Babbel

Jag börjar allvarligt tro att det är nån allvarlig störning på våran temp,
Tindra är kokhet, skulle man lägga ett ägg på valfritt ställe på henne så skulle det bara fräsa till
så skulle det va klart. Men tempen visar, 37 grader. Absolut ingen feber!

Hon har fått en förfärlig hosta idag, som bara blir värre och värre.
Dessutom har lill trollet blivit hes, så hon låter ungefär som om hon
har kommit i målbrottet. Låter lite roligt, speciellt när hon pratar mycket och länge,
rösten går som i vågor. Go stumpan!
Eftersom hon är en liten snorungen, så rinner givetvist snoret hennes okontrollerat.

Annars då, mitt hår har blivit rödare och jag har införskaffat mig ett par skor,
svarta. det andra paret svarta skor. Jag va i valet och kvalet mellan dessa och ett par vita.
Det känns lite som att jag har börjat övergett vita skor, tragiskt!
Dessutom eftersom jag har svarta vinterskor, så måste jag konvertera till en svart jacka.
Dock så har jag två svarta jackor, skinnjackan, och en slags vinterjacka som jag har nu.
Resten av alla min jackor är nog vita.. förutom en, den är röd.

Sen har jag en fundering, när man tittar runt på jackor överallt så är de samma färger,
svart, svart, brun, svart, vit, svart, röd, svart.
Men när man tittar på "junior" jackor, så är dom i alla möjliga härliga färgkombinationer.
varför liksom? Man kanske ska slå till på en Junior jacka, de är snyggare OCH billigare.
Min skinnjacka som jag har är köpt på Hm's barnavdelning i stl 164-170 och kostade runt 3-400 kr.
Medans en EXAKT likadan jacka kostade runt tusenlappen på Vero Moda.
Knepigt det där....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0