jul, födelsedagar och såna grejer
för dom anser att det finns 365 dagar på året man kan ge saker och såna grejer, om ni fattar :p
Tänk liksom om nån skulle komma på att just idag ska vi fira Cicci för att hon är sååå bra,
så får man liksom obefogat en massa presenter, just för att.
Nu vet jag inte om det är riktigt så det går till... Men kanske =)


Hej mamma här ligger jag...

Jag läste en rätt så sjuk grej;

I Cali, Colombia får en kvinna bara ha sex med sin make,
och den första gången måste hennes mamma befinna sig i rummet för att bevittna akten.


Haha, jag skulle hellre dö som oskuld än att låta mamma vara i samma rum och titta på.
Tänk så ligger man där, slänger ett öga mot mamma "Hej mamma här ligger jag och förlorar oskulden, hur är det med dig, har du det bekvämt?"

Förmodligen blir debuten på bröllopsnatten, så ska brudparet ta in på hotell eller liknande,
så springer bruden förtvivlat runt och letar sin mamma för att hitta henne däckad efter för mycket tequila eller nåt, ledsen går hon till sin man och säger att mamma har däckat så vi måste vänta med jökandet tills hon har kvicknat till. Frustrerad sitter dom och väntar liksom.

Det är ju både tragiskt och hysteriskt roligt på samma gång.
Man kan ju hoppas på att dom har insett att vi lever på 2000-talet,
och att man inte behöver följa alla lagar till punkt och pricka.




En massa lall

Jag är verkligen i målartaget!
Jag hittar hela tiden nya ställen att måla på, det är så trevligt =)

Nu har jag målat kryddhyllan så nu är den VIT.
Gud vilken skillnad det blir, jag tyckte den va vit innan
men den va mer piss gul som resten av allt som va vitt här.
Nu blir det super fräscht! I like!

Igår kom min lilla älskling hem, som jag saknar den lilla odågan när hon är hos pappa sin.
Efter dagis skulle vi åka och handla hem lite, vi hamnade på Ica Maxi, det va ju dö länge sen vi va där.
Jag som va en Willys motståndare förut har troget börjat handla där, det är ju så billigt! Det gillas!
Men igår så vart det lite omväxling, nästan 2 timmar strosade vi runt på Maxi och fick med oss lite smått och gott.
Men dyrt blev det! Det gillas inte :p haha...

Jag började även läsa en ny bok igår,
När ingen annan ser av Duncan Fairhurst,
har inte hunnit långt men jag är reda totalt fast!
Guud vad jag älskar självbiografier, allt blir så mycket mer verkligt
det känns precis som att man själv är med i boken fast på sidan liksom!





I'm alive

Eftersom hela min helg har kretsat kring en grej
som jag INTE får skriva ut. Så låter jag bli att uppdatera ist.
Så jag har inte dött :p



Naturbegåvning

Efter många rök och tlf pauser,  är jag KLAAAAAR!!! =)
Fy fan, jag är en ren naturbegåvning! Jag är såå jävla bra :D

Färgen fastnar inte riktigt på bild!
Tapeten är sååå snygg i verkligheten! Turkos, beige, vit och guld!



Före:
(Skaffa aldrig en randig tapet! Man blir spy less!
Speciellt när man har den i hela rummet.)




Nu ska jag nog bege mig till Darling, eller ja han får hämta mig,
jag har fin druckit 2 glas vin, dessutom har jag ingen bil idag.


Första våden är på plats :-) hoppas bara p...

sp_a0271 (MMS)

Första våden är på plats :-) hoppas bara på att det blir någolunda rakt, hela väggen är ju sne..


Det här ska jag roa mig med kväll, tapetse...

sp_a0269 (MMS)

Det här ska jag roa mig med ikväll, tapetsera och dricka vin :-) hur svårt kan det va? Har ju dessutom tapetserat förut :-) hos mig finns inte tummen mitt i handen iaf! Men nu först ska jag åka å lämna bilen hos farmor o farfar.


