Shopping

Min underbara shopping dag höll på att barka rakt ut i skogen!
Jag kom iväg som planerat strax innan 10, Tindra lastade jag av hos pappa och Monica.
For ut på Ön och plockade upp Carolina och Britta.
Framför mig såg jag en hel dag ute i birsta med massor av shopping, tills den fick ett abrupt slut. ett sms av pappa där han frågade om jag kunde komma tillbaka till kl 13. klockan va då, 12.15. antal saker jag hade shoppat: 0.
men jag fick med mig en julklapp till J, en klänning som Tindra ska ha på julafton och julpapper.

for och hämtade trollet sen hem, tänkte att hon skulle få sova ett tag. men icke!
Bestämde iaf med J att vi skulle ta en promenad ner till stan, han skulle bara hämta sin dotter först.
Jag och trollet klädde på oss och gick ut, i samma veva kommer J som en jäkla ångvält.
Hade hade bråkat med exet, hon hade tydligen slagit han med nån keramik tomte så han bärjade blöda.
han ville gå in till mig och torka blodet, så jag tog upp nyckeln och sa vänligt "Bloda inte ner bara" Varpå han blir tokig, kallar mig en massa saker och ber mig dra åt helvete.
Jag blev så jäkla förbannad, för han har ingen som hellst rätt i att kalla mig en massa saker och be mig dra åt helvete!
Strosade omkring på stan arg som ett bi, Tindra hjärtat sov så gott i vagnen.
Iaf så efter en stund skulle jag gå ut och röka, när jag skulle gå in i igen tog jag en annan väg, där det bara fanns vanliga trappor. men det fanns en sån där ramp grej som man kan köra upp vagnen för. MEN! Den va för bred för vagnen, och jag blev ännu argare stog där och svor och muttrade över den där grejen. Så det va bara å vända på vagnen och börja konka den uppför trappan. det va rätt så många trappsteg.när jag hade dragit upp vagnen på första trappsteget så dök det upp en kille från ingenstans och frågade om han fick hjälpa mig att bära upp vagnen. och jag vart super glad. När vi kom upp så sa han nåt om att rampen va för bred.. det märktes att han hört mitt muttrande och mina svordomar över den.  jag tackade så himla mycket för hjälpen.
Sen va jag på strålades humör. Tänk att en totalt främmande människa som är vänlig kan göra en på så bra humör.

Trallade vidare på stan, lagom till att jag skulle in på leksaksaffären vaknade lill trollet.
så jag fick mygla bakom ryggen på henne :p När jag hade köpt färdigt alla klappar tänkte jag kolla på nåt plagg som jag kan ha på julafton. men då vart trollet så gnällig, och skrikig så jag satte kurs mot östermalm. Förstog att hon va hungrig, och vi hade ju trots allt varit ganska många timmar på stan. När vi kom upp på Köpmangatan kom jag på att vi kunde lyxa till det lite och äta nånstans. Så vi gick på Texas och åt från buffén där. satt säkert där i en timme.
det va så himla mysigt och vi hade så kul. Tindra min lilla teaterapa satt och sjöng bä bä vita lamm för alla där.


Nää, nu måste jag avsluta lite snabbt.
J kommer förbi...


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0