Prinsessan!

Utvecklingssamtalet gick super bra idag, fast iofs hade jag inte förväntat mig något annat heller =)
Tindra är en liten ordningsmänniska som håller reda på vilka saker som tillhör vem, Samuel sa det att det är många gånger han har fått fråga Tindra vems grejer det är, och hon vet det, speciellt omärkta nappar.
Hon pratar hela tiden och sjunger och dansar. dom säger det att hon är så himla duktig på texter.
Sen så har hon börjat intresserat sig för alfabetet. Och hon är en bestämd liten dam, tjurig enligt mig :p
vill inte hon göra någon grej på dagis, så tvärvägrar hon och börjar med något annat ist.
Och hon är gudomligt nyfiken, kan det va mamma hon har det efter??? :p
Allt va så himla positivt! Han sa så mycket, men orkar inte rabbla upp allt här.
Sen så är dom ju ett litet tjej gäng som är tillsammans hela tiden, dom väntar alltid på varandra och leker hela tiden tillsammans, dom gör det mesta tillsammans.. och det är ju då mitt lilla Tindra troll, Meja som jag nämde tidigare och en flicka som heter Molly. Det lilla järngänget :p
Jag är så himla stolt över att vara mamma till trollet. hon är så himla duktigt och intelligent, hon måste brås på mig i det också :p

Kom hem efter dagis och skulle sätta upp julgranen. så jag började med att flänga ihop den.
och eftersom allt ska jävlas vart jag irriterad så jag gick ut och tog mig en cigg, då ville Tindra se nalle puh och det fick hon. när jag kom in tog jag nya tag med granen och Tindra skulle bara se färdigt så skulle hon också komma.
när jag hade satt i ljusen och ett par kulor frågade jag om hon inte skulle komma och hjälpa till nu då.
fick inget svar. gick fram till henne och tittade, då hade gumman somnat! Så vid 17.20- 17.30 somnade hon.
så jag bar in henne i sängen, så får hon sova för natten. Lill hjärtat hade inte sovit på dagis idag, så hon va en liten slagen prinsessa =)
Så nu sitter jag här, och har super tråkigt!

Just ja, jag glömde ju att berätta att jag fick en liten julklapp igår som Tindra hade gjort på dagis.
det va en liten ljuslykta av sån där lera:



På återseende,
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mamma mia /som saknar Dig och Tindra/..

Äh det är klart att lilltrollet är lik sin mormor:)

2008-12-17 @ 19:56:06
Postat av: J

Vilken stolt mamma du måste vara med tanke på vad liten hon är så verkar hon att vara otroligt duktig.

2008-12-18 @ 18:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0