Låtsas kompisar!

Tindra har två låtsas kompisar, en som hon har haft ett tag och en som hon har haft i nån månad.
Det är Bertil och Karlsson pyssling, den senare är förövrigt en tjej.
Bertil har hon haft jätte länge, men det är inte föräns för några veckor sen jag verkligen kom på att det är en låtsaskompis. Hon har länge sagt att Bertil bor vid berget och karlsson pyssling bor i skogen.

Hon brukar föra helt normala konversationer med dom, mest med Bertil.
(Som tex dagarna efter hon hade fyllt år satt hon och hade en livlig konversation om när den andre fyllde år, och att Tindra nyss hade fyllt.)
Men Karlsson pyssling har kommit lite mer nu. Jag har länge känt en gnutta av dåligt samvete, för oftast barn som har en låtsaskompis känner sig ensam. Så då kan jag känna att det på nåt sätt är mitt fel att hon kanske inte har ett syskon i ungefär samma ålder. Eller att jag kanske inte räcker till. Men det ska jag ju givetvist inte känna.
Men jag kan inte låta bli att bli lite ledsen endå..  

Nu när jag tänker efter hade hon en kompis som hette Lill Johan ett tag, och undra om det inte va han som bodde vid berget. Men han finns inte längre. Han fanns mest under en period när det va slut mellan mig och Johan. så undra om det kan ha varit nån koppling till det.

Jag har inte vågat frågat så mycket, för jag vill inte veta så mycket.
För barn "ser" ju endå mer än vad vi vuxna gör, och jag är verkligen livrädd för övernaturliga saker.
Så jag har inte lagt mig i så mycket, tills för en halv timme sen kanske. Jag frågade vad hennes kompisar hette, och då fick jag ju svaret Bertil och Karlsson pyssling. Jag frågade vart dom bodde, jag fick ett svar som jag verkligen INTE vill höra.
 
Tindra - Bertil bor under min säng.
Jag- Vaaa säger du? Bor inte han i skogen eller nåt?
Tindra- Nää.. under min säng.
Jag- Men du har sagt att han bor nån annanstans..!
Tindra- Ja men han sover under min säng.
Jag- Neeeej, han bor i skogen!!

Hennes "grej" har inte brytt mig särskilt mycket föräns NU!
Jag kommer inte våga sova inatt, jag kommer inte våga leva längre!
Och givetvist är Johan i Sollefteå och jobbar, så är det nån som känner för att komma o sova hos mig så VÄLKOMMEN säger jag! Jag är verkligen livrädd nu!
Jag är så rädd så snart kommer jag börja gråta!



Nån som vill komma på kaffe hos mig? :p ha...

sp_a0492 (MMS)

Nån som vill komma på kaffe hos mig? :p haha.. Fy fan vad äckligt, har glömt å slänga sen Tindra fyllde år.. Men aprikost mögel har jag aldrig sett förut.


Lördag 28/8

Gud vad roligt jag hade i Lördags!
Men det är ju självklart egentligen,
Det är ju alltid kanon kul att gå ut med Flickorna! =)








Min kväll i bilder.. ungefär =)


Full rulle

Nu är det full rulle hemma hos moi!
Utgång med flickorna ikväll!! :D


Nu ska en ny färg testas :-)

sp_a0485 (MMS)

Nu ska en ny färg testas :-)


Nu är vi ute o rider :p

sp_a0481 (MMS)

Nu är vi ute o rider :p


Nu är vi i Galtström. Tindra älskar kor, s...

sp_a0478 (MMS)

Nu är vi i Galtström. Tindra älskar kor, så nu vet jag vart jag har henne resten av tiden här :-)


Älskade Darling hade varit och lämnat blom...

sp_a0476 (MMS)

Älskade Darling hade varit och lämnat blommor till mig i receptionen :-) britta kom med dom så jag skämtade att hon kom med dom till mig, så va dom faktiskt till mig :-)


Jag har blivit helt såld på såna här vitam...

sp_a0475 (MMS)

Jag har blivit helt såld på såna här vitamin vatten sen jag slutade med energi dryck. Den här är bland dom godaste :-) nu ska jag snart väcka Skruttan, jobbar sista dagen på schema idag. Såå trist!


