Snö

Idag har jag som sagt gjort staden med Angelina.
Vi hittade det vi sökte, vi köpte likadana klänningar eller nattlinnen eller vad man nu ska kalla det.
fast i olika färger. Köpte även ett par gröna strumpbyxor till Chrille! Åhh, vad jag tycker det här är kul =)
Så på fredag ska jag och Angelina ha en pyssel kväll, kläderna måste vi fixa, det ska klippas och sy.
Så vi får den rätta älv looken, och inte minst så Chrille får den rätta Peter Pan looken.
idag hade han tydligen haft åsikter om att vara Peter Pan, men då hade Angelina sagt till han att han har inget val.
Det är bara att gilla läget =)
Sen kom jag på att vi borde ha en kapten krok också.. Hmm, Angelina, förslag på vem? :p
Kanske ska försöka med kryckan, han slapp ju peter pan förra året.. hehe.. blir till att logga in på msn och terrorisera han lite..
När vi va färdig på staden tänkte jag kila in på Stadium och slå till på jackan, för den SKA bli min.
Men men men.. icke sa nicke! Den fanns inte i small, fanns bara medium och large. så jag får väl frysa ett tag till.
Lite sur och bitter för att inte jackan fanns i min storlek traskade jag till farmor, mötte henne utanför hon skulle gå till nån. men hon vart så glad när jag kom så hon vände =) Go farmor!
Hon bjöd mig på lunch, efter lunchen la jag mig på soffan och jäste och läste tidningar. sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, föräns farmors telefon ringde. tydligen hade jag somnat till nån timme. gud så skönt det va.
Farmor tyckte det såg så skönt ut när jag sov, så hon tog sig en liten power nap hon med =)
Gud vad min farmor är underbar! Vad skulle jag göra utan henne?
Va hos farmor till strax efter 16 tiden, då mamma och ulf kom och skjutsade mig till dagis.
Biljäkeln har jag ju inte fått tillbaka. åhh, jag blir så arg! Fet gubben ringde inte ens och meddelade det.
Det hade ju varit fint om han hade gjort det, så hade jag iaf kunnat hämta bilbarnstoeln.. men neeej!
Jag kommer frysa ihjäl i morgon bitti när vi ska gå till dagis. så på hemvägen måste jag nog kila in på Eclair och ta mig en välförtjänt fika och värma mig med en kopp the, eller två =)
Vardagslyx är aldrig fel!

Äveeeen att det har SNÖAT hos mamma idag!
Fy bubblan alltså! Nu får jag ångest! Då är det inte långt kvar tills snön faller här!
Jag måste verkligen ha en vinter jacka! haha, jäkla tjat om jacka från min sida!
Jag vill INTE ha vinter, jag vill INTE ha snö, jag vill INTE ha kyla!
Hemskt hemskt hemskt!

Ikväll är jag sugen på att titta på rosabandet galan, men samtidigt vill jag se ugly betty och desperate housewifes.
får bli att jag zappar hit och dit.. För övrigt så har jag köpt rosa disktrasor där pengarna går till bröstcancer tjosan!
Jag känner mig nöjd!

Ha en trevlig Tisdags kväll,
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare nr 2

Varför har du Tindra på dagis så länge på dagarna?

2008-10-29 @ 10:05:02
Postat av: Svea

Hej svejs!!

Så trevligt att läsa din blogg;-)

Vilken konstig och super dum fråga trogen läsare nr:2 skriver,Har han/hon inte något annat att lägga energi på!??

2008-10-29 @ 13:20:55
Postat av: Trogen läsare nr 2

dum fråga? betalar inte skatt för att folk som är arbetslösa ska ha barnen på dagis hela dagarna. fattar inte varför folk inte vill umgås med sina barn mer...och kom inte med den vanliga motiveringen "hon/han har det bättre på dagis, det finns inga barn att leka med hemma"...näää, konstigt!! jobbar själv inom barnomsorgen, och får ofta berätta för föräldrar att det INTE är ok att göra på det viset.

2008-10-29 @ 15:54:41
Postat av: Cicci

Inte för att du har någonting med saken att göra, men för det första, trogen läsare nr 2,

Jag BETALAR för min dagis plats! Dessutom går hon INTE på dagis HELA dagarna, bara för att jag hämtade henne efter kl 16 en dag.

Och du, har du nå fler idiotiska kommentarer om saker du inte har en aning om, kan du behålla dom för dig själv!

Dessutom tycker jag, att har du en sån inställning att det inte är bra för barn att leka/umgås med andra barn på dagis, när du påstår att du jobbar inom barnomsorg, då tycker jag att du borde söka dig en annat yrke!

2008-10-29 @ 18:21:03
Postat av: Anonym

Men lugn tjejen! Jag ställde bara en fråga. Och nu har du svarat. Och även om man betalar så HAR MAN INTE RÄTT TILL dagis mer än den tiden man arbetar.



Och GIVETVIS är det bra att barn får leka med och träffa andra på dagis, särskilt när de inte får göra det hemma. Var liksom det som var poängen.

2008-10-29 @ 19:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0