Sjukhusvistelse

Ska vi seee...
I Torsdags fick Tindra magsjuka, hon kräktes och hade diarée,
hon fick inte behålla nåt utan bara kräktes och kräktes. Så jag fick springa i tvättstugan dygnet runt, tur att det va ledigt dom dagarna. Eller en dag va det inte ledigt men då passade jag på att kila ner o ch tvätta 4 på morgon.
Jag fick ju endå ingen sömn! Men gumman har inte sovit så mycket som hon gjorde på fredagen sen, ja jag vet inte när.
Mitt lilla hjärta va vaken sammanlagt en halv timme på hela dagen och hade 39 i feber!
På Söndagen fick Tindra inte i sig någonting, så på eftermiddagen bar det av upp till akuten. Men läkaren där va så fruktansvärt nonchalant, hon undersökte inte Tindra, tog inte ens tempen på henne!
Utan skickade bara hem oss för att hon TYCKTE Tindra såg pigg ut, också tyckte hon att vi skulle HOPPAS på att Tindra skulle bli bättre! Helt inkompetent!
Pratade med Bvc på måndag och Agneta där vart helt chockad över hur läkaren hade gjort,
och bara för att Tindra satt upp så innebar det ju inte att hon va pigg och frisk!
Så Agneta sa det att hade hon inte fått i sig något fram mot eftermiddagen skulle vi åka upp igen!
Hon fick inte i sig något, förutom 20ml majsvälling på morgonen som hon kräktes upp lika fort!
For upp på akuten, dom undersökte henne sen vart vi inlagd, så läkaren bestämde att det skulle bli sondmatning på Tindra. Jag vet inte vad det va med Tindra men så fort någon med sjukhuskläder kom i närheten, tog i henne eller ens såg på henne vart hon hysteriskt och började gråta!
Så att sätta sonden va absolut inte enkelt, hon sparkade och skrek, eller rättare sagt hon vrålade!
När dom äntligen efter 1 timme hade fått dit den, lyckades hon dra ut den! Så då fick hon lugnande, men inte hjälpe det! Men till slut gick det, och Tindra slockande som en slagen hjälte!
Första natten kom dom in var 20'e minut och gav vätskeersättning i sonden! Och vi vaknade varje gång, trodde jag skulle dö! Och Tindra vart ju hysterisk varje gång! Andra natten kom dom "bara" in varannan timme!
Och tredje natten var tredje timme! Men på Tisdagen fick hon lite välling i sonden. Även att hon åt några skedar yogurt och ett halvt smörgås rån. Onsdagen provade vi med lite spaghetti och köttfärs sås (Barnmatsburk) men efter några skedar kräktes hon upp det! Så då vart det sondmatning igen! 
I Torsdags eftermiddag vart vi iaf utskriven, men lite konstigt tyckte jag att det va eftersom hon inte hade ätit riktigt och själv än! Men hem fick vi åka! Och det va så underbart! Torsdagsnatten va den underbaraste natten i hela mitt liv, fick sova helt ostört och Tindra sov hela natten. Det va helt underbart efter att knappt ha sovit på 1 vecka! 
Och nu mår min lilla Prinsessa jätte bra, dock har hon tappat nästan 3 kg.

Men nu är det tack och lov över, jag fattar inte nu i efterhand
hur jag orkade med allt, alldeles själv!


Jobbade även i onsdags för första gången, och det gick bra!
Va ju så fruktansvärt trött efter mina sömnlösa nätter och två nätter i en såå ootroligt skön sjukhussäng!
Men dagen gick fort och det va kul!
När jag slutade va det bara att åka raka vägen upp till sjukhuset igen.



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Usch va hemskt

2008-03-01 @ 11:38:59
URL: http://ulriika.webblogg.se
Postat av: frida

jag kan hjälpa dig om du inte vill ha nått avanceat ;o)

2008-03-01 @ 15:24:27
URL: http://fridelixen.blogg.se
Postat av: frida

Skicka ett mejl med lösen och inloggning OCH idé.. om du vill ha typ som carroo, lisa eller mig eller nått helt annat och vilka färger du vill ha :o)

2008-03-01 @ 19:28:54
URL: http://fridelixen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0