Snyggingen min :-)

sp_a0266 (MMS)

Snyggingen min :-)


Mums :-)

sp_a0264 (MMS)

Mums :-)


Ignorera världen

Jag tror verkligen att Tindra hör dåligt på riktigt!
Hon hade ju en period när hon hörde det hon ville höra, men så gick det över.
Men nu har det kommit igen, men nu tror jag att hon verkligen hör dåligt på riktigt.

Tindras pappa kom förbi igår morse och skjutsade oss till dagis så jag pratade med han också, för jag tänkte om det bara är kanske min röst hon ignorerar.
Men det va samma sak hemma hos honom.

Jag får så dåligt samvete när jag tänker på det, om hon verkligen hör dåligt
det är så många gånger jag har tappat tålamodet när hon har sagt va, vad sa du, jag hör inte, osv 100 ggr,
så tillslut gormar jag ut det jag säger.

Ibland blir hon så frustrerad själv, och säger att hon verkligen inte hör.
ibland skämtar hon bort det och säger att hon hör dåligt för att hon börjar bli gammal.
Ett tydligt tecken på att hon hör dåligt är att hon ofta skriker när hon pratar,
eller inte gormar ur sig orden, men pratar väldigt högt.
Lill hjärtat mitt!
Så nästa vecka ska jag ta och ringa VC för att få en tid för ett hörselprov.
Hur nu det ska gå med skruttans läkar fobi..

Så får vi se om hon verkligen hör dåligt, eller bara ignorerar världen!


Det är skillnad på vitt o vitt :p

sp_a0261 (MMS)

Det är skillnad på vitt o vitt :p


Nu är det som ska vara vitt, vitt :-) nu s...

sp_a0257 (MMS)

Nu är det som ska vara vitt, vitt :-) nu ska jag bara hitta en fin tapet att ha som fond vägg :-) nu ska jag iaf hugga in på köket, kom på att jag ska måla där också :-)


Akuten har nya tidningar, nr 1. 1996.. Hah...

sp_a0256 (MMS)

Akuten har nya tidningar, nr 1. 1996.. Haha! Åhh, nu vill jag hem till min säng och sova!


Här sitter jag med min stackars Darling på...

sp_a0255 (MMS)

Här sitter jag med min stackars Darling på akuten. Malin va så snäll och kom hem till mig och passade Skruttan! Får se hur länge vi blir kvar här då och vad som felar Darling!


Jag har fått en hjälpreda :-)

sp_a0254 (MMS)

Jag har fått en hjälpreda :-)


Familjeföretag?


Det här kan man kalla familjeföretag :p haha...
Jag tyckte det va lite roligt!



Det börjar ta sig :-)

sp_a0253 (MMS)

Det börjar ta sig :-)


Trött

Fy fan vad trött jag är, min trötthet går inte att beskriva!
Jag skulle kunna lägga mig ner och själv dö bara för att få en stunds vila!

Både igår och idag försov vi oss, även fast jag har ställt tlf på högsta ljudet
och att den ska snooza 10 ggr med 5 min mellan rum, dessutom för att få tag på tlf så måste jag kliva upp och sträcka mig efter den. Men icke! Jag tror inte ens att jag hör den.

Igår kväll kunde jag inte somna, det är så mycket som snurrar i huvudet
om allt som har med framtiden att göra. Mest vad jag ska göra till hösten när jag slutar gå på schema.
Jag vill så gärna börja plugga, men det skulle aldrig gå ihop ekonomiskt
dessutom har jag kommit fram till att jag har inte tillräckligt med självdiciplin för att kunna plugga på distans.
Hitta ett nytt jobb är ju lättare sagt än gjort, men jag måste.
Det funkar inte ekonomiskt att jobba några dagar hit och dit under vinterhalvåret,
jag kan inte leva på pengarna jag får under somrarna när jag går på schema.

