Det kommer bli en lång natt

Det kommer bli en lååååååång och sömnlös natt.
Dum som jag va trodde jag att Tindra skulle sova natten igenom och ha betydligt mindre ont i morgon.
FEL! FEL! Fel av mig! Hon somnar, hon vaknar, hon skriker.
Det gör så ont i mig när jag ser hur fruktansvärt ont hon har,
fingrarna är värst, dom är knallröd och uppsvullen.
Och jag kan bara tänka mig hur värken pulserar.
Vatten i bytta va ingen hit, eller för Tindra va det det.
Men byttan vältes och allt vatten kom i sängen, så hon fick flytta över till min säng.
Försökte med is i påse och en handduk runt, men det hjälptes tydligen inte.
Så jag blötte ett par av Tindras leggings i iskallt vatten och virade runt handen.
Det verkar hjälpa än så länge.

Jag tror att det vart en himla chock för henne,
för hon upprepar hela tiden, jag brände mig, jag brände mig.
och att hon ALDRIG mer vill laga mat.
Sen brister hon ut i ännu mera gråt.

Nää, nu ska jag snabba mig ut och röka innan byxorna blir varm
och hon vaknar.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Stackars lilla Tindra, hur är det med henne idag?

2009-11-20 @ 10:46:36
URL: http://ieeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0