22 November


22 November

Cecilia & Sissela


Tjohoo, grattis till mig själv på namnsdagen!
Har faktiskt fått hela 3 grattis idag :p
Löjligt med namnsdag egentligen.. Tindra har ingen namnsdag,
så vi firar henne varje dag över att hon inte heter något i kalendern.
Eller kanske inte, va väl en smula överdrivet skulle jag vilja påstå.
Men min "namn partner" har dom bytt ut, förut var det Cornelius
eller om det va Cornelis.. ähh, same shit different name..

lite ointressant fakta:

Cecilia
, kvinnonamn av latinskt ursprung (Caecilia). Ursprungligen bars det av kvinnliga medlemmar av den romerska släkten Caecilius. Namnet betyder 'den blinda'. En försvenskad variant är Sissela. Silje är en norsk och dansk form, Silja en finsk form.
Namnet var den 31 december 2006 Sveriges 24:e vanligaste kvinnonamn och bars av 62 855 personer, varav 22 865 bar det som tilltalsnamn. År 2003 fick 688 flickor namnet, varav 79 fick det som tilltalsnamn.


Nu har jag inte tid att sitta här mer,
idag är en stress dag. Timmarna räcker inte till för allt som ska fixas.
I morgon blir det jobb, dessutom kommer det nån från försäkringsbolaget hit
och ska kolla på badrummet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0