Galen!

Åhh jag blir galen!
Va ju som sagt i Birsta idag och gluttade efter byxor, hittade jag några då?
Givetvist! Hittade jag rätt storlek? Svar, Nej!
Så det slutade med att jag fick köpa byxor som va en storlek för stor.
Hyffsat irriterande! Men jag fick med mig en del fina tröjor och linnen hem och även en halsduk/scarf!
Det gillas! :D


Förvirrad

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta åt saker som händer.
Det kokar iaf i mig.
Och jag är lite lätt förvirrad..

Men jaja, det löser sig.. det gör det alltid på nåt sätt.

Nu ska jag bege mig till Birsta iaf, måste införskaffa mig ett par nya byxor!


Sjukt peppad!

Idag har jag gjort en grej som jag har skjutit upp i flera år!
Va på ett möte idag och surrade lite, och fixade en grej.
Och jag kan säga det att jag är sjukt peppad!!!

Läääääängtar till Januari! =)







Mina nya tatueringar! :-) konstnären heter...

sp_a0468 (MMS)

Mina nya tatueringar! :-) konstnären heter Tindra :p


Fick även med mig lite armband hem ifrån S...

sp_a0464 (MMS)

Fick även med mig lite armband hem ifrån Selånger igår, och 5 underbart sköna trosor i läckra färger :-) nu ska jag vänta på att Darling ska jobba klart, så blir det förmodligen grillning efter det :-)


Till alla som har en åsikt om mig :-)

sp_a0463 (MMS)

Till alla som har en åsikt om mig :-)


Här sitter jag på balkongen och njuter av ...

sp_a0439 (MMS)

Här sitter jag på balkongen och njuter av värmen :-) ska snart börja bege mig till jobbet, sjukt pepp på att jobba! Håll tummarna för att jag kommer träffa en av sveriges hetaste idag :-) Wiiee! Sov hos Johan inatt, vaknade panikslagen när jag kände att jag va pigg och utvilad! Va bomb säker på att jag hade försovit mig, men icke, kl va bara 6.40. så jag klev upp o åkte hem :-) å usch vad jag är fet och uppblåst idag..


Nyss hemkommer från en underbar dag på job...

sp_a0433 (MMS)

Nyss hemkommer från en underbar dag på jobbet, jag är happy och har haft ett sånt flow i kroppen idag :-) nu blir det balkongen, en cigg och den goda Latten jag tog med från jobbet :-)


Mycket bättre än energi dryck och nyttigar...

sp_a0432 (MMS)

Mycket bättre än energi dryck och nyttigare om inte annat, innehåller Guarana och koffein :-) lär ju va gott också, förhoppningsvis :-) får hoppas att lite fett försvinner nu då! Tjoho :-)


11x9=99 plus några lite här och var :p Nu ...

sp_a0429 (MMS)

11x9=99 x2= 198 plus några lite här och var :p Nu ska det pantas. Sen ska jag sluta med energi dryck, kanske nån då och då. Men inte ofta. Man blir så fet!


Ung o Fräsch

Efter idag kan jag slå bort de flesta tankar om att jag ser gammal ut.
Oftast får jag visa leg när jag köper cigg, men inte som idag.

Jag- Hej, Långa marlboro light
Tanten- Du ser ung ut, är du 18?
Jag- Jaa, Jag har leg om du vill se.
Tanten- (Väldigt förvånad ton) Har du det?
Jag- Jaaa...
Tanten- Hur gammal är du då?
Jag- 24.. (sen visade jag körkortet)
Tanten- (Ännu mer förvånad) Herregud, åå du ser såå ung och fräsch ut!

Tackar tackar :D
Det gjorde min dag.. eller vecka kanske t.om =)



Kalas Bilder!

Jag är så jävla läcker!





Fler bilder ifrån kalaset!


Tack o bock!


Här är den nya! =)
Inte så bra bild kanske... och ni får ha överseende för allt fläsk!





