Ältare

Jag är en riktig ältare när det gäller musik, har jag hittat nåt bra,
då går det om och om och om och om igen.. osv. osv!
Folk runt omkring mig jublar nästan när jag har hittat en hel skiva som är bra, och inte enbart en låt.
för jag mal på! Det spelas dygnet runt, och när jag inte lyssnar får jag en slags abstinens.
jag kan liksom inte tänka klart. Just nu är det Soundtracket till Twilight (Oväntat?) som går på repeat heela tiden!
Så brukar det vara några veckor, ibland månader. tills jag totalt är urless på låtarna.
Men jag kommer speciellt ihåg en grej, när jag bodde hemma.
Brolle hade kommit ut med Watching the stars. och jag hade singeln. alltså EN låt.
En hel sommar gick den på repeat, dygnet runt! Även när jag inte va hemma, och hade mamma stängt av cd spelaren när jag va borta så kunde jag bli såå himla arg! och det va ju inte så att det va lite dovt jag spelade, ohh nej, det skulle höras. Killen jag va tillsammans med då, han bönade och bad om att jag kunde stänga av den på natten när han sov där iaf. återigen så va det inte lite dov bakgrundsmusik. Men han fick ett blankt Nej varje gång, det va bara att härda eller åka hem.
Jag kom ihåg en annan gång, när jag också bodde hemma. men jag kommer inte ihåg va det va för låt.
men alla blev tokiga på den. Carolina klagade jämt, och hon får tydligen flashbacks av den låten. vi pratade om det för inte så länge sen. men jag kommer inte ihåg va det va för låt. men den maldes också.
Nu på senare år så har det oftast blivit skivor som spelas, och till min omgivings lycka inte bara en låt. =)

Men alla skivor och låtar som har blivit ältade, kommer man så väl ihåg när man hör dom,
alltså, allt som var runtomkring en då. vart man va, vilka man umgicks med, vilken parfym man hade, hur man kände, vad man gjorde, to.m så känner man lukten av hårsprays molnet jag alltid hade.. ja ALLT!
Vissa låtar klarar man inte av att höra nu, för att det är för många dåliga minnen som kommer medans vissa andra låtar känner man en sån glädje och lycka när man hör och man vill tillbaka till den tidpunkten i livet. För en liten stund.

Det är konstigt det där, att en låt kan påverka en så mycket och ta tillbaka en i tiden.

Ähh, nu känns det som att jag flummar in mig snart!
Såå, hoppas att alla underbara får en underbar fredag!

Kommentarer
Postat av: Carro

haha jaa du har/haft mycket underligt för dig ! haha jävla dimman(hårsprejet) man gick in i varje fredag när man kom hem till dig ! haha fyy.. konstigt att mamma din INTE klagade mer än vad hon gjorde

2009-03-27 @ 17:07:40
URL: http://carrolixeen.blogg.se/
Postat av: Carro

haha troligast , stackars mamma din :)

2009-03-27 @ 17:23:29
URL: http://carrolixeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0