Åhh, Ångest är bara förnamnet!





Nu börjar det hända grejer :-) 'bara' rest...

sp_a0252 (MMS)

Nu börjar det hända grejer :-) 'bara' resten av rummet kvar nu :p


Nu ska det här fula målas :-)

sp_a0251 (MMS)

Nu ska det här fula målas :-)


Nu har jag målat badrums fönstret :-)

sp_a0250 (MMS)

Nu har jag målat badrums fönstret :-)


Bilder?


Jag tror att det här ska gå.
Klicka på länken, så borde ni kunna se bilderna från igår.

-->
KLICKA<--


Funkar det inte, så släng in en kommentar
så får jag lägga in bilderna här också!


Takida

Ett videoklipp från gårdagen kan ni få =)
Kass kvalitet, men det får duga!
Roligt som fan hade jag iaf!!




Så nu ska jag fortsätta försöka ladda upp bilder på Facebook.
Hyffsat enerverande när "uppladdningen misslyckas" hela tiden!
kommer väl några bilder här sen också! =)


Nu är vi på väg hem från landet! Bilder fr...

sp_a0248 (MMS)

Nu är vi på väg hem från landet! Bilder från gårdagen kommer senare :-)


Vi är på landet och härjar :-) och äntlige...

sp_a0247 (MMS)

Vi är på landet och härjar :-) och äntligen har kaninskrället fått flytta ut hit! Jag är happy :-) snart ska jag bege mig till Angelina och co det ska förtäras alkohol, sen beger vi oss vidare till vårbacken där Takida spelar. Hoppas på att det blir lika roligt som förra året :-) ha en trevlig lördag alla underbara :-)


Bergafjärden

Nu är vi nästan nyss hemkommen från Berga, eller ja vi har varit hemma ett tag och innan vi for hem åkte jag förbi Darling på en cigg!
Jag och skruttan har spenderat i stort sett hela dagen där,
och där blåste det minsann inte särskilt mycket!
Ett tag höll jag på att flyta bort även fast jag hade en tubtop och tunna byxor!

Fick även agera snickare och laga ett bord,
så jag skruvade och sågade och hade mig!
Pappa tycker även att jag ska skryta med att jag har använt en tigersåg idag,
jag vet inte riktigt om det är nåt att skryta med.
Men jag har iaf använt en sån =)

Så medans jag va snickare fick Tindra vara trädgårdsmästare med Monica,
dom planterade och vattnade o hade sig =)
Skruttan verkligen älskar att vara där ute och dona o ha sig!

Det blev grillat till middag, givetvist äter man tills magen står rakt ut, men ohh så gott och såå fettigt!
Men för att stilla min ångest brukar jag tänka att på helgerna kan man floska =)


Till alla skitsnackare.. Igen!

Jag glömde få med mig en sak när jag svarade på alla suckers skitsnack bakom min rygg, och denna grej är nog den värsta skulle jag vilja påstå!
Jag har tänkt mer o mer på det och blivit så upprörd,
så jag måste få ur mig det!

Folk går och snackar och undrar om Johan brukar säga att jag är tjock,
och att det är därför jag går ner i vikt.
Jag blir så upprörd, men det är mest skrattretande!

För att svara på det, förut när jag och Johan bråkade kunde allt gå överstyr och allt handlade om vem som kunde såra den andra mest med ord. Johan har alltid vetat att skulle han kalla mig tjock, så skulle jag bli stum och knäckt. Han skulle överlägset "vinna" bråket. Men aldrig ens då, har han kallat mig tjock.
Genom hela vårat förhållande både när vi har varit sams och när vi har varit dödligt ovänner
har han alltid påpekat vilken perfekt kropp han tycker att jag har.

När jag har mina värsta fetto dagar, när jag vill gömma mig från världen och han får absolut under inga som hellst omständigheter röra mig. Så är han såå förtvivlad för han ser hur dåligt jag mår, och att han inte kan göra nåt åt det. Han försöker verkligen med allt!