TACK till alla som har uppvaktat och gratulerat Skruttan på hennes födelsedag!
Hon är verkligen toppen nöjd!!
Och jag är verkligen super slut! :p


TINDRA 4 ÅR!!!

Idag fyller mammas älskling 4 år!
Tänk, 4 år!
Herregud vad tiden går fort!




(Annons ifrån ST)


Råkade även få med mig ett par nya skor he...

sp_a0419 (MMS)

Råkade även få med mig ett par nya skor hem :p


Handlat det sista idag till kalaset i morg...

sp_a0417 (MMS)

Handlat det sista idag till kalaset i morgon :-)


En fet paus!

Jag tänker ta en paus härifrån på obestämd tid.
Jag har kommit in i en extrem fetto period, så allt handlar just nu om hur äckligt jävla fet, äcklig och bitter jag är.
Eftersom alla verkar störa sig på det och jag alltid får nå idiotiska kommentarer så tar jag en paus, jag ska sitta med min fetma och lida i tystnad, eftersom jag kan inte prata med nån heller utan att få höra en massa idiotiska saker.

Och eftersom att alla stör sig så mycket, så fråga mig inte varför jag är irriterad, på dåligt humör eller att det brinner för mig på 3 sek. Det är för att jag är fet. nu vet alla. Punkt!

Så nu ska jag ägna mig åt att planera Tindras kalas, förbereda mig för att bli huggen i revbenen.. igen!
Och jag ska köpa alla bantningspiller som går att få tag på sen ska jag sitta i min ensamhet och vara fet, äcklig, arg och bitter!

Sååå, So long!


(just ja, jag rekommenderar verkligen INTE den nya skit färgen jag köpte! åt helvete med håret!!)

Dessutom har jag fått ett jävla munsår!! Åt helvete med allt!






En grej

Men gud, jag vet inte vad jag ska skriva här längre.
Så här blir en liten kort grej

Idag har jag fixat annons i ST och Sundsvalls nyheter, för Tindra fyller år på Måndag.
Måndag ska jag förmodligen tatuera mig.
Jag är fortfarande fetast o äckligast.
Jag är så trött hela tiden så jag orkar knappt hålla upp huvudet.

So long!



Nu ska vi dö.. igen!


Efter att de flesta har överlevt galna kosjukan, fågelinfluensan, svinifluensan med mera..
Så ska vi alla dö.. Igen!

Hysteri kommer uppstå.. som vanligt.
Som vanligt kanske några få blir drabbad.
två fall har konstaterats i sverige ett för två år(!) sen och ett i April i år.
Åhh neeej, vilken epedemi.

Dödlig bakterie sprids i Europa, på väg till sverige.
Shit..

Usch vad tråkigt jag har!


Urkult

                 


I fredags bar det av till Urkult.
Vi va åtta stycken, tre tjejer och fem killar.
Så det blev en tjejbil och en killbil.
Från att vi satte oss i bilen på fredag tills att vi kom hem på söndag kväll
va det sååå jävla roligt! Det va så mycket tok så det blir alldeles för mycket att skriva.
Jag är fortfarande helt slut i huvudet :p

Även att när vi kom upp dit, så hade ju givetvist Johan glömt liggunderlag
och täcket som han tog med sig va egentligen ett påslakan.
Så det va TUR att det va fint väder och varmt hela helgen. Och att jag såg till att han tog med kuddar iaf!
Men ryggen är helt paj :p

Även att jag vart "känd" som Sundsvall där uppe,
som vanligt är det ingen som tror att jag är härifrån för att jag pratar så konstigt.
Drev omkring och surrade med såå mycket folk!

Jag hade så fruktansvärt jävla roligt så det går inte att beskriva,
så den här helgen kommer jag leva på länge =)


Här kan ni få ta del av lite
Bilder =)


Helgen

Herrejävlar vilken helg jag har haft!
Sååå jävla roligt!!


Mer kommer senare =)


Underbart väder och en cider ute på Vindhe...

sp_a0390 (MMS)

Underbart väder och en cider ute på Vindhem! Ibland är livet underbart :-)


Nu är jag redo för kyrkan :-) haha, nej då...

sp_a0387 (MMS)

Nu är jag redo för kyrkan :-) haha, nej då.. Lite roligt måste man ha när mamma ska glo på Second hand :p


Byxor

Häromdagen rensade jag ur Prickikorvens kläder.

Korven fyller ju snart år, och jag kan säga det att hon är i stort,
och då menar jag verkligen STORT behov av långbyxor/jeans i strl 110.
Det kanske inte är så uppskattat från hennes sida att få byxor, men det är väldigt nädvändigt =)

Hade sparat några byxor som jag tyckte såg stor ut, men hon provade dom förut,
byxorna hamnade i "för små kläder påsen" lika snabbt.
Korven har ju så långa ben, så i midjan är de flesta byxor bra,
men det ser ut som att hon väntar högvatten :p

                 

Växt värk

Finns det en gud, så hatar han mig.
Min lilla prickorv har haft växt värk i benen inatt, så det har inte blivit mycket sömn.
Hon har vankat av och an, jag har masserat benen hennes och vi har legat och pratat hela natten.
Jag har gett upp hoppet om att nånsin få sova :p

Dessutom lämnade jag bilen hos farmor igår, för hon ska ha den enda fram tills på fredag.
Och givetvist så öser regnet ner. Vi kan inte göra nånting.
Jag blir bara fetare o fetare!

Ge mig sömn och en fettsugning, Tack!


Nu ska jag kolla om tvättstugan är ledig, så att jag får göra nånting :p



Sotade ögon

Sen jag började sminka mig, så har jag alltid gillat att prova olika saker.
Som tex ett tag i 14-15 års åldern kallade Ulf mig för Olga (=Rysk hora eller nåt:p) Allt va blått och för mycket :p
Jag har provat alla färger o former. Men en sak som jag tycker är sååå snyggt men, enligt mitt tycke, nånting jag aldrig har lyckats med. Det är att sota ögonen.

Så förut innan jag skulle tvätta av mig sminket så tänkte jag att fan nu provar jag, köpte ju nytt smink förra veckan. Men neej, det ser ut som jag har fått en blåtira.


 

Allt blir bara klet och kludd och smetas ihop och överallt. Ungefär!
Men skam den som ger sig, innan jag dör ska jag ha lyckats sota ögonen,
Snyggt! =)


Wild and Crazy

Jag kanske ska vara lite Wild and crazy och byta hårfärg.
Kanske ska klicka hem nån av dessa.. vore häftigt! =)
 


Fast just nu är jag mest sugen på nån av dessa

 



Men först och främst ska jag prova eländet jag köpte idag :p


Den här färgen kanske jag borde testa. Så ...

sp_a0379 (MMS)

Den här färgen kanske jag borde testa. Så jävla läcker. Syns dock inte så bra på bild, men det är verkligen knall cerise rosa.


Efter att ha sökt land o rike runt, så bes...

sp_a0380 (MMS)

Efter att ha sökt land o rike runt, så beslutade jag mig för att testa denna. Kashmir röd. Hoppas hoppas att det blir en bra röd färg. Annars dör jag. Kanske..


Röd hårfärg

Det känns alltid lite bättre när man har fått hetsa av sig lite,
idag känner jag mig på bättre humör än igår =)

Dock blir jag liiite irriterad på att det ska vara sol och varmt.
Men det är ju typiskt det, bara för att jag har en prickikorv :p

Jag börjar även få lite smått panik, min hårfärg verkar ju Willys ha bestämt sig för att sluta sälja.
Mitt hår börjar närma sig att behöva en färgning. Vad göra?
Det finns i mitt tycke ingen annan tillräckligt röd färg.
Så jag känner mig lite panikslagen. Jag vill inte byta hårfärg.
Hittade en sida som har massor med olika röda hårfärger, eller det va hårtoningar men endå.
Toningarna kostar 69 kr, men man måste beställa för minst 200 kr. Jag hittar verkligen inget annat på den sidan som jag vill ha. och jag vill inte beställa flera innan jag vet om dom är bra eller inte.
Hmm hmm... Jobbigt läge!