När han blir upprörd kan han gapa åt mig att jag måste söka hjälp och att han tänker inte stå bredvid och titta på när jag tynar bort,
och är i stort sett på väg att göra slut med mig pga min viktfixering och att hans ord inte betyder nåt när han öser ur sig hur perfekt min kropp är.

När jag tjatar om att jag måste börja gå ut o gå igen, så förbjuder han mig i stort sett till det för att han inte vill att jag ska gå ner mer i vikt.

Vissa dagar kan han komma med nå goda bakelser, bullar och liknade saker,
flosk som han vet att jag verkligen inte kan stå emot. Bara för att han ska veta att jag har fått i mig nåt.
Han skiter fullständigt i att jag kan bli rosenrasande, han är nöjd när jag äter.

Samma sak när vi har våra barnlediga helger och spenderar i stort sett varje minut tillsammans,
ett nej till mat från min sida existerar inte. Han lyssnar inte, för det finns inget annat alternativ för mig än att äta.
Han tar hellre att jag blir på skit dåligt humör och blir lättretlig pga ångesten jag får när jag äter.   

Så sammanfattningsvis, Nej han säger verkligen inte att jag är tjock och det är inte därför jag bantar och går ner i vikt.

NU har jag nog svarat på allt som jag har hört att folk har snackat om bakom ryggen på mig.

Så jag vill bara säga, sköt erat!!!
Min viktfixering blir inte bättre av att folk går bakom ryggen på mig
och pratar om MIN kropp!!
Ännu en gång, kom till mig med frågor, gå inte bakom ryggen på mig som en feg liten skit!


Dessutom fattar jag inte att det har blivit en sån jävla stor grej av att jag bantar.
Jag personligen tycker inte att jag har gått ner så särskilt mycket, och jag förstår verkligen inte uppståndelsen kring det!

Hallå där ...

Jag är en av dom som fastnade för Sean banan,
nu har han släppt en låt. Och jag kan tänka mig att den kommer gå varm i sommar!
Så, Hallå där kött och blåbär, höj volymen och skaka rumpa =)




Nu ska jag sluta tycka synd om mig för att...

sp_a0245 (MMS)

Nu ska jag sluta tycka synd om mig för att jag är fet! Nu ska jag ut o bränna fläsket :-)


Skit dag

Jävla skit dag!
Jag hatar såna här dagar när man inser direkt när man slår upp ögonen att detta kommer att bli en extremt skit dag!
Så jävla fet och irriterad!


                                                Happy Låt, just nu!


      


Välter bilar

Satt och gluttade runt på ST's hemsida då jag såg en artikel om att nån/några har vält en smartcar,
jag kan inte låta bli att skratta, sen när jag läste alla kommentarer så sprutar tårarna av allt skratt.
Och tänk själv om man ska gå till bilen och åka iväg, så står den på högkant.
Snopet liksom..

Ex på kommentarer:

"Här i Sundsvall välter vi inte kor som vanliga simpla bönder.
Här är vi urbaniserade med förfinade vanor. Vi välter bilar istället"

"Jag tror att nån råkade snubbla in i sidan bara!"

"Köp en större bil så dom slipper välta den"

Jag kanske har dålig humor, jag vet inte
men jag tycker att det är hysteriskt roligt =)


Jag ♥ Fjärilar

Jag älskar fjärilar, dock inte levande.
Men alla döda ting med fjärilar, det är ju så gudomligt fint!
Jag vart kär i det här påslakan setet, jag måste bara ha det.
Tror jag ska klicka hem det, dock får det bli i slutet av månaden =)



Blommor

Idag har jag spenderat dagen ute i Birsta med min älskade Farmor.
Vi har shoppat loss idag =)
Jag fick med mig nya sängkläder, lite små lall, ljuslyktor, mascara, en ny nässpray
och en massa lovely blommor till balkongen.

Så nu har jag och Tindra varit ute och planterat.
Nu är det riktigt sommar fint på balkongen =)
Dock så har jag säkert 10 kg jord under naglarna vilket är lite mindre trevligt, men tur att det finns vatten och tvål ;p (bilder kommer nångång)

Så Carolina, snart måste sommar balkongen invigas med vin ;D


Skolboksexempel

Jag tror att Gyn läkaren har en liten crush på mig, eller iaf där nere o inne :p haha..

När han kom och ropade in mig va han på väg att presentera sig, men mitt i namnet sitt avbröt han med,
"Men vi har ju träffats förut, jag känner nog igen dig."
Haha, kul!
Undersökningen gick bra, och han är verkligen super gullig och försiktig, det enda som är obehagligt är när han står och pratar med mig och jag ligger där uppfläkt och måste kolla på han när vi pratar. Känns ju dumt att stirra upp i taket när man pratar med nån. Haha!

Cystan hade försvunnit av sig själv, vilket va väldigt positivt!
Han tittade även så att spiralen satt rätt, och han sa även att den utsöndrades bra. (?) 
När han va klar tittade han på mig och sa med nöjd röst,
"Du är VERKLIGEN ett skolboks exempel!"

Förra gången tjatade han ju hela tiden om att jag va ett anatomiskt praktexemplar.
Vad ska man säga? Tack? Ska jag ta det som en komplimang?
Jag skrattade till och sa att det va kul att höra :p



Nu ska jag äta lovely glass. Det har ungef...

sp_a0236 (MMS)

Nu ska jag äta lovely glass. Det har ungefär blivit en om dagen ett tag nu :p Tindra mumsar Hello Kitty glass :-)


Utvecklingssamtal

Igår va jag på utveckligssamtal på dagis.
Som vanlig är min Tindra bäst i hela världen =)
Allt gick framåt och dom tycker hon är så duktig osv.
Dom berättade en grej som fick mitt mamma hjärta att skina av stolthet,
ville nästan börja gråta och fråga om det verkligen va mitt barn hon berättade om.

Tindra går ju fortfarande på småbarnsavd. så va det härom veckan,
en pojke i 1-1½ år åldern hade blivit jätte ledsen av nån anledning inne i lekrummet,
då hade Tindra tagit pojken i handen och tagit med han till ett annat rum där hon satte han och sig själv i en soffa, så hade min älskade skrutta börjat läsa en bok för han och tröstat han.
Såå fruktansvärt gullligt!

Dessutom har jag fasat för den dagen dom ska säga att Tindra ska byta till storbarnsavd.
så igår va jag extra nervös för det. För jag gillar verkligen personalen på Tindras avd.
Men så hon inget om det, och inte frågade jag heller.
Ju längre det går att undvika ju bättre. Men när mötet började nå sitt slut
så kläckte hon ur sig att Tindra blir kvar på avd. uppemot 1 år till.
Jag brast ut "Meeen guuuud vad sköööönt!!" Hon tittade på mig lite förvånad och frågade om jag verkligen tyckte det. Så berättade jag om min skräck att Tindra ska byta avd. så hon tyckte ju givetvist att det va jätte roligt att jag tyckte så och att jag är såå nöjd med personalen och allt =)

Det är tydligen ett dagis som ska stänga i närheten och de flesta ska flytta över till Tindras dagis,
så det kommer tydligen bli smock fullt på storbarnsavd. så då hade dom beslutat att de i Tindras ålder får gå kvar på småbarnsavd. Vilket jag tycker är SUPER! =)

Nu ska jag ta och göra mig klar, ska snart bege mig till sjukhuset, Gyn närmare bestämt.
Dom ska följa upp äggblåsan/cystan dom hittade på min livmoder sist jag va där.
Så vi får hoppas att den inte har växt utan att den ist har försvunnit!
Håll tummar och tår för moi! =)


RSS 2.0