Nån som vet nåt ställe där dom säljer röda hårfärger?




Hatet o fettet tar över!

Jag är på mitt absolut värsta humör nu.
Jag är trött som ett as dygnet runt, fetast o äckligast i världen, fult hår, sprängande huvudvärk,
jag har kramper i magen som gör mig så illamående och orkeslös, så orkeslös så jag knappt orkar andas,
kroppen är alldeles skakig. Dessutom så är jag proppad med hormoner.. igen! 
Och allt det där gör att jag orkar inte vara trevlig många minuter om dagen!
Och MÅSTE jag vara trevlig, så tar det ännu mer energi.

Men sen så finns det en jävel, som jag funderar starkt på om människan enbart är ute efter att provocera!
Jag känner att jag vill trycka in naglarna i ansiktet på människan och bara knyckla ihop!
Och skrika mig hes!
Såå jävla frustrerande och enerverande!! Speciellt nu när jag är lite mer labil än vanligt!
Jag är så jävla arg så det rycker i kroppen på mig!  

Häromdagen fick jag ett utbrott på en bil (förare) som inte kunde parkera riktigt,
så jag smällde upp bildörren på bilen ett par gånger och som grand finale
sparkade jag på biljäveln. Tänkte skriva en lapp också, men det regnade.

Jag verkligen hatar allt o alla!
Jag är så arg!

Dessutom på allt det, så tänkte jag gå med i den där jävla viktklubben aftonbladet har.
Men dom jävlarna nekade mig! Jag ska anmäla dom för diskriminering eller nåt.
Jävla idioter!





Klicka

Jag har hittat ett par skor som jag har förälskat mig i, ovanligt va? ;p



Såå jävla läckra skor. Funderar starkt på att klicka hem dom.
Så farligt dyra va dom inte, 749 kr.

Hmmm hmmm... 

Funderar även på att klicka hem en ny tlf.
Lila, givetvist! =)



Det är så farligt lätt att klicka hem grejer!
Får se om det blir båda, eller nån av dom, eller ingen av dom.
Hade ju även tänkt tatuera mig nu om nån vecka =)
Jag ska göra andra sidan (revbenen). Jag är så dum, och glömmer så lätt :p


Prickikorv dreggel!

Idag har Tindra dregglat så fruktansvärt mycket, och hon har inte dregglat sen hon fick tänder.
Så jag har varit lite fundersam på vad det kan ha varit.
Men så förut frågade jag om jag fick se tungan hennes, och där hade jag svaret.
På tungan och under tungan är det proppat med stora blaffor. (Imorse va dom rätt så små.) 
Så inte konstigt att salivet rinner som en fors på henne.. Stackars min lilla älsklings prickikorv!

Idag har jag verkligen inte orkat vara trevlig eller social,
jag har känt att jag vill döda alla som öppnar munnen eller visar sig, ungefär.
Jag är så jävla äckligt vidrigt trött så det går inte att beskriva,
jag orkar knappt hålla upp huvudet. Känner hela tiden att jag vill nicka till.

Humöret blir inte bättre av att jag känner mig så jävla äckligt fet,
så fruktansvärt äcklig! Fettet väller ju över!
Valkarna tar över mig! Hela jag är en stor valk, en fettig degklump!
Jag äcklas!! Uscha uscha!

Nää, nu ska jag smörja min Prickikorv med Zinksalva.

Nån som vet hur/om man kan lindra klådan/smärtan i munnen?



Mer prickar

Vilken förfärlig natt vi har haft.. igen!
Det har klias o klias o klias på min lilla prickikorv och febern har gått upp o ner hela natten
Dessutom har hon fått mer prickar på kroppen, och även i munnen
på tungan och under tungan, tror även att det är på insidan av kinderna.
Gud så jag tycker synd om min lilla prickikorv!

Nu ska vi bege oss till farmor o farfar,
för då måste åka o handla. Så då får vi sätta oss i karantän hemma hos dom,
medans dom är på affären.
Sen ska jag köpa mig en Latte.. Mmmumsigt! =)


RSS 2.0